Τετάρτη 5 Μαΐου 2010

ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΑΞΟΝΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 
ΤΟΥ ΘΑΝΑΣΗ ΝΤΕΡΕΚΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ  ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ 




ΠΑΙΔΕΙΑ -  ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Η σύγχρονη αντίληψη για τους στόχους της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι η δημιουργία ελεύθερων, ενεργητικών και υπεύθυνων πολιτών με σκοπό την κατανόηση της εννοιολογικής δομής της κάθε επιστήμης και την εξοικείωση των μαθητών με τις διαδικασίες της επιστημονικής μεθοδολογίας, σε μια προσπάθεια απόκτησης λειτουργικών γνώσεων, ανάπτυξης νοητικών και ψυχοκινητικών δεξιοτήτων και καλλιέργειας θετικών στάσεων και συμπεριφορών για την κοινωνία και το περιβάλλον γενικότερα.
Δημόσια Εκπαίδευση :
·      Πρώτη Εθνική Προτεραιότητα
·      Επένδυση για το μέλλον
·      Επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό της χώρας
·      Αντισταθμιστική Επένδυση για το μέλλον της χώρας

Ποιο σχολείο θέλουμε;
Θέλουμε ένα σχολείο που :

·      Θα είναι σε θέση να προετοιμάσει τον ελεύθερο άνθρωπο, τον άνθρωπο που θ' αναπτύξει πρωτοβουλίες, τον άνθρωπο που θ' αγαπά τη μάθηση και τη γνώση, όχι για ωφελιμιστικούς σκοπούς μόνο, αλλά για δική του ολοκλήρωση και για ουσιαστική πνευματική δημιουργία. Ένα σχολείο δηλαδή που θα είναι σε θέση να πραγματώσει τους στόχους του.
·      Θα δίνει απαντήσεις στη σχολική αποτυχία παίρνοντας ουσιαστικά μέτρα στήριξης των μαθητών πριν αυτή καταστεί μη αναστρέψιμη.
·      Θα σέβεται τον ελεύθερο χρόνο του μαθητή ολοκληρώνοντας τις εργασίες του σ' αυτό.
·      Θα αντιμετωπίσει αποτελεσματικά την παραπαιδεία, προσφέροντας ιδιαίτερο χρόνο ουσιαστικής προετοιμασίας του μαθητή για την επόμενη μέρα, ξένες γλώσσες, η διδασκαλία των οποίων μέσα στο σχολείο θα είναι αρκετή για να καταλήξει σε τίτλο επάρκειας, αθλητικές δραστηριότητες που θα ικανοποιούν τα ταλέντα και τις δεξιότητες των μαθητών ενώ παράλληλα θα προβλέπει δραστηριότητες για την ανάπτυξη της αισθητικής και μουσικής του καλλιέργειας.
·         Ο εκπαιδευτικός θα μπορεί να λειτουργήσει, να εμπνευστεί και να εμπνεύσει, να αναπνεύσει τόσο ο ίδιος, όσο και οι μαθητές του, Ένα σχολείο, στο οποίο κυρίαρχη λειτουργία δεν θα είναι η μετάδοση γνώσεων, αλλά η παιδαγωγική λειτουργία. Τα παραπάνω φιλοδοξεί να πετύχει το ολοήμερο σχολείο και νηπιαγωγείο.

Το σημερινό σχολείο δεν μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες  και εδώ έρχεται η τοπική αυτοδιοίκηση .
Με στόχο να δημιουργήσει ένα σχολείο ανοιχτό στην τοπική κοινωνία.
Ένα σχολείο που θα είναι ανοιχτό μετά το πέρας της εκπαιδευτικής διαδικασίας, που θα ικανοποιεί, κατά προτεραιότητα, τις κοινωνικές ανάγκες των παιδιών και της οικογένειας , ένα σχολείο κύτταρο πολιτισμού και δημιουργίας που θα δώσει τη δυνατότητα σε όλα τα παιδιά να ασχοληθούν με το μαζικό αθλητισμό, που η αυλή του θα μετατραπεί σε πόλο έλξης για επικοινωνία, προβληματισμό, φυτώριο νέων ιδεών απόψεων και οραμάτων που θα ανακαλύπτει τις ανάγκες αλλά και θα δίνει λύσεις στα προβλήματα της τοπικής κοινωνίας.
Ένα σχολείο που τα παιδιά θα «μετεκπαιδεύονται», ως αυριανοί πολίτες.
ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ

Ανοιχτό Σχολείο

Με το πέρας της εκπαιδευτικής διαδικασίας το σχολείο και η αυλή θα πρέπει να είναι προσβάσιμα στα παιδιά και τους γονείς.
Σε συνεργασία με τον ΟΝΑ, πραγματοποίηση προγραμμάτων, που θα οδηγήσουν τα παιδιά της πόλης μας  στο μαζικό αθλητισμό, ώστε να γνωρίσουν από την τρυφερή ηλικία τα οφέλη που τους προσπορίζει.
Προστασία, ανάπλαση και διαχείριση του πρασίνου στην αυλή των σχολικών κτιρίων που να οδηγεί σε ένα περιβάλλοντα χώρο χαλάρωσης και ξεκούρασης για μικρούς και μεγάλους.
Στόχος του μέτρου είναι: η κινητοποίηση των μαθητικών κοινοτήτων ώστε  να αγαπήσουν και να «προστατεύουν» το χώρο τους.

Ενίσχυση του εθελοντισμού και Ασφάλειας των παιδιών
Το μέτρο αποσκοπεί στην ενίσχυση του εθελοντισμού που αποτελεί την κορυφαία «έκφραση» Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Η ενίσχυση εθελοντικών κινήσεων από γονείς και εκπαιδευτικούς θα έχει σαν αποτέλεσμα την ενθάρρυση   των Πολιτών να συμμετέχουν σε εθελοντικές δράσεις αλλά και την ασφάλεια των παιδιών στις αυλές των σχολικών κτιρίων.

Αναβάθμιση των υπαρχόντων  σχολικών κτιρίων, δημιουργία νέων, υλικοτεχνική υποδομή
Στόχος του Μέτρου είναι η συστηματική και διαρκής βελτίωση της κτιριακής υποδομής των σχολικών κτιρίων ώστε να αποτελούν πόλο έλξης για τα παιδιά  και δημιουργία νέων όπως βρεφονηπιακών σταθμών, δημοτικού σχολείου στο βόρειο Μοσχάτο για να καλύψουν την όλο και αυξανόμενη ζήτηση.
Εξοπλισμός των σχολείων με Βιβλιοθήκες κλασικές και ηλεκτρονικές, διαδραστικούς πίνακες ώστε να δοθεί οι δυνατότητα να έχουν πρόσβαση στη γνώση όλοι οι μαθητές του δήμου μας .
Δυνατότητα πρόσβασης σε όλα τα σχολεία στα  άτομα με ιδικές δεξιότητες
Άμεση γενική επισκευή του 1ου Λυκείου, γυμνασίου και νυχτερινού που είναι άκρως απαραίτητη μιας και είναι ένα κτίριο της δεκαετίας του30.
Αυτό και μέσα από τη βελτίωση των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού του Δήμου με την αξιοποίηση της δημιουργικότητας και των προσωπικών τους προσδοκιών στην εργασία.

Πρωτοβάθμια Ιατρική Φροντίδα για τους μαθητές των σχολείων
Στόχος του μέτρου είναι η παροχή υπηρεσιών Προληπτικής και Πρωτοβάθμιας Ιατρικής Φροντίδας των μαθητών.
Σύνδεση σχολείου και κοινωνικών υπηρεσιών του Δήμου, δημιουργία δημοτικού ιατρείου, παιδοψυχολόγοι, που θα είναι πάντα διαθέσιμοι να συνδράμουν σε κάθε έκτατο και μη περιστατικό.
Οριζόντια σύνδεση του δήμου, του σχολείου με το κέντρο πρόληψης «σταθμός» ώστε να αντιμετωπιστεί ο κίνδυνος της εξάρτησης από ουσίες, ενεργοποίηση του Συμβουλίου Παραβατικότητας .

Επιμορφωτικό πρόγραμμα Σχολών γονέων
Στόχος του μέτρου να βελτιωθεί η επικοινωνία μέσα στην οικογένεια.
Να βελτιωθούν οι γνώσεις των γονέων σχετικά με τις ψυχικές κοινωνικές πνευματικές και άλλες ανάγκες των παιδιών σε κάθε στάδιο της ανάπτυξης τους
Να βελτιωθεί η επικοινωνία των γονέων στο σχολείο.
Να ενθαρρυνθεί η συμμετοχή των γονέων στις σχολικές δραστηριότητες και η συνεργασία τους με τους εκπαιδευτικούς των σχολείων για την αποτελεσματικότερη παροχή βοήθειας στα παιδιά τους.
Να υποστηριχθεί η συνεργασία εκπαιδευτικών και γονέων.

Επιμορφωτικό πρόγραμμα εκπαίδευσης  ενηλίκων
Στόχος του μέτρου η ενεργός συμμετοχή των εκπαιδευομένων ενηλίκων σε προγράμματα όπως:
Δομή και λειτουργία της ελληνικής οικογένειας .
Προσαρμογή του παιδιού στο σχολείο.
Εξάρτηση από καπνό, αλκοόλ, ναρκωτικά.
Οδική συμπεριφορά και ασφάλεια.
Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και Παιδί.
Η χρήση των Τεχνολογικών Πληροφορικής και Επικοινωνιών.
Τέλος  η συμμετοχή των οικονομικών μεταναστών σε προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων ώστε να έρθουν σε επαφή με τον ελληνικό πολιτισμό να μάθουν την ελληνική γλώσσα και να ενταχθούν στην τοπική κοινωνία.
(θεωρητικό μέρος, συζήτηση, ανταλλαγή απόψεων και βιωματικές ασκήσεις).

Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας
Στόχος του μέτρου να δοθεί η ευκαιρία σε μαθητές που έχουν αδυναμίες, κενά, και ελλείψεις, αλλά και σε μαθητές που η ελληνική δεν είναι η μητρική τους γλώσσα, να τα αναπληρώσουν μέσα από τη δωρεάν ενισχυτική διδασκαλία στο φυσικό χώρο του σχολείου κάτω από την αιγίδα του Δήμου


ΑΝΟΙΚΤΟΣ ΔΗΜΟΣ - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ - ΛΟΓΟΔΟΣΙΑ 
Θεσμοθέτηση επικοινωνίας δήμου- εκπαιδευτικών- γονέων. Ο Δήμος θα ορίσει την «ημέρα της Παιδείας», όπου ο ίδιος ο δήμαρχος   θα απαντά σε ερωτήσεις μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων. Στόχος η άμεση ανάδειξη των προβλημάτων και η επαφή με τον Δήμο.
Δημιουργία  εκπαιδευτικής εβδομάδας, όπου θα μπορούσαν να ενταχθούν δράσεις:
Ανταλλαγής  εκπαιδευτικών εμπειριών μεταξύ  των σχολείων.
Διοργάνωσης  περιβαλλοντικών, πολιτιστικών επισκέψεων.
Φροντίδας των σχολείων, με τη βοήθεια και καθοδήγηση των υπηρεσιών του Δήμου, από τους ίδιους του μαθητές του, με στόχο οι τελευταίο να αγαπήσουν τους χώρους που τους φιλοξενούν, κ.α.
Στόχος  θα είναι, εκτός των  άλλων, να έρθουν πιο κοντά  οι νέοι πολίτες του καινούργιου Δήμου, μέσω των σχολείων.
Κατάρτιση και ένταξη των σχολικών  κτιρίων σε πρόγραμμα εξοικονόμησης  ενέργειας. Οι ταράτσες των  σχολικών κτιρίων θα μπορούσαν  να γίνουν «πράσινες ταράτσες» με προφανή, όσο και πιο άμεσα αποτελέσματα. Στόχος η ευαισθητοποίηση των νεαρών πολιτών για τις εναλλακτικές μορφές ενέργειας και  άμεσα έσοδα από αυτή την επένδυση που θα μπορούσε να χρηματοδοτήσει τις σχολικές επιτροπές. 
Για την επιτροπή του προγράμματος Παιδείας:
Καραβασέλας Στάθης
Σάββας Γιάννης 



http://www.nterekas.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου