Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2011

Έρχεται απεργιακός γολγοθάς

Κλειστά φαρμακεία, στάση εργασίας από τους εργαζόμενους στα λεωφορεία, και 24ωρη απεργία των εργαζομένων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας περιλαμβάνει το απεργιακό μενού – Διαβάστε αναλυτικά...


ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ
Tην Δευτέρα, λόγω της γενικής συνέλευσης των εργαζομένων της ΕΘΕΛ, τα λεωφορεία δεν θα κυκλοφορήσουν από τις 11.00 το πρωί έως τις 16.00 το απόγευμα.

Οπως όλα δείχνουν, τα ραντεβού της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών με τους συνδικαλιστές των αστικών συγκοινωνιών θα συνεχιστούν την Δευτέρα, όταν και θα μεταβούν για διάλογο στο υπουργείο οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στο μετρό, το τραμ και -κατά πάσα πιθανότητα- του ΗΛΠΑΠ. Επίσης, αναμένεται να δώσουν το παρόν και οι συνδικαλιστές του ΗΣΑΠ, οι οποίοι και θα παραδώσουν το «αντινομοσχέδιο» που έχουν εκπονήσει, μέσα από το οποίο παραθέτουν τις δικές τους προτάσεις.

ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
Σε πανελλαδικές επαναλαμβανόμενες 24ωρες απεργίες προχωρούν έως και τις 28 Ιανουαρίου οι φαρμακοποιοί, τασσόμενοι κατά των ρυθμίσεων που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο για το άνοιγμα του επαγγέλματός, ξεκινώντας από μεθαύριο Τετάρτη.
Όπως αποφάσισε ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος (ΠΦΣ), κλειστά θα παραμείνουν τα φαρμακεία την Τετάρτη, Πέμπτη και Παρασκευή , 19, 20 και 21 Ιανουαρίου και τις ίδιες ημέρες την επόμενη εβδομάδα (26, 27 και 28 Ιανουαρίου) .Για το διάστημα αυτό οι ασθενείς με ιατρική συνταγή θα εξυπηρετούνται από τα φαρμακεία υπηρεσίας
Τα φαρμακεία στον Πειραιά βάζουν ''λουκέτο'' από αύριο Δευτέρα εως και την Παρασκευή.

ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ
Η ΟΣΥΠΑ αποφάσισε την κήρυξη 24ωρης απεργίας από τα μεσάνυχτα της Τρίτης έως τα μεσάνυχτα της Τετάρτης.














newsit

Read more: http://www.enimerwsi.com/2011/01/blog-post_4624.html#ixzz1BtHCSInL

Επιστρέφει μετά από ένα χρόνο ο Τσάτουμας


Την επιστροφή του στους στίβους έπειτα από ένα χρόνο προανήγγειλε ο Λούης Τσάτουμας μέσω του προσωπικού του blog!

Γράφοντας τις ευχές του για την χρονιά που ξεκίνησε, ο Έλληνας άλτης του μήκους αναφέρει: «πραγματικά ανυπομονώ να αγωνιστώ πάλι σε κλειστό στίβο. Τελευταία φορά που είχε συμβεί αυτό ήταν τον χειμώνα του 2009... Πέρυσι, αν και ήθελα να αγωνιστώ, ο τραυματισμός μου δεν μου επέτρεψε να πάρω μέρος».

Σύμφωνα με τον Λούη, ο πρώτος του αγώνας θα είναι στις 29 Ιανουαρίου στην Παιανία, σε ημερίδα που διοργανώνει ο ΣΕΓΑΣ.

«Θα σας δω εκεί!», καταλήγει.

http://www.star.gr/

Αποτρόπαιο έγκλημα στο Νέο Φάληρο – 20χρονος βρέθηκε σφαγμένος στο σπίτι του

Το πτώμα ήταν στο κρεβάτι με μαχαιριές στην πλάτη

Τον σφαγιασμένο 20χρονο αντιλήφθησαν στις 10.00 το πρωί οι γονείς και τα 4 αδέρφια του που ζούνε μαζί
Ο πατέρας νοσηλεύεται μετά το σοκ που υπέστη



Διαστάσεις θρίλερ παίρνει η σφαγή 20χρονου μέσα στο ίδιο του το σπίτι στο Νέο Φάληρο. Το έγκλημα έγινε πιθανότατα τη νύχτα και σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες ο ή οι δολοφόνοι μπήκαν στο υπνοδωμάτιο του θύματος από την μπαλκονόπορτα του που βρέθηκε ανοιχτή ενώ στο υπόλοιπο σπίτι δεν έχουν βρεθεί ενδείξεις που να υποδηλώνουν διάρρηξη.








Περισσότερα http://sarotiko.blogspot.com/



ΤΗΝ ΠΑΤΡΟΠΑΡΑΔΟΤΗ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑ ΕΚΟΨΑΝ ΟΙ " ΠΟΛΙΤΕΣ ΜΠΡΟΣΤΑ" ΚΑΙ Η ΚΙΝΗΣΗ "ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ" ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΩΝ ΣΦΑΓΕΙΩΝ ΣΤΟ ΤΑΥΡΟ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΔΕΙΤΕ (ΦΩΤΟ ΚΑΙ VIDEO AΠO THN ΕΚΔΗΛΩΣΗ)









ΙΔΡΥΜΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ-ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ







Αθήνα, 23 Ιανουαρίου 2011



Θέατρο

Πέμπτη 27, Παρασκευή 28 & Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2011, στις 21:00
CUT Project / DE-FENCES
από το Θέατρο ΕΝΤΡΟΠΙΑ

Το Θέατρο ΕΝΤΡΟΠΙΑ παρουσιάζει την Performance DE-FENCES, αποτέλεσμα του διεθνούς “CUT Project. Το Project, με θέμα τη νέα ευρωπαϊκή γεωγραφία, καθώς και τα «τείχη» και τις   «διαχωριστικές γραμμές», 20 χρόνια μετά την πτώση του Τείχους του Βερολίνου και του τέλους του ψυχρού πολέμου, αναπτύχθηκε μέσα από έρευνα και διαμονή (residency) μιας καλλιτεχνικής ομάδας της ΕΝΤΡΟΠΙΑΣ σε πρώην και νυν διχοτομημένες περιοχές -Παλαιστίνη, Βερολίνο, Λευκωσία, Κόσσοβο- σε συνεργασία με τοπικούς φορείς και καλλιτέχνες.

Η τελική πολύγλωσση παράσταση πολυμέσων «DE-FENCES» παρουσιάστηκε ζωντανά, για πρώτη φορά και μετά την Residency της Αθήνας με τη συμμετοχή των διεθνών συνεργατών, στο Θέατρο ΔΙΠΥΛΟΝ (13–15 Μαΐου 2010), ενώ παράλληλα προβαλλόταν σε πραγματικό χρόνο μέσω live-streaming στο διαδίκτυο στο Χώρο Τέχνης K-SALON του Βερολίνου, όπου το εκεί κοινό είχε τη δυνατότητα, μέσα από τις διαδραστικές εγκαταστάσεις των Νέων Τεχνολογιών, να «αντιδρά» στο ζωντανό θέαμα της Αθήνας. Οι οπτικές αυτές «αντιδράσεις» προβάλλονταν σε ξεχωριστή οθόνη και στους δύο χώρους, «συμβάλλοντας» μ’ αυτόν τον τρόπο στο όλο θέαμα.

H μεθοδολογία και η εξέλιξη του Project παρουσιάστηκαν στο Goldsmiths του Πανεπιστημίου του Λονδίνου, στο πλαίσιο τoυ Συνεδρίου "Transformations of Narrative in the Postcolonial Era" πoυ διοργανώθηκε από το Pinter Centre for Performance and Creative Writing, 11-13 Νοεμβρίου 2010.

Tώρα, μετά από περαιτέρω επεξεργασία και εστιάζοντας επίσης στους διαχωρισμούς των «άυλων τειχών», που συνιστούν το σύγχρονο αστικό τοπίο όπως επίσης και υπό το πρίσμα μιας ειρωνικής επικαιρότητας, λόγω του οικονομικού «τείχους» που οριοθετεί τη χώρα μας σε μια «περιθωριοποιημένη» ζώνη, παράλληλα με την ανέγερση ενός «φοβικού» τείχους στον Έβρο και τις εξαγγελίες για πλωτά στρατόπεδα συγκέντρωσης μεταναστών, θα παρουσιαστεί στην Αθήνα από την Πέμπτη 27 έως και Σάββατο 29 Ιανουαρίου, στις 21.30.

