Πέμπτη 28 Οκτωβρίου 2010

Ένα «ΟΧΙ» που ίσως άλλαξε την ιστορία


Νικόλας Αρώνης
Όλοι μας από μικρή ηλικία γνωρίζουμε πως το Έπος του 40 η πολεμική σύγκρουση της χώρας μας με την Ιταλία, που διήρκεσε από τις 28 Οκτωβρίου 1940 μέχρι τις 23 Απριλίου 1941, αποτέλεσε παράδειγμα αντίστασης των λαών ενάντια στα σχέδια του Φασιστικού Άξονα.

Αυτό που ίσως ξεχνάμε, είναι ότι αυτό το έπος, μπορεί να αποτέλεσε το κομβικό σημείο που άλλαξε την ιστορία της σύγχρονης Ευρώπης.
Ο Ιωάννης Μεταξάς
Ο Ιωάννης Μεταξάς
Η κήρυξη του πολέμου από πολλούς ιστορικούς θεωρείται κίνηση αναμενόμενη με βάση την επεκτατική πολιτική του φασιστικού καθεστώτος που είχε εγκαθιδρύσει στην Ιταλία ο Μπενίτο Μουσολίνι. Στα μέσα του 1940, ο Μουσολίνι, ακολουθώντας τα βήματα του προτύπου του Αδόλφου Χίτλερ, θέλησε να αποδείξει στους Γερμανούς συμμάχους του ότι η Ιταλία είναι ικανή ανάλογων στρατιωτικών επιτυχιών. Η Ιταλία από την άνοιξη του 1939 είχε κατακτήσει την Αλβανία και πολλές βρετανικές βάσεις στην Αφρική, αλλά καμία από αυτές δεν ήταν επιτυχίες ικανές να θεωρηθούν ανάλογες αυτών της ναζιστικής Γερμανίας.

Παράλληλα ο Μουσολίνι στόχευε να ισχυροποιήσει τα συμφέροντα της Ιταλίας στα Βαλκάνια, συμφέροντα που ένοιωθε ότι απειλούνταν από τη γερμανική πολιτική που είχε ήδη υπό την σκέπη της τη Ρουμανία, που είχε δεχθεί την γερμανική προστασία για τα πετρελαϊκά της κοιτάσματα.

Έτσι τις πρώτες πρωινές ώρες της 28ης Οκτωβρίου του 1940, ο Ιταλός Πρέσβης στην Αθήνα, Εμανουέλε Γκράτσι επέδωσε ιδιόχειρα στον Ιωάννη Μεταξά, τελεσίγραφο, με το οποίο απαιτούσε την ελεύθερη διέλευση του Ιταλικού στρατού από την Ελληνοαλβανική μεθόριο, προκειμένου στη συνέχεια να καταλάβει κάποια στρατηγικά σημεία του Ελληνικού Βασιλείου, (λιμένες, αεροδρόμια κλπ.), για τις ανάγκες ανεφοδιασμού και άλλων διευκολύνσεών του για τη μετέπειτα προώθησή του στην Αφρική. Το περίφημο «όχι» που έλαβαν σαν απάντηση από τον Μεταξά ανάγκασε τους Ιταλούς να ξεκινήσουν τις στρατιωτικές επιχειρήσεις εισβολής στην Ελλάδα.

Οι Ελληνοϊταλικές σχέσεις στις αρχές του 20ου αιώνα

Κοιτώντας πίσω στο χρόνο, είναι εύκολο κάποιος να συνειδητοποιήσει ότι η Ιταλία υπήρξε μία από τις Μεγάλες Δυνάμεις της εποχής, και προσπαθούσε να αποκτήσει ηγεμονικό ρόλο στη Μεσόγειο. Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το καθεστώς Μουσολίνι είχε την πρόθεση να δημιουργήσει μια νέα «Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία», η οποία φυσικά θα περιελάμβανε και την Ελλάδα.

Από τις αρχές του αιώνα, τα ελληνικά και τα ιταλικά συμφέροντα συγκρούονταν, τόσο στην Αλβανία, με το θέμα της Βορείου Ηπείρου, όσο και στα Δωδεκάνησα, τα οποία αποτελούσαν μέρος της ιταλικής επικράτειας. 

Η Αλβανία από τη δημιουργία της αποτελούσε ένα προτεκτοράτο στην επιρροή της Ιταλίας, έναντι του οποίου η Ελλάδα προέβαλε το θέμα των εδαφών της Βορείου Ηπείρου (Νότιας Αλβανίας), τα οποία δεν είχε καταφέρει να αποκτήσει στο πλαίσιο της Μεγάλης Ιδέας, παρά την ύπαρξη εκεί συμπαγούς ελληνικού πληθυσμού. Ταυτόχρονα, η Ιταλία είχε υπό την κατοχή της τα Δωδεκάνησα από το τέλος του ιταλό-τουρκικού πολέμου, το 1912, και παρόλο που το 1919 είχε υποσχεθεί την παραχώρησή τους στην Ελλάδα (συμφωνία Βενιζέλου - Τιττόνι), εντούτοις αργότερα υπαναχώρησε από την υπόσχεση αυτή. 

Τα μικροεπεισόδια μεταξύ των στρατευμάτων των δύο κρατών δεν έλειπαν, είχαν σημειωθεί και μετά τη Συνθήκη των Σεβρών, όταν μέρος της Μικράς Ασίας περί την πόλη της Σμύρνης είχε αποδοθεί στην Ελλάδα, ενώ ιταλικές δυνάμεις φέρονται να βοηθούσαν τους Τούρκους εθνικιστές στον αγώνα τους κατά της ελληνικής κατοχής των εδαφών αυτών. Εκτός όλων αυτών, η φασιστική Κυβέρνηση Μουσολίνι χρησιμοποίησε το συμβάν της δολοφονίας ενός Ιταλού στρατιωτικού στα ελληνο-αλβανικά σύνορα για να βομβαρδίσει και να καταλάβει την Κέρκυρα, το μεγαλύτερο από τα Ιόνια νησιά. Ας μην ξεχνάμε πως τα Ιόνια νησιά αποτελούσαν άλλοτε (ως το 1797) βενετική κτήση και παρέμεναν ακόμη στόχος του ιταλικού ιμπεριαλισμού. 

Οι εξελίξεις που οδήγησαν στην Ιταλική Εισβολή

Στις 7 Απριλίου 1939 οι Ιταλικές δυνάμεις κατέλαβαν την Αλβανία. Με την κατάληψη αυτή η Ιταλία απέκτησε κοινά χερσαία σύνορα με την Ελλάδα. Η κατάληψη της Αλβανίας οδήγησε 2 από τις μεγάλες δυνάμεις της εποχής, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία, να λάβουν θέση και να εγγυηθούν για την εδαφική ακεραιότητα της Ελλάδας.

Ο Μεταξάς παρά την ιδεολογική του συγγένεια με το φασισμό και το ναζισμό, κατέβαλε μεγάλη προσπάθεια για να κρατήσει την Ελλάδα σε ένα ουδέτερο «έδαφος». Η προσπάθεια αυτή δεν σημαίνει ότι η Ελληνική διπλωματία βρισκόταν σε εφησυχασμό. Από τις αρχές του 1939 οι Έλληνες διπλωμάτες συγκέντρωναν πληροφορίες για τις προθέσεις των Ιταλών και των Γερμανών για τα Βαλκάνια. 

Έτσι το καλοκαίρι του 1939 έγιναν γνωστά τα σχέδια του 'Σιδηρού Συμφώνου' Ιταλίας - Γερμανίας για την Ελλάδα. Πρόθεση τους, ήταν η κατάληψη και ο διαχωρισμός της χώρας: το ανατολικό τμήμα η Γερμανία το προόριζε σαν δώρο στην Βουλγαρία, με την προϋπόθεση ότι θα της επέτρεπε την ελεύθερη διάβαση στο Αιγαίο, και το Δυτικό στην Αλβανία η οποία θα χρησιμοποιούταν απ τους Ιταλούς σαν κατοχική αστυνομική δύναμη. Με όλα αυτά τα δεδομένα στα χέρια του ο Μεταξάς αποφάσισε να στραφεί ολοκληρωτικά προς το Αγγλικό στρατόπεδο, μια κατάσταση που ούτως η άλλως ήθελε και ο αγγλόφιλος Βασιλιάς Γεώργιος Β. 

Την ίδια περίοδο ο Χίτλερ, με προσωπικές του διπλωματικές κινήσεις από τις οποίες με διάφορους τρόπους είχε αποκλείσει την Ιταλία, εξασφάλισε την συμμαχία της Ουγγαρίας , της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας. Στο μυαλό του Μουσολίνι τα ρουμανικά πετρέλαια θεωρούνταν το δικό του μελλοντικό λάφυρο στα Βαλκάνια, και οι επαφές του Χίτλερ και οι εξελίξεις του προκάλεσαν έντονο εκνευρισμό. Έτσι αποφάσισε να ετοιμάσει τις δικές του κινήσεις και παίρνει την απόφαση να επέμβει στα Βαλκάνια. 

Την 1η Σεπτεμβρίου 1939 ο Χίτλερ επιτίθεται στην Πολωνία, μία κίνηση που ήταν χαρακτηριστική των προθέσεων και των επιδιώξεων του για τα ανατολικά. Το γεγονός του ότι όλα τα μάθαινε εκ των υστέρων και όχι σαν σύμμαχος με την Γερμανία, εξόργισε τον Μουσολίνι. Τον Οκτώβριο του 1940 ο Χίτλερ συνεχίζει το σχέδιο του για την ανατολική Ευρώπη και καταλαμβάνει τις πετρελαιοπηγές της Πραχόβας της Ρουμανίας. Η νέα αυτή κίνηση των Γερμανών χωρίς να τον πληροφορήσουν εκνεύρισε για ακόμη μία φορά τον Μουσολίνι, ο οποίος το θεώρησε ως «επέμβαση» των συμμάχων του Γερμανών στη νοτιο-ανατολική Ευρώπη, μια περιοχή που ο ίδιος θεωρούσε ότι άνηκε στη σφαίρα επιρροής της Ιταλίας. 

Σε μία προσπάθεια του να αντιδράσει στην κατάσταση που είχε αρχίσει να διαμορφώνεται, συγκαλεί άμεσα σύσκεψη στη Ρώμη για να συζητηθεί η εισβολή στην Ελλάδα. Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης αυτής ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου, στρατηγός Πιέτρο Μπαντόλιο, προέβαλλε σοβαρές αντιρρήσεις, τονίζοντας πως για μια τέτοια επιχείρηση καλό θα ήταν να συγκεντρωθεί δύναμη τουλάχιστον 20 μεραρχιών πριν την εισβολή. 

Όμως, ο Διοικητής των δυνάμεων στην Αλβανία, Σεμπαστιάνο Βισκόντι Πράσκα, υποστήριξε ότι μόνο 3 
Στα ελληνοαλβανικά σύνορα
Στα ελληνοαλβανικά σύνορα
μεραρχίες αρκούσαν, και αυτές μάλιστα αφού θα έχει ήδη ολοκληρωθεί η πρώτη φάση του σχεδίου, δηλαδή η κατάληψη της Ηπείρου. Οι αξιωματικοί βεβαίωσαν τον Μουσολίνι ότι ο πόλεμος προς την Ελλάδα θα ήταν μια υπόθεση δύο εβδομάδων. Ο Υπουργός Εξωτερικών Γκαλεάτσο Τσιάνο, υποστήριξε ότι θα μπορέσουν να βασιστούν και στην υποστήριξη προσωπικοτήτων της Ελλάδας, οι οποίοι θα εξαγοράζονταν εύκολα, ανέλαβε να βρει μια αιτία πολέμου. 

Στο εσωτερικό της Ιταλίας είχαν δημιουργηθεί μηχανισμοί οι οποίοι εξυπηρετούσαν προπαγανδιστικές επιχειρήσεις κατά της Ελλάδας, ενώ ταυτόχρονα είχε μπει σε εφαρμογή σχέδιο προκλητικών ενεργειών εις βάρος της Ελλάδας, με αποκορύφωμα τον τορπιλισμό και βύθιση του καταδρομικού Έλλη στο λιμάνι της Τήνου, κατά τη διάρκεια του εορτασμού του Δεκαπενταύγουστου από ιταλικό υποβρύχιο. Παρά την αδιαμφισβήτητη ενοχή των Ιταλών, η Ελληνική Κυβέρνηση σε μία προσπάθεια να διατηρήσει την ουδετερότητα της, ανακοίνωσε ότι το πλοίο βυθίστηκε από πλοίο «αγνώστου εθνικότητας». Ανακοίνωση όμως που δεν έπεισε τον Ελληνικό λαό που είχε αρχίσει ήδη να υποψιάζεται τους πραγματικούς ενόχους.

Το ιταλικό τελεσίγραφο


Οχυρωματικές εργασίες από τον Ε.Σ στην γραμμή Ελαίας-Καλαμά, Μάρτιος 1939
Οχυρωματικές εργασίες από τον Ε.Σ στην γραμμή Ελαίας-Καλαμά, Μάρτιος 1939
Ξημερώματα της 28ης Οκτωβρίου 1940, ο Ιταλός πρέσβης στην Αθήνα, Εμανουέλε Γκράτσι, χτυπάει την πόρτα της οικίας του Ιωάννη Μεταξά με σκοπό να του επιδώσει τελεσίγραφο του Μουσολίνι. Με αυτό, ο Ντούτσε ζητούσε να επιτραπεί η ελεύθερη διέλευση ιταλικών στρατευμάτων, τα οποία θα κατελάμβαναν απροσδιόριστα «στρατηγικά σημεία» εντός της ελληνικής επικράτειας. 

Ο Μεταξάς αρνήθηκε το τελεσίγραφο με τα λόγια: «Alors, c'est la guerre» (γαλλικά:«Λοιπόν, έχουμε πόλεμο»). Η απάντηση στο ιταλικό τελεσίγραφο θεωρείται από αρκετούς ιστορικούς αποτέλεσμα πίεσης της κοινής γνώμης, κατ' άλλους προσωπική ενέργεια και απόφαση. Σύγχρονοι ιστορικοί πιστεύουν ότι η απόφαση του Μεταξά ήταν αποτέλεσμα της εξωτερικής πολιτικής της κυβέρνησης, αφού η Ελλάδα προετοιμαζόταν χρόνια για επικείμενη επίθεση εχθρικών δυνάμεων.

Εντός ολίγων ωρών, ξεκίνησε η ιταλική επίθεση, ενώ ο Μεταξάς απηύθυνε διάγγελμα προς τον ελληνικό λαό. Κατόπιν αυτού, ο λαός ξεχύθηκε στους δρόμους τραγουδώντας πατριωτικά τραγούδια και αντι-ιταλικά συνθήματα, ενώ εκατοντάδες εθελοντές σε ολόκληρη την επικράτεια, άνδρες και γυναίκες, έσπευδαν στα στρατολογικά γραφεία για να καταταγούν. Ολόκληρο το έθνος ενώθηκε ενάντια στην ιταλική επιθετικότητα. 

Η ιταλική επίθεση και η ελληνική αντεπίθεση


Οι Ιταλοί επιτέθηκαν το πρωί της 28ης Οκτωβρίου. Οι Ιταλικές δυνάμεις συνάντησαν σημαντικές δυσκολίες στην προώθηση τους λόγω των καταστροφών στο οδικό δίκτυο και στις γέφυρες και των συνεχών βροχοπτώσεων που είχαν μετατρέψει τις ημιονικές οδούς σε βούρκο και τα ρυάκια σε ορμητικούς χειμάρρους.

Ο Ελληνικός Στρατός με ηγέτες τον Αρχιστράτηγο Αλέξανδρο Παπάγο, τον υποστράτηγο Χαράλαμπο
Γερμανοί αλεξιπτωτιστές στην Κρήτη το 1941
Γερμανοί αλεξιπτωτιστές στην Κρήτη το 1941
 Κατσιμήτρο, τον συνταγματάρχη Κωνσταντίνο Δαβάκη και πολλούς Έλληνες αξιωματικούς που ήταν βετεράνοι μιας δεκαετίας συνεχών, πολεμικών συγκρούσεων (Βαλκανικοί Πόλεμοι 1912-13, Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος, Μικρασιατική Εκστρατεία 1919-22), κατάφερε να αποκρούσει τα κύματα των Ιταλικών επιθέσεων και να αντεπιτεθεί αναγκάζοντας τους Ιταλούς σε υποχώρηση με αποτέλεσμα μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου 1940, σχεδόν το ένα τέταρτο του εδάφους της Αλβανίας να είχε καταληφθεί από τους Έλληνες. 

Οι Ιταλοί θέλοντας να πετύχουν μια νίκη στο αλβανικό μέτωπο πριν την επιβεβλημένη, πλέον, γερμανική εμπλοκή, συγκέντρωσαν τις δυνάμεις τους για μια νέα επίθεση με την κωδική ονομασία «Primavera» (Άνοιξη). Συγκέντρωσαν δεκαεπτά μεραρχίες έναντι των δεκατριών ελληνικών και υπό την επίβλεψη του Μουσολίνι προσωπικά, επιτέθηκαν ενάντια στο στενό της Κλεισούρας. Η επίθεση διήρκεσε από τις 9 ως τις 20 Μαρτίου, αλλά απέτυχε να απωθήσει τους Έλληνες, κερδίζοντας περιορισμένες μόνο περιοχές στην περιοχή της Χειμάρρας. Έκτοτε και μέχρι τη γερμανική επίθεση στις 6 Απριλίου, οι επιχειρήσεις αποκλιμακώθηκαν. Η σημαντικότερη μάχη της "εαρινής επίθεσης" ήταν η μάχη του υψώματος 731. 

Η Γερμανική εισβολή του 1941 


Στις 6 Απριλίου, οι Ιταλοί ξεκίνησαν εκ νέου την επίθεσή τους στην Αλβανία, μαζί με την επιχείρηση «Μαρίτα» των Γερμανών. Οι αρχικές επιθέσεις είχαν μικρό αποτέλεσμα, αλλά στις 12 Απριλίου το ελληνικό Γενικό Επιτελείο, θορυβημένο από την ταχύτατη προέλαση των Γερμανών, διέταξε την οπισθοχώρηση από την Αλβανία. Οι Ιταλοί κατέλαβαν την Κορυτσά στις 14 Απριλίου και έφτασαν στις λίμνες Πρέσπες στις 19. Στις 22 Απριλίου έφτασαν στα ελληνο-αλβανικά σύνορα στο χωριό Περάτη και πέρασαν σε ελληνικό έδαφος την επόμενη μέρα.

Εφημερίδα της εποχής αναγγέλει τον πόλεμο
Εφημερίδα της εποχής αναγγέλει τον πόλεμο
Στο μεταξύ, στις 18 Απριλίου το μηχανοκίνητο γερμανικό σύνταγμα Σωματοφυλακή SS «Αδόλφος Χίτλερ» (Leibstandarte "Adolf Hitler") κάμπτοντας την τοπική αντίσταση, κατέλαβε το πέρασμα του Μετσόβου, αποκόπτοντας έτσι τον Ελληνικό Στρατό Ηπείρου από τα μετόπισθεν. 

Την επόμενη μέρα οι Γερμανοί κατέλαβαν τα Ιωάννινα, ολοκληρώνοντας την απομόνωση του ελληνικού στρατού που υποχωρούσε από την Αλβανία. Έχοντας επίγνωση της κρίσιμης κατάστασης, ο αντιστράτηγος Γεώργιος Τσολάκογλου, σε συμφωνία με άλλους στρατηγούς, αλλά χωρίς την εξουσιοδότηση του Στρατάρχη Παπάγου, αντικατέστησε τον Αντιστράτηγο Πιτσίκα και προσέφερε συνθηκολόγηση στον Ζεπ Ντίτριχ (Sepp Dietrich) στις 20 Απριλίου, κυρίως για να αποφύγει ατιμωτική παράδοση στους Ιταλούς.

Οι όροι της παράδοσης θεωρήθηκαν τιμητικοί, καθώς ο ελληνικός στρατός δε θα αιχμαλωτιζόταν, ενώ οι αξιωματικοί θα επιτρεπόταν να διατηρήσουν το ξίφος τους. Ο Μουσολίνι εξοργίστηκε από τη μονομερή αυτή παράδοση και μετά από πολλές διαμαρτυρίες στον Χίτλερ, η τελετή συνθηκολόγησης επαναλήφθηκε στις 23 Απριλίου, για να παρευρεθούν και εκπρόσωποι της ιταλικής πλευράς.

Στις 24 Απριλίου τα ιταλικά στρατεύματα επιτέθηκαν μαζί με τα γερμανικά στην Αττική, κοντά στην Αθήνα, ενώ οι ηττημένοι Βρετανοί ξεκίνησαν την αποχώρησή τους. Παράλληλα, η Βουλγαρία εισέβαλε στην Θράκη και κατέλαβε μια περιοχή γύρω από την Ξάνθη. Στις 3 Μαΐου, μετά την κατάληψη και της Κρήτης, έγινε μια θεαματική ιταλο-γερμανική παρέλαση στην Αθήνα για να εορταστεί η νίκη του Άξονα. Μετά τη νίκη επί της Ελλάδας και της Γιουγκοσλαβίας, ο Μουσολίνι ξεκίνησε να κομπάζει για τη νέα ιταλική Mare Nostrum («η θάλασσά μας», αναφερόμενος στη Μεσόγειο).

Απολογισμός και Επιπτώσεις 


Η πτώση της Κρήτης, παρά την αντίσταση και τον ηρωισμό των Κρητικών, το Μάιο του 1941, αποτελεί το χρονολογικό σημείο κατά το οποίο πλέον ολόκληρη η Ελλάδα βρέθηκε υπό τον έλεγχο των δυνάμεων του Άξονα. Για τα επόμενα τρία χρόνια οι Έλληνες υπέστησαν σκληρή Κατοχή από τις δυνάμεις της Γερμανίας, της Ιταλίας και της Βουλγαρίας. Κατά τη διάρκεια της Κατοχής υπήρξε εκτεταμένη Αντίσταση, η οποία απελευθέρωσε τις περισσότερες ορεινές περιοχές ως το 1944. 

Παρά την τελική νίκη των δυνάμεων του Άξονα κατά της Ελλάδας, η αρχική ελληνική νίκη κατά των Ιταλών είχε μεγάλη επίπτωση στην πορεία του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Η απόκρουση της ιταλικής εισβολής αποτέλεσε τη πρώτη νίκη των Συμμάχων κατά των δυνάμεων του Άξονα και ανύψωσε το ηθικό των λαών στην υπόλοιπη Ευρώπη. Πολλοί ιστορικοί υποστηρίζουν ότι η αναγκαστική γερμανική επέμβαση στα Βαλκάνια επηρέασε την έκβαση ολόκληρου του πολέμου, καθυστέρησε την «επιχείρηση Μπαρμπαρόσσα», ενώ προκάλεσε απώλειες σε αεροσκάφη και αλεξιπτωτιστές κατά τη Μάχη της Κρήτης. Αναφέρεται επίσης ότι ο Αδόλφος Χίτλερ, σε συνομιλία του με την Λένι Ρίφενσταλ (Leni Riefenstahl), είπε με πικρία ότι «εάν οι Ιταλοί δεν είχαν επιτεθεί στην Ελλάδα και δε χρειάζονταν τη βοήθειά μας, ο πόλεμος θα είχε πάρει διαφορετική τροπή. Θα είχαμε αποφύγει το ρωσικό χειμώνα κατά αρκετές εβδομάδες και θα είχαμε καταλάβει το Λένινγκραντ και τη Μόσχα». 

Έλληνες στο Αλβανικό μέτωπο γιορτάζουν την Πρωτοχρονιά του 1941
Έλληνες στο Αλβανικό μέτωπο γιορτάζουν την Πρωτοχρονιά του 1941
Πολύ σημαντικό επίσης ήταν και το ηθικό παράδειγμα. Όλος ο πλανήτης έβλεπε μια μικρή χώρα να σηκώνει το ανάστημα της και όχι μόνο να αντιστέκεται με τόλμη ενάντια στον Άξονα, αλλά να πετυχαίνει και σημαντικές νίκες. Ένα ηθικό παράδειγμα που αποτέλεσε εφαλτήριο άλλων λαών για αντίσταση στην Γερμανική πολεμική μηχανή. Η «ηρωική» αντίσταση των Ελλήνων εκτός του ότι προκάλεσε τον θαυμασμό πολλών Ευρωπαίων με χαρακτηριστικό παράδειγμα το μήνυμα του Γάλλου στρατηγού Ντε Γκωλ για την 25η Μαρτίου, («Στο όνομα του κατεχόμενου, πλην ακόμη ζωντανού γαλλικού λαού, η Γαλλία επιθυμεί να χαιρετίσει τον πόλεμο του ελληνικού λαού για την ελευθερία του. Η 25η Μαρτίου 1941 βρίσκει την Ελλάδα στην κορυφή ενός ηρωικού αγώνα και στην κορυφή της δόξας της. 

Η Ελλάδα δεν έχει δει τέτοιο μεγαλείο και τέτοια δόξα, σαν αυτή που σήμερα απολαμβάνει, από τον καιρό της Ναυμαχίας της Σαλαμίνας.») ταυτόχρονα είχε γεννήσει και ανέκδοτα που αποδομούσαν την εικόνα των ηγετών του Άξονα, αποτελώντας οχήματα προπαγάνδας για αντίσταση των λαών της Ευρώπης, μια αντίσταση που ίσως εμπνευσμένη από την Ελληνική προσπάθεια, έπαιξε σημαντικό ρόλο για την έκβαση του πολέμου και κατά συνέπεια την ήττα του Φασισμού. 

(Ο Χίτλερ τηλεφωνεί στον Μουσολίνι):
«Μπενίτο, δεν είσαι ακόμα στην Αθήνα;»
«Δε σε ακούω Αδόλφε»
«Λέω, ακόμα δεν είσαι στην Αθήνα;»
«Δε σε ακούω!! Θα τηλεφωνείς από μακριά. Στο Λονδίνο είσαι;»

(Ανέκδοτο που κυκλοφορούσε στην Κατεχόμενη Γαλλία το χειμώνα 1940-41)



http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=192143&cid=40

Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2010

12χρονος διόρθωσε πρόβλημα στον Firefox!

Ένας 12χρονος μαθητής από τις ΗΠΑ κατάφερε κι έλυσε ένα πρόβλημα που είχε ο δημοφιλής browser κι έβγαλε 3000$.
Η Mozilla ανακοίνωσε πριν λίγους μήνες...




 στους χρήστες οτι όποιος χρήστης ανακαλύψει και καταφέρει να διορθώσει κάποιο πρόβλημα που έχουν τα προϊόντα της θα αμειφθεί με 500 έως και 3000 δολάρια.

Μετά την ανακοίνωση αυτή υπήρξαν πολλοί ενδιαφερόμενοι που έστειλαν λύσεις σε κάποια μικρά ή μεγάλα προβλήματα που είχαν το προϊόντα της εταιρίας μεταξύ των οποίων ήταν και ο 12χρονος Alex Miller από το San Jose

Ο νεαρός προγραμματιστής, κατάφερε μέσα σε 10 μέρες και ε 1.5 ώρα δουλειά την ημέρα, να ανακαλύψει και να λύσει ένα πρόβλημα (bug) το οποίο επηρέαζε τον Firefox, τον Thunderbird και τον SeaMonkey κερδίζοντας έτσι, το ποσό των 3000$ από την εταιρία.

Ο 12χρονος ένα μέρος του ποσού που κέρδισε έχει αποφασίσει να το δωρίσει σε μια τοπική οργάνωση για την προστασία των ζώων ενώ με τα υπόλοιπα σκοπεύει να αγοράσει νέο υπολογιστή, για να μπορέσει ίσως να ανακαλύψει κι άλλα τέτοια προβλήματα που έχει η Mozilla



newsit.gr
http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2010/10/12-firefox.html

Πιο κοινωνικό και γρήγορο το αναβαθμισμένο Yahoo Mail

H Yahoo παρουσίασε την Τετάρτη σε δοκιμαστική μορφή την αναβαθμισμένη υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της, η....
 οποία μεταξύ άλλων συνδέεται απευθείας με το Facebook και το Twitter, προβάλλει βίντεο του YouTube και γενικά λειτουργεί «δύο φορές πιο γρήγορα».

Η καλιφορνέζικη εταιρεία υποστηρίζει ότι η αναβάθμιση του Yahoo Mail είναι η σημαντικότερη από το 2005.

Η υπηρεσία email της Yahoo έχει σήμερα περίπου 273 εκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο και είναι η δεύτερη δημοφιλέστερη μετά την αντίστοιχη υπηρεσία της Microsoft. Το Gmail της Google συνεχίζει να υστερεί αλλά βλέπει τους συνδρομητές του να αυξάνονται ταχύτατα.

Εκτός του είναι «εκπληκτικά γρήγορο», το νέο Yahoo Mail περιορίζει την ακαταστασία και «βάζει αυτό που είναι σημαντικό για εσάς στο κέντρο», δήλωσε η Κάκουλ Σριβαστάβα της Yahoo.

Για παράδειγμα, τα μηνύματα από αποστολείς που περιλαμβάνονται στο βιβλίο επαφών του χρήστη εμφανίζονται στην κορυφή της λίστας των εισερχόμενων (μια ανάλογη υπηρεσία παρουσιάστηκε πρόσφατα στο Gmail).

Ακόμα, η ανανεωμένη υπηρεσία επιτρέπει στους χρήστες να βλέπουν αναρτήσεις του Facebook και του Twitter χωρίς να αφήνουν το γραμματοκιβώτιό τους.

Το ίδιο ισχύει για τις φωτογραφίες του Flickr και του Picasa και τα βίντεο του YouTube.

Η αναβάθμιση περιλαμβάνει ακόμα καλύτερα φίλτρα για spam και εργαλεία αναζήτησης email.

H Yahoo προσπαθεί εναγωνίως να βελτιώσει τις υπηρεσίες της και να αυξήσει τον αριθμό των επισκεπτών της, καθώς αντιμετωπίζει εδώ και καιρό οικονομικά προβλήματα που εξοργίζουν τους επενδυτές.

Το Yahoo Mail παραμένει μεν εξαιρετικά δημοφιλές, είδε όμως τους χρήστες του να μειώνονται κατά 10% το Σεπτέμβριο σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Μείωση κατά 3% εμφάνισε η αντίστοιχη υπηρεσία της Microsoft, ενώ το ίδιο διάστημα οι χρήστες του Gmail αυξήθηκαν κατά ένα εντυπωσιακό 21%.

in.gr
http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2010/10/yahoo-mail.html

Κλειστές Πειραιώς και Σταδίου εξαιτίας της νεροποντής


Κλειστές και στα δύο ρεύματα, λόγω της ισχυρής βροχόπτωσης, είναι αυτή τη στιγμή η οδός Πειραιώς, από Πέτρου Ράλλη έως Χαμοστέρνας, και η οδός Σταδίου, ενώ το χαλάζι που έπεσε στην Αττική, η οποία την τελευταία ώρα πλήττεται από σφοδρό κύμα κακοκαιρίας, έχει δημιουργήσει προβλήματα.

Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, τα μεγαλύτερα προβλήματα εστιάζονται στην Ελευσίνα, τη Μαγούλα και τη Μάνδρα, με αναγνώστες της zougla.gr να αναφέρουν ότι η χαλαζόπτωση είναι τόσο σφοδρή, ώστε προκλήθηκαν και υλικές ζημιές σε αυτοκίνητα στην περιοχή των διυλιστηρίων ΕΛ-ΠΕ στην Ελευσίνα.

Η Πυροσβεστική έχει δεχθεί αρκετές κλήσεις για αντλήσεις υδάτων σε πλημμυρισμένα υπόγεια κατοικιών και καταστημάτων.

Την ίδια στιγμή, η νεροποντή έχει δημιουργήσει προβλήματα και στην κυκλοφορία των οχημάτων.

Σύμφωνα με την Τροχαία, κυκλοφοριακές δυσχέρειες εξαιτίας της βροχής εμφανίζονται στην Κατεχάκη στο ρεύμα προς Ηλιούπολη, στη Βουλιαγμένης πριν την Εθνάρχου Μακαρίου, στην Κηφισού κοντά στο σταθμό των ΚΤΕΛ και στην Αθηνών - Κορίνθου από πλατεία Καραϊσκάκη μέχρι το Αιγάλεω.
http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=191815&cid=4

Ελβετία: Τέλος στις αφορολόγητες καταθέσεις...

Από το http://www.banksnews.gr/   
Χιλιάδες Έλληνες καταθέτες ελβετικών τραπεζών,που είχαν συνηθίσει επί δεκαετίες να κρύβουν από την εφορία τεράστια ποσά σε «προστατευμένους» λογαριασμούς της Ελβετίας, βρίσκονται πλέον αντιμέτωποι με σημαντικές φορολογικές επιβαρύνσεις, μετά την ιστορική συμφωνία, στην οποία κατέληξαν χθες οι βρετανικές και οι ελβετικές αρχές, που θα αποτελέσει πιλότο για αντίστοιχες συμφωνίες όλων των ευρωπαϊκών κρατών. 
Σε μια ιστορική εξέλιξη στα διεθνή τραπεζικά χρονικά, οι Βρετανοί και οι Ελβετοί κατέληξαν σε μια συμφωνία, με την οποία καταλύεται μεν το φορολογικό καταφύγιο μεγαλοκαταθετών, χωρίς όμως να παραβιάζεται το… ιερό, για τους...
 Ελβετούς τραπεζίτες, τραπεζικό απόρρητο:
- Η Ελβετία αποδέχθηκε, ύστερα από ισχυρές πιέσεις, να επιβάλει φόρο διακράτησης (withholding tax) σε όλες τις καταθέσεις Βρετανών πολιτών, τον οποίο θα αποδίδει κάθε χρόνο το ελβετικό υπουργείο Οικονομικών στο αντίστοιχο βρετανικό. Ο νέος φόρος δεν θα γίνει… σουρωτήρι από διάφορες εξαιρέσεις και «παραθυράκια», όπως συνέβη στο παρελθόν με προηγούμενες συμφωνίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την Ελβετία. Ο συντελεστής του φόρου που προβλέπεται από τη συμφωνία δεν έχει γίνει γνωστός, αλλά οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι το βρετανικό υπουργείο Οικονομικών περιμένει πολλαπλάσια έσοδα από το δις. λίρες, που αποδίδει ήδη αντίστοιχη συμφωνία με το Λιχτενστάιν. Σύμφωνα με υπολογισμούς των ελβετικών τραπεζών, τα κεφάλαια από ευρωπαϊκές χώρες που βρίσκουν «καταφύγιο» στην Ελβετία φθάνουν τα 800 δις. ευρώ: δηλαδή, ακόμη και ένας φόρος διακράτησης με χαμηλό συντελεστή 5% θα απέδιδε έσοδα 40 δις. ευρώ το χρόνο στις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις!
- Την ίδια στιγμή, όμως, οι ελβετικές τράπεζες πανηγυρίζουν μια μεγάλη δική τους νίκη, μετά τη θετική έκβαση των διαπραγματεύσεων με το Λονδίνο: οι τράπεζες δεν θα υποχρεωθούν τελικά να δίνουν στοιχεία για τους καταθέτες τους στις φοροεισπρακτικές αρχές της Βρετανίας, κάθε φορά που θα τους ζητούνται. Ουσιαστικά, δηλαδή, το τραπεζικό απόρρητο της Ελβετίας παραμένει άθικτο, παρότι είχαν ασκηθεί τεράστιες διεθνείς πιέσεις για την κατάργησή του, ώστε να βρουν πρόσβαση οι φοροεισπρακτικές αρχές των χωρών του ΟΟΣΑ σε πολύτιμα στοιχεία για υπηκόους τους με καταθέσεις στην Ελβετία. Η συμφωνία προβλέπει, πάντως, τη δυνατότητα οικειοθελούς δήλωσης καταθέσεων από Βρετανούς υπηκόους, με «χαλαρές» κυρώσεις από τις φορολογικές αρχές. «Είμαι ευτυχής που βλέπω, ότι η πρότασή μας αντικατέστησε τελικά την ιδέα της καθιέρωσης αυτόματου μηχανισμού ανταλλαγής πληροφοριών, προς όφελος όλων των εμπλεκόμενων χωρών», τόνισε σε δηλώσεις του ο Πατρίκ Οντιέ, πρόεδρος της Ένωσης Ελβετικών Τραπεζών.
Η ιστορική συμφωνία με την Ελβετία, παρότι αρκετοί εκτιμούν ότι είναι πρόωροι οι πανηγυρισμοί, πριν αποκαλυφθούν όλες οι λεπτομέρειες για τους όρους της, ουσιαστικά δείχνει το δρόμο για αντίστοιχες συμφωνίες όλων των χωρών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ήδη το γερμανικό υπουργείο Οικονομικών βρίσκεται στην τελική φάση αντίστοιχων διαπραγματεύσεων με τους Ελβετούς, που αναμένεται μέσα στην εβδομάδα να οδηγήσουν σε συμφωνία για τη φορολόγηση των τεράστιων καταθέσεων Γερμανών υπηκόων στην Ελβετία.
Σε ό,τι αφορά τους Έλληνες μεγαλοκαταθέτες των Άλπεων, στελέχη του υπουργείου Οικονομικών τονίζουν ότι το ποσό καταθέσεων που διαφεύγουν τη φορολόγηση ίσως και να υπερβαίνει τα 40 δις. ευρώ, γι’ αυτό και η κυβέρνηση παρακολουθεί με ενδιαφέρον τις εξελίξεις στις συμφωνίες κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τους Ελβετούς. Έτσι, δεν αποκλείεται μετά τις συμφωνίες Βρετανών και Γερμανών, που αποτελούν «οδηγό» για όλα τα κράτη, να αρχίσει αντίστοιχη διαπραγμάτευση και του ελληνικού υπουργείου Οικονομικών με το ελβετικό.
Σε κάθε περίπτωση, η διεθνής «επίθεση» στο φορολογικό «καταφύγιο» της Ελβετίας, που άρχισαν δυναμικά οι Αμερικανοί, απειλώντας την UBS με ποινικές κυρώσεις αν δεν αποκάλυπτε στοιχεία για Αμερικανούς καταθέτες (οι Ελβετοί έκλεισαν τελικά την υπόθεση με την καταβολή 750 εκατ. δολαρίων), φαίνεται ότι αποδίδει καρπούς: η «ιερή αγελάδα» του ελβετικού τραπεζικού απορρήτου μπορεί να μη θυσιάζεται, αλλά σε αντάλλαγμα οι ελβετικές τράπεζες και το υπουργείο Οικονομικών δέχονται για πρώτη φορά να μετατραπούν σε… φοροεισπράκτορες των κυβερνήσεων της Δύσης, δίνοντας τέλος σε μια μακρά παράδοση φορολογικής ασυλίας στους καταθέτες των ελβετικών τραπεζών.

http://press-gr.blogspot.com/2010/10/blog-post_699.html
Με... φωσφοριζέ γιλέκα οι ιερόδουλες
Υποχρεωμένες να φορούν κίτρινα φωσφοριζέ γιλέκα είναι πλέον οι Ισπανίδες ιερόδουλες, καθώς ψηφίστηκε νόμος που καθορίζει την ενδυμασία τους στα στέκια του αγοραίου έρωτα! Μάλιστα, οι παραβάτες θα τιμωρούνται με χρηματικό πρόστιμο.

Πρόκειται για ρύθμιση που αφορά όλες τις εκδιδόμενες γυναίκες στην Καταλονία, με το σκεπτικό ότι θα πρέπει να είναι καλύτερα ορατές από τα διερχόμενα οχήματα.

Έτσι λοιπόν, οι ιερόδουλες που κάνουν πιάτσα σε πολυσύχναστους δρόμους θα πρέπει να φορούν γιλέκα όπως π.χ. οι αστυνομικοί, οι οικοδόμοι και οι ποδηλάτες. Σε περίπτωση που κάποια κοπέλα δεν συμμορφωθεί, θα πληρώνει πρόστιμο 40 ευρώ!

Τουλάχιστον από μέσα τα κορίτσια μπορούν να φοράνε ό,τι θέλουν ή ακόμα (γιατί όχι;) να κυκλοφορούν μόνο με το... γιλέκο τους!

http://www.star.gr/
Βρήκε 250.000 ευρώ και τα... παρέδωσε
Ονομάζεται Σταύρος Σπανούδης, 30 ετών  και είναι οδηγός των ΚΤΕΛ Μεσσηνίας. Ολοκληρώνοντας την βάρδια του στο δρομολόγιο Πύλος – Ίκλαινα, εντόπισε στους αποθηκευτικούς χώρους του λεωφορείου του ένα τσαντάκι που παρέμενε ασυνόδευτο, αφού κάποιος το είχε... ξεχάσει.

Ένα τσαντάκι που όμως δεν ήταν άδειο. Είχε μέσα του χρήματα. Πολλά χρήματα! Πάρα πολλά χρήματα. Συνολικά 250.000 ευρώ.

Ο οδηγός επιδόθηκε από εκείνη την στιγμή σε έναν αγώνα να βρει τον κάτοχό τους. Ευτυχώς, για καλή τύχη του ιδιοκτήτη τους, υπήρχε μέσα στο τσαντάκι μια κάρτα του. Για καλύτερη τύχη, ο οδηγός ήταν καλός άνθρωπος και δεν σκέφτηκε να τα κρατήσει.

Όπως έγινε γνωστό, ο Σπανούδης είναι ορφανός από 16 ετών, καθώς τότε έχασε και τους δύο γονείς του σε τροχαίο. Μεγάλωσε με αρκετές οικονομικές δυσκολίες με τον παππού και τη γιαγιά. Προσελήφθη στα ΚΤΕΛ, δεν έπαιρνε περισσότερα από 1.500 ευρώ μεικτά αλλά δεν σκέφτηκε καθόλου να κρατήσει το ποσό.

Έτσι ο ελληνοαμερικάνος που τα είχε (ξε)χάσει – και ο οποίος μόλις τα είχε αποκτήσει από την πώληση ακινήτων - κατάφερε να ξαναβρεί  την... περιουσία του. Το θέμα είναι ότι και αυτή η περιουσία προορίζονταν για να καλυφθούν τα νοσήλεια συγγενικού του προσώπου και για αυτό είχε αναγκαστεί να πουλήσει τα κτήματά του στην Πύλο.

Ελπίζουμε ο ελληνοαμερικανός πέρα από τις ευχαριστίες να δώσει τουλάχιστον στον οδηγό του ΚΤΕΛ ένα κατατίς ως πουρμπουάρ, για την  καλή του πράξη...

http://www.star.gr/
139 νεκροί και 500 αγνοούμενοι από σεισμό, τσουνάμι, ηφαίστειο
Τουλάχιστον 25 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και 40 τραυματίστηκαν όταν εξερράγη στην Ιάβα το Μεράπι, ένα από τα πιο ενεργά ηφαίστεια παγκοσμίως, εκτοξεύοντας λάβα και σύννεφα καυτής στάχτης σε ύψος 1.500 μέτρων. Χιλιάδες άνθρωποι απομακρύνθηκαν από την περιοχή, ενώ οι εικόνες που μεταδόθηκαν έδειχναν ουρές χιλιομέτρων με κατοίκους, οι περισσότεροι φορώντας μάσκες, να μεταφέρονται από φορτηγά με τα παρμπρίζ καλυμμένα από την ηφαιστειακή τέφρα.

«Αυτή είναι η αρχική φάση της έκρηξης», δήλωσε ο επικεφαλής του Κέντρου Ηφαιστειακής Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Έρευνας στη Γιογκιακάρτα. Δεκαέξι απανθρακωμένες σοροί βρέθηκανκοντά στο σπίτι του Μπα Μαριτζάν, που ήταν γνωστός ως «ο φύλακας του όρους» και είχε αρνηθεί να εκκενώσει την περιοχή. Ανάμεσα στα θύματα είναι απεσταλμένος δημοσιογράφος ινδονησιακής ιστοσελίδας, αλλά  και ένα βρέφος τριών μηνών. Μάλιστα, εκφράζονται φόβοι ότι ο αριθμός των θυμάτων θα συνεχίσει να αυξάνεται.

Η ηφαιστειακή στάχτη έφτασε ως μια περιοχή που βρίσκεται 100 χιλιόμετρα μακριά από τον κρατήρα του Όρους Μεράπι. Σύμφωνα με επίσημες εκτιμήσεις, περίπου 40.000 άνθρωποι ζουν σε περιοχές που διατρέχουν κίνδυνο από την ηφαιστειακή δραστηριότητα. Το Μεράπι, σε ύψος σχεδόν τριών χιλιομέτρων, έχει αφήσει 1.370 νεκρούς από έκρηξη το 1930 ενώ πιο πρόσφατα, στοίχισε τη ζωή σε 66 άτομα το 1994 και δύο το 2006.

Στο μεταξύ, αυξάνεται και ο απολογισμός των νεκρών από το τσουνάμι ύψους τριών μέτρων που έπληξε απομακρυσμένη νησιωτική περιοχή της χώρας μετά το σεισμό 7,7 βαθμών που σημειώθηκε δυτικά της Σουμάτρας. Συνολικά έχει επιβεβαιωθεί ο θάνατος 112 ανθρώπων, ενώ 500 άνθρωποι συνεχίζουν να αγνοούνται, δήλωσε ο επικεφαλής της υπηρεσίας αντιμετώπισης καταστροφών στην Δυτική Σουμάτρα.

Σύμφωνα με αξιωματούχους, τα νερά έφθασαν έως και 600 μέτρα από την ακτογραμμή στο νησί Νότιο Παγκάι, που επλήγη περισσότερο. Δέκα χωριά σαρώθηκαν από τα σεισμικά κύματα. Ανάμεσα στους αγνοούμενους είναι και εννέα αυστραλοί σέρφερ, αν και αυστραλιανά ΜΜΕ μετέδωσαν νωρίτερα ότι εντοπίστηκαν και είναι σώοι και ασφαλείς.

Από την αρχική σεισμική δόνηση είχαν χάσει τη ζωή τους δύο άνθρωποι. Υπενθυμίζεται ότι το τσουνάμι του Δεκεμβρίου του 2004, που είχε προκληθεί από σεισμό 9,3 βαθμών ανοικτά της Σουμάτρας, είχε στοιχίσει τις ζωές τουλάχιστον 168.000 μόνο στην Ινδονησία, ενώ υπολογίζεται ότι στην ευρύτερη περιοχή ο απολογισμός των νεκρών άγγιξε τις 300.000.

Δείτε τα τελευταία πλάνα από τον τόπο των καταστροφών και τις εκρήξεις του ηφαιστείου, όπως μεταδίδονται από τα ξένα πρακτορεία...

http://www.star.gr/

ΠΡΩΤΕΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΣΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ

Ρεπορτάζ : Έλενα Φυντανίδου
(από ΤΟ ΒΗΜΑ)
Την κάλυψη των φαρμάκων διακοπής του καπνίσματος από τα ασφαλιστικά ταμεία θα εισηγηθεί στον υπουργό Υγείας κ. Α. Λοβέρδο το Κεντρικό Συμβούλιο Υγείας (ΚΕΣΥ). Το ποσοστό συμμετοχής των πασχόντων από χρόνια αναπνευστική πνευμονοπάθεια (ΧΑΠ), σακχαρώδη...
διαβήτη και ισχαιμία του μυοκαρδίου θα είναι 25% και των υπολοίπων που δεν πάσχουν από κάποιο νόσημα αλλά επισκέπτονται ιατρείο διακοπής του καπνίσματος 75%. Την ίδια ώρα απογοητευτικά είναι τα αποτελέσματα της σύγκρισης μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ για το κάπνισμα στην Ελλάδα καθώς ερχόμαστε πρώτοι! Ο πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής για τη διακοπή του καπνίσματος, καθηγητής κ. Π. Μπεχράκης, παρουσίασε στοιχεία από τα οποία προκύπτει ότι οι Ελληνες είναι οι πρώτοι καπνιστές παγκοσμίως. Η κατάσταση αυτή, εξήγησε, οφείλεται κυρίως στις γυναίκες, οι οποίες εμφανίζουν αύξηση της καπνιστικής συνήθειας περίπου κατά 20%, όταν οι άνδρες μειώνουν το κάπνισμα σε ποσοστό 10%. Συγκεκριμένα τα στοιχεία δείχνουν ότι οι Ελληνες κατέχουν την πρωτιά στο κάπνισμα μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ. Θλιβερή είναι και η πρωτιά των Ελληνίδων καθώς καπνίζουν σε ποσοστό 31,3%. Σύμφωνα με τον κ. Μπεχράκη, «στην Ελλάδα, σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι πλουσιότεροι καπνίζουν περισσότερο από τους λιγότερο οικονομικά εύρωστους». «Υπάρχει ανάγκη να βοηθήσουμε τους καπνιστές να κόψουν το τσιγάρο» δήλωσε χθες ο πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων (ΕΟΦ) κ. Ι. Τούντας. O υφυπουργός Υγείας κ. Μ.Τιμοσίδης παραδέχθηκε ότι η κυβέρνηση δεν είναι ευχαριστημένη με τα αποτελέσματα των ελέγχων για την εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου. Σύμφωνα με παράγοντες του υπουργείου, ένας στους τρεις καταστηματάρχες που περνά από έλεγχο «τρώει» πρόστιμο. Ο κ. Τιμοσίδης ανέφερε επίσης ότι έχει κατατεθεί στη Βουλή η διάταξη για την απαγόρευση του καπνίσματος σε αυτοκίνητα όταν επιβαίνουν παιδιά κάτω των 12 ετών. «Ξεσκονίζουν» τα νοσοκομεία «Φύλλο και φτερό» κάνουν τα νοσοκομεία οι εντεταλμένοι της τρόικας. Κλιμάκιο εμπειρογνωμόνων συνεχίζει να ελέγχει σε καθημερινή βάση τα οικονομικά στοιχεία του ΕΣΥ. Οι έλεγχοι θα κορυφωθούν στις 16-17 Νοεμβρίου, οπότε θα έρθουν στην Ελλάδα οι επικεφαλής ελεγκτές. Εν τω μεταξύ, τον τρόπο ενοποίησης του ΕΣΥ με το ΙΚΑ για την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας συζήτησαν χθες ο υπουργός Υγείας με τον αναπληρωτή υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Γ. Κουτρουμάνη και τους διοικητές των μεγάλων ασφαλιστικών ταμείων. Αποφασίστηκε η πιλοτική εφαρμογή του συστήματος το πρώτο τρίμηνο του 2011 σε Κρήτη και Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια στις υπόλοιπες περιοχές της χώρας. Οι υπηρεσίες πρωτοβάθμιας περίθαλψης θα παρέχονται από τα κέντρα υγείας, τα πολυϊατρεία και τα νοσοκομεία του ΙΚΑ. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι γιατροί του ΙΚΑ οι οποίοι έχουν διαφορετικό εργασιακό καθεστώς από τους συναδέλφους του του ΕΣΥ θα κληθούν να επιλέξουν μεταξύ του ΕΣΥ και του ιδιωτικού ιατρείου. Τέλος, τον επόμενο μήνα σε νομοσχέδιο«σκούπα» που θα κατατεθεί στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής θα συμπεριληφθούν το νέο σύστημα προμηθειών, η απελευθέρωση του επαγγέλματος του φαρμακοποιού (ως προς τη μείωση του ποσοστού κέρδους) και το νέο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των ιδιωτικών κλινικών. Μέτρα για τις ελλείψεις Την εφαρμογή μέτρων για την αντιμετώπιση των ελλείψεων φαρμάκων που είναι απαραίτητα για την προστασία της δημόσιας υγείας αποφάσισε η διοίκηση του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων (ΕΟΦ). Μεταξύ άλλων αποφασίστηκε η προσωρινή απαγόρευση των εξαγωγών όταν παρουσιάζονται στην αγορά ελλείψεις φαρμάκων οι οποίες θέτουν σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία.
http://fimotro.blogspot.com/2010/10/blog-post_2908.html

ΛΙΤΟΤΗΤΑ ΣΤΑ ΚΑΠΗ ΚΑΙ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ!

Ρεπορτάζ : Ειρήνη Χρυσολωρά
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Όχι άλλες αυξήσεις φορολογικών συντελεστών υποδεικνύει στην κυβέρνηση ο διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος Γ. Προβόπουλος, υποστηρίζοντας ότι η µείωση του ελλείµµατος πρέπει στο εξής να βασιστεί στην πάταξη της φοροδιαφυγής και κυρίως σε περικοπές δηµοσίων...
δαπανών. Μάλιστα, στην ενδιάµεση έκθεση της Τραπέζης της Ελλάδος διατυπώνει λεπτοµερείς και ρηξικέλευθες προτάσεις για τις δαπάνες που πρέπει να περικοπούν, ταράζοντας τα νερά και προκαλώντας συζητήσεις και αντιδράσεις, καθώς ενίοτε αγγίζει ευαίσθητους τοµείς. Χαρακτηριστικά, µεταξύ άλλων ο κ. Προβόπουλος εισηγείται το κλείσιµο δηµοτικών αλλά και κάποιων κρατικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθµών, όπως επίσης και την κατάργηση των δωρεάν διακοπών από τα ΚΑΠΗ όσο βρισκόµαστε σε καθεστώς λιτότητας. Συγκεκριµένα, τα σχετικά σηµεία της έκθεσης αναφέρουν τα εξής: n Δεδοµένης της ανεξέλεγκτης διόγκωσης των δαπανών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, φορείς που χρηµατοδοτούνται από τους δήµους, όπως π.χ. τα ΚΑΠΗ, πρέπει να αναστείλουν ορισµένες δραστηριότητες, όπως π.χ. εκδροµές στο εξωτερικό ή δωρεάν διακοπές για µία πενταετία, έως ότου αποκατασταθεί η δηµοσιονοµική σταθερότητα στη χώρα. n Επίσης είναι αδιανόητο – υποστηρίζεται στην έκθεση – υπερχρεωµένοι δήµοι να διατηρούν ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθµούς µε εκατοντάδες δηµοσιογράφους. n Οι δηµόσιοι τηλεοπτικοί σταθµοί – αναφέρεται σε άλλο σηµείο – (ΕΤ1, ΝΕΤ, ΕΤ3, Πρίσµα και ο σταθµός της Βουλής) όχι µόνον είναι πολλοί για µια χώρα του µεγέθους της Ελλάδας, αλλά και λειτουργούν µε πολύ µεγάλο αριθµό υπαλλήλων και µε εξαιρετικά υψηλό κόστος. Θα ήταν σκόπιµο να συγχωνευθούν σε έναν ή δύο και να καλύπτουν περισσότερο από το 70% του κόστους λειτουργίας τους µε έσοδα από διαφηµίσεις. Το δε σηµερινό έσοδο που εισπράττεται µέσω των λογαριασµών της ΔΕΗ να διατεθεί για τη µείωση του δηµόσιου χρέους. Η µεταφορά µαθητών n Οι δαπάνες για τη δωρεάν µεταφορά µαθητών από αποµακρυσµένα χωριά έχει υπερβεί κάθε όριο, φτάνοντας τα 280 εκατ. ευρώ. Ουσιαστικά, πρόκειται για επιδότηση των υπεραστικών λεωφορείων. n Να επανεξεταστεί εκ βάθρων η τιµολογιακή πολιτική στους συγκοινωνιακούς φορείς και να διασφαλιστεί ότι όλοι οι επιβάτες πληρώνουν εισιτήριο. n Να καταργηθούν οι ρυθµίσεις, σύµφωνα µε τις οποίες η διετής εργασία σε γραφεία βουλευτών δίνει το δικαίωµα σε εργαζόµενο να προσληφθεί στο Δηµόσιο. n Να υπάρξει πλήρης επανεξέταση των προσλήψεων στην Εκπαίδευση, καθώς οι εκπαιδευτικοί είναι διπλάσιοι κατά κεφαλήν από τη Φινλανδία και παρ’ όλα αυτά υπάρχουν ελλείψεις στα σχολεία. «Δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια αύξησης των φορολογικών συντελεστών επιχειρήσεων και φυσικών προσώπων», υποστηρίζει ο διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος, που αφιερώνει ειδικό κεφάλαιο της έκθεσής του στην καταπολέµηση της φοροδιαφυγής, διατυπώνοντας µεταξύ άλλων προτάσεις όπως η δηµιουργία ενός ατοµικού ηλεκτρονικού φοροφακέλου για κάθε φορολογούµενο και για κάθε µικρή επιχείρηση. Σχέδιο για την ανάπτυξη Σε κάθε περίπτωση ο διοικητής της κεντρικής τράπεζας τάσσεται ανεπιφύλακτα υπέρ όχι µόνο της τήρησης του Μνηµονίου, αλλά και του υπερακοντισµού των στόχων του, αν είναι δυνατόν. Παράλληλα, για την αποκατάσταση της εµπιστοσύνης των αγορών, υποστηρίζει ότι είναι απαραίτητη η εφαρµογή ενός σχεδίου για την ανάπτυξη. Ενός σχεδίου που, όπως υποστηρίζει, θα βασίζεται στη δηµιουργία ενός φιλικού περιβάλλοντος προς την επιχειρηµατική δραστηριότητα µε παρεµβάσεις για τον εκσυγχρονισµό της δηµόσιας διοίκησης, την ευελιξία στην αγορά εργασίας, την αύξηση της απορροφητικότητας του ΕΣΠΑ, αλλά και τη βελτίωση της εκπαίδευσης. Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος για την πορεία των µισθών. Εκτιµάται ότι οι µέσες ακαθάριστες πραγµατικές αποδοχές (δηλαδή, µετά την αφαίρεση του πληθωρισµού) φέτος µειώθηκαν κατά 8,1%, ενώ στον δηµόσιο τοµέα κατά 17%. Οσο για την ανάπτυξη, προβλέπεται ότι θα υποχωρήσει κατά 4%.
http://fimotro.blogspot.com/2010/10/blog-post_3484.html
Πολίτες Μπροστά- Εκδήλωση Νεολαίας στον Μοσχάτο

Κυριακή, 31 Οκτωβρίου στις 9:00 

μ.μ. - 01 Νοεμβρίου στις 4:00 π.μ.



SINGITA

Χρ. Σμύρνης 90





http://www.facebook.com/event.php?eid=170269116319169

Τρίτη 26 Οκτωβρίου 2010

Ρυθμίσεις κυκλοφορίας ενόψει εορτασμού 28ης Οκτωβρίου

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα ισχύσουν κατά τη διάρκεια του εορτασμού της 28ης Οκτωβρίου στην Αθήνα. Εκτός από τα μέτρα που θα ληφθούν σε...

τοπικό επίπεδο, θα απαγορευθεί και η κίνηση των φορτηγών με ωφέλιμο φορτίο άνω του 1,5 τόνου, ως εξής:

Την Τετάρτη, 27 Οκτωβρίου 2010 για το ρεύμα εξόδου και από 16:00 έως 21:00 ώρας θα ισχύσουν οι απαγορεύσεις :

α) Στη Νέα Εθνική Οδό (Ν.Ε.Ο.) και στην Παλιά Εθνική Οδό (Π.Ε.Ο.) Αθηνών – Κορίνθου – Πατρών, από τα Διόδια Ελευσίνας μέχρι τα Διόδια Ρίου, εξαιρούμενου του τμήματος από τη Χ/Θ 145 έως τη Χ/Θ 205+800 (κόμβος Ρίου).

β) Στη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) μέχρι τη διασταύρωση του Μπράλου, από τον κόμβο Λαμίας μέχρι τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας και από τη Λάρισα (χ.θ. 365+400) μέχρι την κάτω διάβαση περιοχής Σκοτίνας (χ.θ. 410).

γ) Στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών, από την αερογέφυρα Θέρμης μέχρι το 34ο χλμ.

δ) Στην Εθνική Οδό Σχηματαρίου – Χαλκίδας, από τη διασταύρωσή της με τη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης μέχρι την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (χ.θ. 12+300).

Την Πέμπτη 28 Οκτωβρίου 2010 για το ρεύμα εισόδου και από 15:00 έως 21:00 ώρας θα ισχύσουν οι απαγορεύσεις :

α) Στη Ν.Ε.Ο. και στην Π.Ε.Ο. Πατρών – Κορίνθου – Αθηνών, από τα Διόδια Ρίου μέχρι τα Διόδια Ελευσίνας, εξαιρούμενου του τμήματος από τη Χ/Θ 145 έως τη Χ/Θ 205+800 (κόμβος Ρίου)

β) Στη Ν.Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Αθηνών, στο ρεύμα προς Αθήνα, από την κάτω διάβαση περιοχής, Σκοτίνας (Χ.Θ. 410) μέχρι τη Λάρισα (Χ.Θ. 365+400), από τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας μέχρι τον κόμβο Λαμίας και από τη διασταύρωση του Μπράλου μέχρι τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι).

γ) Στην Εθνική Οδό Ν. Μουδανιών – Θεσσαλονίκης, από το 34ο χλμ. μέχρι την αερογέφυρα Θέρμης.

δ) Στην Εθνική Οδό Χαλκίδας – Σχηματαρίου, από την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (χ.θ. 12+300) μέχρι τη διασταύρωσή της με τη Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης.

Εξαιρούνται της απαγόρευσης κυκλοφορίας:

α) Τα οχήματα που προσφέρουν οδική βοήθεια, τα φορτηγά αυτοκίνητα των ΕΛ.ΤΑ, τα φορτηγά αυτοκίνητα των εταιρειών διανομής Τύπου, τα φορτηγά αυτοκίνητα που μεταφέρουν ζώντα ζώα, παστεριωμένο γάλα, νωπά ψάρια, κρέας και ευπαθή προϊόντα, εφόσον το ποσοστό του φορτίου των παραπάνω προϊόντων που μεταφέρονται είναι τουλάχιστον το 10% του ωφέλιμου φορτίου.

β) Τα φορτηγά αυτοκίνητα μεταφοράς νερού (υδροφόρα) όταν αυτά κινούνται για την αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών.

γ) Τα φορτηγά αυτοκίνητα δημοσίας χρήσεως (Φ.Δ.Χ.) και Φ.Ι.Χ. ψυγεία που μεταφέρουν νωπά οπωροκηπευτικά προϊόντα.

δ) Τα φορτηγά που μεταφέρουν υποπροϊόντα ζωικής προέλευσης για αδρανοποίηση, εφόσον διαθέτουν σχετική άδεια από τη Διεύθυνση Κτηνιατρικής της οικείας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και συνοδεύονται από το προβλεπόμενο εμπορικό έγγραφο.

ε) Τα φορτηγά σιλοφόρα αυτοκίνητα δημοσίας χρήσεως (Φ.Δ.Χ.) που μεταφέρουν έτοιμο σκυρόδερμα, στο τμήμα της Π.Ε.Ο. Αθηνών – Πατρών από τα Διόδια Ρίου έως το Δρέπανο, στο ρεύμα προς Αθήνα.

στ) Τα βυτιοφόρα υγρών καυσίμων και όσον αφορά στο ρεύμα εξόδου, μόνο για το τμήμα από διασταύρωση Μοδίου μέχρι τη γέφυρα Στρυμόνα, στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Καβάλας.

ζ) Τα φορτηγά οχήματα των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (Δ.Ε.Η., Ο.Τ.Ε, Φυσικό Αέριο κ.λπ) όταν κινούνται για αποκαταστάσεις εκτάκτων βλαβών των δικτύων τους και μόνο εφόσον συνοδεύονται από έγγραφη εντολή του οικείου οργανισμού.
 

zougla.gr

http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2010/10/28_26.html

Υπογράφηκε η συμφωνία από την COSCO μεταξύ του ΔΑΑ και ΣΕΠ

Στη φάση της υλοποίησής του εισέρχεται η συμφωνία συνεργασίας που υπογράφηκε κατά την πρόσφατη επίσκεψη του Κινέζου...
Πρωθυπουργού στην Αθήνα, μεταξύ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) και του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), την εκμετάλλευση του οποίου για περίπου 35 χρόνια θα έχει η κινεζική εταιρία Cosco. Στόχος της συνεργασίας αυτής, η οποία στην ουσία αποτελεί συνέχεια προηγούμενης συνεργασίας του ΔΑΑ με τον ΟΛΠ, είναι η προώθηση μιας συνδυασμένης μεταφοράς sea-air, μέσω απλοποιημένων διαδικασιών για την προσέλκυση επιπλέον transit φορτίων, δεδομένου του πλεονεκτήματος της χώρας μας λόγω της γεωγραφικής της θέσης.

Όπως δήλωσαν οι εκπρόσωποι του Αεροδρομίου και του ΣΕΠ η αγορά που στοχεύει συνεργασία είναι αυτή της ευρύτερης Μέσης Ανατολής, σε πρώτη φάση, με προώθηση προϊόντων προς τη βόρεια Αμερική και τον Καναδά. Κύρια προϊόντα θα είναι υφάσματα, μηχανήματα, ηλεκτρονικά και ευπαθή προϊόντα.

Σε ότι αφορά το αεροπορικό κομμάτι οι μεταφορές θα γίνονται στην παρούσα φάση με επιβατικά αεροπλάνα, αλλά και με μεταγωγικά συγκεκριμένων αεροπορικών εταιριών. Για το οδικό κομμάτι, δηλαδή από τον Πειραιά στο Αεροδρόμιο, θα υπάρξει ανάθεση σε συγκεκριμένο μεταφορέα.

Σύμφωνα με το διευθυντής Εμπορευματικής Ανάπτυξης του ΔΑΑ, Αλέξη Σιώρη, το «Ελευθέριος Βενιζέλος» το μοναδικό αεροδρόμιο στην Ευρώπη που αναπτύσσει συνδυασμένες θαλάσσιες-αεροπορικές μεταφορές, έχει ως στόχο μέσω της συνεργασίας με τον ΣΕΠ, να προσελκύσει με γρήγορες και απλοποιημένες διαδικασίες επιπλέον transit φορτία στην Αθήνα, με ενδιάμεσα σημεία διαμετακόμισης τον Πειραιά και το αεροδρόμιο, καθιστώντας το νέο προϊόν πιο ανταγωνιστικό στη διεθνή αγορά.

Πρόσθεσε επίσης ότι η «συν-ένωση» των δυνάμεων με τον ΣΕΠ, ένα σημαντικό «παίκτη» με ισχυρή δυναμική και τεχνογνωσία, στόχο έχει να δώσει νέα ώθηση στο διαμετακομιστικό εμπόριο μέσω του αεροδρομίου, προσφέροντας εναλλακτικές υπηρεσίες στους πελάτες με ουσιαστικά οφέλη για το σύνολο της εμπορευματικής κοινότητάς.

Πριν από τη συνέντευξη Τύπου και την παρουσίαση της συνεργασίας απηύθυνε χαιρετισμό ο διευθύνων σύμβουλος του ΣΕΠ, ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε: «Έχουμε έλθει στην Ελλάδα για να επενδύσουμε. Αν ενώσουμε την ελληνική εξυπνάδα με την κινέζικη νοοτροπία θα καταφέρουμε να πετύχουμε το σκοπό μας, ο οποίος είναι η παροχή καλύτερων υπηρεσιών στους πελάτες μας».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2010/10/cosco.html

Άνοιξε για το κοινό το σπήλαιο στο Κάψια Μαντινείας


Τους πρώτους επισκέπτες δέχεται το σπήλαιο στο Κάψια του Δήμου Μαντινείας που άνοιξε πριν από λίγες ημέρες για το κοινό.
Το σπήλαιο που βρίσκεται στο χωριό Κάψια και απέχει 15 χλμ από την Τρίπολη, έχει πλούσιο διάκοσμο από διαφόρων ειδών σταλακτίτες και σταλαγμίτες με αξιοσημείωτη ποικιλία χρωμάτων. Η ιστορία του σπηλαίου παρουσιάζει τόσο σπηλαιολογικό όσο και ιστορικό ενδιαφέρον και ενδείκνυται ως χώρος επιστημονικής μελέτης αλλά και εκπαίδευσης μαθητών και φοιτητών.
Στο σπήλαιο βρέθηκαν ανθρώπινα οστά. Που σύμφωνα με τους ειδικούς ανήκουν σε πιστούς οι όποιοι βρήκαν το θάνατο εξαιτίας μιας πλημμύρας μεταξύ 4ου και 5ου αιώνα μ.Χ.
Από την ανακάλυψη του σπηλαίου χρειάστηκε να περάσουν περίπου εκατό χρόνια ώστε να ξεπεραστούν τα εμπόδια και να είναι επισκέψιμο. Το τμήμα του σπηλαίου που είναι επισκέψιμο αποτελείται από δύο αίθουσες, την «Αίθουσα των θαυμασίων» και την «Αίθουσα των οστών». Είναι συνολικής έκτασης περίπου επτά στρεμμάτων και η ξενάγηση διαρκεί περίπου 25'.
Το σπήλαιο θα είναι ανοικτό καθημερινά τη χειμερινή περίοδο από τις 9:30 το πρωί έως τις 5:30 το απόγευμα και τη θερινή περίοδο από τις 9:30 το πρωί μέχρι τις 8:30 το βράδυ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
http://www.naftemporiki.gr/localnews/story.asp?id=1888148

Χωρίς Προαστιακό στο τμήμα Λιόσια - Νερατζιώτισσα την Πέμπτη





Δεν θα πραγματοποιηθούν, λόγω έργων που θα εκτελεί ο ΕΔΙΣΥ, την Πέμπτη 28 Οκτωβρίου τα δρομολόγια στο τμήμα του Προαστιακού Λιόσια - Νερατζιώτισσα. Κανονικά θα λειτουργεί το τμήμα Νερατζιώτισσα - Αεροδρόμιο.
http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1888041

Συνεχίζει την απεργία πείνας ο πρ. των περιπτερούχων


Μπορεί χθες να έληξε η τριήμερη απεργία που πραγματοποίησαν οι περιπτερούχοι σε όλη τη χώρα-πλην της Αττικής- και το ποσοστό συμμετοχής στην κινητοποίηση να άγγιξε το 75%, κάποιοι  από αυτούς όμως δεν το βάζουν κάτω. Πρόκειται για τον πρόεδρο  της Ομοσπονδίας Περιπτερούχων Καπνοπωλών Ελλάδος Κώστα Κόγια μαζί με άλλους συναδέλφους του μαζί με το κλείσιμο των περιπτέρων τους ξεκίνησαν και απεργία πείνας την οποία συνεχίζουν.
Κύριο αίτημα του κλάδου είναι η θεσμοθέτηση του 8,20% ως ποσοστού κέρδους στα καπνοβιομηχανικά προϊόντα που κρίνεται απαραίτητο για την βιωσιμότητα του κλάδου. Το μεγαλύτερο πρόβλημα τους όμως αυτή τη στιγμή, όπως επιμένουν οι περιπτερούχοι, είναι μεγάλες μειώσεις των ποσοστών κέρδους στα καπνοβιομηχανικά προϊόντα. Για παράδειγμα στο πακέτο του 3,20 ευρώ το ποσοστό των περιπτερούχων ήταν 8,48%, ενώ με την αύξηση του πακέτου στα 3,80 ευρώ το ποσοστό μειώθηκε 4,5%. Επισημαίνεται μάλιστα ότι τη μείωση του ποσοστού την καρπώνονται οι καπνοβιομηχανίες που με την τιμολογιακή τους πολιτική συμπιέζουν τους περιπτερούχους.
Στα προβλήματα περιλαμβάνονται επίσης οι μειώσεις του ποσοστού κέρδους για την πώληση καρτών κινητής τηλεφωνίας από 15% σε 3.8%.
http://www.zougla.gr/

Αλλάζει η ώρα τα ξημερώματα της Κυριακής


Χειμερινή ώρα για το 2010 θα έχουμε από την Κυριακή 31 Οκτωβρίου.

Στις 04:00 τα ξημερώματα της Κυριακής, οι δείκτες του ρολογιού θα πρέπει να γυρίσουν μία ώρα πίσω και να δείξουν και πάλι 03:00.
http://www.zougla.gr/


Βρέθηκε μέσα σε ανεμοστρόβιλο


«Είμαστε μέσα στον ανεμοστρόβιλο» φώναζε επανειλημμένως με τρεμάμενη φωνή ο Eric Meyers, ο άνθρωπος που με την ερασιτεχνική του κάμερα κατέγραψε «από μέσα» το πέρασμα του φοβερού καιρικού φαινομένου από το Τέξας.

Ο Meyers βρέθηκε στην «καρδιά» της θύελλας με το αυτοκίνητό του στην περιοχή Rice, περίπου 40 μίλια από το Ντάλας, καθώς τριγύρω του «πετούσαν» συντρίμμια.

Από το πέρασμα του ανεμοστρόβιλου τέσσερις άνθρωποι τραυματίσθηκαν και πέντε σπίτια υπέστησαν σοβαρές ζημιές.





http://www.zougla.gr/