Κυριακή 19 Σεπτεμβρίου 2010

120 χρόνια Πανιώνιος...

Από το http://kanena2010.blogspot.com/  

Μπλε, όπως το χρώμα του Αιγαίου, και κόκκινο, κόκκινο όπως το αίμα που χύθηκε από τους ανθρώπους σου.
Αλλά εσύ, μαζί με τους ανθρώπους σου, όσο κι αν πληγώθηκες, δεν πέθανες! Ήρθες εδώ, πέρασες το Αιγαίο και ήρθες στην Αθήνα! Ήρθες και της έδωσες την λάμψη σου! Το Παναθηναϊκό Στάδιο γέμιζε για σένα και τους αγώνες σου! Και οι άνθρωποι σου, οι πατέρες σου, πριν καλά δουν που και πως θα ζήσουν, φρόντισαν πάνω από όλα να κοιτάξουν εσένα! Εσένα που τους έκανες αθάνατους! Γιατί όσο ζεις εσύ ιστορικέ ζουν κι αυτοί, ζει και η Σμύρνη! Το αίμα που χύθηκε δεν χάθηκε… είναι εδώ, είναι στη φανέλα σου, στο σήμα σου, στη σημαία σου… Και όποιος ζει στο μεγαλείο σου γίνεται κι αυτός ένας αθάνατος, γιατί έχεις μαγεία!
«Καρφιά» από Πάνθηρες
Ανακοίνωση με την οποία εύχονται χρόνια πολλά στον αγαπημένο τους Πανιώνιο αλλά και καυτηριάζουν την ενέργεια της διοίκησης να εκδώσει απλά ένα δελτίο Τύπου για τα 120 χρόνια της ομάδας έδωσαν στην δημοσιότητα οι Πάνθηρες.
Οι Πάνθηρες στην ανακοίνωσή τους υπογραμμίζουν: «Μπλε, όπως το χρώμα του Αιγαίου, και κόκκινο, κόκκινο όπως το αίμα που χύθηκε από τους ανθρώπους σου. Από αυτούς που σε...
 δημιούργησαν Ιστορικέ, αυτούς που σε εμπνεύστηκαν… Από αυτούς που μας άφησαν βαριά κληρονομιά, το όνομα σου, την Ιδέα σου, το μεγαλείο σου! Αυτά είναι τα χρώματα σου, αυτά είναι τα χρώματα της ζωής μας! Μπλε και κόκκινο, κυανέρυθρο…
120 χρόνια υπάρχεις πλέον Πανιώνιε, σαν σήμερα γεννήθηκες από ανθρώπους μεγάλους, από ιδεολόγους, από μεγάλες ψυχές! 14 Σεπτεμβρίου 1890! Όταν δεν υπήρχαν άλλοι, εσύ ξεκίνησες, εσύ ήσουν Ιδέα! Και ακόμα είσαι, και πάντα θα είσαι…
Πριν 88 χρόνια σε ξερίζωσαν… Σε έδιωξαν από τον τόπο σου! Αλλά εσύ, μαζί με τους ανθρώπους σου, όσο κι αν πληγώθηκες, δεν πέθανες! Ήρθες εδώ, πέρασες το Αιγαίο και ήρθες στην Αθήνα! Ήρθες και της έδωσες την λάμψη σου! Το Παναθηναϊκό Στάδιο γέμιζε για σένα και τους αγώνες σου! Και οι άνθρωποι σου, οι πατέρες σου, πριν καλά δουν που και πως θα ζήσουν, φρόντισαν πάνω από όλα να κοιτάξουν εσένα! Εσένα που τους έκανες αθάνατους! Γιατί όσο ζεις εσύ ιστορικέ ζουν κι αυτοί, ζει και η Σμύρνη! Το αίμα που χύθηκε δεν χάθηκε… είναι εδώ, είναι στη φανέλα σου, στο σήμα σου, στη σημαία σου… Και όποιος ζει στο μεγαλείο σου γίνεται κι αυτός ένας αθάνατος, γιατί έχεις μαγεία!
Σε ευχαριστούμε που ζούμε κι εμείς την μαγεία σου, σε ευχαριστούμε που μας κάνεις κι εμάς αθάνατους! Σε ευχαριστούμε για όσα έχουμε ζήσει μαζί σου και όσα θα ζήσουμε ακόμα… Κι εμείς και τα παιδιά μας και τα εγγόνια μας… Ευχαριστούμε!
Και συγγνώμη… Συγγνώμη που αφήσαμε να σε διοικούν άνθρωποι που δεν τιμούν την ιστορία σου και δεν την γιορτάζουν… Δεν ξέρουν… Και φταίμε κι εμείς! Για αυτό συγγνώμη! Εμείς θα γιορτάζουμε κάθε μέρα! Και πάντα θα τραγουδάμε για σένα και για την άσβεστη φωτιά της Σμύρνης ιστορικέ! Χρόνια πολλά Πανιωνάρα!». 
 
http://press-gr.blogspot.com/2010/09/120.html

Η Αθήνα πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους...

Από τον Γιάννη Μυλωνά
http://syllektiko-pazari.blogspot.com/

18 Σεπτεμβριου 1834 -Μετά την απελευθέρωση, με πρωτοβουλία του Βασιλιά Όθωνα, η Αθήνα χαρακτηρίζεται νέα πρωτεύουσα και ανοικοδομείται από τον Κλεάνθη, τον Schubert και τον Leo von Klenze. Ως πρωτεύουσα του νέου ελληνικού κράτους και κέντρο των πολιτικών εξελίξεων, η Αθήνα υπήρξε τόπος γεγονότων-οροσήμων της νεότερης ελληνικής ιστορίας. Τις επόμενες δεκαετίες η Αθήνα ανοικοδομήθηκε κατά τα πρότυπα σύγχρονης πόλης.
Η επόμενη φάση μεγάλης επέκτασης ήταν το 1923 μετά τη Μικρασιατική καταστροφή, οπότε πολλές γειτονιές δημιουργήθηκαν, κυρίως άναρχα, από πρόσφυγες της Μικράς Ασίας. Κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο η πόλη κατακτήθηκε από τους Γερμανούς και ιδιαίτερα κατά τα τελευταία χρόνια του πολέμου υπέφερε πάρα πολύ και υπέστη μεγάλες καταστροφές.
Μετά τον πόλεμο η πόλη άρχισε ξανά να μεγαλώνει, ιδιαίτερα κατά τη δεκαετία του '60 οπότε...
 παρατηρήθηκε έκρηξη στην οικοδομική δραστηριότητα, με την ανέγερση πολλών πολυκατοικιών τόσο στο κέντρο όσο και στα προάστια της Αθήνας.
Η συνέχεια είναι γνωστή.... 
 
http://press-gr.blogspot.com/2010/09/blog-post_4427.html
Έντονες φήμες για μεταγραφή Κακά στην Ίντερ
Έντονη φημολογία έχει αναπτυχθεί από τα ιταλικά ΜΜΕ τις τελευταίες ημέρες, πως ο Κακά θα επιστρέψει στο Μιλάνο τον Ιανουάριο, για λογαριασμό της Ίντερ.

Σύμφωνα με τα ρεπορτάζ, η Ίντερ θέλει τον Κακά ως δανεικό τον Ιανουάριο και με οψιόν αγοράς το καλοκαίρι. Κανονικά σε μια περίπτωση τέτοιας αξίας ποδοσφαιριστή, ο σύλλογος θα ήθελε να τον αγοράσει κατευθείαν. Παρόλα αυτά, οι νερατζούρι με όσα έχουν ακουστεί για τον τραυματισμό του, δεν θέλουν να ρισκάρουν.

Μάλιστα, στην Ίντερ θα προχωρήσουν μόνο αν σιγουρευτούν πως είναι απολύτως υγιής, καθώς ακόμα θυμούνται πέρσι τη Ρεάλ να κατηγορεί τη Μίλαν, ότι τους πούλησαν έναν τραυματισμένο Κακά.

http://www.star.gr/index.php?ID=sports&Rec_ID=60635
Μία Ελληνίδα… Gisele!
Η  Lauren Nikolakopoulos, είναι 14 χρονών με απαράμιλλη ομορφιά και το βασικότερο;;; Είναι Ελληνίδα. Ζει στο Βέλγιο μαζί με τους γονείς της και έχει «κατακτήσει» τις παιδικές πασαρέλες.

Ας την γνωρίσουμε όμως καλύτερα μέσα από αυτά που αποκαλύπτει ο ίδιος της ο πατέρας στην εφημερίδα Passarella. H Lauren είναι ο καρπός ενός θυελλώδους έρωτα. O Γιάννης Νικολακόπουλος, που γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Πύργο Ηλείας, ήταν μόλις 21 χρονών, όταν αποφάσισε να τα παρατήσει όλα για την Βελγίδα Ανια και να την ακολουθήσει στην πατρίδα της... και όπως λέει δεν το μετάνιωσε καθόλου!

Η Lauren μπήκε στο χώρο της μόδας χωρίς να το επιδιώξουν οι γονείς της. Μία φίλη της μητέρας της όταν είδε την 4χρονη τότε κορούλα του Γιάννη και της Ανια, τους πρότεινε να την πάρει μαζί της σε μία φωτογράφηση… Ε από εκείνη την ημέρα δε στάματησε η πανέμορφη Lauren να φωτογραφίζεται και να γοητεύσει τους πάντες με τη σεμνότητά της και τους καλούς της τρόπους.

Είναι  14 ετών και έχει ήδη πρωταγωνιστήσει σε φωτογραφίσεις στο Βέλγιο και το εξωτερικό για καμπάνιες παιδικών ρούχων μεγάλων σχεδιαστών όπως η DonnaKaran, ο Missoni, ο Αrmani, οι Dolce Gabbana, o Marc Jacobs και πολλοί άλλοι. Επίσης έχει ποζάρει σε εξώφυλλα και σαλόνια μεγάλων περιοδικών όπως το Elle και η Μarie Claire…

Έχει ταξιδέψει στη μισή υφήλιο για δουλειές… Έχει πάει στο Μαϊάμι, στην Κούβα, στην Ιταλία, στην Ισπανία, στην Ολλανδία και σε πολλές ακόμα χώρες….

Οι γονείς τη είναι πάντα δίπλα της, τη στηρίζουν και τη συμβουλεύουν ώστε να πατάει σταθερά στη γη και να μην πάρουν τα μυαλά της αέρα λόγω της μεγάλης προβολής.

Τις φωτογραφίσεις τις κάνει μόνο στη διάρκεια διακοπών και στα Σαββατοκύριακα. Εξάλλου εκτός από ομορφιά διαθέτει και εξυπνάδα.  Η Lauren θέλει να ακολουθήσει σπουδές πάνω στον τομέα της φυσικής και της χημείας.

Όσο για το αν έρχεται στην Ελλάδα… όχι μόνο έρχεται αλλά λατρεύει τη χώρα που γεννήθηκε ο πατέρας της. Τα καλοκαίρια τα περνάει στον Πύργο και στο Κατάκολο ενώ μιλάει άπταιστα ελληνικά…

Πολλοί μιλούν για την Ελληνίδα… Gisele. Ποιος ξέρει;;; Εξάλλου έχει όλο το πακέτο!

http://www.star.gr/index.php?ID=life_style&Rec_ID=60641
Μάθημα ζωής από ακρωτηριασμένο κολυμβητή
Το μήνυμα πως η δύναμη της ψυχής είναι ισχυρότερη από οτιδήποτε άλλο έστειλε ο Φιλίπ Κρουαζόν, που αν και ακρωτηριασμένος διέσχισε κολυμπώντας στο στενό της Μάγχης!

Ο 42χρονος Γάλλος, πατέρας δύο παιδιών, έχασε και τα τέσσερα μέλη του όταν χτυπήθηκε από ηλεκτρικές εκκενώσεις άνω των 20.000 βολτ στην προσπάθειά του να αποσυνδέσει μια κεραία τηλεόρασης.

Πέρασαν 16 χρόνια από το ατύχημά του και ο Κρουαζόν έκανε πράξη το όνειρό του: κολύμπησε κατά πλάτος την Μάγχη, από το Φόλκστόουν στην νότια Βρετανία. Μάλιστα, η άφιξή του στην Γαλλία έγινε νωρίτερα από το αναμενόμενο!

Προκειμένου να ανταπεξέλθει, ο κολυμβητής χρησιμοποίησε τεχνητά μέλη - προθέσεις, ενώ τα προηγούμενα 2 χρόνια προπονούταν για περίπου 30 ώρες την εβδομάδα.
 
http://www.star.gr/index.php?ID=ellada_kosmos&Rec_ID=60669

Μοντέλο και… ηθοποιός


Μπορεί να αγαπάει το μόντελινγκ… αλλά ένας από τους διακαής πόθους της είναι η ηθοποιία.

Ο λόγος για την Δήμητρα Αλεξανδράκη, γνωστή από τη συμμετοχή της στο Next Top Model, η οποία σκέφτεται να παρακολουθήσει μαθήματα υποκριτικής, προκειμένου να μάθει τα μυστικά της τέχνης…

http://www.zougla.gr/

Πάτρα: Στους ρυθμούς του 2ου διεθνούς circuit kart


Στους ρυθμούς του 2ου διεθνούς circuit kart ζει από χθες η πόλη της Πάτρας.

Αν και είναι μόλις η δεύτερη χρονιά διεξαγωγής του, το PICK (Patras International Circuit for Kart), ένας φιλικός αγώνας Καρτ που διεξάγεται στους δρόμους του κέντρου της Πάτρας, γίνεται θεσμός και αποτελεί ήδη μία από τις πιο λαμπερές ετήσιες εκδηλώσεις του ελληνικού μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Το PICK, που διοργανώνει ο Α.Ο. Πατρών στα πρότυπα αντίστοιχων αγώνων Καρτ στις πόλεις άλλων ευρωπαϊκών χωρών, υπόκειται στους κανονισμούς του πρωταθλήματος Καρτ, έχοντας την πιστοποίηση τόσο της ΕΛΠΑ / ΕΘΕΑ όσο και της CIK της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA).

Το σιρκουί, μήκους 920 μέτρων, βρίσκεται στην καρδιά της πόλης, στην πλατεία Γεωργίου, και διασχίζει τις οδούς Μαιζώνος, Πατρέως, Κορίνθου και Αγ. Νικολάου.

Bίντεο από τους χθεσινούς αγώνες


Οι τελικοί αγώνες θα ξεκινήσουν στις 11:30 το πρωί της Κυριακής, έπειτα από μία ώρα προθέρμανσης των αγωνιζόμενων. Ο αγώνας της κατηγορίας Mini περιλαμβάνει 12 γύρους και όλων των άλλων κατηγοριών 15 γύρους.

Στις 14:00 το μεσημέρι της Κυριακής θα γίνουν οι απονομές, στην πλατεία Γεωργίου. Πέραν των κυπέλλων, στους νικητές κάθε κατηγορίας θα απονεμηθεί έπαθλο 600 – 1.000 ευρώ, στους δεύτερους ένα ταξίδι στο Grand Prix της Formula 1 στη Monza της Ιταλίας το 2011, στους τρίτους ένα ρολόι και στους 4ους και 5ους δωρεάν συμμετοχή στο PICK 2011.

Στην επίσημη ιστοσελίδα της διοργάνωσης (www.pickpatras.gr) έχει αναρτηθεί χάρτης της Πλατείας Γεωργίου με τα τετραγωνικά μέτρα που αντιστοιχούν σε κάθε αγωνιζόμενο ή ομάδα, και τα ονόματα των συμμετεχόντων ανά κατηγορία.


http://www.zougla.gr/

Λαμπερή εμφάνιση της Eva Mendes


Πιο εντυπωσιακή από ποτέ εμφανίστηκε η Eva Mendez στην πρεμιέρα της ταινίας της «Last Night», που προβλήθηκε στο πλαίσιο του 35ου Φεστιβάλ του Τορόντο.


(Mε νάζι κοιτάει το φακό)

Ο συμπρωταγωνιστής της, Sam Worthington, ήταν αυτός που τη συνόδευσε, αλλά τα φλας των φωτογράφων έπεσαν πάνω της.

http://www.zougla.gr/

Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου 2010

Κοινή Υπουργική Απόφαση για εκλογικές δαπάνες συνδυασμών και υποψηφίων στις περιφερειακές και δημοτικές εκλογές


Κοινή Υπουργική Απόφαση, σχετικά με τον καθορισμό κατηγοριών των παροχών και διευκολύνσεων, που συνυπολογίζονται στις εκλογικές δαπάνες των συνδυασμών και των υποψηφίων στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, υπέγραψαν ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης και ο υφυπουργός Οικονομικών Φίλιππος Σαχινίδης.

Σύμφωνα με την απόφαση, οι παροχές και διευκολύνσεις, που αποτιμώνται σε χρήμα και συνυπολογίζονται στις εκλογικές δαπάνες των συνδυασμών και των υποψηφίων κατά τις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές, αποτελούν η διάθεση ή παραχώρηση δωρεάν ή με μειωμένο αντάλλαγμα αγαθών και υπηρεσιών.

Αυτές οι παροχές αφορούν τη χρήση από τους συνδυασμούς ακινήτων ως εκλογικών κέντρων για όσο χρόνο χρησιμοποιηθούν, τη χρήση από τους συνδυασμούς αιθουσών ή άλλων κλειστών χώρων χωρητικότητας άνω των 500 ατόμων για διοργάνωση εκδηλώσεων, την έκδοση εντύπων προεκλογικού περιεχομένου και τα ταχυδρομικά τέλη για την αποστολή τους, την καταχώρηση και προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων στον Τύπο κλπ, καθώς και τη χρησιμοποίηση υπηρεσιών που παρέχονται από επιχειρήσεις διαφημίσεων και δημοσίων σχέσεων.

Όπως επισημαίνεται στην απόφαση, η αξία των υπηρεσιών αποτιμάται ως εξής:

1. Το συνολικό μίσθωμα για τη χρήση ακινήτων ως εκλογικών κέντρων καθορίζεται με βάση τον ΟΤΑ στο οποίο βρίσκεται το ακίνητο ως ακολούθως:

• Σε ΟΤΑ με πληθυσμό μέχρι 25.000 κατοίκους η δαπάνη μίσθωσης προσδιορίζεται σε 4.000€

• Σε ΟΤΑ με πληθυσμό από 25.001 έως 50.000 κατοίκους η δαπάνη μίσθωσης προσδιορίζεται σε 7.000€

• Σε ΟΤΑ με πληθυσμό από 50.001 έως 75.000 κατοίκους η δαπάνη μίσθωσης προσδιορίζεται σε 10.000€

• Σε ΟΤΑ με πληθυσμό από 75.001 έως 100.000 κατοίκους η δαπάνη μίσθωσης προσδιορίζεται σε 12.000€

• Σε ΟΤΑ με πληθυσμό άνω των 100.000 κατοίκων η δαπάνη μίσθωσης προσδιορίζεται σε 15.000€

2. Τίμημα για την καταχώρηση μηνυμάτων θεωρείται το ποσό που προκύπτει από τον τιμοκατάλογο που υποβλήθηκε από το ραδιοφωνικό ή τηλεοπτικό σταθμό ή από το έντυπο (εφημερίδα ή περιοδικό).

Τα ποσά που προκύπτουν από την κατά τις παραπάνω παραγράφους αποτίμηση, περιλαμβάνονται στα βιβλία εσόδων - δαπανών των συνδυασμών και στις αναλυτικές και συγκεντρωτικές καταστάσεις των περιφερειακών και δημοτικών συνδυασμών καθώς και των υπόχρεων υποψηφίων.

Πηγη: κathimerini.gr- ΑΠΕ

http://www.e-aftodioikisi.gr/default.aspx?pageid=3439

ΑΓΩΝΑΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΓΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ 20 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ

Ρεπορτάζ : Γ. Φιντικάκης-Γ. Πουλερές
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Είκοσι πέντε μεγάλα έργα, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 20 δισ. ευρώ, ετοιμάζονται να κτυπήσουν την πόρτα του Fast Τrack ώστε να κόψουν δρόμο μέσα από τη ζούγκλα της ελληνικής γραφειοκρατίας, εκμεταλλευόμενα την ταχύτητα που υπόσχεται ο νέος νόμος ο οποίος αναμένεται να...
ψηφιστεί από τη Βουλή τον επόμενο μήνα.
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, τα 12 από αυτά είναι μεγάλα τουριστικά projects, άλλα 8 αφορούν έργα ΑΠΕ, κυρίως αιολικά πάρκα σε νησιά με υποβρύχιες διασυνδέσεις που θα μεταφέρουν την παραγόμενη ενέργεια στα κέντρα κατανάλωσης της ηπειρωτικής χώρας, 4 είναι μεγάλα εμπορικά κέντρα και ένα αφορά την αξιοποίηση ορυκτού πλούτου. Πληροφορίες από το περιβάλλον του αρμόδιου υπουργού Επικρατείας Χάρη Παμπούκη αναφέρουν ότι ο στόχος της κυβέρνησης είναι τα δύοτρία πιο ώριμα από αυτά να υπαχθούν στον νόμο του Fast Τrack το συντομότερο δυνατόν, ακόμη και φέτος.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, τέτοια έργα θεωρούνται το Ελληνικό (την ένταξή του στο νέο πλαίσιο ανήγγειλε ο Πρωθυπουργός από τη Θεσσαλονίκη), για το οποίο ο επενδυτικός βραχίονας του Κατάρ, η Qatar Ηoldings, έχει ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για την τουριστική αξιοποίησή του. Στην ίδια κατηγορία ανήκουν το σύνθετο ενεργειακό έργο που προωθεί στο λιμάνι του Αστακού η κρατική εταιρεία πετρελαίου του Κατάρ, το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο το οποίο διεκδικεί η κινεζική Cosco από κοινού με τον ΟΛΠ, η έκταση του Δημοσίου που βρίσκεται κοντά στη γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου κ.ά. Οπως δήλωσε προ ημερών ο κ. Παμπούκης στη γαλλική «Figaro», με αφορμή την επίσκεψή του στο Παρίσι, έχει βάλει στοίχημα τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του νέου νόμου να τρέξουν 5-6 έργα (κανένα κάτω των 300 εκατ. ευρώ) συνολικού προϋπολογισμού 2,5 δισ. ευρώ. Το πιο φιλόδοξο σενάριο κάνει λόγο ακόμη και για 5 δισ. ευρώ, σύμφωνα με το δημοσίευμα.

Ζητείται ανάπτυξη...
Στην κυβέρνηση είναι σαφές ότι σε αυτή τη φάση, με τη μικρή έως ανύπαρκτη ρευστότητα της ελληνικής αγοράς, η μόνη λύση για την αναθέρμανση της οικονομίας και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας θα προέλθει από το εξωτερικό. Και ελπίζουν ότι το νέο πλαίσιο θα αποδειχθεί το αποτελεσματικό εκείνο εργαλείο ανάπτυξης, για την προσέλκυση μεγάλων ξένων επενδύσεων. Ενισχυτικό μέτρο είναι και η εξαγγελία του Πρωθυπουργού από τη Θεσσαλονίκη για μείωση από 24% σε 20% του φορολογικού συντελεστή των μη διανεμομένων κερδών, εκείνων δηλαδή που προορίζονται για επενδύσεις. Στη βελτίωση του επενδυτικού κλίματος αναμένεται να συμβάλει και το νέο πακέτο βοήθειας ύψους 25 δισ. ευρώ υπό μορφή ομολόγων που θα δοθεί στις τράπεζες, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν ως εγγυήσεις απέναντι στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα για την άντληση ρευστότητας.

Από τα 25 έργα που επιδιώκουν να διαβούν την πόρτα της διαδικασίας ταχείας αδειοδότησης ορισμένα έχουν «κλειδώσει» και έχει βρεθεί ο αντίστοιχος επενδυτής, όπως στην περίπτωση του Αστακού Αιτωλοακαρνανίας, ενώ για άλλα είναι έτοιμος ο φάκελος από την «Ιnvest in Greece» και πρόκειται σύντομα να προκηρυχθούν ανοιχτοί διεθνείς διαγωνισμοί. Στην πρώτη κατηγορία, εκτός από τον Αστακό, συγκαταλέγονται και μεγάλα έργα ΑΠΕ, έκαστο ύψους άνω του ορίου των 200 εκατ. ευρώ που απαιτείται για να υπαχθεί ένα έργο στη διαδικασία, όπως αυτά που ξεμπλόκαρε πρόσφατα η ΡΑΕ.

Τα έργα αυτά πήραν άδεια παραγωγής από τη ΡΑΕ προ δεκαπέντε ημερών και σύμφωνα με τον πρόσφατο νόμο των ΑΠΕ, εφόσον πληρούν τα κριτήρια ένταξής τους στο Fast Τrack θα καταφέρουν να εξασφαλίσουν την τελευταία άδεια που απαιτείται για να λειτουργήσουν- δηλαδή την άδεια εγκατάστασης- πολύ πιο γρήγορα απ΄ ό,τι αν ακολουθούσαν τις συνήθεις διαδικασίες.

Πρόταση για το Ελληνικό...
Ενα από τα μεγαλύτερα φιλέτα, που ωστόσο δεν είναι ακόμη ώριμο αδειοδοτικά, είναι η αξιοποίηση της έκτασης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού. Σύμφωνα με πληροφορίες, στους ενδιαφερόμενους συγκαταλέγεται ο επενδυτικός βραχίονας του Κατάρ, η Qatar Ηoldings. Η πρόταση που σύμφωνα με πληροφορίες έχει παρουσιάσει στην ελληνική κυβέρνηση προβλέπει μεταξύ άλλων παραχώρηση μέρους της παραλίας κάτω από το αεροδρόμιο για την κατασκευή μαρίνας ελλιμενισμού θαλαμηγών, την οποία θα χρησιμοποιούν ως βάση για κρουαζιέρες στο Αιγαίο. Προβλέπει επίσης την κατασκευή ξενοδοχείου, μιας μεγάλης υπερπολυτελούς θαλαμηγού-πλωτού καζίνου με ποσοστά για το ελληνικό κράτος επί των κερδών και ενός μίνι αεροδρομίου όπου θα προσγειώνονται τα lear jet και τα ιδιωτικά αεροσκάφη των επισκεπτών. Επίσης περιλαμβάνει την υπογειοποίηση της παραλιακής Λεωφόρου Ποσειδώνος στο τμήμα μπροστά από το αεροδρόμιο μέχρι και την παραλία, για τη δημιουργία ενός ενιαίου χώρου πρασίνου. Το σκεπτικό είναι να αξιοποιηθεί 20%-30% της συνολικής έκτασης για τουριστικές και εμπορικές δραστηριότητες και στο υπόλοιπο να δημιουργηθούν πάρκα, χώροι πρασίνου και περιπάτου για κατοίκους και επισκέπτες. Στο σύνολό της η πρόταση της Qatar Ηoldings είναι προϋπολογισμού άνω των 2 δισ.

ευρώ. Εκείνο που επισημαίνουν ωστόσο οι αρμόδιοι είναι ότι θα υπάρξουν ενδεχομένως πολλές αντιδράσεις από τους δήμους της περιοχής και τους κατοίκους, καθώς το όλο σχέδιο προϋποθέτει την παραχώρηση για εμπορικές χρήσεις μέρους του σημερινού παραλιακού μετώπου.

Συνωστισμός έργων ΑΠΕ άνω των 10 δισ. ευρώ!

Εκεί όπου θα υπάρξει πραγματικός συνωστισμός στην πόρτα του Fast Τarck είναι στις πράσινες επενδύσεις. Τους όρους ένταξης στο νέο καθεστώς φέρονται να πληρούν έργα ΑΠΕ περίπου 10 δισ. ευρώ, που αν υλοποιηθούν θα προσθέσουν 5.000 μεγαβάτ στο δυναμικό ηλεκτροπαραγωγής της χώρας ή μια δεύτερη «λιγνιτική ΔΕΗ». Ποια είναι αυτά; Κατ΄ αρχάς όλα τα σχέδια που έχουν εγκριθεί ή κατατεθεί στη ΡΑΕ για αιολικά πάρκα σε νησιά με παράλληλη μεταφορά της παραγόμενης ενέργειας διά μέσω υποβρυχίων διασυνδέσεων στην ηπειρωτική χώρα. Τέτοια είναι τα σχέδια αξιοποίησης του αιολικού δυναμικού των νησιών Λέσβου, Χίου, Λήμνου από το σχήμα ΙberdrolaΡόκας (1,5 δισ. ευρώ), των Δωδεκανήσων από την ΕDF (600 εκατ. ευρώ), των Κυκλάδων (1 δισ. ευρώ) και της Κρήτης (2-2,5 δισ. ευρώ) από τον όμιλο Κοπελούζου, της Σκύρου από την ελληνική ΕΝΤΕΚΑ (600 εκατ. ευρώ) και επίσης της Κρήτης από την ΤΕΡΝΑ (2-2,5 δισ. ευρώ). Αθροίζοντας τους προϋπολογισμούς και των έξι μεγάλων projects, έχουμε το αστρονομικό ποσό των 9 δισ. ευρώ! Τα κριτήρια του νόμου πληρούν επίσης μεγάλα φωτοβολταϊκά πάρκα όπως αυτό της ΔΕΗ στην Κοζάνη, της τάξεως των 200 ΜW και κόστους άνω των 600 εκατ. ευρώ. Το ίδιο ισχύει για όλα τα υπεράκτια αιολικά πάρκα που πρόκειται να γίνουν μέσα στα επόμενα χρόνια (300 ΜW) και που με σημερινό κόστος 2,8 εκατ. ευρώ/ ΜW δημιουργούν ένα προϋπολογισμό 840 εκατ. ευρώ. Τέλος, υπάρχουν και άλλα μεγάλα έργα που θα επιδιώξουν να υπαχθούν στο νέο πλαίσιο όπως το υβριδικό της ΕDF στην Κρήτη, 100 ΜW, άνω των 300 εκατ. ευρώ, μεγάλο έργο ΑΠΕ ελβετικών συμφερόντων κ.ά. Αθροίζοντας όλα τα παραπάνω δημιουργείται ένα πράσινο δυναμικό μεγάλων έργων της τάξεως των 4.500 μεγαβάτ, δηλαδή λίγο κάτω από το συνολικό εγκατεστημένο λιγνιτικό δυναμικό των σταθμών της ΔΕΗ (5.288 ΜW με στοιχεία 2007)!

Ενδιαφέρον για τα φιλέτα της ΚΕΔ
Στο στόχαστρο της Qatar Ηolding αλλά και της αιγυπτιακής Οrascom, συμφερόντων της οικογένειας Σαουίρις, έχουν μπει μερικά από τα ακίνητα-φιλέτα της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου. Πριν από μερικούς μήνες εκπρόσωποι και των δύο εταιρειών επισκέφθηκαν τα γραφεία της ΚΕΔ στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας και ζήτησαν πληροφορίες για κάποια από τα συγκεκριμένα ακίνητα: κυρίως της περιοχής του Ρίου- Αντιρρίου, του χιονοδρομικού κέντρου Καϊμακτσαλάν, αλλά και για τα ακίνητα στο Βαθύ Σάμου, τις Αλυκές Μεσολογγίου και τις Γούρνες της Κρήτης. Δύο από τα ακίνητα αυτά είναι αρκετά ώριμα για να βγουν σε διεθνείς διαγωνισμούς προκειμένου να αναζητηθούν ιδιώτες επενδυτές, οι οποίοι θα αναλάβουν την εκμετάλλευσή τους έως και 50 χρόνια. Τα δύο ακίνητα είναι, πρώτον, το ακίνητο των 270 στρεμμάτων στο τέλος της γέφυρας του Ρίου- Αντιρρίου και, δεύτερον, το χιονοδρομικό κέντρο του Καϊμακτσαλάν μαζί με τη γύρω έκταση των 18.000

στρεμμάτων. Πηγές της ΚΕΔ εκτιμούν ότι μέχρι το τέλος του 2010 και παρά το γεγονός ότι η οικονομική συγκυρία δεν είναι η καλύτερη θα προκηρυχθούν διαγωνισμοί για τα δύο ακίνητα-φιλέτα. Στα σχέδιά της, που βεβαίως θα τεθούν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τους αναδόχους, είναι η κατασκευή μιας ξενοδοχειακής μονάδας πέντε αστέρων, μιας από τις μεγαλύτερες μαρίνες της περιοχής, καθώς επίσης εμπορικών κέντρων και κέντρων ψυχαγωγίας- εστίασης. Για το χιονοδρομικό κέντρο Καϊμακτσαλάν προβλέπεται μεταξύ άλλων η δημιουργία πίστας 1.000 μέτρων στην οποία θα μπορούν να προσγειώνονται ελαφρά αεροσκάφη, μεταφέροντας τουρίστες από περιοχές της Ελλάδος και του εξωτερικού. Ενας από τους κλάδους που θα επιδιώξει την επιτάχυνση των επενδυτικών σχεδίων του είναι και η τουριστική βιομηχανία. Μία από τις μεγάλες επενδύσεις που υλοποιούνται σήμερα στον κλάδο του τουρισμού είναι και η επένδυση της Dolphin Capital Ιnvestors, που αφορά το τουριστικό συγκρότημα Ρorto Ηeli Collection, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 300 εκατ. ευρώ, το οποίο αναπτύσσεται σε έκταση 3.500 στρεμμάτων στην Αργολίδα.

Στόχος να μπουν μπουλντόζες αρχές του 2011 στον Αστακό
Η κυβέρνηση άναψε πριν από περίπου 15 ημέρες το πράσινο φως για την προώθηση της επένδυσης της Qatar Ρetroleum στη Ναυτική και Βιομηχανική Περιοχή (ΝΑΒΙΠΕ) Αστακού Αιτωλοακαρνανίας. Υπέγραψε την Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) που προβλέπει ότι ανάμεσα στις επιτρεπόμενες χρήσεις στη ΝΑΒΙΠΕ είναι και η δυνατότητα παραγωγής ενέργειας. Ανοιξε έτσι ο δρόμος για το σχέδιο της ελληνο-αραβικής κοινοπραξίας «Αstakos Ρower Ρlan Concorctium», δηλαδή την κατασκευή μονάδας ηλεκτροπαραγωγής συνολικής ισχύος 1.010 ΜW με πρώτη ύλη υγροποιημένο αέριο πετρελαίου (LΡG), ύψους 800 εκατ.

ευρώ. Το καύσιμο θα μεταφέρεται από το Κατάρ στο λιμάνι του Αστακού με πλοία και εν συνεχεία θα αποθηκεύεται σε εγκαταστάσεις που θα δημιουργηθούν στην περιοχή. Το σχέδιο έχει ήδη πάρει θετική γνωμοδότηση από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) για την έκδοση άδειας παραγωγής. Ταυτόχρονα ολοκληρώθηκαν οι διαπραγματεύσεις με την ιταλική Εdison για την αγορά από αυτήν του 70% της παραγόμενης από τη μονάδα ενέργειας, μέσω της διασύνδεσης του λιμανιού του Αστακού με τη γείτονα, και αναμένονται οι λεπτομέρειες για την υπογραφή της σύμβασης. Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει πως η αδειοδοτική διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους ώστε από του χρόνου να αρχίσουν τα πρώτα χωματουργικά έργα. Αλλά δεδομένου ότι το χρονοδιάγραμμα δεν σημαίνει απαραιτήτως ότι θα τηρηθεί, η κοινοπραξία έχει κάθε λόγο να θέλει να υπαχθεί το έργο στη διαδικασία του Fast Τrack ώστε να επισπεύσει τις διαδικασίες.

http://fimotro.blogspot.com/2010/09/20_18.html
ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ ΠΗΡΕ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ BLOG ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΑ ΑΛΛΑ BLOGS (ΜΟΣΧΑΤΟΥ-ΤΑΥΡΟΥ)  
ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ALEXA COM 
(ΚΑΤΑΓΡΑΦH ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ  ΚΑΘΕ BLOG)







ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΜΕ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ 
ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΠΕΝΕΥΟΜΑΣΤΕ ΑΛΛΑ 
Η ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ

ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑ BLOGS NA ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΝ ΝΑ ΦΤΑΣΟΥΝ ΨΗΛΑ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ

ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ ΝΙΚΗΣΕ ΤΟ 'ΓΡΗΓΟΡΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ'

Απο ΤΑ ΝΕΑ Οnline
Πιο γρήγορο από το «γρήγορο» Ίντερνετ αποδείχθηκε ένα ταχυδρομικό περιστέρι. Σε έναν πρωτότυπο αγώνα που διεξήχθη στη Βρετανία, δέκα περιστέρια ανέλαβαν την «αποστολή» να παραδώσουν μια κινηματογραφική ταινία, την ίδια στιγμή που ένας υπολογιστής ξεκινούσε να κάνει το ίδιο, μέσω Διαδικτύου...


Η ευρυζωνικότητα αποτελεί το πιο σύγχρονο μέσο επικοινωνίας, ενώ τα ταχυδρομικά περιστέρια χρονολογούνται από τη ρωμαϊκή εποχή. Όμως χθες ο αγώνας μεταξύ των δύο «μέσων», υπογράμμισε τις χαμηλές ταχύτητες των ευρυζωνικών συνδέσεων σε αρκετές περιοχές. Το περιστέρι νίκησε το Ίντερνετ!

Ο αγώνας
Δέκα περιστέρια, που κουβαλούσαν ένα USB stick, ξεκίνησαν χθες το ταξίδι τους από μια φάρμα στο Γιόρκσαϊρ. Έπρεπε να παραδώσουν το αρχείο με την ταινία στον παραλήπτη της, που βρισκόταν 120 χιλιόμετρα πιο μακριά, στην παραθαλάσσια κωμόπολη Σκέγκνες.
Ταυτόχρονα ξεκίνησε το «ανέβασμα» της ταινίας -διάρκειας πέντε λεπτών- στο Ίντερνετ. Μια ώρα και ένα τέταρτο αργότερα τα περιστέρια είχαν φτάσει στον προορισμό τους, ολοκληρώνοντας την αποστολή. Την ίδια στιγμή, μόνο το 24% του αρχείου, μεγέθους 300MB, είχε «φορτώσει» στο Ίντερνετ.
Οι διοργανωτές αυτού του ιδιότυπου διαγωνισμού «φύσης» εναντίον «τεχνολογίας», δήλωσαν ότι η επίδειξη έγινε για να αναδειχθεί ότι οι ευρυζωνικές συνδέσεις σε ορισμένες περιοχές της Βρετανίας «εξακολουθούν να μην είναι οι ενδεδειγμένες».
Δεν είναι η πρώτη φορά που διοργανώνεται μια τέτοια κούρσα. Πέρυσι έγινε ένα παρόμοιο «πείραμα» στο Ντέρμπαν της Νοτίου Αφρικής. Ένα περιστέρι με το όνομα «Ουίνστον» χρειάστηκε δύο ώρες για να διανύσει μια διαδρομή 96 χιλιομέτρων. Στον ίδιο χρόνο, μόλις το 4% ενός αρχείου 4 GB είχε «κατεβεί».
Τα περιστέρια ολοκληρώνουν ένα ταξίδι 120 χιλιομέτρων σε περίπου δύο ώρες, ενώ μια ADSL σύνδεση θα χρειαστεί πολύ περισσότερο χρόνο για να ολοκληρώσει τη μεταφορά ενός αρχείου 300 MB.

Χαμηλές συνδέσεις στην περιφέρεια
«Η φάρμα μας έχει σύνδεση που πιάνει ταχύτητες 100 έως 200 Kbps ανά δευτερόλεπτο. Τα παιδιά πρέπει να κάνουν τα μαθήματά τους στον υπολογιστή και οι αγρότες να υποβάλουν online δηλώσεις, αλλά η σύνδεση δεν είναι κατάλληλη γι’ αυτές τις εργασίες», δήλωσε ο Τρεφ Ντέιβις, επικεφαλής της εκστρατείας για τη βελτίωση των ευρυζωνικών συνδέσεων στην βρετανική περιφέρεια.
 Ο κ. Ντέιβις, ο οποίος είναι συνιδρυτής της εταιρείας υπηρεσιών Ίντερνετ Timico και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ISPA (Ένωση Παρόχων Διαδικτύου), πιστεύει ότι το ζήτημα πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα από τους παρόχους Διαδικτύου και από την κυβέρνηση. «Αυτή είναι η Βρετανία. Θα έπρεπε να είναι πλήρως συνδεδεμένη, αλλά περίπου το ένα τρίτο των νοικοκυριών δεν μπορούν να έχουν ευρυζωνικές συνδέσεις», τόνισε.
Ωστόσο, η British Telecom αμφισβητεί τα στοιχεία του. Ο εκπρόσωπος του βρετανικού οργανισμού τηλεπικοινωνιών υποστήριξε ότι το 99% των νοικοκυριών μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση στην ευρυζωνικότητα, πλην περίπου 160.000 γραμμών, «το μεγάλο μήκος των οποίων δεν επιτρέπει τη λειτουργία ευρυζωνικών συνδέσεων».
Ωστόσο, σύμφωνα με το BBC, ακόμη και στις αγροτικές περιοχές που διαθέτουν «γρήγορο» Ίντερνετ, στην πραγματικότητα οι συνδέσεις δεν είναι και τόσο γρήγορες.
Έρευνα που διεξήχθη πέρυσι για λογαριασμό του BBC διαπίστωσε ότι περίπου τρία εκατομμύρια νοικοκυριά στη Βρετανία είχαν συνδέσεις κάτω των 2 Mbps ανά δευτερόλεπτο.
Η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί να παρέχει συνδέσεις ταχυτήτων τουλάχιστον 2 Mbps σε κάθε σπίτι, μέχρι το 2015.
Όμως, πρόσφατη έκθεση της οργάνωσης Ofcom διαπίστωσε ότι παρότι οι «ονομαστικές ταχύτητες» είναι σε άνοδο, οι πραγματικές ταχύτητες που απολαμβάνουν οι χρήστες είναι πολύ χαμηλότερες.
http://fimotro.blogspot.com/2010/09/blog-post_585.html

ΧΡΥΣΟ ΣΤΟ ΤΖΟΥΝΤΟ Ο ΑΖΩΙΔΗΣ



Στην ελίτ των κορυφαίων τζουντόκα της Ευρώπης στις ηλικίες κάτω των 20 ετών, ανήκει από σήμερα ο Γιώργος Αζωίδης. Ο τζουντόκα της Χαλκιδικής, κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο στην κατηγορία των -66 κιλών, στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα της Σόφιας, αφού στον τελικό νίκησε με Ippon (1:42 πριν το τέλος) τον Ρώσο Αζναούρ Αρντάνοφ...


Είναι η δεύτερη φορά που η Ελλάδα κατακτά χρυσό μετάλλιο σε Ευρωπαϊκό U20, με πρώτη πριν από έξι χρόνια, επίσης στα -66 κιλά, με πρωταγωνιστή τον Ταριέλ Ζιντιρίδη.
Ο «ασημένιος» πρωταθλητής Ευρώπης στους έφηβους το 2009 και Νο-23 (μέχρι και πριν την έναρξη των αγώνων) στην παγκόσμια κατάταξη, βρέθηκε στην κορυφή της Ευρώπης σημειώνοντας πέντε νίκες σε ισάριθμους αγώνες.
Επικράτησε κατά σειρά των Μπραμ Κρανς (Ολλανδία), Γκρεγκόρζ Λεβίνσκι (Πολωνία), Ντμίτρι Φεντοσέενκοβς (Λετονία) και Λιούις Κίμπλ (Βρετανία), ενώ στον τελικό αν και βρέθηκε να χάνει με Yuko, χάρη στην εξαιρετική τεχνική του κατάρτιση έκαμψε την αντίσταση του Ρώσου με Ippon.
Ακόμη από ελληνικής πλευράς ο Μιχάλης Λίλικιν (-60κ.) ηττήθηκε στον α` προκριματικό γύρο από τον Πορτογάλο Αντρέ Σοάρες και αποκλείστηκε πρόωρα όπως και οι Ελένη Μπαλτζίδου και Αντωνία Μαυρίδου στα -44 και -48 κιλά αντίστοιχα.


Συγχαρητήρια από τον πρωθυπουργό


Ο Πρωθυπουργός, Γιώργος Α. Παπανδρέου, σχετικά με την κατάκτηση του χρυσού μεταλλίου στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Τζούντο Νέων, στη Σόφια, από τον Γιώργο Αζωίδη, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Οι προσπάθειες που καταβάλλουν οι νέοι Έλληνες αθλητές στους διεθνείς στίβους είναι και αξιέπαινες και επιτυχείς, όπως αποδεικνύεται και πάλι σε μικρό χρονικό διάστημα.
Η κατάκτηση του χρυσού μεταλλίου στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Τζούντο Νέων, αυτή τη φορά, από τον Γιώργο Αζωίδη, μας γέμισε με χαρά, συγκίνηση και περηφάνια. Του εκφράζω τα συγχαρητήριά μου και τις ευχές μου για νέες μεγάλες επιτυχίες και στο μέλλον». 

http://fimotro.blogspot.com/2010/09/blog-post_8484.html
Νέες εκτιμήσεις για το παρελθόν της Σελήνης

 

Η Σελήνη πιστεύεται ότι δημιουργήθηκε πριν από περίπου 4,5 δισ. χρόνια, από τα υπολείμματα μιας σφοδρής σύγκρουσης ανάμεσα στη Γη και σε ένα ουράνιο σώμα σαν τον Άρη.
 
Ένας νέος, πιο πλήρης από ποτέ, τοπογραφικός χάρτης των μεγάλων σεληνιακών κρατήρων, που δημιούργησαν αμερικανοί επιστήμονες με βάση τα νέα στοιχεία του σκάφους Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) της NASA, έρχεται να αναζωπυρώσει μια χρονίζουσα επιστημονική διαμάχη σχετικά με το κατά πόσο ο δορυφόρος της Γης επλήγη από ένα ξαφνικό «μπαράζ» ουράνιων σωμάτων στην αρχή της ζωής του.
Δημιουργεί ακόμη νέους προβληματισμούς για το βίαιο παρελθόν και του δικού μας πλανήτη.
Η Σελήνη πιστεύεται ότι δημιουργήθηκε πριν από περίπου 4,5 δισ. χρόνια, από τα υπολείμματα μιας σφοδρής σύγκρουσης ανάμεσα στη Γη και σε ένα ουράνιο σώμα σαν τον Άρη.
Η επιφάνειά της φέρει πολλαπλά σημάδια προσκρούσεων, τα οποία όμως -σε αυτό συμφωνούν οι γεωλόγοι- έχουν αραιώσει με το πέρασμα του χρόνου. Το κεντρικό ερώτημα είναι αν υπήρξε ένας αιφνίδιος «βομβαρδισμός» από ουράνια σώματα πριν από 3,9 δισ. χρόνια και, αν όντως υπήρξε, τι τον προκάλεσε.
Οι νέες παρατηρήσεις του LRO επέτρεψαν την λεπτομερή τοπογραφική μελέτη του φεγγαριού μέσω της εκπομπής ακτινών λέιζερ στην επιφάνεια του δορυφόρου και του υπολογισμού του χρόνου που χρειάστηκαν οι ακτίνες για να επιστρέψουν στο διαστημικό σκάφος, που βρισκόταν σε τροχιά γύρω από τη Σελήνη.
Το όργανο αυτό μπορεί από ψηλά να εντοπίσει οποιαδήποτε ανωμαλία του σεληνιακού εδάφους με ύψος ακόμα και δέκα εκατοστών.
Οι ερευνητές, υπό τον πλανητικό γεωλόγο Τζέημς Χεντ του πανεπιστημίου Μπράουν, που δημοσίευσαν σχετική εργασία στο περιοδικό «Science» εντόπισαν 5.185 κρατήρες με διάμετρο άνω των 20 χιλιομέτρων, περίπου διπλάσιους από όσους είχαν εντοπίσει οι επιστήμονες μέχρι τώρα.
Βρήκαν επίσης ότι οι παλαιότερες περιοχές του φεγγαριού είχαν αναλογικά περισσότερους μεγάλους κρατήρες σε σχέση με τις πιο νέες γεωλογικά περιοχές, μια ένδειξη ότι υπήρξαν δύο διαφορετικά «κύματα» προσκρούσεων στη Σελήνη, η οποία απέχει από τον πλανήτη μας 384.000 χιλιόμετρα περίπου.
Οι μεγαλύτεροι κρατήρες, που προήλθαν από μεγαλύτερους αστεροειδείς (μάλλον προερχόμενους από την κύρια ζώνη αστεροειδών μεταξύ Άρη και Δία), προκλήθηκαν πιο παλιά (πριν από 3,8 έως 3,9 δισ. χρόνια), ενώ οι μικρότεροι κρατήρες σχηματίστηκαν πιο πρόσφατα και προέρχονται από πιο μικρούς αστεροειδείς, που βρίσκονται πιο κοντά στη Γη.
Επίσης η μελέτη των στοιχείων του LRO σχετικά με τα κοιτάσματα ορυκτών δείχνει ότι ουσιαστικά πάνω στο φεγγάρι δεν υπάρχει πια καμία "παρθένα" επιφάνεια εξαιτίας των αλλεπάλληλων προσκρούσεων, άρα δεν φαίνεται πιθανό οι επιστήμονες να καταφέρουν να βρουν απομεινάρια πετρωμάτων που χρονολογούνται από την πιο πρώιμη εποχή γέννησης του δορυφόρου.
Ακόμα ανακαλύφθηκαν αρκετές ποσότητες οξυγόνου (άγνωστης προέλευσης) δεσμευμένες μέσα στα σεληνιακά ορυκτά, κάτι που θα μπορούσε να φανεί χρήσιμο σε μελλοντικές επανδρωμένες αποστολές στο φεγγάρι, για την αναπνοή και ως συστατικό καυσίμων.
Όμως άλλοι επιστήμονες, όπως ο Γκέρχαρντ Νέουκουμ του Ελευθέρου Πανεπιστημίου του Βερολίνου, διαφωνούν και πιστεύουν ότι, επί δισεκατομμύρια χρόνια, διάφορες γεωλογικές διαδικασίες, όπως η ροή λάβας και η εκτίναξη υλικών από τις προσκρούσεις, έχουν στο μεταξύ αλλοιώσει σημαντικά τη σεληνιακή επιφάνεια και έχουν περιπλέξει την εικόνα, με αποτέλεσμα να μην προκύπτει μια αξιόπιστη εικόνα για το αν όντως περισσότεροι μεγαλύτεροι αστεροειδείς προσέκρουσαν στη Σελήνη κατά το απώτατο παρελθόν σε σχέση με το πιο πρόσφατο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ 

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=9765
Ρωσία - Πάνω από 10.000 οι νεκροί από τον καύσωνα

Ο άνευ προηγουμένου καύσωνας που έπληξε φέτος τη Μόσχα, ταυτόχρονα με τις πυρκαγιές που έκαναν αποπνικτική την ατμόσφαιρα στη ρωσική πρωτεύουσα, αύξησαν κατά 60% τους θανάτους σε σχέση με την περσινή χρονιά, όπως έγινε γνωστό σήμερα από την υπηρεσία πολιτικής προστασίας.
Τον Αύγουστο, μόνο στη Μόσχα που αριθμεί 10 εκατομμύρια κατοίκους, καταγράφηκαν 15.016 θάνατοι, δηλαδή 6.111 περισσότεροι από τον ίδιο μήνα του 2009, όπως είπε η αξιωματούχος της υπηρεσίας, Εβγκένια Σμιρνόβα. Εάν σε αυτόν τον αριθμό προστεθούν και οι 4.824 περισσότεροι θάνατοι που σημειώθηκαν τον Ιούλιο, τότε οι νεκροί από τον καύσωνα φτάνουν τους 10.935, μια αύξηση της τάξης του 60% σε σύγκριση με προηγούμενες χρονιές.
Οι ρωσικές αρχές, που προσπαθούσαν να υποβαθμίσουν τις συνέπειες του καύσωνα, δεν έκαναν τότε καμία επίσημη ανακοίνωση για το θέμα αυτό. Μόλις στις 30 Αυγούστου, μετά από πληθώρα δημοσιευμάτων, η κυβέρνηση παραδέχτηκε ότι οι θάνατοι αυξήθηκαν κατά 50% στη Μόσχα τον Ιούλιο ενώ σε όλη τη χώρα καταγράφηκαν 15.000 περισσότεροι θάνατοι σε σχέση με άλλες χρονιές.
Ο ρωσικός Τύπος είχε δώσει έμφαση στο «έμφραγμα» που είχαν υποστεί τα νεκροτομεία και τα κρεματόρια της Μόσχας το καλοκαίρι, όταν η θερμοκρασία επί πολλές εβδομάδες άγγιζε τους 40 βαθμούς Κελσίου.
Να σημειωθεί ότι για το σύνολο της χώρας ο αριθμός των θανάτων παραμένει αδιευκρίνιστος.
ΤΟ ΒΗΜΑ

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=9764

Reuters: Θυμίζει κάτι από Απρίλιο η τωρινή κατάσταση


Ανησυχίες εκφράζουν οι αναλυτές για την πορεία της ευρωζώνης καθώς φαίνεται ότι επιστρέφουν οι «εφιάλτες» του Απριλίου, με τα spreads των κρατικών ομολόγων να κινούνται εκ ...
νέου κοντά στα υψηλά της συγκεκριμένης περιόδου (Απριλίου-Μαΐου).

Όπως επισημαίνει το πρακτορείο Reuters, επικαλούμενο Ευρωπαίο αξιωματούχο που δεν κατονομάζει, «το κύριο μέτωπο της φωτιάς έσβησε με το πρόγραμμα στήριξης που εκπόνησε η ΕΕ, ωστόσο υπάρχουν ακόμη αρκετά μικρότερα μέτωπα που μπορεί να αναζωπυρωθούν με ένα δυνατό άνεμο».

Οι πλέον ευδιάκριτες περιπτώσεις, είναι αυτές της Ελλάδας και της Πορτογαλίας, οι οποίες εγείρουν σοβαρά ερωτηματικά σχετικά με την ικανότητά τους να ανταποκριθούν στους στόχους μείωσης των ελλειμμάτων φέτος, καθώς και οι τεράστιες υποχρεώσεις των τραπεζών στην Ιρλανδία.

«Ακόμη είμαστε σε διαδικασία εξόδου από την τελευταία φάση της χρηματοοικονομικής κρίσης και της κρίσης κρατικού χρέους», σχολίασε ο Marco Annunziata, επικεφαλής οικονομολόγος στη UniCredit.

«Υπάρχουν παρόμοιες ανησυχίες με αυτές που αντιμετωπίσαμε τον Απρίλιο και το Μάιο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι τόσο σοβαρές καθώς πλέον υπάρχει η στήριξη, ενώ και οι χώρες, όπως η Ισπανία, έχουν δώσει ενθαρρυντικές ενδείξεις στην ανάληψη δομικών μεταρρυθμίσεων».

Ο Moritz Kraemer, επικεφαλής του τμήματος sovereign ratings στη Standard & Poor’s, επισήμανε ότι η Πορτογαλία, η Ελλάδα, η Ιρλανδία και η Βρετανία, έχουν όλες αρνητικές προοπτικές, υποδηλώνοντας πως υπάρχει πιθανότητα ένα προς τρία μιας περαιτέρω υποβάθμισης.

«Ασφαλώς και δεν βρισκόμαστε στην κατάσταση του περασμένου Απριλίου, όταν τα κρατικά ομόλογα αποκλείστηκαν από την αγορά. Ωστόσο, παίρνει χρόνο για τις κυβερνήσεις να εμφανίσουν αποτελέσματα των προσπαθειών τους, αλλά και να εμφανιστούν και οι ίδιες πρόθυμες να προχωρήσουν σε δημοσιονομικές προσαρμογές», τόνισε το στέλεχος της Standard & Poor’s.

Ακόμη, το πρακτορείο Reuters συνεχίζει ότι παρά την σφοδρή απόρριψη από την Αθήνα, του ενδεχόμενου αναδιάρθρωσης του χρέους, αρκετοί οικονομολόγοι εκτιμούν πως η Ελλάδα θα υποχρεωθεί ουσιαστικά να το κάνει.

«Οι επενδυτές είναι μπερδεμένοι. Αρχικά μας είπαν πως δεν θα υπάρξει διάσωση. Τότε, όταν οι αγορές άρχισαν να προεξοφλούν το ρίσκο χρεοκοπίας, μας είπαν ότι δεν πρέπει να το κάνουμε αυτό, καθώς υπάρχει «αλληλεγγύη» μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών», δήλωσε ο Annunziata.

Μην εκπλήσσεστε λοιπόν που οι αγορές αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο να επαναπροσδιορίσουν το ρίσκο, συνέχισε ο αναλυτής. 
capital.gr
http://sarotiko.blogspot.com/2010/09/reuters.html

7ο χαριστικό παζάρι στη 


Θεσσαλονίκη...

Από το http://www.xariseto.gr/   
Μετά απο τα 6 τελευταία επιτυχημένα παζάρια αναδεικνύει αυτή τη φορά το θέμα των πρώην στρατοπέδων της πόλης, που χρόνια τώρα δεν έχουν αποδοθεί στις τοπικές κοινωνίες και παραμένουν εγκαταλελειμμένα.
Στις 3 Οκτωβρίου στο πρώην στρατόπεδο του Καρατάσου, στο Πολίχνη.
Δράσεις για παιδιά, παραστάσεις με μαριονέτες, κέφι, φαντασία, δημιουργία, επικοινωνία,
πικ-νικ, παζάρι ρούχων και βιβλίων και μικρών αντικειμένων.
Ζητούμε τη συμμετοχή...
 Διεκδικούμε το όνειρο.
Οι νέοι της πόλης συναντιούνται, συζητούν και οραματίζονται, μια πόλη φιλόξενη και ζωηρή, γειτονιές ζωντανές και δημιουργικές, κατοίκους ασυμβίβαστους και τολμηρούς.
Το event του group μας στο facebook
Έναρξη: Κυριακή, 3 Οκτωβρίου 2010 στις 9:00
Λήξη: Κυριακή, 3 Οκτωβρίου 2010 στις 21:00
Τοποθεσία: ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ ΚΑΡΑΤΑΣΟΥ, ΠΟΛΙΧΝΗ
Οδός: Λεωφόρος Στρατού
Πόλη: Θεσσαλονίκη, Πολίχνη
Προβολή Χάρτη
Φέρτε αντικείμενα, Ρούχα, Βιβλία, cd, Παιχνίδια και ότι άλλο δεν χρησιμοποιείται στο παζάρι του Xariseto.gr και πάρτε ότι σας είναι χρήσιμο ΔΩΡΕΑΝ!

http://press-gr.blogspot.com/2010/09/7.html

Σε ποια ταινία θα συμμετάσχει ο Κώστας Κατσουράνης;


Ένας διεθνής άσος στη μεγάλη οθόνη! Ο Κώστας Κατσουράνης υποδύθηκε τον... εαυτό του στην ταινία «Ρόδα, τσάντα και κοπάνα» του Ομήρου Ευστρατιάδη αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις στον σκηνοθέτη και στους άλλους ηθοποιούς που βρέθηκαν μαζί του στο γύρισμα.

http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=174033&cid=11

Πεζοί και ποδήλατα στο κέντρο της πόλης

Πεζόδρομος το Σάββατο πρωί η Πανεπιστημίου


Μια Αθήνα διαφορετική, απαλλαγμένη από τα ΙΧ που θα δώσει χώρο στους πεζούς και τους ποδηλάτες θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν αύριο οι κάτοικοι της πόλης
Η ιδέα που υλοποιούν τα υπουργεία Υποδομών, Περιβάλλοντος, ο ΟΑΣΑ ο δήμος Αθηναίων και άλλοι φορείς της πόλης αντιγράφει μια συνηθισμένη πρακτική στο εξωτερικό. Σε συγκεκριμένα σημεία μιας πόλης γίνονται πεζοδρομήσεις  μία μέρα την εβδομάδα ή ακόμα και μία βδομάδα τον μήνα. Γιατί όχι και στην Ελλάδα;», διερωτάται ο υφυπουργός Υποδομών κ. Σπύρος Βούγιας ο οποίος χαρακτηρίζει την ιδέα «Πρόβα για το αύριο».

Η σημαντική οικολογική πρωτοβουλία περιλαμβάνει την πεζοδρόμηση της οδού Πανεπιστημίου από τις 11 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα του Σαββάτου αλλά και την ελεύθερη μεταφορά ποδηλάτων με το μετρό, τον ηλεκτρικό και το τραμ.

Παράλληλα προβλέπεται ολοήμερη χρήση δημοσίων μέσων μετακίνησης με εισιτήριο 1 ευρώ, ψυχαγωγικό πρόγραμμα για τα παιδιά στην πλατεία Συντάγματος και την οδό Πανεπιστημίου αλλά και κληρώσεις με έπαθλο δωρεάν μετακινήσεις μέσα στην πόλη.

Η καινοτόμος αυτή πρωτοβουλία συμπληρώνεται από τις δράσεις που ετοιμάζει για την πόλη το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, υλοποιώντας μέτρα που στοχεύσουν στην αύξηση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς και στην μείωση της χρήσης των οχημάτων.

Όπως παρατηρούν στο υπουργείο, η χρήση των ΙΧ περιορίζει τους ελεύθερους χώρους  και το αστικό πράσινο μέσα στις πόλεις. Φαινόμενα  όπως η αυθαίρετη κατάληψη των δημόσιων χώρων από αυτοκίνητα και δίκυκλα, η απουσία σεβασμού προς τους πεζούς, τα άτομα με ειδικές ανάγκες και τους ηλικιωμένους είναι καθημερινά φαινόμενα που επιτείνονται από την αδυναμία παρακολούθησης και επιβολής κατασταλτικών μέτρων στους παραβάτες. Αυτές οι πρακτικές οδηγούν και σε αυξημένη ατμοσφαιρική ρύπανση, με σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία και την ποιότητα ζωής του πολίτη.

Το ΥΠΕΚΑ δίνοντας προτεραιότητα στη βιώσιμη κινητικότητα, προτείνει μια πρώτη δέσμη μέτρων με σκοπό τη δημιουργία κινήτρων για αυξημένη χρήση των ΜΜΜ στην πόλη, στην κατασκευή χώρων στάθμευσης μετεπιβίβασης σε κομβικούς σταθμούς του Μετρό και στην επεξεργασία ολοκληρωμένου προγράμματος διαχείρισης των αστικών εμπορευματικών μεταφορών.

Μάλιστα για όλους τους εποπτευόμενους φορείς, το υπουργείο
προωθεί πρόγραμμα μετακινήσεων με τα ΜΜΜ, προσφέροντας εκπτώσεις στις κάρτες απεριορίστων διαδρομών και ομαδικές μεταφοράς με υπηρεσιακά οχήματα.
http://www.protothema.gr/environment/article/?aid=81467


Δεν θα γίνει η λειτουργία στην Αγία Σοφία

Απαγόρευσαν στον Κρις Σπύρου την είσοδο στην Τουρκία


Τελικά δεν θα πραγματοποιηθεί η προγραμματισμένη για σήμερα λειτουργία στην Αγία Σοφία, μία προσπάθεια που είχε ξεκινήσει ομάδα με επικεφαλής τον πρόεδρο του Παγκοσμίου Συμβουλίου για την Αποκατάσταση της Αγίας Σοφίας Κρις Σπύρου.
http://img.protothema.gr/47611B0D9966D8BCA7922AF081CF5EA6.jpg

Σε τηλεγράφημά του, το τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων «Ανατολή» ανέφερε πως σε δήλωση που έκανε ο κ. Σπύρου στην Αλεξανδρούπολη, από όπου σήμερα το πρωί θα ξεκινούσε το ταξίδι προς την Κωνσταντινούπολη, είπε πως έλαβε «από τις τουρκικές αρχές έγγραφο με το οποίο η δραστηριότητά του χαρακτηρίζεται προκλητική». Ο Σπύρου είπε πως «το έγγραφο έχει σχεδόν το χαρακτήρα απαγόρευσης εισόδου στην Τουρκία» και ότι εξαιτίας της εξέλιξης αυτής ματαιώθηκε το ταξίδι για την Κωνσταντινούπολη.

Η τουρκική εφημερίδα Χουριέτ αναφέρει σήμερα ότι σε δήλωσή του προς την εφημερίδα, ο σύμβουλος του Σπύρου, Αθανάσιος Μπακόλας είπε πως το εν λόγω έγγραφο ήταν επιστολή του πρεσβευτή της Τουρκίας στην Αθήνα.

Πριν από την εξέλιξη αυτή, ο Σπύρου μίλησε χτες στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του τουρκικού τηλεοπτικού δικτύου NTV και ερωτηθείς τι θα κάνει σε περίπτωση που τον συλλάβει η αστυνομία καθώς επιχειρεί να πραγματοποιήσει τη λειτουργία, είπε «θα προσφύγω στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για να ρωτήσει για ποιο λόγο αντιμετωπίζω διαφορετική μεταχείριση σε σχέση με τον Πάπα». Ο Σπύρου υποστήριξε ότι κατά την επίσκεψή του στην Κωνσταντινούπολη το 2006 ο Πάπας είχε επισκεφθεί και την Αγία Σοφία, όπου είχε προσευχηθεί.

Χτες ο τούρκος υπουργός πολιτισμού Ερτουγρούλ Γκιουνάϊ είχε δηλώσει ότι δεν θα δοθεί άδεια για λειτουργία στην Αγία Σοφία.

Σχετικές δηλώσεις έκανε χτες και ο διευθυντής του μουσείου του Τόπκαπι, ιστορικός Ιλμπέρ Ορταϊλί ο οποίος είπε πως «η Αγία Σοφία πρέπει να παραμείνει ως έχει» και ότι «κανείς δεν μπορεί να μπει στο μουσείο της Αγίας Σοφίας δίχως εισιτήριο».

Σημειώνεται ότι αργά χτες το απόγευμα ομάδα τούρκων ακροδεξιών πραγματοποίησε συγκέντρωση έξω από την Αγία Σοφία. Περίπου 250 άτομα διαμαρτυρήθηκαν για τη λειτουργία που επρόκειτο να τελεστεί σήμερα.
http://www.protothema.gr/greece/article/?aid=81335