Συμμετέχει και ο Γερμανός Συνθέτης & Sound Designer Mike Koloska, από το Βερολίνο, για να παίξει live-electronics κατά τη διάρκεια της παράστασης.

Η παράσταση παρουσιάστηκε στην Λευκωσία [16-17 Δεκεμβρίου 2010] στην Αίθουσα «Μελίνα Μερκούρη», με την Υποστήριξη του Δήμου Λευκωσίας και του Υπουργείου Παιδείας & Πολιτισμού της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Επίσης, θα παρουσιαστεί στο διεθνώς γνωστό για την πρωτοποριακή δουλειά του Θέατρο HEBBEL-AM-UFER του Βερολίνου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ 100 Grad (24-27 Φεβρουαρίου 2011).


ΣΥΛΛΗΨΗ – ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ – ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:            Μαρίλλη Μαστραντώνη
ΣΚΗΝΙΚΑ – ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ:                                             Γεωργία Μπούρδα
ΜΟΥΣΙΚΗ – SΟUND DESIGNER:                                  Mike Koloska
KIΝΗΣΗ:                                                                       Δέσποινα Χατζηπαυλίδου
VIDEO:                                                                         Δημήτρης Κωτσαράς
ΦΩΤΙΣΜΟΙ – ΚΑΜΕΡΕΣ:                                              Mιχάλης Μπούρης
ΒOΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ:                                               Μελίνα Σκούφου
TECHNOLOGY CONSULTANT:                                                 Eυάγγελος Χαβιάρης
SOUND ENGINEER:                                                     Αλέξης Γρίβας

PERFORMER: Δήμητρα Αντωνάκη, Νίκος Ευσταθιάδης, Γιώργος Μηλιώτης, Βασίλης Παπαδημητρίου, Αγγελική Τόμπρου, Τσαμπίκα Φεσάκη, Μαρία Φράγκου
 
CUT Project / DE-FENCES από το Θέατρο ΕΝΤΡΟΠΙΑ
Πέμπτη 27, Παρασκευή 28 & Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2011, στις 21:00
Αίθουσα: Θέατρο
Διάρκεια παράστασης: 60 λεπτά  
Εισιτήρια: 18€ Κανονικό, 12€ Φοιτητικό, Σπουδαστικό, Μαθητικό, Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας (ΟΑΕΔ) & Πολυτέκνων (ΑΣΠΕ) & Ευρωπαϊκής Κάρτας Νέων

Promo-video στα link:    http://www.youtube.com/watch?v=t7wH1OorL10,

Παραγωγή: ΕΝΤΡΟΠΙΑ
Με την Υποστήριξη του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Ιδρύματος (E.C.F.)


Θέατρο

Δευτέρα 31 Ιανουαρίου, Τρίτη 1, Παρασκευή 4, Σάββατο 5 & Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011, στις 21:00
Beckett 3B
Παράσταση πάνω στα "κείμενα για το τίποτα" του Μπέκετ
Σύλληψη, Σκηνοθεσία:  Έρση Πήττα

Μια παράσταση - αποτέλεσμα πολύμηνης ομαδικής δουλειάς που βασίζεται στην έρευνα που έκανε η ομάδα πάνω στα «κείμενα για το τίποτα» του  Beckett τα οποία γραμμένα το 1950,  αντανακλούν την εντονότερη ψυχαναλυτική περίοδο του συγγραφέα. Μέσα από την επεξεργασία των κειμένων η ομάδα οδηγήθηκε σε μια έκφραση σωματικού θεάτρου. Οι ηθοποιοί ξανα-συνέθεσαν τα κείμενα, με τα έντονα ποιητικά στοιχεία, καθιστώντας τα βιωματική εμπειρία και τα αποδίδουν χρησιμοποιώντας τόσο το τραγικό όσο και το κωμικό στοιχείο έκφρασης.
Η επαναληπτική χρήση της ίδιας ομάδας λέξεων με μία ποικιλία παραλλαγών οδηγούν στη συνειδητοποίηση της εναλλαγής των εννοιών όπως: Η γέννηση είναι ο θάνατος «πότε πέθανα δεν ξέρω» αλλά δεν ξέρω πότε γεννήθηκα... αλλά και στη διατύπωση των καίριων ερωτημάτων του συγγραφέα «Πού θα πήγαινα αν μπορούσα να πάω; Tι θα ήμουνα αν μπορούσα να είμαι; Tι θα έλεγα αν είχα φωνή;»
Μία παράσταση όπου η έκφραση του προσώπου αποτελεί μία μάσκα που αντανακλά το κενό, ενώ η κίνηση του σώματος το "γεμίζει" και η φωνή έναρθρη ή άναρθρη υπογραμμίζει την ίδια την σιωπή  από  όπου ξεπηδάνε εικόνες με ένταση και εικαστική ομορφιά, ή επιδρά ως παραμορφωτικός καθρέπτης στο υποκείμενο - σώμα.
Το 3B του τίτλου της παράστασης αναφέρεται τόσο στον συγγραφέα, όσο στον Bion τον ψυχαναλυτή του Beckett και στον Bacon από το έργο του οποίου η ομάδα άντλησε ερεθίσματα.

Beckett
Παράσταση πάνω στα «κείμενα για το τίποτα» του Μπέκετ
Δευτέρα 31 Ιανουαρίου,  Τρίτη 1,  Παρασκευή 4, Σάββατο 5 & Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011, στις 21:00
Σύλληψη, Σκηνοθεσία:  Έρση Πήττα
Μουσική:  Θοδωρής Αμπαζής

Παίζουν οι ηθοποιοί (αλφαβητικά): Μαρία Βλαβιανού, Πάνος Γκιουλής, Γιάννης Νταής, Μαρία Περδίκη,  Ειρήνη Στάικου, Κοσμάς Χατζής

Παραγωγή: BackStage entertainment
Χορηγός: JY Productions

Διάρκεια: 60'
Αίθουσα: Θέατρο
Εισιτήρια: 18€ Κανονικό,
                   12€ Φοιτητικό, Σπουδαστικό, Μαθητικό, Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας                              (ΟΑΕΔ) & Πολυτέκνων (ΑΣΠΕ) & Ευρωπαϊκής Κάρτας Νέων
***
www.mcf.gr/el/whats_on/?ev=beckett_3b_se_sillipsi_skinothesia_ersis_pitta

Θέατρο
Κάθε Δευτέρα & Τρίτη, από 31 Ιανουαρίου έως 1 Μαρτίου 2011, στις
21:30
NΟ  BODY ELSE
Σύλληψη - Σκηνοθεσία: Κίρκη Καραλή
Στον ειδικά διαμορφωμένο υπόγειο χώρο 

Έξι μηχανές κατασκευής ιστοριών διηγούνται το αποτύπωμα της μνήμης σ' ένα σώμα που λειτουργεί εδώ και 25 χρόνια. Ή αλλιώς: ένα μικρό Κόρπους με τις οδηγίες χρήσης μου.
Το αυτονόητο, το άμεσα διαθέσιμο και προσβάσιμο, το ακαθόριστα εξερευνημένο, με τα πολύτιμα εξαρτήματα, τις μοναδικές λεπτομέρειες, τους ιδιαίτερους αυτοματισμούς, τις προσωπικές του διαθέσεις, προτιμήσεις, συστάσεις... Το σε κατάσταση μηδενικής απόστασης κι εξαιρετικής οικειότητας Σώμα: Μεταφέρει μνήμη κυτταρική. Μνήμη συλλογική. Ένστικτα. Απορίες. Και είναι σε θέση να πει -ερήμην του- ιστορίες ασήμαντες ή και Ιστορικές. Καμία ιστορία, μέχρι σήμερα, δε γράφτηκε ως το τέλος.

Η σύνθεση της δραματουργίας προέκυψε από την ομάδα και τα αναγνώσματά της. Η σκηνική της μεταφορά προέκυψε κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Οτιδήποτε προκύψει κατά τη διάρκεια των παραστάσεων αποτελεί μέρος της.

Η παράσταση είναι ακατάλληλη για ανηλίκους

Συντελεστές
Σύλληψη - Σκηνοθεσία:                      Κίρκη Καραλή
Σκηνικά - Κοστούμια:                          Ηλένια Δουλαδίρη, Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Σχεδιασμός φωτισμού:                       Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Εικαστική παρέμβαση στο χώρο:       Κωνσταντίνος Πάτσιος
Βοηθός σκηνοθέτη:                            Λητώ Τριανταφυλλίδου


Παίζουν (αλφαβητικά): Ελένη Ευθυμίου, Χριστίνα Μπιρμπίλη - Καραλέκα,
Χρήστος Τανταλάκης,  Τάσος Τσουκάλης-Δημητριάδης,  Αναστασία Χατζάρα,
Μαρία Ψαρολόγου
Χορηγός: Body Action
Χορηγός Επικοινωνίας: www.mediasoup.gr

Κάθε Δευτέρα & Τρίτη, από 31/1 έως 1/3/2011
Στον Ειδικά διαμορφωμένο Υπόγειο Χώρο
Ώρα: 21:30
Διάρκεια: 80’
Εισιτήριο: 15€ Κανονικό,
                   10€ Φοιτητικό, Σπουδαστικό, Μαθητικό, Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας
                    (ΟΑΕΔ) & Πολυτέκνων (ΑΣΠΕ) & Ευρωπαϊκής Κάρτας Νέων
*****
Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Πειραιώς 206, Ταύρος, Αθήνα 117 78,  τηλ. 210 3418 550,  φαξ.  210 3418 570
Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο : info@mcf.gr Ιστοσελίδα:  www.mcf.gr

Εισιτήρια προπωλούνται στα ταμεία του Ιδρύματος (Πειραιώς 206, Ταύρος)
Δευ-Παρ 11:00 - 14:00 και τα απογεύματα μία ώρα πριν την παράσταση
Αγορά με πιστωτική κάρτα: 210 3418579, Δευ-Παρ 11:00 - 14:00 και στην
Iστοσελίδα του Ιδρύματος www.mcf.gr

Εισιτήρια προπωλούνται και στα PUBLIC:
- Συντάγματος, Καραγεώργη Σερβίας 1, Πλ. Συντάγματος, Αθήνα
Τηλ. 210 324 6210 begin_of_the_skype_highlighting, 210 324 6210      end_of_the_skype_highlighting
- Πειραιά, Γρηγορίου Λαμπράκη 152-154, Πειραιάς
Τηλ. 210 412 6400 begin_of_the_skype_highlighting,  210 412 6400      end_of_the_skype_highlighting
Ωράριο λειτουργίας
PUBLIC: Σάββατο, 09:00 – 20:00 Καθημερινές, 09:00 – 21:00

Υποστηρικτές Ιδρύματος Μ. Κακογιάννης
Konstantinos
Playground Productions

Χορηγοί  Επικοινωνίας Ιδρύματος Μ. Κακογιάννης
Κοντέινερ
ελculture.gr
Ως 3
mediasoup.gr
culturenow.gr

Γραφείο Τύπου ΙΜΚ:  Χαρά Πετρούνια
 210 52 44 648, 6972 710 991, e-mail: x-petrouyia@ath.forthnet.gr

Αθηνά Οικονομάκου: “Δεν μπορεί κάθε φορά που αγκαλιάζω κάποιον να μου χρεώνεται σαν σχέση”

Η Αθηνά Οικονομάκου μετά από τη δημοσιοποίηση κάποιων φωτογραφιών της με ένα νεαρό άντρα στο πλευρό της, δίνει τη δική της απάντηση για την προσωπική της ζωή. “Υπάρχουν χιλιάδες πρόσωπα στη ζωή μου. Οι φίλοι μου, οι συνεργάτες, η οικογένειά μου. Είμαι διαχυτική με τους ανθρώπους που αγαπώ, δεν μπορεί κάθε φορά που αγκαλιάζω κάποιον να μου χρεώνεται σαν σχέση. Είναι αστείο πραγματικά γι' αυτό και δεν δίνω σημασία και συνεχίζω.”

Πηγή: TV Ζάπινγκ
http://www.gossip-tv.gr/

Η πρόγνωση του καιρού

Βροχές στη Δυτική και Βόρεια Ελλάδα καθώς και στα νησιά του Αιγαίου και ισχυρούς νοτιοδυτικούς ανέμους, για σήμερα Κυριακή.

Η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 1 ως 13 βαθμούς Κελσίου στη Β. Ελλάδα, 5 ως 15 βαθμούς στην Κεντρική και Νότια Ελλάδα, 7 ως 15 στη Δυτική Ελλάδα, 13 ως 17 βαθμούς στα νησιά του Αιγαίου και στην Κρήτη.

Ισχυροί νοτιοδυτικοί άνεμοι θα πνέουν στο Αιγαίο. Ισχυροί δυτικοί-νοτιοδυτικοί άνεμοι θα πνέουν στο Ιόνιο.

Αραιές νεφώσεις θα έχει η Αττική. Η θερμοκρασία θα φτάσει στους 14-15 βαθμούς. Μέτριοι νοτιοδυτικοί άνεμοι θα πνέουν στο Σαρωνικό, περισσότερο ενισχυμένοι στο Ν. Ευβοϊκό.

Νεφώσεις με πιθανότητα ασθενών βροχών αναμένονται στη Θεσσαλονίκη. Η θερμοκρασία θα φτάσει στους 12-13 βαθμούς. Μέτριοι και παροδικά ισχυροί νότιοι-νοτιοδυτικοί άνεμοι θα πνέουν στο Θερμαϊκό



http://www.zougla.gr/

«ΒΟΑRDWΑLΚ ΕΜΡΙRΕ» Οταν η ποτοαπαγόρευση «γεννούσε» τη Μαφία




Του Δημήτρη Πολιτάκη


Ηταν η πιο ακριβή τηλεοπτική παραγωγή της περσινής χρονιάς, αλλά και μία από τις καλύτερες.
Ο πρώτος κύκλος της σειράς «Βoardwalk Εmpire» με φόντο το Ατλάντικ Σίτι του 1920 επιβραβεύτηκε με δύο Χρυσές Σφαίρες: καλύτερης δραματικής σειράς και καλύτερης αντρικής ερμηνείας
για τον πρωταγωνιστή της Στιβ Μπουσέμι
«Οταν το αλκοόλ έγινε παράνομο, οι παράνομοι έγιναν βασιλιάδες»... Ο υπότιτλος- σλόγκαν της πιο ακριβής τηλεοπτικής παραγωγής για την περσινή χρονιά δίνει το αφηγηματικό στίγμα της πλοκής αλλά και τη χρονική αφετηρία της. Η ιστορία αρχίζει τα μεσάνυχτα της 16ης Ιανουαρίου 1920, ενώ μόλις έχει επικυρωθεί η άμεση ισχύς της ποτοαπαγόρευσης. Στις περισσότερες πόλεις της Αμερικής, πολλοί είναι αυτοί που θρηνούν για το καθεστώς παρανομίας, στο Ατλάντικ Σίτι όμως (αυτό το «θέρετρο της ακολασίας» στην παραλία του Νιου Τζέρσι, πολλά χρόνια πριν από το Λας Βέγκας) οι «έχοντες και κατέχοντες» πανηγυρίζουν. Οχι μόνο επειδή γνωρίζουν καλά ότι το μέτρο αποκλείεται να εφαρμοστεί απολύτως αλλά και επειδή είναι προφανές ότι ανοίγεται πεδίο δόξης λαμπρό για την παραοικονομία, το λαθρεμπόριο, το εύκολο κέρδος. Δεν είναι τυχαίο φυσικά ότι η ποτοαπαγόρευση συμπίπτει με την ισχυροποίηση των «συνδικάτων του εγκλήματος», των διάφορων βαρόνων του υποκόσμου (μετέπειτα «μαφιόζων»), οι οποίοι ανακάλυψαν ξαφνικά ότι διά της βίας είχαν τη δυνατότητα να ελέγξουν την τροφοδοσία παράνομου αλκοόλ στη Νέα Υόρκη, το Σικάγο και τη Φιλαδέλφεια.

Σ΄ αυτό ακριβώς το πνεύμα κινείται και η πρόποση που κάνει στον πιλότο της σειράς ο κεντρικός ήρωάς της, ο πανίσχυρος αρχιταμίας- υποθηκοφύλακας του Ατλάντικ Σίτι, «Νούκι» Τόμσον, προς τους επίσημους συνδαιτυμόνες του εκείνο το βράδυ που άνοιξε ο δρόμος για το όργιο λαθρεμπορίου και παραοικονομίας που θα ακολουθούσε: «Σε λιγότερο από δύο ώρες, το ποτό θα κηρυχτεί παράνομο από τους διακεκριμένους εκπροσώπους μας στο Κογκρέσο. Ας πιούμε στην υγεία αυτών των υπέροχων ηλιθίων...». Εκτός από την ποτοαπαγόρευση όμως, το 1920 ήταν η χρονιά αφετηρίας της οικονομικής ύφεσης, του δύσκολου εγκλιματισμού των σοκαρισμένων από το σφαγείο στα χαρακώματα της Ευρώπης αμερικανών φαντάρων, ενώ τότε τέθηκε και επίσημα το ζήτημα της γυναικείας χειραφέτησης και της κατοχύρωσης δικαιώματος ψήφου. Ολα αυτά τα στοιχεία συνδέονται μεταξύ τους στον αφηγηματικό ιστό της σειράς σ΄ ένα σκηνικό που θυμίζει «παραθαλάσσια Σόδομα», όπως έχει γραφεί χαρακτηριστικά για ένα μέρος που υπήρξε «η ενήλικη παιδική χαρά» της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ.

Α λα «Σοπράνος»

Μια άλλη υψηλού κύρους σειρά του καναλιού ΗΒΟ ήταν αυτή που πριν από μερικά χρόνια κατοχύρωσε την πολιτεία του Νιου Τζέρ σι ως απόλυτο πολιτισμικό ορόσημο της χώρας, έστω και ως πατρίδα της Μαφίας. Ενας από τους λόγους ύπαρξης του «Βoardwalk Εmpire» άλλωστε ήταν και η πίεση που δεχόταν το κανάλι για τη δημιουργία μιας σειράς αναλόγου πρεστίζ με τους «Σοπράνος», ενώ ένιωθε καυτή την ανάσα ανταγωνιστικών συνδρομητικών καναλιών όπως το ΑΜC, που τα τελευταία χρόνια μπήκε στο παιχνίδι με σειρές όπως το «Μad men» και το «Βreaking bad».

Δεν είναι μόνο όμως το μέρος (Νιου Τζέρσι) και το θέμα (δραστηριότητα της Μαφίας) που συνδέουν τις δύο παραγωγές του ΗΒΟ. Ο δημιουργός, βασικός σεναριογράφος και ένας εκ των παραγωγών του «Βoardwalk Εmpire» (οι άλλοι δύο είναι ο Μάρτιν Σκορσέζε που επίσης σκηνοθέτησε τον εντυπωσιακό και πανάκριβο πιλότο της σειράς και ο σταρ του Χόλιγουντ Μαρκ Γουόλμπεργκ) Τέρενς Γουίντερ, ήταν εξέχων μέλος της δημιουργικής ομάδας των «Σοπράνος», ενώ ο πρωταγωνιστής (στον ρόλο του «Νούκι» Τόμσον) Στιβ Μπουσέμι όχι μόνο είχε βασικό ρόλο στον πέμπτο κύκλο αλλά σκηνοθέτησε και μερικά από τα καλύτερα επεισόδια του τηλεοπτικού έπους γύρω από τον Τόνι Σοπράνο και την οικογένειά του. Σχολιάζοντας μάλιστα την εξ αγχιστείας σχέση των δύο σειρών, ο Γουίντερ είχε δηλώσει πρόσφατα: «Μία από τις πρώτες ατάκες του Τόνι Σοπράνο ήταν η εξής: “Νιώθω ότι ήρθα στο τέλος κάποιου πράγματος”. Αντίστροφα, μπορεί να πει κανείς ότι το “Βoardwalk Εmpire” είναι η αρχή πολλών πραγμάτων».

Αληθινά πρόσωπα

Η διαφορά είναι ότι, αντίθετα με το φανταστικό σύμπαν των «Σοπράνος», το «Βoardwalk Εmpire» στηρίζεται σε λίγο- πολύ αληθινά πρόσωπα και καταστάσεις. Πέρα από τον «Νούκι», η δραστηριότητα του οποίου έληξε με τη σύλληψή του το 1941, τα περισσότερα μέλη του θιάσου της σειράς (ειδικά οι περιβόητοι γκάνγκστερ της εποχής) ήταν επίσης υπαρκτά. Οπως ο εβραίος μαφιόζος Μάικλ Ρόθσταιν (τον υποδύεται ο Μάικλ Στούλμπαργκ, εξαιρετικός πρωταγωνιστής της πρόσφατης ταινίας «Ενας σοβαρός άνθρωπος» των αδελφών Κοέν) ο οποίος έστησε με επιτυχία το πρωτάθλημα μπέιζμπολ του 1919 καιαν και έχει την παρουσία και το πνεύμα διανοούμενου- δεν επιτρέπει αμφιβολίες για την αδίστακτη φύση του, επισημαίνοντας ήδη από το πρώτο επεισόδιο της σειράς στους συνομιλητές του ότι κάποτε παρακολούθησε κάποιον να πνίγεται με μια μπάλα μπιλιάρδου κυριολεκτικά... έτσι για πλάκα. Στα πρώτα βήματα της αιματηρής καριέρας τους εμφανίζονται επίσης ο «Λάκι» Λουτσιάνο αλλά και ένας νεαρός Αλ Καπόνε. Από τους «φανταστικούς» χαρακτήρες ξεχωρίζει ο Τζίμι Ντάρμοντι (Μάικλ Πιτ), συνδυασμός ρομαντικού ήρωα και ψυχωτικού φιλόδοξου γκάνγκστερ α λα Τζέιμς Κάγκνεϊ, ο εκπρόσωπος του νόμου, ημιπαράφρων και θρησκόληπτος επιθεωρητής Νέλσον Βαν Ολντεν (τον υποδύεται ο εξπέρ σε πορτρέτα ακραίας παθολογίας Μάικλ Σάνον), ενώ επικεφαλής του γυναικείου καστ είναι η σκωτσέζα ηθοποιός Κέλι ΜακΝτόναλντ, η οποία προτάθηκε για Χρυσή Σφαίρα πρώτου δραματικού ρόλου τηλεοπτικής σειράς. Φετιχισμός
Ο συνδυασμός μπουρλέσκ υπερθεάματος και γκανγκστερικού θρίλερ που χαρακτηρίζει το ύφος της σειράς δεν είναι καθόλου τυχαίος. Το «Βoardwalk Εmpire» μοιάζει και είναι μια χλιδάτη και ακριβή (υπερ)παραγωγή: Ο πιλότος μόνο κόστισε 18 εκατ. δολάρια, ενώ για ολόκληρο τον πρώτο κύκλο (12 επεισόδια) δαπανήθηκαν περισσότερα από 70 εκατ. δολάρια. Σημαντικό μέρος του προϋπολογισμού διατέθηκε για να χτιστούν εκατό μέτρα αυθεντικού παραλιακού σκηνικού εποχής και η ακριβέστατη και λεπτομερής αναπαράσταση εποχής μπορεί να συγκριθεί μόνο με τον αντίστοιχο φετιχισμό του «Μad men». Τα κοστούμια, τα έπιπλα, οι «ζωντανεμένες» σελίδες του «Vogue» της εποχής, οι Ρολς Ρόις και η ατμόσφαιρα «ράγκταϊμ» δικαιολογούν απολύτως τον τίτλο του «μπουτίκ πρότζεκτ» για τη σειρά, η οποία θυμίζει συχνά συναρπαστικό καλειδοσκόπιο της εποχής του πρώιμου Μεσοπολέμου, αν και κάποιες στιγμές η ιστορία μοιάζει να μπουκώνει από την παρουσία τόσων πολλών χαρακτήρων, ενώ κάποιες άλλες η αίσθηση ότι παρακολουθείς ένα μονοδιάστατο σκηνικό γίνεται πολύ έντονη. Το ταξίδι όμως στον χρόνο παραμένει συναρπαστικό, θυμίζοντας τη νοσταλγία του βετεράνου μικροκακοποιού που υποδυόταν ο Μπαρτ Λάνκαστερ στην ταινία «Ατλάντικ Σίτι» του Λουί Μαλ: «Επρεπε να έβλεπες τον ωκεανό τις παλιές μέρες. Το Ατλάντικ Σίτι ήταν κάτι άλλο τότε, κάτι μοναδικό...». 



http://www.tanea.gr/