Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου 2010

Eνισχύονται οι ελπίδες για τη διάσωση της άγριας τίγρης


Σπάνιες εικόνες τίγρεων του Μπουτάν κατέγραψε ο φακός του BBC, ακολουθώντας μαρτυρίες χωρικών που ζουν στα Ιμαλάια. Παρότι είναι κακής ποιότητας και δεν διαρκούν παρά ελάχιστα δευτερόλεπτα, οι εικόνες προκάλεσαν έκπληξη στους ειδικούς, αφού η παρουσία της τίγρης σε υψόμετρο αρκετών χιλιομέτρων δεν είχε έως σήμερα επιβεβαιωθεί. Εμπνέει παράλληλα αισιοδοξία ότι η άγρια τίγρη, οι πληθυσμοί της οποίας συρρικνώνονται με ταχείς ρυθμούς, θα μπορούσε να διασωθεί.
Συνεργείο του Τμήματος Φυσικής Ιστορίας του βρετανικού δικτύου τοποθέτησε κάμερες-παγίδες, οι οποίες κινηματογραφούν όποια κίνηση ανιχνεύσουν, σε υψόμετρο μεταξύ 3.000 και 4.100 μέτρων. Επέστρεψε μετά από τρεις εβδομάδες για να δει μεταξύ άλλων στις εικόνες μια αρσενική και μια θηλυκή τίγρη της Βεγγάλης, λεοπαρδάλεις, λεοπαρδάλεις του χιονιού και αρκούδες. Εικονολήπτης του συνεργείου παραδέχθηκε ότι έκλαψε βλέποντας τις εικόνες: «Ο σκοπός της αποστολής ήταν να καταγράψουμε την απόδειξη ότι τίγρεις ζουν στο Μπουτάν», δήλωσε ο Γκόρντον Μπιουκάναν. «Όλες μας οι προσπάθειες εξαρτήθηκαν από πλάνα λίγων δευτερολέπτων».
Την καταγραφή των εικόνων καθιστά ακόμη πιο εντυπωσιακή το γεγονός ότι στο Μπουτάν υπολογίζεται πως ζουν μόλις 67 με 81 τίγρεις. Στόχος των οργανισμών που αγωνίζονται για τη διάσωσή τους είναι η δημιουργία ενός «διαδρόμου» μήκους περίπου 8.000 χιλιομέτρων από το Μπουτάν ως τη Μυανμάρ, όπου οι τίγρεις θα ζουν και θα αναπαράγονται μακριά από τους ανθρώπους. Σύμφωνα με το βιολόγο Άλαν Ραμπίνοουιτς, «οι τίγρεις είναι πλάσματα της ζούγκλας, όμως τώρα γνωρίζουμε ότι μπορούν να ζήσουν και να αναπαραχθούν σε αυτό το υψόμετρο, που αποτελεί ασφαλέστερο καταφύγιο γι’ αυτές. Το Μπουτάν ήταν ο χαμένος κρίκος σε αυτόν το ‘διάδρομο’».
Μάχη για τη διάσωση των εναπομεινάντων πληθυσμών τίγρης στην Ασία
Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε την περασμένη εβδομάδα, ο πληθυσμός των άγριων τίγρεων δεν αριθμεί παρά 3.200 με 3.2500 χιλιάδες ζώα σε 13 χώρες και μόλις 42 τοποθεσίες, καμία εκ των οποίων δεν βρίσκεται στην Κίνα, την Καμπότζη, το Βιετνάμ ή τη Βόρειο Κορέα. Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι εναπομείνασες τίγρεις σε αυτές τις χώρες είναι πλέον τόσο λίγες που «η διαιώνισή τους στη φύση δεν φαίνεται εφικτή».
Ενδεικτικό της σοβαρότητας της κατάστασης είναι ότι, σύμφωνα με στοιχεία του WWF, πριν από 12 χρόνια υπήρχαν 6.000 τίγρεις, αριθμός σχεδόν διπλάσιος σε σχέση με σήμερα! Τον Ιανουάριο, οι αρμόδιοι υπουργοί από τις 13 χώρες που φιλοξενούν πληθυσμούς τίγρης συναντήθηκαν για να εκπονήσουν κοινό σχέδιο με στόχο ο αριθμός αυτός να έχει διπλασιαστεί έως το 2022, Έτος της Τίγρης στο κινεζικό ημερολόγιο. Ήδη Κίνα και Ρωσία έχουν συμφωνήσει στη δημιουργία διασυνοριακής ζώνης προστασίας των τίγρεων στη Σιβηρία, μια πρωτοβουλία την οποία χαιρέτισαν περιβαλλοντικές οργανώσεις.

http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1869939

Ποιοι δεν θα υπαχθούν στη 

διαδικασία περαίωσης

Το πλαίσιο της ρύθμισης για τη διαδικασία της περαίωσης κοινοποιεί σήμερα στους φορείς η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών, προκειμένου αύριο να ξεκινήσει ο διάλογος που θα ολοκληρωθεί έως το τέλος της εβδομάδας, ώστε την επομένη να κατατεθεί το νομοσχέδιο στη Βουλή.
Συγκεκριμένα, με επιστολή του προς τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών, τη Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας, την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου την Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στις ΔΟΥ, την Κεντρική Ενωση Επιμελητηρίων Ελλάδος το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος, το Ινστιτούτο Οικονομικών και Φορολογικών Μελετών και την Πανελλήνια Ομοσπονδία Φοροτεχνικών, Ελεύθερων Επαγγελματιών, ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Οικονομικών Ηλίας Πλασκοβίτης, καλεί τους παραπάνω φορείς σε διαβούλευση για τη ρύθμιση των εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων.
Ευρεία σύσκεψη για το θέμα έχει προγραμματιστεί εξάλλου την Τετάρτη στο υπουργείο Οικονομικών με τη συμμετοχή εκπροσώπων του υπουργείου και των φορέων.
Εν τω μεταξύ, όπως γράφει σήμερα η «Ναυτεμπορική», με βάση το εν λόγω σχέδιο του υπουργείου η περαίωση, η οποία θα είναι προαιρετική, θα αφορά περίπου 1.000.000 επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες ενώ θα εξαιρούνται:
* οι εταιρείες που είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο, οι τράπεζες και οι ασφαλιστικές εταιρείες
* οι 2.000 μεγαλύτερες επιχειρήσεις της χώρας, οι οποίες θα ελεγχθούν εξονυχιστικά
* όσοι κατέχουν μεγάλη ακίνητη περιουσία
* οι επιχειρήσεις που έχουν ελεγχθεί με τακτικό έλεγχο
* οι επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες, τα βιβλία των οποίων έχουν κατασχεθεί έπειτα από έλεγχο από το ΣΔΟΕ και τις ΔΟΥ
* οι εκδότες πλαστών και εικονικών φορολογικών στοιχείων
* οι offshore εταιρείες
* επιχειρήσεις οι οποίες ελέγχονται από ειδικά συνεργεία του υπουργείου Οικονομικών, όπως για παράδειγμα η περίπτωση του Βατοπεδίου.
Σύμφωνα με τη «Ναυτεμπορική», παραμένει ακόμη ανοιχτό το ύψος των ακαθάριστων εσόδων μέχρι του οποίου θα μπορεί μια επιχείρηση να ενταχθεί στην περαίωση, καθώς οι γνώμες διίστανται.
Οσον αφορά στον αλγόριθμο, με βάση τον οποίο θα προσδιορίζεται ο φόρος της περαίωσης, αυτός θα προβλέπει ότι τα ακαθάριστα έσοδα κάθε χρήσης θα πολλαπλασιάζονται με συντελεστές από 1% έως 3%, ανάλογα με το αν έχουν βεβαιωθεί ή όχι φορολογικές παραβάσεις. Το αποτέλεσμα που θα προκύπτει θα αποτελεί τη βάση υπολογισμού του φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ της περαίωσης.
Ο φόρος εισοδήματος της περαίωσης θα προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό της βάσης υπολογισμού με συντελεστή 20%, ενώ ο ΦΠΑ θα προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό της βάσης υπολογισμού με τον εκάστοτε συντελεστή ΦΠΑ που ισχύει.
Από την άλλη πλευρά τα ελάχιστα ποσά φόρου που θα κληθούν να πληρώσουν οι υπόχρεοι για να κλείσουν τις «εκκρεμότητές» τους θα κυμαίνονται από 200 έως 1.000 ευρώ ανά χρήση, ενώ με την υπαγωγή στη ρύθμιση θα προβλέπεται προκαταβολή φόρου 10% - 20% και μηνιαίες δόσεις που μπορεί να φθάνουν έως τις 24, με το ελάχιστο ποσό της κάθε δόσης να μην μπορεί να είναι μικρότερο των 300 ευρώ.
Δ. Κουσελάς: Στόχος να ενταχθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι
Μιλώντας χθες σε εκπομπή του τηλεοπτικού σταθμού Mega, o υφυπουργός Οικονομικών κ. Δ. Κουσελάς ξεκαθάρισε ότι μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν τελικές αποφάσεις για το ζήτημα, αλλά έχει διαμορφωθεί ένα γενικό πλαίσιο, με στόχο να ενταχθούν στη ρύθμιση «όσο το δυνατόν περισσότεροι».
«Θέλουμε να βάλουμε μια κόκκινη γραμμή σε σχέση με το παρελθόν, με ένα δίκαιο και διαφανή τρόπο, βγάζοντας πολλές επιχειρήσεις απ’ την ιδιότυπη ομηρία στην οποία έχουν περιέλθει και παράλληλα απαλλάσσοντας τους ελεγκτικούς μηχανισμούς από ένα έργο το οποίο δεν θα κατάφερναν, σε καμία περίπτωση, να διεκπεραιώσουν», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός, προσθέτοντας ότι 1.300.000 Έλληνες έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές και περίπου 150.000 υποθέσεις είναι στα φορολογικά Δικαστήρια.
Διευκρίνισε επίσης ότι από τη ρύθμιση θα εξαιρεθούν οι πολύ μεγάλες επιχειρήσεις, καθώς –όπως δήλωσε- «δεν μπορεί να είναι όλες μέσα», ενώ αναφορικά με το όριο αρκέστηκε να πει ότι δεν έχει αποφασιστεί ακόμα. «Περιμένουμε να δοθούν αναλυτικά στοιχεία για το τι ακριβώς συμβαίνει στις επιχειρήσεις με τζίρο πάνω από 9 εκατ, δηλαδή πόσες επιχειρήσεις έχουμε και με τι τζίρο», σημείωσε.
Κατέστησε επίσης σαφές ότι συγκεκριμένες επιχειρήσεις οι οποίες ελέγχονται από ειδικά συνεργεία του Υπουργείου Οικονομικών, όπως για παράδειγμα στην περίπτωση του Βατοπαιδίου, δεν θα μπουν στην περαίωση, «όπως δεν μπορούν να μπουν και ζητήματα φορολογίας των offshore εταιρειών».

http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1869824

  Άλλοι 39 υποψήφιοι δημάρχοι του ΠΑΣΟΚ...

ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΝΙΚΑΙΑΣ - ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΡΕΝΤΗ - ΑΤΤΙΚΗΣ ΠΗΡΕ ΤΟ ΧΡΙΣΜΑ 
Ο ΓΙΩΡΓΟΣ  ΙΩΑΚΕΙΜΙΔΗΣ 
Ο ΝΥΝ  ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΡΕΝΤΗ


Άλλους 39 υποψήφιους δημάρχους που θα υποστηρίξει ανά την Ελλάδα ανακοίνωσε το ΠΑΣΟΚ. Και είναι οι εξής:

ΔΗΜΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ
ΑΓΡΑΦΩΝ - ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Θόδωρος Μπαμπαλής
ΑΛΟΝΝΗΣΟΥ - ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Πέτρος Βαφίνης
ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ - ΑΤΤΙΚΗΣ Ηλίας Γιαννακάκος
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ - ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Μιχάλης Βλαχόπουλος
ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ...

 - ΑΤΤΙΚΗΣ Ξενοφών Μανιατογιάννης
ΓΛΥΦΑΔΑΣ - ΑΤΤΙΚΗΣ Κώστας Κόκορης
ΔΑΦΝΗΣ-ΥΜΗΤΤΟΥ - ΑΤΤΙΚΗΣ Μανώλης Σταυρακάκης
ΔΕΛΦΩΝ - ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Απόστολος Καραχάλιος
ΔΙΡΦΥΩΝ-ΜΕΣΣΑΠΙΩΝ - ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Γιάννης Μπουροδήμος
ΔΡΑΜΑΣ - ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ- ΘΡΑΚΗΣ Κυριάκος Χαρακίδης
ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ - ΑΤΤΙΚΗΣ Βασίλης Τόλης
ΖΙΤΣΑΣ - ΗΠΕΙΡΟΥ Δημήτρης Ρογκότης
ΗΛΙΔΑΣ - ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Γιάννης Λυμπέρης
ΙΚΑΡΙΑΣ - ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ Χρήστος Σταυρινάδης
ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ - ΑΤΤΙΚΗΣ Αντώνης Καμπάκης
ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ - ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Θεοδόσης Μπακογλίδης
ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ Θόδωρος Μπρεδήμας
ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ - ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Νίκος Μηλιώτης
ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ-ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ - ΑΤΤΙΚΗΣ Αλέξανδρος Χρυσός
ΚΕΡΚΥΡΑΣ - ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ Χρύσανθος Σαρλής
ΚΩ - ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ Γιώργος Κυρίτσης
ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ - ΑΤΤΙΚΗΣ Δημήτρης Λουκάς
ΛΕΡΟΥ - ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ Μιχάλης Κόλιας
ΛΕΣΒΟΥ - ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ Παντελής Πατερέλης
ΜΑΝΤΟΥΔΙΟΥ-ΛΙΜΝΗΣ-ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΑΣ - ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Πρόδρομος Ενωτιάδης
ΜΕΣΣΗΝΗΣ - ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ Νίκος Τζώρτζης
ΝΑΥΠΑΚΤΙΑΣ - ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Γιάννης Νταουσάνης
ΝΙΚΑΙΑΣ - ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΡΕΝΤΗ - ΑΤΤΙΚΗΣ Γιώργος Ιωακειμίδης
ΠΑΛΑΜΑ - ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Κώστας Παπακυρίτσης
ΠΑΠΑΓΟΥ- ΧΟΛΑΡΓΟΥ - ΑΤΤΙΚΗΣ Πάνος Δεμερτζής
ΠΑΡΓΑΣ - ΗΠΕΙΡΟΥ Θανάσης Λιόλιος
ΠΕΝΤΕΛΗΣ - ΑΤΤΙΚΗΣ Δημοσθένης Παπακωνσταντίνου
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ - ΑΤΤΙΚΗΣ Κώστας Λαλένης
ΣΕΡΡΩΝ - ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Στέφανος Φωτιάδης
ΣΤΥΛΙΔΑΣ - ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Νίκος Παπαδής
ΤΡΙΠΟΛΗΣ - ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ Νίκος Δελφάκης
ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ - ΑΤΤΙΚΗΣ Ευστάθιος Ανδριόπουλος
ΧΑΛΚΗΔΟΝΟΣ - ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Μαυρουδής Μηντσιούδης
ΧΑΛΚΙΔΕΩΝ - ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Χρήστος Παγώνης. 
http://press-gr.blogspot.com/2010/09/39_20.html
Άνεργος με… δέκα γυναίκες
Ο Keith Macdonald μπορεί να έχει ήδη οκτώ παιδιά με οκτώ διαφορετικές γυναίκες αλλά  θα γίνει πατέρας για 9η και 10η φορά από διαφορετικές πάντα μητέρες.

Η «συνταγή» δείχνει επιτυχημένη και δεν… αλλάζει καθώς οι μητέρες και τα παιδιά βασίζονται στην βρετανική κρατική πρόνοια για να επιβιώσουν. Έχει υπολογιστεί ότι μέχρι να φτάσουν σε ηλικία 16 ετών όλα τα παιδιά του Keith θα κοστίσουν πάνω κάτω στους φορολογούμενους 1.784.000 ευρώ και κάτι ψηλά.

Ο Macdonald μαστίζεται… από την ανεργία αλλά έχει βάλει στόχους στην ζωή του αφού βέβαια άλλος … και άλλος… πληρώνει τα βαφτιστικά.

Άνεργος πάντα για να μην ξεχνιόμαστε, ξεκίνησε το «σπορ» από τα 15 του όταν για πρώτη φόρα ένιωσε τα οικογενειακά βάρη να συνθλίβουν τα όνειρά του και είπε να γίνει «επαγγελματίας πατέρας».

Έτσι λοιπόν επειδή «την είδε περίεργα» σε αυτή την κοινωνία, θέλει να γίνει ο πρώτος άντρας που θα έχει δέκα παιδιά από δέκα διαφορετικές γυναίκες σε δέκα χρόνια!

Ενώ λοιπόν υπάρχουν καταγγελίες από δύο πρώην φίλες του ότι έχει ακόμα τέσσερα παιδιά στο ενεργητικό του τα οποία δεν έχει αναγνωρίσει ακόμα.Ο Keith δεν φαίνεται να χολοσκάει πολύ να μην μείνει χωρίς γυναίκα αφού όπου πάει αγαπάει αλλά και… αγαπιέται σφόδρα και είναι και εγγύηση στο αποτέλεσμα.

http://www.star.gr/index.php?ID=ellada_kosmos&Rec_ID=60933
Ολονύχτια μάχη με τις φλόγες σε Άνδρο και Κρήτη
Το καταστροφικό τους έργο συνεχίζουν από την Δευτέρα τρία πύρινα μέτωπα σε Άνδρο και Κρήτη. Από τις φωτιές δεν απειλούνται κατοικημένες περιοχές, ενώ οι ισχυροί άνεμοι δυσκολεύουν το έργο της κατάσβεσης.

Στην Άνδρο, η πυρκαγιά είναι σε εξέλιξη σε δύσβατο σημείο στην περιοχή Σιδόντες του δήμου Υδρούσας.

Στην Κρήτη, η πρώτη φωτιά καίει στις Βρύσες του Δήμου Φοίνικα Ρεθύμνου, σε χορτολιβαδική έκταση, ενώ η δεύτερη σε δασική έκταση στην περιοχή Ασκίδια του Δήμου Μουσούρων, στα Χανιά.

http://www.star.gr/index.php?ID=ellada_kosmos&Rec_ID=60952

Κατέρρευσε κερκίδα στη Βραζιλία


Συνολικά 110 άτομα τραυματίστηκαν, εκ των οποίων οι 22 είναι σε σοβαρή κατάσταση, όταν ένα τμήμα από τις κερκίδες σε στάδιο της Βραζιλίας κατέρρευσε, κατά τη διάρκεια αγώνων αυτοκίνητου, όπως μεταδίδουν τα τοπικά ΜΜΕ.

Οι πιο σοβαρά τραυματισμένοι μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο.

Το περιστατικό συνέβη στο στάδιο Κουάτρο Πόντες, που βρίσκεται στην πολιτεία Παράνα, στο νότιο τμήμα της Βραζιλίας.

Τουλάχιστον 500 άνθρωποι βρίσκονταν σε εκείνο το σημείο της κερκίδας. Η Αστυνομία διεξάγει έρευνες για τα αίτια που οδήγησαν στην κατάρρευση.

http://www.zougla.gr/

Υποθαλάσσια σύνδεση Ν. Κορέας- Κίνας-Ιαπωνίας


Υποθαλάσσιες σήραγγες που θα συνδέουν τη Νότια Κορέα με την Κίνα και την Ιαπωνία, σχεδιάζει να κατασκευάσει η κυβέρνηση της Ν.Κορέας, σύμφωνα με εκπρόσωπο του υπουργείου Χωροταξίας, Μεταφορών και Θαλάσσιων Υποθέσεων.

«Στο στάδιο αυτό μελετούμε κατά πόσον είναι δυνατή (η κατασκευή των υποθαλάσσιων τούνελ) από οικονομικής και τεχνικής πλευράς», είπε ο εκπρόσωπος, σημειώνοντας ότι τα αποτελέσματα της έρευνας αναμένεται να γίνουν γνωστά μέχρι το τέλος του έτους.

Νωρίτερα, η εφημερίδα «Τσόσουν Ίλμπο» είχε αναφέρει ότι στις προτάσεις που έχουν κατατεθεί περιλαμβάνεται και η κατασκευή ενός δρόμου που θα συνδέει τη δυτική Κορέα με το Γουεϊχάι, στην επαρχία Σαντόνγκ της Κίνας. Το κόστος κατασκευής του δρόμου υπολογίζεται ότι θα φτάσει τα 123 τρισεκατομμύρια γουόν ή 106 δισεκατομμύρια δολάρια.

http://www.zougla.gr/

Σχεδιάζουν νέο νόμο- πλαίσιο για τους «αιώνιους φοιτητές»


Νέος νόμος- πλαίσιο για τα Πανεπιστήμια έχει τεθεί προς συζήτηση στο υπουργείο Παιδείας, δεδομένου ότι ο προηγούμενος δεν υλοποιήθηκε επί της ουσίας.

Πιο συγκεκριμένα, σε ερώτηση προς τον ειδικό γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης, Β. Παπάζογλου, εάν θα αλλάξει ο προηγούμενος νόμος που θεσπίσθηκε επί υπουργίας Μαριέττας Γιαννάκου, και ιδιαίτερα οι διατάξεις περί «αιωνίων φοιτητών» απάντησε:

«Έχουμε εξαγγείλει μία πλήρη ανατροπή του νόμου -πλαίσιο για τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Ο νόμος δεν ήταν εφαρμόσιμος. Όποια ιδρύματα προσπάθησαν να τον εφαρμόσουν στέλνοντας συστημένες επιστολές, οι περισσότερες επιστράφηκαν διότι ήταν άγνωστη η κατοικία των φοιτητών. Άρα, πρέπει να βρεθεί ένας άλλος τρόπος. Υπάρχουν συζητήσεις αυτή τη στιγμή για το πώς θα είμαστε σίγουροι πόσους φοιτητές έχουμε. Το ζητούμενο είναι να ξέρουμε πόσους φοιτητές έχουμε στην Ελλάδα, γιατί αυτή τη στιγμή δεν ξέρουμε».

Ο ειδικός γραμματέας τόνισε ότι «μέσω του συστήματος που αναφέρεται στα συγγράμματα θα έχουμε μία πρώτη εικόνα πόσοι είναι οι ενεργοί φοιτητές στη χώρα μας. Όχι βέβαια απόλυτα, αλλά θα έχουμε μία καλή εικόνα».

http://www.zougla.gr/

Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου 2010

Ανάπλαση Δέλτα Φαλήρου: Στα τέλη του 2011 οι πρώτες εργασίες


H ανάπλαση του Δέλτα Φαλήρου είναι το δεύτερο μεγαλύτερο έργο στην Αθήνα στο είδος του (169.000τμ) μετά το Μητροπολιτικό Πάρκο του Ελληνικού και έργο χρηματοδοτούμενο από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Το σύνολο δε της χρηματοδότησης φτάνει τα 550.000.000 ευρώ και είναι μια σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα. Ο χώρος στον οποίο θα γίνουν οι εργασίες είναι ο πρώην Ιππόδρομος Φαλήρου στο Φαληρικό Δέλτα. Τα έργα περιλαμβάνουν την κατασκευή της Νέας Λυρικής Σκηνής, την Νέα Εθνική Πινακοθήκη καθώς και ένα πάρκο. Ο αρχιτέκτονας του project είναι ο Renzo Piano διεθνώς διάσημος για τα έργα του.
Οι πρώτες εργασίες αναμένονται στα τέλη του 2011 και η ολοκλήρωση του το 2015. Το πάρκο θα περιλαμβάνει και ένα λόφο ύψους 32 μέτρων με ήπια κλίση, ο οποίος θα αποτελέσει συγχρόνως την πράσινη στέγη της Βιβλιοθήκης και της Λυρικής Σκηνής. Στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) φύση και πράσινη τεχνολογία συναντιούνται.
Στην κορυφή του λόφου οι επισκέπτες θα μπορούν να απολαμβάνουν τη θέα προς τη θάλασσα και την Ακρόπολη μέσα από το Αναγνωστήριο, έναν χώρο 900 τ.μ. με γυάλινους τοίχους κατάλληλο για περισυλλογή, ανάγνωση ή διοργάνωση μικρών εκδηλώσεων. Ένα διάτρητο ηλιακό ιστίο, δηλαδή μεταλλικό στέγαστρο, με επιφάνεια 105 Χ 95 μέτρα θα υψώνεται 14 μέτρα πάνω από την κορυφή του λόφου, θα εκτείνεται πέρα από την περίμετρό του και θα στηρίζεται σε 40 μεταλλικούς στύλους.
Η επιφάνειά του θα αποτελείται από φωτοβολταϊκά πάνελ που θα καλύπτουν τις ενεργειακές ανάγκες του κτιρίου. Σε συνδυασμό με άλλα περιβαλλοντικά καινοτόμα σχέδια και πρακτικές που θα αποσκοπούν στη βελτίωση της εξοικονόμησης ενέργειας, της αποδοτικότητας του νερού, τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου άνθρακα, το έργο αποσκοπεί να κατακτήσει την πλατινένια πιστοποίηση LΕΕD. Την πρώτη διάκριση για πράσινες κτιριακές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα και για έργο παρόμοιας κλίμακας στην Ευρώπη.
Γυάλινο κέλυφος
Τα δύο κτίρια της Εθνικής Βιβλιοθήκης και της νέας Λυρικής Σκηνής έχουν σχεδιαστεί σε ένα ενιαίο κτίσμα με γυάλινο κέλυφος που η κάλυψή του φτάνει το 15% της συνολικής έκτασης. Το γυάλινο κέλυφος, η Αγορά, είναι διαμορφωμένη ώστε να περιλαμβάνει και κοινό χώρο, ως τόπο συγκέντρωσης και ταυτόχρονα είσοδο προς τη Βιβλιοθήκη και τη Λυρική Σκηνή.
Κατά τον Ρέντζο Πιάνο, το καλύτερο σημείο για να εκτιμήσει κανείς την αρχιτεκτονική του τόπου και την ιδέα της διαφάνειας στον σχεδιασμό είναι η Εσπλανάδα με τις χαρακτηριστικές δεντροστοιχίες που θα αναπτύσσονται παράλληλα με το γυάλινο κτίσμα. Από αυτό το σημείο που προσφέρεται για τρέξιμο, ποδηλασία και άλλες δραστηριότητες φαίνεται η ενοποιημένη γυάλινη όψη των δύο κτιρίων.
ΕΝΑΣ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΟΣ πύργος από βιβλία ύψους τριών ορόφων πρόκειται να εκσυγχρονίσει τον θεσμό που λειτουργεί από το 1832. Το υπερσύγχρονο κτίριο θα έχει έκταση 22.000 τ.μ. και θα συνδυάζει την παράδοση με την τεχνολογική καινοτομία, τη συντήρηση των συλλογών και του αρχείου με την πληροφορία και την επικοινωνία, ώστε να εξυπηρετεί επισκέπτες όλων των ηλικιών. Έτσι η είσοδος από την Αγορά οδηγεί στον μεγάλο χώρο υποδοχής.
Το νέο κτίριο θα στεγάσει σε μία κεντρική τοποθεσία όλες τις ερευνητικές συλλογές οι οποίες σήμερα βρίσκονται σε τρία ξεχωριστά κτίρια. Οι συλλογές της ΕΒΕ περιλαμβάνουν περισσότερους από 4.500 χειρόγραφους κώδικες από τον 9ο έως τον 19ο αιώνα, καθώς και σημαντικά ιστορικά έγγραφα και αρχεία.
Μάλιστα η νέα ΕΒΕ θα λειτουργεί και ως εκθεσιακός χώρος για τις συλλογές της, με επιλεγμένα χειρόγραφα να εκτίθενται εκ περιτροπής, δίνοντας στο κοινό τμήματα από τους θησαυρούς της πνευματικής κληρονομιάς της χώρας.
Παράλληλα, η ΕΒΕ θα συνδεθεί μέσω του Διαδικτύου με άλλες διεθνείς βιβλιοθήκες και θα δίνει στους χρήστες της παγκοσμίως πρόσβαση σε υλικό για την Ελλάδα και τον ελληνισμό. Η δανειστική Βιβλιοθήκη περιλαμβάνει ξεχωριστούς χώρους για ενήλικες, εφήβους και παιδιά και προσφέρει εκπαιδευτικά και πολιτιστικά προγράμματα που δεν θα περιορίζονται μόνο στο ευήλιο εσωτερικό της βιβλιοθήκης αλλά θα επεκτείνονται και στο φυσικό περιβάλλον του Πάρκου Σταύρος Νιάρχος.

Πηγή: tanea.gr
http://www.ypodomes.com/index.php/news

ΝΕΟ ΡΕΚΟΡ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΥΣΟ

Νέο ρεκόρ σημείωσε τη Δευτέρα η τιμή του χρυσού, καθώς το δολάριο υποχωρεί, ενώ οι επενδυτές ανησυχούν ότι η ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας επιβραδύνεται, σύμφωνα τουλάχιστον με όσα δείχνουν τα πρόσφατα στοιχεία από τις ΗΠΑ...


Συγκεκριμένα, ο χρυσός άμεσης παράδοσης ενισχύθηκε έως 0,50% στα 1.283,38 δολάρια η ουγγιά, για να υποχωρήσει στη συνέχεια στα 1.282,15.

Από την αρχή του 2010, ο χρυσός σημειώνει κέρδη 17%. Σημειώνεται ότι το πολύτιμο μέταλλο καταγράφει κέρδη για 10ο συνεχόμενο έτος.

Φέτος, έχει ξεπεράσει σε αποδόσεις τόσο τις μετοχές όσο και τα κρατικά ομόλογα, γεγονός που έχει αυξήσει περαιτέρω τις επενδύσεις σε χρυσό και άλλα παράγωγα προϊοντα που συνδέονται με το πολύτιμο μέταλλο.

Τα συμβόλαια παράδοσης Δεκεμβρίου σημείωσαν άνοδο έως 0,50% στα 1.283,50 δολάρια.

Το δολάριο υποχώρησε σε χαμηλό πέντε εβδομάδων έναντι του ευρώ, έως το 1,3120 δολάριο ανά ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι συνήθως χρυσός και δολάριο ακολουθούν αντίθετη πορεία.

Σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση του Bloomberg, ο χρυσός θα συνεχίσει να κινείται ανοδικά και ίσως δοκιμάσει σύντομα το όριο των 1.300 δολαρίων.
 
http://fimotro.blogspot.com/2010/09/blog-post_6810.html

Το χάλκινο κέρδισε η Ελλάδα στην Ολυμπιάδα Αστρονομίας και Αστροφυσικής


Στο βάθρο της 4ης Ολυμπιάδας Αστρονομίας και Αστροφυσικής, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Πεκίνο, ανέβηκαν δύο Έλληνες μαθητές λυκείου, ο Ορφέας Βουτυράς από την Αθήνα και ο Γιώργος Λιούτας από τα Τρίκαλα.

Ένας ακόμα μαθητής, ο ... ... Νίκος Φλεμοτόμος από την Αθήνα, βραβεύτηκε με τιμητική διάκριση, ανακοίνωσαν τη Δευτέρα οι επικεφαλής της ελληνικής ομάδας. Στους φετινούς αγώνες συμμετείχαν ακόμα η Δέσποινα Παζούλη από τη Δράμα και ο Στέφανος Τύρος από την Καλαμάτα.

Στη διοργάνωση αναμετρήθηκαν περίπου 110 μαθητές από 22 χώρες της Ευρώπης, της Ασίας και της Νοτίου Αμερικής.

Το χρυσό κέρδισε ένας Πολωνός, ο οποίος απάντησε σωστά στο 90% των θεμάτων που τέθηκαν στους μαθητές. Αυτό σημαίνει ότι η επόμενη διοργάνωση θα πραγματοποιηθεί το Σεπτέμβριο του 2011 στην Πολωνία.

Στην καθιέρωση της Ολυμπιάδας Αστρονομίας και Αστροφυσικής είχε συμβάλει ο καθηγητής Αστρονομίας του ΑΠΘ Γιάννης Σειραδάκης, ο οποίος έθεσε το θέμα το 2006 στη Γενική Συνέλευση της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης που πραγματοποιήθηκε στην Πράγα.

Ο κ. Σειραδάκης ηγήθηκε της ελληνικής αποστολής στους φετινούς αγώνες μαζί με τον λέκτορα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Λουκά Ζαχείλα.

Η 4η Ολυμπιάδα Αστρονομίας και Αστροφυσικής λήγει επισήμως την Τρίτη.

in
 
http://sarotiko.blogspot.com/2010/09/blog-post_7851.html

Ρεκόρ παγκόσμιας θερμοκρασίας στο 2010


Ως τη θερμότερη περίοδο, ίση με αυτή του 1998, στην καταγεγραμμένη ιστορία διεθνώς χαρακτήρισε το πρώτο οκτάμηνο του 2010 σύμφωνα με στοιχεία του Κέντρου Κλιματολογικών Δεδομένων της Εθνικής Διοίκησης Ωκεανών και Ατμόσφαιρας των ΗΠΑ.

Η συνδυασμένη παγκόσμια θερμοκρασία στην επιφάνεια της ξηράς και της θάλασσας, κατά το πρώτο οκτάμηνο του φετινού έτους, διαμορφώθηκε σε 14,7 βαθμούς Κελσίου, κατά 0,67 βαθμούς υψηλότερα από τον μέσο όρο του 20ού αιώνα, σύμφωνα με τα στοιχεία της αμερικανικής υπηρεσίας.
Επίσης, σύμφωνα με το Science Daily, το φετινό καλοκαίρι (περίοδος Ιουνίου-Αυγούστου) υπήρξε το δεύτερο θερμότερο παγκοσμίως μετά το 1998, με μέση παγκόσμια θερμοκρασία 16,2 βαθμών σε ξηρά και ωκεανούς, κατά 0,64 βαθμούς πάνω από τον μέσο όρο του 20ού αιώνα (15,6 βαθμοί Κελσίου).
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν, μόνο στην ξηρά κατά το θερινό τρίμηνο φέτος, η μέση παγκόσμια θερμοκρασία ήταν 14,8 βαθμοί, κατά ένα βαθμό πάνω από τον μέσο όρο του προηγούμενου αιώνα (13,8 βαθμοί).
Αντίστοιχα, η παγκόσμια θερμοκρασία μόνο στην επιφάνεια των ωκεανών ήταν, κατά την περίοδο Ιουνίου-Αυγούστου, 16,91 βαθμοί, δηλαδή κατά 0,51 βαθμούς πάνω από τον μέσο όρο (16,4 βαθμοί) του 20ού αιώνα, με συνέπεια το φετινό καλοκαιρινό τρίμηνο να είναι το πέμπτο θερμότερο στην ιστορία των θαλασσών του πλανήτη μας.
Ο Αύγουστος, με μέση θερμοκρασία επίσης 16,2 βαθμούς στην ξηρά και τους ωκεανούς, ήταν ο τρίτος πιο ζεστός στην ιστορία του πλανήτη και ο δεύτερος θερμότερος μετά τον Αύγουστο του 1998, αν ληφθούν υπόψη μόνο οι θερμοκρασίες ξηράς και όχι των ωκεανών (από το 1880, όταν άρχισαν να διατηρούνται αρχεία καταγραφών θερμοκρασιών). Η θερμοκρασία των 16,2 βαθμών Κελσίου φέτος τον Αύγουστο ήταν κατά 0,60 βαθμούς πάνω από τον παγκόσμιο μέσο όρο του 20ού αιώνα (15,6 βαθμοί).
Η θερμοκρασία μόνο στην ξηρά τον Αύγουστο 2010 ήταν 14,7 βαθμοί Κελσίου, κατά 0,90 βαθμούς υψηλότερη από τον μέσο παγκόσμιο όρο του 20ού αιώνα (13,8 βαθμοί) για τον μήνα αυτό.
Υψηλότερες του μέσου όρου θερμοκρασίες καταγράφηκαν φέτος το καλοκαίρι και ειδικότερα τον Αύγουστο σε πολλές περιοχές της Γης, κυρίως στην Ανατολική Ευρώπη, τον Ανατολικό Καναδά και τμήματα της Ανατολικής Ασίας.
Ψυχρότερες του μέσου όρου θερμοκρασίες υπήρξαν στην Αυστραλία, την κεντρική Ρωσία και τη νότια Αμερική. Η μέση παγκόσμια θερμοκρασία στην επιφάνεια των ωκεανών φέτος τον Αύγουστο ήταν 16,9 βαθμοί (0,5 βαθμοί πάνω από τον μέσο όρο του 20ού αιώνα). Ο φετινός μήνας στις θάλασσες του πλανήτη ήταν ο έκτος θερμότερος.
Όσον αφορά στην κάλυψη των πόλων με πάγους, η Αρκτική Θάλασσα ήταν καλυμμένη σε μια έκταση περίπου 6 εκατ. τετραγωνικών χιλιομέτρων στη διάρκεια του φετινού Αυγούστου, μια επιφάνεια κατά 22% μικρότερη σε σχέση με τον μέσο όρο της περιόδου 1979-2000.
Ο φετινός Αύγουστος ήταν ο δεύτερος σε μικρότερη παγοκάλυψη μετά τον Αύγουστο του 2007 και ο 14ος συνεχόμενος Αύγουστος (1997-2010) με πάγους λιγότερους από τον διαχρονικό μέσο όρο.
Αντίθετα, στην Ανταρκτική οι πάγοι στις θάλασσες φέτος τον Αύγουστο ήσαν κατά 4,15% περισσότεροι από τον μέσο όσο της περιόδου 1979-2000, με συνέπεια να υπάρχουν οι περισσότεροι επιπλέοντες πάγοι στην ιστορία (το προηγούμενο ρεκόρ στο Νότιο Πόλο ήταν τον Αύγουστο του 2000).
Επιπλέον, σύμφωνα με τη Γερμανική Μετεωρολογική Υπηρεσία, η Γερμανία γνώρισε φέτος τον πιο υγρό Αύγουστο στην ιστορία της, ενώ κάτι ανάλογο συνέβη και στην Αυστραλία.

http://www.enet.gr/?i=news.el
3ο ΔΙΑΔΗΜΟΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
ΔΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΤΕΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ
 «Σινέ-Κήπο» Μοσχάτου
8.30 μμ


20/9: «Ηλιθιότητας Εγκώμιο», του ΣΩΤΗΡΗ ΣΑΜΠΑΝΗ/ Ταύρος 


ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
 


ΔΕΥΤΕΡΑ 20/9/10

Θεατρικό Εργαστήρι Δήμου Ταύρου «Εν Δράσει»
 ΣΩΤΗΡΗ ΣΑΜΠΑΝΗ
 « Η Λ Ι Θ Ι Ο Τ Η Τ Α Σ   Ε Γ Κ Ω Μ Ι Ο »

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ


Σκηνοθεσία  Παναγιώτης Ναρλής Σκηνικά- Κοστούμια  Σπύρος Κωτσόπουλος Κινησιολογία-Χορογραφίες  Αικατερίνη Μπούτου Μουσική Επιμέλεια  Παναγιώτης Ναρλής Κατασκευή Σκηνικών  Κώστας Αβραμιώτης Μακέτα Αφίσας-Προγράμματος  Τάσος Ρούσσης - Γιάννης Κοκορέτσας Φωτισμοί  Κατερίνα Κουράκου Τεχνικός Σκηνής  Αστέριος Καραπάλης

ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

ΦΛΟΡΙΚΑ  Τζένη Κουσουρή ΟΛΙΒΙΑ……Μαρία Λυμπεράκου ΒΙΟΛΕΤΑ  Μαρία Μελά ΕΜΙΛ  Μπάμπης Τριανταφυλλάκης ΠΕΤΡΕ  Νίκος Φαμέλης ΜΑΡΙΑΝ  Αλεξάνδρα Αργυροπούλου ΤΟΥΝΤΟΡ  Σπύρος Ανδρομανέσκος - Γιάννης Κοκορέτσας ΚΟΡΝΕΛΙΑ  Κατερίνα Κρασανάκη ΛΟΥΤΣΙΑΝ  Τάσος Ρούσσης ΝΑΣΤΑΖΙΑ  Χαρά Φυσέκη ΔΙΚΑΣΤΗΣ  Βασίλης Τραϊφόρος ΔΟΚΤΩΡ ΚΟΡΒΙΝ  Τάσος Στέλλας ΙΛΙΝΚΑ ΚΟΡΒΙΝ  Μαίρη Καραθανάση ΣΙΜΟΝΑ ΚΟΡΒΙΝ  Αιμιλία Αποστολίδου ΚΟΜΗΣ ΝΤΡΑΚΟΥΛΕΣΚΟΥ  Παναγιώτης Περλέγκας ΙΓΚΟΡ  Νίκος Λάμπρου

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ

Η ιστορία διαδραματίζεται σε ένα μικρό χωρίο της Ρουμανίας, το Γκρανιτσέστι. Ο δάσκαλος Εμίλ Ερινέσκου καταφθάνει στο χωριό και μετά από μερικές επεισοδιακές συναντήσεις με τους όχι και τόσο ευφυείς κατοίκους του χωριού, θα βρει το σπίτι του νέου του εργοδότη, Δρ. Κονσταντίν Κορβίν. Εκεί θα γνωρίσει τη σύζυγό του Ιλίνκα και την κόρη τους Σιμόνα, την οποία και θα ερωτευθεί παράφορα. Θα παρατηρήσει όμως πάλι ότι και αυτή είναι το ίδιο ηλίθια όσο και οι υπόλοιποι κάτοικοι του χωριού. Σύντομα θα ανακαλύψει ότι η ηλιθιότητα των κατοίκων δεν είναι τυχαία, αλλά το αποτέλεσμα μιας κατάρας που βασανίζει την περιοχή. 



http://www.dimosmoschatou.gr/index.php?option=com_frontpage&Itemid=201

ΧΡΥΣΟ ΜΕΤΑΛΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΙΟΠΛΟΙΑ

Το χρυσό μετάλλιο για 3η συνεχή χρονιά κατέκτησαν οι Ιορδάνης Πασχαλίδης και Κώστας Τριγκώνης στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα «Tornado» που φέτος διεξήχθη στη λίμνη της Γκάρντα στην Ιταλία. Στη σημερινή 5η ιστιοδρομία οι Έλληνες ιστιοπλόοι πέτυχαν ισάριθμη νίκη και τερμάτισαν στην πρώτη θέση, με δεύτερους τους Γερμανούς αδερφούς Γκάμπλερ.
Μετά την επιτυχία του ελληνικού πληρώματος ο Τριγκώνης δήλωσε:..
«Η αλήθεια είναι ότι ήρθαμε εδώ για να νικήσιυμε και το πετύχαμε απόλυτα κερδίζοντας όλες τις ιστιοδρομίες. Ο τρόπος που χάσαμε το χρυσό στο παγκόσμιο μας ενόχλησε και θέλαμε να πάρουμε τη ρεβάνς. Από εκεί και πέρα είχαμε φανταστική ταχύτητα σε όλες τις συνθήκες, δεν κάναμε λάθος επιλογές τακτικής οπότε όλα ήρθαν φυσιολογικά».

http://fimotro.blogspot.com/2010/09/blog-post_5561.html

ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ...

Ρεπορτάζ : Γιώργος Φιντικάκης
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Πράσινες γειτονιές σε επιβαρημένες περιβαλλοντικά περιοχές, αρχής γενομένης από τα δυτικά προάστια, έχει στα σχέδιά της η κυβέρνηση, κάτι που προανήγγειλε άλλωστε από τη Θεσσαλονίκη ο...
Πρωθυπουργός. Η αναφορά του Πρωθυπουργού δεν ήταν τυχαία, καθώς αποτελεί συγκεκριμένο κυβερνητικό σχέδιο, με τις πληροφορίες να θέλουν οι υποψήφιοι δήμοι για να ξεκινήσει το πειραματικό αυτό project, το οποίο έχει εφαρμοστεί με επιτυχία σε πλήθος βορειο-ευρωπαϊκών πόλεων, να είναι το Ιλιον, οι Αγιοι Ανάργυροι, το Καματερό και τα Ανω Λιόσια.

Το σκεπτικό είναι, ένα με δύο οικοδομικά τετράγωνα από τους δήμους που θα επιλεγούν (εξετάζεται να είναι ένας ή περισσότεροι) να «πρασινίσουν» με παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας τόσο όσον αφορά τον κτιριακό τους τομέα όσο και τον περιβάλλοντα χώρο (αναπλάσεις, διαπλατύνσεις κ.λπ). Εχουν γίνει μάλιστα επαφές, ακόμη και συμφωνίες, με αρκετούς από τους ενδιαφερόμενους δήμους ώστε να διαχειριστούν τα κονδύλια που θα διατεθούν από το ΕΣΠΑ, καθώς και να προβάλουν το έργο.

Ενας λόγος που το σχέδιο δεν έχει ακόμη εξαγγελθεί είναι ότι υπάρχουν ακόμη σημαντικές εκκρεμότητες να διευκρινισθούν, όπως το είδος των κινήτρων που θα δοθούν στους ιδιοκτήτες τών προς αναβάθμιση κατοικιών- αν θα είναι απευθείας επιδοτήσεις, χαμηλότοκα δάνεια μαζί με φορολογικές απαλλαγές, κατά το μοντέλο δηλαδή του προγράμματος «Εξοικονόμηση Κατ΄ Οίκον» για το οποίο η υποβολή αιτήσεων στις τράπεζες αρχίζει από την 1η Οκτωβρίου.

Ετσι, αλλά και προκειμένου να μην εμπλακεί η εξαγγελία στην προεκλογική αντιπαράθεση του Νοεμβρίου για τους νέους άρχοντες της Αυτοδιοίκησης, το project θα ανακοινωθεί μετά τις εκλογές.

Πράσινες γειτονιές συναντά κανείς σε πολλές βορειο-ευρωπαϊκές πόλεις, όπως στο Φράιμπουργκ της Γερμανίας, στο Χάμαρμπι της Σουηδίας, καθώς και στις ΗΠΑ, όπως στο Τρέζουρ Αϊλαντ του Σαν Φρανσίσκο. Το Φράιμπουργκ, μαζί με τις δύο προεκτάσεις του, το Φάουμπαν και το Ρίζελφελντ, θεωρείται από τους πρωτοπόρους της πράσινης ανάπτυξης στην Ευρώπη.Εχουν σχεδιαστεί κατοικίες με τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση ενέργειας (σωστός προσανατολισμός, χρήση υλικών εξοικονόμησης ενέργειας), δίνεται προτεραιότητα σε πεζούς και ποδηλάτες, με μεγάλους ποδηλατόδρομους, ενώ τα αυτοκίνητα είναι ανεπιθύμητα, γι΄ αυτό άλλωστε τα πάρκινγκ είναι είτε μακριά από το κέντρο είτε υπόγεια. 10.000 οικολογικά διαμερίσματα
Αλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Χάμαρμπι, προάστιο της Στοκχόλμης. Η μεταμόρφωσή του από υποβαθμισμένη βιομηχανική ζώνη σε συνοικία-πρότυπο άρχισε τη δεκαετία του ΄90 με την προοπτική της φιλοξενίας των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Παρότι οι Αγώνες έγιναν τελικά στη χώρα μας, τα έργα στο προοριζόμενο για ολυμπιακό χωριό Χάμαρμπι δεν σταμάτησαν. Το προάστιο σήμερα έχει λύσει το πρόβλημα της αποκομιδής και διαχείρισης απορριμμάτων, καθώς το κάθε δημοτικό διαμέρισμα διαθέτει ειδικές υποδοχές για κάθε διαφορετικό είδος σκουπιδιών (πλαστικά, γυαλιά κ.ο.κ.), τα οποία απορροφώνται από υπόγειες σωληνώσεις που τα μεταφέρουν σε κοντινή μονάδα επεξεργασίας. Τα εύφλεκτα απορρίμματα χρησιμοποιούνται για την παραγωγή θερμότητας και ηλεκτρισμού. Το χαρτί ανακυκλώνεται και τα οργανικά σκουπίδια κομποστοποιούνται. Το αποτέλεσμα; Σχεδόν 1.000 διαμερίσματα χρησιμοποιούν σόμπες που λειτουργούν με βιοαέριο, το οποίο κινεί επίσης τα μέσα μαζικής μεταφοράς της περιοχής. Το 2015, όταν θα ολοκληρωθούν όλα τα έργα, υπολογίζεται ότι 35.000 άνθρωποι θα ζουν και θα δουλεύουν στην περιοχή, όπου θα έχουν κατασκευαστεί 10.000 οικολογικά διαμερίσματα, σε κτίρια με μόνωση, ηλιακούς συλλέκτες και πράσινες στέγες. Οι κάτοικοι αποθαρρύνονται να μετακινούνται με αυτοκίνητο και πολλοί εξ αυτών είναι μέλη ενός κλαμπ που διαθέτει στόλο 25 αυτοκινήτων, τα οποία είναι διαθέσιμα επί πληρωμή στους ενδιαφερόμενους. Το Χάμαρμπι θα καταναλώνει 50% λιγότερη ενέργεια και 50% λιγότερο νερό απ΄ ό,τι ένα συνηθισμένο νοικοκυριό στη Σουηδία.

http://fimotro.blogspot.com/2010/09/blog-post_3338.html

Οι δημόσιοι υπάλληλοι στην Ελλάδα είναι λίγοι

Θυμάστε το άρθρο μας
της 29ης Ιουλίου, όταν όλοι μιλούσαν για τα εκατομμύρια των δημοσίων υπαλλήλων;
Δεν μιλήσαμε για ποιοτικά χαρακτηριστικά, αλλά μόνο για τα ποσοτικά. Άλλο το 'να, άλλο τ΄άλλο. Να μάθουμε να είμαστε αντικειμενικοί. Άλλο αν παράγουν κι άλλο αν είναι πολλοί. Η αλήθεια είναι ....
ότι δεν είναι πολλοί. Αντιθέτως είναι λίγοι! (αυτό δεν αίρει την αδυναμία του πάμφτωχου κράτους μας να τους πληρώσει!)
Δεν ξεκινάς λοιπόν μια σοβαρή κουβέντα με αφορισμούς, όπως "όλοι είναι κηφήνες", "όλοι είναι κλέφτες" και λοιπά λαϊκιστικά. Απαντάς πρώτα σε άλλα ερωτήματα, όπως "υπάρχουν οι συνθήκες να αποδίδουν;", "υπάρχουν κίνητρα ή μήπως όποιος δ.υ. είναι σωστός τον τρώει το μάυρο σκοτάδι;".
Όλες οι έρευνες και οι στατιστικές δείχνουν το αντίθετο: ότι οι δ.υ. στην Ελλάδα είναι λίγοι!
Διαβάστε το αναλυτικό ρεπορτάζ της Ελευθεροτυπίας, εδώ .
 
http://taxalia.blogspot.com/2010/09/blog-post_3607.html

Απέραντο πάρκινγκ οι εθνικές οδοί στην Αθήνα...

Εγκλωβισμένοι σε Ασπρόπυργο και Μεταμόρφωση βρίσκονται από νωρίς το πρωί της Δευτέρας εκατοντάδες οδηγοί, εξαιτίας των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων Δημοσίας Χρήσης που επιχείρησαν το πρωί να κατευθυνθούν προς την Αθήνα, αλλά εμποδίστηκαν από τους αστυνομικούς.
Η Τροχαία...εκτρέπει τους οδηγούς που κινούνται στην Αθηνών – Κορίνθου, στο ύψος του Ασπρόπυργου, μέσω της λεωφόρου Σχιστού.

Οι επαγγελματίες δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τουλάχιστον έως την Τετάρτη, οπότε αναμένεται να ψηφιστεί το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών.

Την ίδια ώρα, οι πρώτες ελλείψεις στην τροφοδοσία της αγοράς θα είναι ορατές, κυρίως στα νησιά.

Συνολικά στο λεκανοπέδιο οι αυτοκινητιστές έχουν παρατάξει περισσότερα από 800 οχήματα σε 20 σημεία στο λεκανοπέδιο, ενώ άλλα 300 φορτηγά έχουν παραταχθεί και στη Θεσσαλονίκη.

Kαταγγελίες για προπηλακισμούς οδηγών φορτηγών, από συναδέλφους τους που έχουν ακινητοποιημένα τα φορτηγά τους στα σημεία συγκέντρωσης στις εθνικές οδούς, έχει δεχθεί η αστυνομία.

Την εφαρμογή της απόφασης επίταξης των φορτηγών Δημόσιας Χρήσης ζητά ο προεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Κωνσταντίνος Μιχαλος.

Όπως δηλωσε στον ΣΚΑΪ, λόγω των συνεχιζόμενων κινητοποιήσεων μεγαλώνουν συνεχώς οι ελλείψεις στην τροφοδοσία της αγοράς, και από σήμερα θα είναι ορατές, κυρίως στα νησιά.

http://www.skai.gr


http://taxalia.blogspot.com/2010/09/blog-post_4500.html
Επιστολή Λοβέρδου σε διοικητές νοσοκομείων
Επιστολή με την οποία επιρρίπτει ευθύνες στις διοικήσεις των νοσοκομείων για καθυστερήσεις στη διαδικασία διορισμού νοσηλευτών έστειλε ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Λοβέρδος.

Ο κ. Λοβέρδος ζητά από τους διοικητές των νοσοκομείων να εξαλείψουν τις καθυστερήσεις και να προχωρήσουν άμεσα στις προσλήψεις.

«Θεωρώ αδιανόητο να καθυστερούν οι υπηρεσίες σας την εκ μέρους του Υπουργείου πρόσληψη 971 νοσηλευτών ΤΕ» τονίζει μεταξύ άλλων στην επιστολή του ο Υπουργός Υγείας αναφερόμενος σε κάθε έναν ξεχωριστά και όλους μαζί τους διοικητές των νοσοκομείων.

«Το υφιστάμενο προσωπικό του νοσηλευτικού κλάδου δεν αντέχει άλλο και δεν χρωστά τίποτε να υφίσταται, με τρόπο δραματικό, τις καθυστερήσεις μας» καταλήγει στην επιστολή του ο κ. Λοβέρδος.
 
http://www.star.gr/index.php?ID=politics&Rec_ID=60766

Μετά τον ανασχηματισμό...

Του Νίκου Κοτζιά

Εσωτερίκευση αποφάσεων – Έλλειψη σταθερότητας δομών
Ο πρόσφατος ανασχηματισμός έκανε φανερό, ότι τα μεγάλα συμφέροντα και η διαπλοκή κέρδισαν θέσεις και ότι ο Παπανδρέου υλοποίησε την προτροπή «να συντονιστεί» χωρίς να συντονιστεί επί της ουσίας. Ισχυροποιήθηκε η τάση διαμόρφωσης παράλληλων προς το Σύνταγμα δομών που στοχεύουν να μετακινήσουν τη λήψη των αποφάσεων στα ενδότερα του πολιτικού συστήματος. Ούτε στο κοινοβούλιο, ούτε στο Υπουργικό Συμβούλιο, αλλά στις διμερείς σχέσεις του πρωθυπουργού με τους υπουργούς του καθώς και σε άτυπα μικρά συμβούλια – συσκέψεις. Την τάση αυτή την περιέγραψα στα βιβλία μου ως την τάση εσωτερίκευσης του Πολιτικού Συστήματος.
Από την άλλη, με τον ανασχηματισμό καταγράφεται διάθεση ενίσχυσης του αναπτυξιακού πυλώνα της κυβέρνησης. Μόνο που αυτή συνδέθηκε με την απομάκρυνση εκείνης της Υπουργού, που...
 παρά τα ορισμένα προβλήματα στην οργάνωση της εργασίας της, είχε δώσει δείγματα γραφής στήριξης, με ειδικούς νόμους, του δεινά δοκιμαζόμενου πολίτη και μη παράδοσης στις τράπεζες.
Με τον ανασχηματισμό που πραγματοποιήθηκε καταγράφηκε δίπλα στην εσωτερίκευση ένα δεύτερο ουσιαστικό πρόβλημα του ελληνικού πολιτικού συστήματος, ιδιαίτερα ως προς τη συνέχεια και σταθερότητα των δομών του: η αντιμετώπιση της δομής του ως ένα λάφυρο της κάθε φορά βούλησης των κυβερνώντων. Εδώ και πολλά χρόνια έχω εισάγει ως προς την θεώρηση του κράτους την έννοια της χωρητικότητας. Δηλαδή του βαθμού ικανότητας που έχουν οι κρατικοί θεσμοί και λειτουργίες να ανταποκριθούν στις κάθε φορά εσωτερικές και υπερεθνικές απαιτήσεις με τρόπο δημοκρατικό και εποικοδομητικό. Υποτίθεται ότι η όποια αλλαγή γίνεται, οφείλεται να γίνεται με τρόπο που να αυξάνει τις ικανότητες και δυνατότητες του δημόσιου τομές, ή μιας συγκεκριμένης δημόσιας λειτουργίας να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της κοινωνίας και των πολιτικών σχεδιασμών. Να αυξήσει, δηλαδή, τις χωρητικότητές της. Δυστυχώς με τον πρόσφατο ανασχηματισμό, επιβεβαιώθηκε το γεγονός ότι στην Ελλάδα οι ανασχηματισμοί δεν επιδιώκουν την αύξηση των ικανοτήτων των υπαρχόντων δομών. Ούτε συνοδεύεται από μια αναδόμηση των δημόσιων μηχανισμών με τρόπο διάταξης που να τους καθιστά πιο λειτουργικούς και περισσότερο αποτελεσματικούς.Στην Ελλάδα δεν σχεδιάζονται αλλαγές τις οποίες καλούνται να υπηρετήσουν οι κάλλιστοι και πλέον ικανοί. Δεν υπάρχει πρόγραμμα για την ισχυρότερη αξιοποίηση των κρατικών χωρητικοτήτων. Ούτε, βέβαια, σχεδιάζεται η πλέον δημοκρατική λειτουργία των κυβερνητικών θεσμών και καταμερισμών εργασίας ώστε να αναπτυχθεί η χώρα ορθολογικά. Εδώ τα πάντα γίνονται με το κεφάλι μέσα στην άμμο και τα πόδια να παριστάνουν ότι τρέχουν κτυπώντας τον αέρα που υπάρχει πάνω από το τυφλό κορμί τους. Με άλλα λόγια, πρώτα καθορίζονται τα άτομα που θα αναλάβουν (φυσιολογικά αν οι δομές έμεναν σταθερές) και κατόπιν τους μοιράζονται οι κυβερνητικές – υπουργικές αρμοδιότητες, θεσμοί και λειτουργίες ως λάφυρο. Έτσι, μόλις αναλάβει ο υπουργός [α] το υπουργείο [χ], αμέσως μετά υπάρχει πρόσθεση αρμοδιοτήτων που προηγούμενα άνηκαν σε άλλα υπουργεία και, ταυτόχρονα, σε άλλους γίνονται αφαίρεση αρμοδιοτήτων που μέχρι την υπουργοποίησή τους αποτελούσε αναπόσπαστη αρμοδιότητα του υπουργείου που μετακινούνταν. Έχει δε κανείς την υποψία, ότι αυτές οι αλλαγές που δεν αιτιολογούνται ως προς την δημοκρατικότερη και αποτελεσματικότερη λειτουργία του κράτους, λαμβάνουν χώρα ώστε να διευκολυνθούν συμφέροντα που έχουν ευκολότερη πρόσβαση στο περιβάλλον του άλφα προσώπου και όχι του βήτα υπουργού. Και εδώ πιθανά να έγκειται μια πολύ σοβαρότερη πτυχή του πρόσφατου ανασχηματισμού. Πολύ πιο σοβαρή από το ερώτημα κατά πόσο ο ένας ή άλλος υπουργός αναβαθμίστηκε ή υποβαθμίστηκε. Διότι τέτοιες αυξομειώσεις μικρά σημασία έχουν, εκτός αν σηματοδοτούν ευκολότερη ή μη προσέγγιση ισχυρών συμφερόντων σε πολιτικές άμεσου υλικού – χρηματικού τους ενδιαφέροντος. 
 
http://press-gr.blogspot.com/2010/09/blog-post_8366.html

Ιδιωτικές πτήσεις στο διάστημα από το 2015...

Από το http://whitetoweraris.blogspot.com/  

Συμφωνία με την εταιρεία υπηρεσιών μάρκετινγκ Space Adventures για την μεταφορά επιβατών στο διάστημα σύναψε η Boeing
Το διαστημικό ταξίδι θα πραγματοποιείται με το διαστημικό σκάφος CST-100, το οποίο κατασκευάζει η αμερικανική εταιρεία για τη NASA. Το CST-100 θα μπορεί να μεταφέρει επτά επιβάτες και θα έχει τη δυνατότητα πτήσης σε χαμηλή τροχιά.
Όπως ανακοίνωσε η Boeing, το διαστημικό σκάφος θα είναι έτοιμο να ταξιδέψει ως το 2015. Μέχρι στιγμής δεν έχει αποφασιστεί τιμή για τις πτήσεις.
Η εταιρεία Space Adventure έχει κλείσει θέσεις για επτά άτομα που θα συμμετάσχουν σε οκτώ αποστολές στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, η καθεμία έναντι καμποσων εκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως με...
 ρωσικά διαστημικά σκάφη. 
 
http://press-gr.blogspot.com/2010/09/2015.html