Πέμπτη 29 Ιουλίου 2010

Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της XRTC

Κίνδυνος αφανισμού της ελληνικής ακτοπλοΐας

Την περίοδο που διανύουμε η περαιτέρω οικονομική αφαίμαξη του κλάδου θα τον οδηγήσει σε πλήρη καταστροφή, με άμεσο κίνδυνο την κατάρρευση του δικτύου θαλάσσιων μεταφορών της χώρας.
Μείωση του κόστους
Αυτό τονίζει στην ετήσια έρευνά της για την ελληνική ακτοπλοΐα η εταιρεία συμβούλων XRTC, προσθέτοντας ότι είναι αναγκαία η διερεύνηση της μείωσης του κόστους διαχείρισης των ακτοπλοϊκών πλοίων έτσι ώστε να πειστούν τόσο οι τράπεζες όσο και οι επενδυτές για τη βιωσιμότητα των εναπομεινασών εταιρειών.
Στα συμπεράσματά της η μελέτη της XRTC επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι:
-Οι πρακτικές της συνδικαλιστικής πίεσης που ταλανίζουν τον κλάδο επί σειρά δεκαετιών πρέπει να αλλάξουν και να προσεγγίσουν το θέμα όχι από τα πόσα που μπορούν να κερδηθούν αλλά για το για πόσο θα μπορεί να υπάρχει σίγουρη εργασία για τους πολλούς. Οι αρτηριοσκληρύνσεις της εσωστρεφούς στρατηγικής για εργασία των ναυτικών και της διαχρονικής διατήρησης απαρχαιωμένων εργασιακών απολαβών πρέπει να δώσουν ουσιαστικά τη θέση τους σε μία επιθετική στρατηγική που θα εξασφαλίσει την ανάπτυξη του κλάδου.
- Παράλληλα είναι σημαντικό μέσα σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία να παταχθούν οι αναχρονιστικές μέθοδοι περιορισμού της κερδοφορίας μέσω έμμεσων κρατήσεων και εισπρακτικών μεθόδων.
- Στην αντίπερα όχθη βεβαίως οι τιμολογιακές στρατηγικές πρέπει να λάβουν υπόψη τη νέα οικονομική κατάσταση της χώρας. Είναι αδύνατον πλέον για το μέσο χρήστη των ακτοπλοϊκών πλοίων (επιβάτη, μεταφορέα κ.λπ.) να ακολουθήσει περαιτέρω αυξήσεις ή ακόμα και διατήρηση των σημερινών ναύλων όταν ο προσωπικός πλούτος του συρρικνώνεται.
Μείωση 20%
Ηδη το καλοκαίρι που διανύουμε η πτώση της κίνησης αγγίζει το 20% και το χειρότερο είναι ότι η αγορά χάνει τα κύρια χαρακτηριστικά της τελευταίας 8ετίας, που ήταν η διεύρυνση της εποχικότητας αλλά και η συχνή χρήση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων από τους χρήστες. Ο κύριος ανταγωνιστής εξάλλου της ακτοπλοΐας, το αεροπλάνο, συμμορφώθηκε με τους κανόνες της ύφεσης και έλαβε και την «άφεση αμαρτιών» του ρυθμιστή ρυθμίζοντας τα όρια του ανταγωνισμού.
- Είναι γεγονός ότι η απελευθέρωση της αγοράς έφερε κύμα ευφορίας από τη μία αλλά και έντονου ανταγωνισμού από την άλλη. Ανταγωνισμό που ούτε ο ίδιος ο ρυθμιστής δεν μπόρεσε να κατανοήσει ή να αντιληφθεί με αποτέλεσμα να εισέλθει η αγορά σε έναν ανελέητο πόλεμο τιμών που ουσιαστικά την κατέστησε αδύνατη.
Ανταγωνιστικό περιβάλλον
Θα ήταν πολύ λειτουργικότερο από την αρχή της εφαρμογής της απελευθέρωσης οι διοικούντες να είχαν αντιληφθεί το ανταγωνιστικό περιβάλλον της ακτοπλοΐας και να μη φούντωναν περαιτέρω τον καταστροφικό ανταγωνισμό τόσο σε λειτουργικό επίπεδο όσο και στο συνδικαλιστικό επίπεδο των εταιρειών.
- Ολα, έτσι όπως έγιναν, απλά αποδυνάμωσαν τον κλάδο σε τέτοιο βαθμό που φαίνεται πολύ δύσκολο να ξεπεραστεί η παρούσα κατάσταση χωρίς αλλαγή του τρόπου εξυπηρέτησης των χρηστών σε ετήσια βάση. Δεν είναι απίθανο να επανέλθουν πολλά νησιά της χώρας σε περιορισμένη κάλυψη, όπως για παράδειγμα, εκεί που τώρα εξυπηρετούνται ημερησίως, να καλύπτονται κάθε δύο η τρεις μέρες ή ακόμα και εβδομαδιαίως».

http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1848680

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου