Μια «γραμμή» αποδείχθηκε πως αρκεί για να λειτουργήσει ένας ποδηλατόδρομος. Αυτό τουλάχιστον έδειξε η χθεσινή ποδηλατοδρομία μήκους 8 χλμ. που καλύπτει τη διαδρομή από το κέντρο της Αθήνας ώς το Φάληρο.
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ
Η εκδήλωση, με αφορμή τη χθεσινή Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, οργανώθηκε από τα συναρμόδια υπουργεία Περιβάλλοντος και Υποδομών και θεωρήθηκε «πρόβα» των μέτρων που θα εφαρμοστούν από το φθινόπωρο.
Εκατοντάδες ποδηλάτες, με επικεφαλής την εθνική ομάδα, σχεδόν για επτά ώρες κινήθηκαν μέσω των λεωφόρων Β. Σοφίας, Αμαλίας και Συγγρού, χωρίς να δημιουργηθεί πρόβλημα ασφάλειας ή μποτιλιαρίσματος σε διαδρομή που στο μεγαλύτερο μέρος της θεωρείται ταχείας κυκλοφορίας. Στην επιτυχία του εγχειρήματος συνέβαλε και το facebook.
Στοιχεία του καθηγητή Θάνου Βλαστού, διευθυντή του εργαστηρίου βιώσιμης ανάπτυξης του Πολυτεχνείου, ανεβάζουν σε 5.000 τα άτομα που, παρά τις δύσκολες κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούν στο λεκανοπέδιο, χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση το ποδήλατο. Υπολογίζεται ότι χρήση του ποδηλάτου μόνον τρεις φορές την εβδομάδα εξοικονομεί για τον αναβάτη του από 900 έως και 1.300 ευρώ το χρόνο. «Οι ποδηλατόδρομοι στη χώρα μας σημαίνουν έργα, κονδύλια, χρόνο. Στην Ελβετία αρκεί μια... γραμμή», μας είπε χαρακτηριστικά και φαίνεται πως η πρότασή του γίνεται δεκτή από τους αρμοδίους στο υπουργείο Περιβάλλοντος.
Σε πιλοτική βάση θα λειτουργήσει όλο το καλοκαίρι η διαδρομή Σύνταγμα-Φάληρο για τα Σαββατοκύριακα και ανάλογα με την επιτυχία του εγχειρήματος θα εξεταστεί η πρόταση να ανοίξουν και επίσημα όλες οι λεωφορειολωρίδες για τους ποδηλάτες, που σήμερα τη χρησιμοποιούν κατά παράβαση του ΚΟΚ. Υπάρχει σκέψη να καταργηθούν οι μονοδρομήσεις για τα ποδήλατα στην ίδια λωρίδα, όπως ισχύει για τους πεζούς.
Τα πρώτα έργα θα δημοπρατηθούν το φθινόπωρο και προβλέπουν ότι ώς το 2014 το λεκανοπέδιο θα διαθέτει ένα πλήρες δίκτυο ποδηλατοδρόμων από την Κηφισιά ώς τη Βούλα. Τα δύο υπουργεία έχουν συμφωνήσει:
* Στην άμεση έναρξη των έργων στη διαδρομή Σύνταγμα-Ομόνοια-Φάληρο, που στο μεγαλύτερο μέρος της θα κινείται κατά μήκος της γραμμής του Ηλεκτρικού. Πρόκειται για μια χάραξη 10,5 χλμ., που θα ξεκινήσει από το Μοσχάτο όπου ήδη έχουν ετοιμαστεί τα πρώτα 800 μέτρα. Σε επόμενη φάση θα γίνει η παραλιακή διαδρομή μήκους 15 χλμ. ώς τη Βούλα, που θα ακολουθεί τη γραμμή του τραμ. Το πλήρες πρόγραμμα αφορά γραμμή συνολικού μήκους 35 χλμ. από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας ώς τη Βάρκιζα.
* Σε μια ειδική διαδρομή περίπου 7 χλμ., που θα ξεκινά από το κέντρο και θα συνδέεται με τις πεζοδρομήσεις της Πανεπιστημίου και της Β. Ολγας, ενώ θα περιλαμβάνει τον άξονα Δ. Αρεοπαγίτου-Β. Παύλου και τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους.
* Στην πεταλοειδή διαδρομή των 13 χλμ. που θα διατρέχει το άλσος Γουδή-Ιλισίων και θα φθάνει ώς την Πολυτεχνειούπολη και το σταθμό του μετρό στην Κατεχάκη.
* Στη βόρεια επέκταση, στο μεγαλύτερο μέρος της δίπλα στη γραμμή του Ηλεκτρικού, που θα καλύψει την απόσταση Ομόνοια-Κηφισιά και θα συνδέεται με τοπικά δίκτυα στα βόρεια προάστια. *
http://www.enet.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου