ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΑΓΩΓΟΥ ΟΜΒΡΙΩΝ

Ο υπό κατασκευή αγωγός ομβρίων εξυπηρετεί την παροχέτευση ομβρίων υδάτων περιοχών των Δήμων Καλλιθέας και Νέας Σμύρνης.Ο παραπάνω αγωγός είναι κλειστός (χωρίς φρεάτια περισυλλογής ομβρίων στο Δήμο Μοσχάτου) και αφού διασχίσει κατά πλάτος όλο σχεδόν το Δήμο Μοσχάτου καταλήγει στον Κηφισό ποταμό. Η κατασκευή του αγωγού που έχει διαστάσεις 4,00 x 3,50 μ. θα απαιτήσει την χρησιμοποίηση όλου του οδοστρώματος των δρόμων από τους οποίους διέρχεται. Κάτω όμως από το οδόστρωμα των δρόμων και στη θέση του υπό κατασκευή αγωγού, εκτός από τα ποικίλα δίκτυα των Οργανισμών Κοινής Ωφελείας, υπάρχουν και οι κεντρικοί αγωγοί του δικτύου ακαθάρτων του Δήμου Μοσχάτου, οι οποίοι λόγω της διέλευσης του αγωγού ομβρίων καταστρέφονται. Στη θέση του κάθε αγωγού ακαθάρτων που καταστρέφεται κατασκευάζονται δύο (2) !!!! νέοι αγωγοί ακαθάρτων τοποθετούμενοι εκατέρωθεν του υπό κατασκευήν αγωγού ομβρίων. Μάλιστα, οι παραπάνω αγωγοί ακαθάρτων θα τοποθετηθούν κάτω από τα υπάρχοντα πεζοδρόμια !!!! καταστρέφοντας όχι μόνο τα πεζοδρόμια, αλλά και όλες τις δεντροστοιχίες τους. Βάσει της μελέτης του έργου, η κατασκευή των δύο (2) παραπάνω αγωγών ακαθάρτων είναι απαραίτητη διότι τα λύματα των εκατέρωθεν των δρόμων κτιρίων δεν μπορούν να συζευχθούν σε έναν κοινό αποχετευτικό αγωγό, αφού τη σύζευξη αυτή εμποδίζει ο υπό κατασκευή αγωγός ομβρίων που βρίσκεται ανάμεσά τους και που είναι επιφανειακός. (Το άνω τελείωμα του αγωγού ομβρίων μαζί με το υπόστρωμα των δρόμων και το ασφαλτικό υλικό φτάνει μέχρι τη στάθμη του σημερινού οδοστρώματος!!!!) Η κατασκευή των δύο (2) νέων αγωγών ακαθάρτων δημιουργεί αυτόματα την ανάγκη κατασκευής ΝΕΟΥ αντλιοστασίου λυμάτων με δύο (2) μηχανισμούς εξαερισμού, οι οποίοι θα απελευθερώνουν τη δυσοσμία τους στην ατμόσφαιρα της ευρύτερης περιοχής τους. Και το χειρότερο όλων είναι ότι το παραπάνω αντλιοστάσιο θα τοποθετηθεί μέσα στην καλύτερη και μεγαλύτερη πλατεία του Δήμου Μοσχάτου!!!, καταλαμβάνοντας ένα μεγάλο τμήμα της και σε επαφή σχεδόν με το Δημοτικό Αναψυκτήριο!!! Το εντός της πλατείας αντλιοστάσιο περιλαμβάνει τρεις (3) θαλάμους διαστάσεων 4,00 x 2,00 μ. , 3,50 x 3,50 μ. και 7,50 x 4,00 μ. αντίστοιχα καθώς και έναν οικίσκο διαστάσεων 7,50 x 4,00 μ. Το παραπάνω αντλιοστάσιο δεν επιδέχεται μεταφορά του σε άλλη θέση του δικτύου, αφού η θέση της πλατείας είναι το χαμηλότερο σημείο της διαδρομής. Ο αγωγός διερχόμενος από την οδό Ελευθερίας θα αντιμετωπίσει πρόβλημα ανεύρεσης αρχαιολογικών αντικειμένων, αφού η περιοχή βρίθει αρχαίων. (Στην εγγύτατη περιοχή έχουν ανακαλυφθεί τμήματα των αρχαίων «Μακρών Τειχών»).
Β. ΓΙΑΤΙ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ Η ΜΑΤΑΙΩΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το έργο ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΤΑΙΩΘΕΙ για τους εξής βασικούς λόγους:
1. ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΕΠΑΧΘΕΣ ΚΟΣΤΟΣ

2. ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΑΦΟΡΗΤΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΟΧΛΗΣΗ

3. ΣΥΝΤΕΛΕΙΤΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ

4. ΠΡΟΚΑΛΕΙΤΑΙ ΕΝΤΟΝΗ ΔΥΣΟΣΜΙΑ

5. ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΠΛΗΜΜΥΡΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΜΟΣΧΑΤΟΥ

6. ΘΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΠΙΘΑΝΟΝ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΒΛΑΒΕΣ ΣΤΑ ΚΤΙΡΙΑ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ

7. Η ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΘΑ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙ ΠΟΛΥ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΑΡΑ ΜΕΓΑΛΗ ΟΧΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Από τα παραπάνω φαίνεται πολύ καλά πόσο εγκληματική είναι η κατασκευή αυτού του απίθανου και δαιδαλώδους αγωγού που θάβεται κάτω από δρόμους και πλατείες, περνάει κάτω από γέφυρες και δρόμους με αρχαία, καταστρέφει πεζοδρόμια και εξαφανίζει εκατοντάδες δέντρα, προκαλεί αφόρητη κυκλοφοριακή αναστάτωση και δυσοσμία, μειώνει σε μόνιμη βάση τη στατικότητα των κτιρίων, καταστρέφει όλα τα δίκτυα και τις υποδομές από όπου αυτός περνάει και εν συνεχεία, εφαρμόζοντας τους κανόνες της δημιουργικής καταστροφής, επανακατασκευάζονται τα ίδια δίκτυα και υποδομές, οι κατεστραμμένοι δρόμοι και πεζοδρόμια καθώς και το αποχετευτικό δίκτυο.Ενδεικτικά αναφέρω ότι ο ένας νεοκατασκευαζόμενος αποχετευτικός αγωγός της οδού Ελευθερίας μεταφέρει τα λύματά του βορείως των γραμμών του ΗΣΑΠ Μοσχάτου διασχίζοντας τη σιδηροδρομική γραμμή και αφού τα λύματα ολοκληρώσουν το ταξίδι τους διασχίζουν ξανά τις σιδηροδρομικές γραμμές και φτάνουν ξανά στην οδό Ελευθερίας (για την ακρίβεια μπροστά από τον σταθμό του ΗΣΑΠ). Και για όλα αυτά τα αδιανόητα πρέπει να σπαταληθεί ένα τεράστιο χρηματικό ποσό σε βάρος των φορολογούμενων πολιτών και μάλιστα σε μία περίοδο έντονης οικονομικής κρίσης με σκοπό να απομακρυνθούν μόνο 30 κυβικά μέτρα ανά δευτερόλεπτο από τον απομακρυσμένο Δήμο Νέας Σμύρνης στον Κηφισό. Το όλον θέμα παραβιάζει τα όρια της λογικής αφού δεν προτάθηκε για τη λύση του προβλήματος μία άλλη λύση από τις πολλές που υπάρχουν με πολύ μικρότερο χρόνο κατασκευής, λιγότερο κόστος και ελάχιστες παρενέργειες και η οποία αναφέρεται παρακάτω. Επειδή η κατασκευή του αγωγού δημιουργεί όλα τα παραπάνω προβλήματα ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΤΑΙΩΘΕΙ Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ και να δοθεί μια άλλη λύση με γνώμονα τη λογική και τη χρηστή διαχείριση του Δημόσιου χρήματος και να μην επικρατήσει η λογική του «πιο δαπανηρό, πιο διαδαλώδες, πιο χρονοβόρο έργο = μεγαλύτερο κέρδος».
Γ. ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΛΥΣΗ (Η ΑΠΛΗ ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΙΛΙΣΣΟΥ)
Ο υπό κατασκευή αγωγός αποτελεί συνέχεια ενός ήδη κατασκευασμένου αγωγού που μεταφέρει τα νερά των Δήμων Καλλιθέας και Νέας Σμύρνης στο Μοσχάτο. Το ήδη κατασκευασμένο τμήμα του αγωγού περνάει κάτω από τον Ιλισσό ποταμό και από τον παρόχθιο δρόμο την οδό Ιλισσού (του Δήμου Μοσχάτου). Η οδός Ιλισσού έχει κτίρια μόνο από τη μία πλευρά της, αφού από την άλλη πλευρά της είναι η όχθη του ποταμού. Κατά δήλωση των μελετητών του έργου ο Ιλισσός ποταμός είναι κορεσμένος και δεν μπορεί να δεχθεί τα νερά του αγωγού και για το λόγο αυτό απεκλείσθη αυτή η λύση. Όμως υπάρχει η οδός Ιλισσού, η οποία κάλλιστα μπορεί να δεχθεί τον αγωγό (στην οποία ήδη βρίσκεται) και ο αγωγός οδεύοντας χωρίς εμπόδια και σε ΕΥΘΕΙΑ ΓΡΑΜΜΗ κατά μήκος της οδού να καταλήξει στη θάλασσα. Στην περίπτωση αυτή θα υπήρχε ένα μικρό πρόβλημα (όχι βέβαια σημαντικό) να διασχίζει ο αγωγός τις γραμμές του ΤΡΑΜ (στην παραλιακή λεωφόρο) και την παραλιακή λεωφόρο. Όμως, δεν χρειάζεται να γίνει ούτε αυτό γιατί ο Ιλισσός σαν από μηχανής Θεός δίνει μόνος του τη λύση. Στο τελευταίο του κομμάτι και συγκεκριμένα από την οδό Αγίου Κωνσταντίνου μέχρι τις εκβολές του έχει τα πλαϊνά στηθαία του (για εγκιβωτισμό των νερών) χαμηλότερα κατά 70 εκατοστά περίπου σε σχέση με τα στηθαία του ανάντι. Άρα, τα νερά του αγωγού μπορούν να μεταφερθούν κάλλιστα εντός του Ιλισσού στο τελευταίο του κομμάτι πριν τη θάλασσα, αρκεί μόνο να ανυψωθούν τα πλαϊνά στηθαία του μέχρι ύψους 70 εκατοστών σε αρμονία με τα υπόλοιπα στηθαία του ποταμού Ιλισσού. Τα πλεονεκτήματα της λύσης αυτής είναι:
1. Μικρότερο κόστος και λιγότερος χρόνος παράδοσης (δεν υπάρχουν πυκνά δίκτυα κοινής ωφέλειας, δεν καταστρέφονται και τα δύο πεζοδρόμια αφού δεν χρειάζονται δύο αγωγοί λυμάτων και δεν απαιτείται η κατασκευή αντλιοστασίου.
2. Δεν προκαλεί κυκλοφοριακή όχληση αφού η οδός Ιλισσού, ως ο ακρότατος δρόμος του Δήμου Μοσχάτου, που αποκόπτεται από τον Ιλισσό έχει ασήμαντη κυκλοφορία πεζών και οχημάτων.
3. Κατασκευάζεται ένας αγωγός αποχέτευσης αντί δύο (προς την πλευρά των κτιρίων μόνο).
4. Δεν απαιτείται κατασκευή αντλιοστασίου (γιατί το αποχετευτικό σύστημα δεν αλλάζει, απλώς μεταφέρεται).
5. Δεν εκπέμπεται δυσοσμία (λόγω μη κατασκευής αντλιοστασίου).
6. Καταστρέφεται μόνο το ένα πεζοδρόμιο.
7. Δεν έχουν εντοπιστεί αρχαιολογικά ευρήματα στην περιοχή (οι αρχαίοι δεν έκαναν κατασκευές στις όχθες των ποταμών).
8. Δεν υπάρχει θέμα ασφάλειας των κτιρίων αφού, λόγω των υποχρεωτικών πρασιών που επιβάλλει το ρυμοτομικό σχέδιο, τα κτίρια βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση από το δρόμο που θα γίνουν τα έργα.
Τέλος και προς ενίσχυση των παραπάνω, της ανάγκης δηλαδή εύρεσης διαφορετικής λύσης, σας αναφέρω ότι ένας εκ των μελετητών του έργου δήλωσε ενώπιον του Δημοτικού Συμβουλίου Μοσχάτου-Ταύρου ότι, εάν η μελέτη γινότανε τώρα θα επέλεγαν μια διαφορετική λύση!
Μάιος 2011
το μέλος της επιτροπής κατοίκων
Ιωάννης Παρδάλης, Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π.
http://mosxatoupolis.blogspot.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου