Δευτέρα 23 Μαΐου 2011

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΦΗΜΕΣ ΓΙΑ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ ΣΤΟ ΜΟΣΧΑΤΟ ΣΕ ΞΕΝΩΝΑ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΟ ΚΡΑΤΗΣΗΣ ΣΤΟ ΡΟΥΦ


Στις μέρες της άκρατης καπιταλιστικής εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο και της νεοταξικής διαχείρισης των διεθνών προβλημάτων (πόλεμος, φτώχια, υποσιτισμός, κλιματικές αλλαγές, κ.ά.) τα μεταναστευτικά ρεύματα παίρνουν τραγικές διαστάσεις. Οι πρόσφατες εικόνες από τους χιλιάδες βορειοαφρικανούς μετανάστες που θαλασσοπνίγονται στο δρόμο προς τις αναπτυγμένες ευρωπαϊκές χώρες είναι το λιγότερο σοκαριστικές. Αυτές οι καταστάσεις όμως δεν αντιμετωπίζονται ούτε με την αστυνόμευση ούτε με τη βία.  Η μόνη λύση είναι η διεθνής παρέμβαση στις χώρες  και στις αιτίες που «παράγουν» τους μετανάστες.
     Στη χώρα μας η οικονομική πολιτική του μνημονίου με τις ακραίες περικοπές σε μισθούς και συντάξεις, τη συρρίκνωση του κράτους πρόνοιας, τις τεράστιες μειώσεις των επιχορηγήσεων των δημοσίων οργανισμών και φορέων και την μερική ή ολική απόσυρση του κράτους από  δημόσιες υπηρεσίες/κοινωνικά αγαθά (όπως η παιδεία, η υγεία, η ασφάλιση, οι συγκοινωνίες, κ.ά), η ανεργία και η κοινωνική περιθωριοποίηση σε συνδυασμό με την μεταναστευτική πολιτική  που έχει ασκηθεί και συνεχίζει να ασκείται από όλες τις κυβερνήσεις των τελευταίων δύο δεκαετιών έχουν καταστροφικές συνέπειες. Την τελευταία εβδομάδα γίναμε όλοι μάρτυρες των συνεπειών αυτών.
     Με αφορμή τη στυγερή δολοφονία  του Μανώλη Καντάρη, ένα κύμα γενικευμένης βίας –δολοφονία μετανάστη, τραυματισμοί, καταστροφή καταστημάτων μεταναστών- με σαφή ακροδεξιά χαρακτηριστικά σάρωσε το κέντρο της Αθήνας. Επί μία εβδομάδα συμμορίες επιτίθεντο σε μετανάστες, άπορους καθώς και σε οιονδήποτε αντιτίθετο σε τέτοιες ενέργειες.
     Η ΕΛ.ΑΣ. στην καλύτερη περίπτωση ήταν ανήμπορη να εμποδίσει την εκδήλωση τους, ενώ υπάρχουν συγκεκριμένες καταγγελίες ότι σε πολλές περιπτώσεις διατηρούσε στάση ανοχής ή ακόμα και συνέδραμε.
Η καταστολή και ο κατατρεγμός των φτωχών ελλήνων και μεταναστών και η ώθησή τους στο περιθώριο και την παρανομία, μόνο εκμετάλλευση και εξαθλίωση φέρνει, οι συνέπειες των οποίων γίνονται αισθητές από όλη την κοινωνία.
Για το κέντρο της Αθήνας προτείνουμε:
1.       Πάταξη των συμμοριών αλλοδαπών και ημεδαπών,  που λυμαίνονται το κέντρο και τους αλλοδαπούς κατοίκους της πόλης.
2.       Κεντρικές και αποκεντρωμένες δομές για την αντιμετώπιση της φτώχειας και τη στήριξη των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.
3.       Άμεσες παρεμβάσεις και έργα για τη γενικότερη αναβάθμιση υποβαθμισμένων λαϊκών γειτονιών με τη δημιουργία ελεύθερων χώρων, σχολείων, πολιτιστικών κέντρων, κέντρων νεότητας, αθλητικών εγκαταστάσεων. Όλα αυτά βεβαίως, διασφαλίζοντας καλύτερες και πιο αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης, που θα ανακουφίζουν τους κατοίκους των συγκεκριμένων υποβαθμισμένων περιοχών.
4.       Παρεμβάσεις άμεσης στήριξης των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων στις περιοχές που έχουν γκετοποιηθεί. Παρεμβάσεις  βεβαίως που πρέπει να συνοδευτούν και από παρεμβάσεις στήριξης των ίδιων των μεταναστών καταστηματαρχών που βρίσκονται αυτή τη στιγμή όμηροι στα κυκλώματα της εγκληματικότητας.
5.       Έργα αναβάθμισης των λαϊκών συνοικιών: πλατείες, πράσινο, καθαριότητα, φωτισμός,  σχολεία, ιατρεία, βρεφονηπιακοί σταθμοί κλπ.
6.       Ενίσχυση των δομών στήριξης των κοινωνικά ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού, των προγραμμάτων απεξάρτησης, στήριξη των ανέργων, της δημόσιας υγείας και παιδείας.
7.       Προγράμματα  στήριξης και ενίσχυσης της κατοικίας στο κέντρο.
Για την μεταναστευτική πολιτική:
  1. Κατάργηση του Δουβλίνο ΙΙ, άσυλο στους πρόσφυγες. Να αλλάξει άμεσα το απαράδεκτο καθεστώς ομηρίας στο οποίο έχουν εγκλωβιστεί χιλιάδες μετανάστες που ζουν και εργάζονται στη χώρα μας. Πρέπει να ξεκινήσει μια νέα, ανοιχτή και διαρκής διαδικασία νομιμοποίησης των μεταναστών με προϋποθέσεις οι οποίες δεν θα έχουν ως στόχο να αποκλείσουν τους μετανάστες από τη δυνατότητα μιας νόμιμης ζωής, αλλά να τους εντάξουν, με απόδοση αριθμού φορολογικού μητρώου, με ένταξη στα ασφαλιστικά ταμεία που έτσι θα εισπράξουν και νέες εισφορές, απαραίτητες για την επιβίωσή τους.
2.       Να χορηγηθεί άσυλο στους πολιτικούς πρόσφυγες που προέρχονται από εμπόλεμες περιοχές και πληρούν τους σχετικούς όρους των διεθνών συνθηκών.
3.       Άμεσα να δημιουργηθούν ανοιχτοί ξενώνες στέγασης και φιλοξενίας μεταναστών διασκορπισμένοι στην ευρύτερη περιοχή του λεκανοπεδίου της Αττικής, με συγκεκριμένο χωροταξικό σχεδιασμό και προδιαγραφές με τη σύμφωνη γνώμη της Τοπικής .Αυτοδιοίκησης και των τοπικών κοινωνιών. Κέντρα πραγματικής φιλοξενίας και όχι κράτησης, που θα προσφέρουν λύσεις στο τεράστιο πρόβλημα των μεταναστών, που είτε είναι άστεγοι, είτε ζουν σε άθλιες συνθήκες μαζικής κατοικίας. Μιλάμε για ανοιχτούς ξενώνες στέγασης και όχι για κέντρα κράτησης ή στρατόπεδα συγκέντρωσης.
4.       Άμεσα μέτρα απογκετοποίησης των περιοχών των αστικών κέντρων που σήμερα είναι πολύ έντονο το φαινόμενο. Αυτό μπορεί να γίνει, με τη συγκρότηση σε μόνιμη βάση κοινωνικών υπηρεσιών και υπηρεσιών φροντίδας, με σκοπό την κοινωνική ένταξη των μεταναστών, με αξιοποίηση δημόσιων και ιδιωτικών ακινήτων που θα στεγάσουν πρόσφυγες, μετανάστες και έλληνες άστεγους. Εκφράζουμε τη θέληση να συμμετέχουμε  σαν Τοπική Αυτοδιοίκηση σε συνεργασία με αρμόδια Υπουργεία, ώστε να ενισχυθούν οι υπάρχουσες δομές, (όπως τα μαθήματα ελληνικών για μετανάστες, η νομική βοήθεια, οι κοινωνικές υπηρεσίες κλπ).
Για το Δήμο μας:
Το τελευταίο διάστημα ακούγονται φήμες για μετατροπή ξενοδοχείου στο Μοσχάτο σε ξενώνα στέγασης μεταναστών. Επίσης δημοσιεύτηκε διαμόρφωση Κέντρου Κράτησης Μεταναστών στη Μονάδα Πέτρου Ράλλη. Είμαστε αντίθετοι με την μετατροπή ενός συνοικιακού ξενοδοχείου σε ξενώνα μεταναστών χωρίς μελέτη και σχέδιο, που απλώς θα μεταφέρει το πρόβλημα από την μια γειτονιά στην άλλη. Ξενώνες πρέπει να υπάρξουν  διασκορπισμένοι με χωροταξική μελέτη σε όλο το λεκανοπέδιο με προϋποθέσεις και προδιαγραφές τέτοιες που  να αποφεύγεται η δημιουργία νέων γκέτο.  Είμαστε αντίθετοι στην περαιτέρω υποβάθμιση του Ταύρου που εκτός από τα οξυμένα  προβλήματα  της οικονομικής κρίσης,  αντιμετωπίζει ήδη σοβαρά  περιβαλλοντικά   προβλήματα  λόγω της καύσης καλωδίων, καταλυτών, σκουπιδιών τόσο στον καταυλισμό των Ρομά-στο Βοτανικό- όσο και στις παράνομες εγκαταστάσεις ελλήνων σκραπατζήδων, χωρίς κανένα  μέτρο μετεγκατάστασης ή προστασίας της ασφάλειας και της υγείας ανθρώπων να έχει ληφθεί από τις εκάστοτε κυβερνήσεις και δημοτικές αρχές. Θα είμαστε οι πρώτοι που θα συμφωνήσουμε σε ανοιχτό ξενώνα στέγασης, αν η δεύτερη χωροθέτηση είναι πχ στη Βουλιαγμένη και η τρίτη πχ στην Εκάλη. 

Στο Δήμο Μοσχάτου – Ταύρου, και είναι τιμή μας ,οι κάτοικοι ημεδαποί και αλλοδαποί ζουν αρμονικά χρόνια τώρα, χωρίς φαινόμενα αποκλεισμού και ρατσιστικής βίας. Στα όρια του Δήμου λειτουργούν επί χρόνια από την Κίνηση Πολιτών «Μεσοποταμία» Σχολείο ελληνικών για ενήλικες μετανάστες και πρόσφυγες,  Πολιτιστικό Κέντρο Αράβων, χώρος λατρείας Ινδών.    Ο Δήμαρχος και το Δημοτικό Συμβούλιο συμπαραστάθηκαν στον αγώνα των μεταναστών εργατών απεργών πείνας. 
                                                                                               
Ενέργειες αποσπασματικές της Κυβέρνησης , χωρίς μελέτη και προδιαγραφές για άλλη μια φορά με ταξικό προσανατολισμό, με μοναδικό σκοπό να μεταφέρουν το πρόβλημα από τη «βιτρίνα» της Αθήνας  στα «αποδυτήρια»  του Ελαιώνα και των Δυτικών Συνοικιών, για να κρύψουν το πρόβλημα κάτω από το χαλί, εντείνουν φαινόμενα που έχουμε κατ’ επανάληψη καταδικάσει, όπως το ρατσισμό και την ξενοφοβία και διαρρηγνύουν τον κοινωνικό ιστό. Το πρόβλημα δεν είναι της μιας ή της άλλης γειτονιάς, είναι εθνικό, είναι ευρωπαϊκό, είναι παγκόσμιο, είναι αποτέλεσμα συγκεκριμένων παγκόσμιων οικονομικών πολιτικών.  Μόνο μέσα από τη συνεργασία κρατών και λαών μπορεί να βρει οριστική λύση, σ’ αυτό το πεδίο πρέπει όλοι μαζί να πιέσουμε!!!

Να πολεμήσουμε την εξαθλίωση και όσους τη δημιουργούν, όχι τους εξαθλιωμένους!
Οι γειτονιές μας έχουν ανάγκη αλληλεγγύη, όχι ρατσιστικό
μίσος!
23/5/2011

Πρόσκληση ...Γενική Συνέλευση του Τοπικού Συμβουλίου Νέων του Δήμου Μοσχάτου-Ταύρου

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Καλείσθε να παρακολουθήσετε την Γενική Συνέλευση του Τοπικού Συμβουλίου Νέων του Δήμου Μοσχάτου-Ταύρου, που θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου, Κοραή 51 στις 30/5/2011 ημέρα Δευτέρα και ώρα 18:00 με τα εξής θέματα:

1. Απολογισμός
2. Λειτουργία του ΤΟΣΥΝ Μοσχάτου
3. ΤΟΣΥΝ – Δήμος – Νέοι
4. Δράσεις – Προτάσεις του Τοπικού Συμβουλίου Νέων

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΠΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΝΕΩΝ ΜΟΣΧΑΤΟΥ
ΠΑΤΣΟΥΡΑΚΗΣ ΠΟΛΥΔΩΡΟΣ



http://www.dimosmoschatou-tavrou.gr/index.php?option=com_frontpage&Itemid=201

Φεστιβάλ Αναρρίχησης Καλύμνου

Εκπροσωπώντας της Κυβέρνηση ο υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Γιώργος Νικητιάδης καλωσόρισε τους 350 αθλητές αναρρίχησης που ταξίδεψαν από δέκα χώρες στην Κάλυμνο για να συμμετάσχουν στον ετήσιο Φεστιβάλ Αναρρίχησης του νησιού, χορηγός του οποίου ήταν ο ΕΟΤ.

Ο κ. Νικητιάδης ευχαρίστησε τους συμμετέχοντες αθλητές της αναρρίχησης για την προτίμησή τους στην Ελλάδα και ειδικότερα στην Κάλυμνο και εξήγησε τη στρατηγική της Κυβέρνησης για να αναδείξει τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, ανάμεσα στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και ο αναρριχητικός τουρισμός. Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε στον υφυπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού ο ενθουσιασμός των ξένων αθλητών από την αναρριχητικά πεδία της Καλύμνου, μετά από συζήτηση που είχε μαζί τους σε μια από τις δεκάδες πίστες που διαθέτει το νησί.

Με την τελετή ολοκλήρωσης του τετραήμερου Φεστιβάλ αναρρίχησης στην Κάλυμνο, υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού ο κ. Νικητιάδης δήλωσε: «Η αναρρίχηση στην Κάλυμνο δείχνει τον δρόμο για να προχωρήσουν οι άλλες μορφές εναλλακτικού τουρισμού. Υποχρέωση της κυβέρνησης είναι να ενισχύσει την προσπάθεια που γίνεται ώστε να αποκτήσουμε τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη διασφαλίζοντας παραλλήλως την ορθολογική λειτουργία των αναρριχητικών πεδίων με τη θεσμοθέτηση κανόνων και μέτρων. Θα συνεχίσουμε με την ίδια διάθεση για να ανεβάσουμε τον τουρισμό μας όσο ψηλότερα γίνεται».



http://www.zougla.gr/

Οι εικόνες μιλούν από μόνες τους


ΔΕΙΤΕ: Το πλέον ενεργό ηφαίστειο που «ξύπνησε» μετά από ένα χρόνο

Πάνω από την Ισλανδία εξαπλώθηκε η ηφαιστειακή τέφρα του ηφαιστείου Γκρίμσβετν που «ξύπνησε» μετά από ένα χρόνο και δεν αποκλείεται να φτάσει στη βόρεια Σκοτία ως την Τρίτη και σε τμήματα της Βρετανίας, της Γαλλίας και της Ισπανίας, ως την Πέμπτη ή την Παρασκευή, αν η δραστηριότητα του ηφαιστείου συνεχιστεί.

Η έκρηξη είχε ως αποτέλεσμα να κλείσει ο εναέριος χώρος και το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας. Δείτε τις εντυπωσιακές εικόνες από το ηφαίστειο οι οποίες μαρτυρούν από μόνες τους το μέγεθος της έκρηξης.
http://www.newsbeast.gr/
 

Φωτιά σε τέσσερα οχήματα τη νύχτα


Σε Αττική και Πάτρα

Τρία Ι.Χ. και μία μοτοσικλέτα τυλίχτηκαν στις φλόγες κατά τη διάρκεια της νύχτας από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία.

Το πρώτο περιστατικό καταγράφηκε στην Πάτρα στις 2:20, στην οδό Κανακάρη 54, όπου ξέσπασε φωτιά σε ένα ΙΧ και μία μοτοσικλέτα.  

Ακολούθησε άλλο ένα ΙΧ στην Αγία Βαρβάρα, στην οδό Δεληγιάννη 19 και το τελευταίο περιστατικό καταγράφηκε στις 4:45 στον παράδρομο της παραλιακής, στο ύψος του ΣΕΦ.
http://www.newsbeast.gr/

ΕΞΕΤΑΣΗ ΠΙΘΑΝΗΣ ΕΔΡΑΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ (ΒΟΛΛΕΥ) ΣΤΟ ΜΟΣΧΑΤΟ ΕΑΝ ΔΕΝ ΚΑΡΠΟΦΟΡΗΣΟΥΝ ΟΙ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟ ΝΙΚΑΙΑΣ-ΡΕΝΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΓΗΠΕΔΟ "ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ"


Ραντεβού με ανθρώπους του Δήμου Νίκαιας - Ρέντη θα έχουν στον Ολυμπιακό, προσπαθώντας να «κατεβάσουν» το ποσό του μισθωτηρίου.
Δεν τους φτάνουν τα οικονομικά προβλήματα, η αναμονή για τις εκλογές στον Ερασιτέχνη και η στασιμότητα στα μεταγραφικά, στον Ολυμπιακό έχουν να ασχοληθούν και με το ζήτημα του γηπέδου.
Τη Δευτέρα (23/5), άνθρωποι του τμήματος θα έχουν συνάντηση με εκπροσώπους του Δήμου Νίκαιας – Ρέντη, προκειμένου να συζητήσουν το ενδεχόμενο μείωσης του μισθωτηρίου, το οποίο έληξε φέτος. Οι «ερυθρόλευκοι» επιθυμούν να διατηρήσουν ως έδρα το κλειστό «Μελίνα Μερκούρη», το οποίο άλλωστε ανακαίνισαν στο διάστημα της παραμονής τους, ωστόσο ο οικονομικός παράγοντας παίζει και σε αυτή την περίπτωση καθοριστικό ρόλο.
Οι «ερυθρόλευκοι» αναζητούν ήδη εναλλακτικές, έχοντας εξετάσει τις περιπτώσεις της Δραπετσώνας και γηπέδων στο Μοσχάτο, με την επιστροφή στην παλιά έδρα της ομάδας να μοιάζει πιο πιθανή σε περίπτωση που δεν ανανεωθεί το μισθωτήριο στο κλειστό του Ρέντη.
Συντάκτης:  Ρούλα Κεφάκη

http://www.onsports.gr/

Κυριακή 22 Μαΐου 2011

Δελτίο Τύπου του Φεστιβάλ Αθηνών για τη Συναυλία που θα δώσει στις 8 Ιουνίου 2011, στις 21:00, στην Πειραιώς 260, Κτήριο Η, το ERGON ENSEMBLE, στο πλαίσιο του Αφιερώματος του Φεστιβάλ στον ΙΑΝΝΗ ΞΕΝΑΚΗ.


Φεστιβάλ Αθηνών
ΣΥΝΑΥΛΙΑ
ERGON ENSEMBLE
ΙΑΝΝΗΣ ΞΕΝΑΚΗΣ --- ΣΕ Α΄ ΠΡΟΣΩΠΟ

Τετάρτη 8 Ιουνίου 2011, στις 21:00

Διεύθυνση Ορχήστρας: Νίκος Τσούχλος

Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Αλέξανδρος Μούζας
Μουσικολογική Τεκμηρίωση, Κείμενα: Αντώνιος Αντωνόπουλος
Σκηνοθετική Επιμέλεια: Αλεξάνδρα Γεωργοπούλου
Προβολές Βίντεο: Βίκυ Μπέτσου

Αφηγητής: Γιώργος Καραμίχος

ERGON ENSEMBLE
Νίκος Νικόπουλος φλάουτο, Χριστίνα Παντελίδου όμποε, αγγλ.κόρνο, Σπύρος Τζέκος κλαρινέτο, Κώστας Τζέκος κλαρινέτο, Δημήτρης Ντακοβάνος φαγκότο, Μάνος Βεντούρας κόρνο, Σπύρος Λασκαρίδης τρομπέτα, Ανδρέας- Ρολάνδος Θεοδώρου τρομπόνι, Παναγιώτης Καμβυσίδης τούμπα, Μπάμπης Ταλιαδούρος κρουστά, Μάριος Νικολάου κρουστά, Ai Motohashi πιάνο, Γιώργος Παναγιωτίδης βιολί, Κώστας Παναγιωτίδης βιολί, Παναγιώτης Τζιώτης βιολί, Ali Basekmezler βιόλα, Δημήτρης Τραυλός τσέλο, Αντώνης Πρατσινάκης τσέλο, Νίκος Τσουκαλάς κόντραμπάσο.

Υπεύθυνος συγκροτήματος: Αλέξανδρος Μούζας
Καλλιτεχνικός συντονισμός συγκροτήματος: Νάντα Γερουλάνου

Τιμές εισιτηρίων
25€ (Ζώνη Α), 15€ (Φοιτητικό), 20€ (Μειωμένο), 15€ (ΑΜΕΑ)

Στη διάθεσή σας εάν χρειάζεστε περισσότερες πληροφορίες, διευκρινήσεις ή φωτογραφίες,
Γραφείο Τύπου ERGON ENSEMBLE
Χαρά Πετρούνια, 210 52 44 648, 6972 710 991

Ergon Ensemble
Μουσική διεύθυνση Νίκος Τσούχλος

Ξενάκης σε Α’ πρόσωπο

Καλλιτεχνική Διεύθυνση Αλέξανδρος Μούζας
Μουσικολογική Τεκμηρίωση – Κείμενα Αντώνιος Αντωνόπουλος
Σκηνοθετική επιμέλεια Αλεξάνδρα Γεωργοπούλου
Επεξεργασία βίντεο Βίκυ Μπέτσου
Αφηγητής Γιώργος Καραμίχος

Την προσωπικότητα και τον τρόπο σκέψης του ιδιότυπου Έλληνα δημιουργού φιλοδοξεί να αναδείξει η παράσταση Ξενάκης σε Α’ πρόσωπο, μέσα από την παράλληλη σκηνική αφήγηση κειμένων, τη προβολή φωτογραφικού υλικού, βίντεο και την ακρόαση ηλεκτροακουστικών έργων. 
Η σειρά παρουσίασης του λόγου, της εικόνας και της μουσικής παρακολουθεί με ακριβή χρονολογική συνέχεια την πορεία του  Ιάννη Ξενάκη στη ζωή, ενώ τα κείμενα και το υλικό, επιλέχθηκαν με κριτήρια μουσικολογικής συνέπειας και αφηγηματικής συνοχής, ώστε ο θεατής-ακροατής να αποκομίσει σαφείς γνώσεις για τη ζωή, τη σκέψη, την προσωπικότητα και το έργο του συνθέτη.  

Το ελληνικό μουσικό σύνολο Ergon Ensemble, υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού Νίκου Τσούχλου, ερμηνεύει έργα αντιπροσωπευτικά των κύριων συνθετικών περιόδων του Ιάννη Ξενάκη, από την πρώιμη περίοδο μέχρι το τέλος του: Διπλή Ζυγιά (πρώιμη αναζήτηση στις ρίζες), Ανακτορία (στην ομορφιά και τον έρωτα), Χάρισμα (μαγικά, στην ψυχή που φεύγει), Παλίμψηστο (σαν το ξαναχάραγμα σβησμένου πάπυρου), Κέρεν (ένταση από αρχαϊκό κέρας), Rebonds (με την ενέργεια του πρωτόγονου παλμού των κρουστών), O-Μέγα (η δραματική αναγνώριση του τέλους).


Πρόγραμμα
Είσοδος κοινού
Diamorphoses (1957) ηλεκτρακουστικό έργο
Α΄μέρος
Dhipli Zyia (1952)
Κώστας Παναγιωτίδης, βιολί,  Δημήτρης Τραυλός, τσέλλο

Anaktoria (1969) για 8 μουσικούς

Xenakis Electro-Acoustic Mix
Αποσπάσματα από τα έργα:
Concret PH (1958), Orient-Occident (1960), Hibiki Hana Ma (1969-70),
Polytope de Cluny (1972), Voyage absolu des Unari vers Andromède (1989)

Charisma (1971) Αφιερωμένο στον Jean-Pierre Guézec
Κώστας Τζέκος, κλαρινέτο,  Αντώνης Πρατσινάκης, τσέλο
******
Διάλειμμα
Persepolis (1971) ηλεκτρακουστικό έργο

********
Β’ μέρος
Palimpsest (1979) για 11 μουσικούς

Rebonds (β’ μέρος) (1987-89) για κρουστά
Μπάμπης Ταλιαδούρος, κρουστά

Keren (1986) για τρομπόνι
Ανδρέας- Ρολάνδος Θεοδώρου, τρομπόνι
O-Mega (1997) για σόλο κρουστά και 13 μουσικούς

Ευχαριστούμε για τη συμβολή τους στην πραγματοποίηση της παράστασης την οικογένεια Ξενάκη και την Association Les amis de Xenakis στο Παρίσι, την μουσικολόγο κα Sharon Kanach, το ΚΣΥΜΕ (Κέντρο Σύγχρονης Μουσικής Έρευνας) και τον κο Φραγκίστα για την παραχώρηση του UPIC.


Το Ergon Ensemble πρωτοεμφανίστηκε το 2004 σαν άτυπο μουσικό σύνολο του Φεστιβάλ Παξών. Έχει πάρει τη σημερινή μορφή του από το 2008 και αποτελείται από ταλαντούχους μουσικούς που έχουν συμμετάσχει, όλα αυτά τα χρόνια, στο International Ensemble Modern Academy στους Παξούς.
Το σύνολο στηρίζεται σ’ ένα βασικό πυρήνα μουσικών και υποστηρίζεται, ανάλογα με το project, από μεγάλο αριθμό ταλαντούχων νέων καλλιτεχνών που ειδικεύονται στη νέα μουσική, δημιουργώντας έτσι ένα ιδιαίτερα ευέλικτο σχήμα.
Σκοπός του είναι η προώθηση των αριστουργημάτων της σύγχρονης μουσικής και του πρόσφατου διεθνούς & ελληνικού ρεπερτορίου, και η παρουσίασή του στο μεγαλύτερο δυνατό ακροατήριο.
Οι προσπάθειές του στοχεύουν στην εξερεύνηση και ανάδειξη της μουσικής του καιρού μας, μέσα από υψηλού επιπέδου εκτελέσεις και ακρίβεια ερμηνείας, που αποτελούν ουσιαστική προϋπόθεση της ύπαρξής του. Ως ελληνικό μουσικό σύνολο, με συγκριτικό πλεονέκτημα τη δυνατότητα άμεσης πρόσβασης στην ελληνική σύγχρονη εργογραφία, αποβλέπει στην προώθηση της ελληνικής μουσικής δημιουργίας στη διεθνή σκηνή. Έχει ήδη εμφανιστεί, με πλήθος συναυλιών, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και σε άλλους χώρους λαμβάνοντας εξαιρετικές κριτικές, κυρίως για την αρτιότητα των εκτελέσεών του. Οι δράσεις του Συνόλου, πέραν των συναυλιών, περιλαμβάνουν: δισκογραφία, εκπαιδευτικές δραστηριότητες και παραγωγές που συνδυάζουν άλλες μορφές τέχνης, όπως ο χορός, το μουσικό θέατρο και τα πολυμέσα. Το Ergon Ensemble έχει την καλλιτεχνική υποστήριξη του Ensemble Modern της Φρανκφούρτης και οδηγό την πολύχρονη πείρα του.

ERGON ENSEMBLE
Νίκος Νικόπουλος φλάουτο, Χριστίνα Παντελίδου όμποε, αγγλ.κόρνο, Σπύρος Τζέκος κλαρινέτο, Κώστας Τζέκος κλαρινέτο, Δημήτρης Ντακοβάνος φαγκότο, Μάνος Βεντούρας κόρνο, Σπύρος Λασκαρίδης τρομπέτα, Ανδρέας- Ρολάνδος Θεοδώρου τρομπόνι, Παναγιώτης Καμβυσίδης τούμπα, Μπάμπης Ταλιαδούρος κρουστά, Μάριος Νικολάου κρουστά, Ai Motohashi πιάνο, Γιώργος Παναγιωτίδης βιολί, Κώστας Παναγιωτίδης βιολί, Παναγιώτης Τζιώτης βιολί, Ali Basekmezler βιόλα, Δημήτρης Τραυλός τσέλο, Αντώνης Πρατσινάκης τσέλο, Νίκος Τσουκαλάς κόντραμπάσο.
Υπεύθυνος συγκροτήματος: Αλέξανδρος Μούζας
Καλλιτεχνικός συντονισμός συγκροτήματος: Νάντα Γερουλάνου

Ο Νίκος Τσούχλος ξεκίνησε τις μουσικές σπουδές του στο Εθνικό Ωδείο με τη Χρυσή Παρθενιάδη Φλώρου, μελέτησε ανώτερα θεωρητικά με τον Γιάννη Α. Παπαϊωάννου, καθώς και στην École Normale de Musique του Παρισιού. Αργότερα αφιερώθηκε στη διεύθυνση ορχήστρας κοντά στον Αλέξανδρο Μυράτ, ενώ υπήρξε επίσης για τρία χρόνια μαθητής του Σέργκιου Τσελιμπιντάκε. Ξεκίνησε την επαγγελματική του δραστηριότητα ως αρχιμουσικός το 1989, ιδρύοντας το Λυρικό Εργαστήρι του Ανοιχτού Θεάτρου, σε συνεργασία με τον σκηνοθέτη Γιώργο Μιχαηλίδη Υπήρξε επί διετία βοηθός του Μάνου Χατζιδάκι στην Ορχήστρα των Χρωμάτων. Έκτοτε συνεργάστηκε ως προσκεκλημένος μαέστρος με όλες τις ελληνικές ορχήστρες, καθώς και με ορχήστρες και οργανισμούς του εξωτερικού.
Το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του για τη σύγχρονη μουσική δημιουργία τεκμηριώνεται από πολυάριθμες εκτελέσεις έργων σύγχρονων Ελλήνων συνθετών. Από το 1991 ήταν Διευθυντής Καλλιτεχνικού Προγραμματισμού στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, μέχρι το 2010, οπότε ανέλαβε τη θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή. Από το 1996 εκπροσωπεί το ΜΜΑ στο πλαίσιο της European Concert Hall Organization (ECHO), καθώς και του διεθνούς δικτύου Varese για την προώθηση της σύγχρονης μουσικής. Από το 2001 είναι επίσης μέλος της Γνωμοδοτικής Επιτροπής (Kurratorium) του Μουσικού Ιδρύματος Ernst von Siemens. Έχει τιμηθεί από το γαλλικό κράτος με τη διάκριση «Chevalier de lOrdre des Arts et des Lettres».



Έσπασαν καρδιές οι Red Arrows


ΔΕΙΤΕ:Οι πιλότοι-ακροβάτες της Raf στα Χανιά

Επίδειξη της φημισμένης δεξιοτεχνίας τους έκαναν σήμερα στα Χανιά οι τα πληρώματα του ακροβατικού αεροπορικού σμήνους της RAF, «Red Arrows», στο πλαίσιο επίδειξης για τις εκδηλώσεις των 70 χρόνων από τη Μάχη της Κρήτης.

Οι παράτολμοι πιλότοι παρουσίασαν για πρώτη φορά μπροστά στο κοινό το νέο σχηματισμό τους με την ονομασία «Ανεμοστρόβιλος». Η επίδειξη των εννέα αεροσκαφών, που πετούσαν με ταχύτητες από 600 έως 700 χιλιόμετρα, διήρκεσε 24 λεπτά και καθήλωσε όσους την παρακολούθησαν. Έγινε, δε, με ακρίβεια δευτερολέπτου, και μεταξύ των πληρωμάτων ήταν και γυναίκα χειρίστρια, που πετούσε με το αεροπλάνο Νο 5.

Τα κόκκινα βέλη ως τώρα έχουν κάνει περίπου 4.000 επιδείξεις σε 52 χώρες του κόσμου. Η κάθε επίδειξη έχει διάρκεια περίπου 22 λεπτά και περιλαμβάνει συνολικά 23 φιγούρες.
Δείτε
εντυπωσιακά πλάνα από σόου των Red Arrows


http://www.newsbeast.gr/

Παπανδρέου: "Δεν έχω δώσει το δικαίωμα σε κανέναν να υποδεικνύει εκλογές"


Σε μια εφ' όλης της ύλης συνέντευξη ο πρωθυπουργός δηλώνει «Αποφασισμένος για τη σωτηρία της χώρας», στην εφημερίδα «Έθνος της Κυριακής».


Λίγα 24ωρα πριν από τις κρίσιμες αποφάσεις για το 4ετές πρόγραμμα της οικονομίας αναγνωρίζει ότι η συζήτηση με τους εταίρους «δεν είναι εύκολη» για τον τρόπο χρηματοδότησης της οικονομίας το 2012.

Τονίζει πως «όταν το στοίχημα είναι να σώσουμε τη χώρα, η μοναδική κόκκινη γραμμή είναι αυτή». Διαμηνύει προς το εξωτερικό ότι «δεν έχει δώσει το δικαίωμα σε κανέναν να υποδεικνύει εκλογές» και σημειώνει ότι έχει αποδείξει πως δεν φοβάται το πολιτικό κόστος, ούτε ζητά «άλλοθι και εξιλαστήρια θύματα».

Για την αναδιάρθρωση, ο πρωθυπουργός δηλώνει κατηγορηματικά ότι «η αναδιάρθρωση είναι εκτός συζήτησης», ενώ στην ερώτηση περί «αναδιάταξης του χρέους» σημειώνει ότι η κυβέρνηση «δεν μπαίνει σε δημόσια σεναριολογία».

Σε ερώτηση, αν δεν καταβληθεί η 5η δόση πώς θα το αντιμετωπίσει, ο κ. Παπανδρέου σημειώνει πως «η επιλογή αυτή θα σήμαινε κατά πάσα πιθανότητα χρεοκοπία. Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε να δημιουργούνται λόμπι σε διάφορους κύκλους στην Ευρώπη και αλλού με ανόμοια συμφέροντα, που θέλουν να εξωθήσουν την Ελλάδα σε χρεοκοπία και σε έξοδο από το ευρώ. Και αυτό μπορούμε να το κόψουμε μαχαίρι, εάν δείχνουμε καθημερινά τη βούλησή μας, ότι είμαστε προσηλωμένοι στον στόχο να κάνουμε την οικονομία μας βιώσιμη και την πολιτεία μας δίκαιη και αποτελεσματική» και καταλήγει πως «γι αυτόν το λόγο είναι απαραίτητες η εφαρμογή του προγράμματος μας και η επίτευξη των στόχων μας».

Σε ό,τι αφορά τις παραινέσεις για συναίνεση, ο πρωθυπουργός τονίζει πως «χρειάζεται να δείξει η πλειονότητα των πολιτικών δυνάμεων ότι ξέρει τη σοβαρότητα της κατάστασης» και προσθέτει: Δεν κάνω πίσω για τη σωτηρία της χώρας. Όμως, τι θα πει τελικά συναίνεση; Η συναίνεση όλων μας αυτή τη στιγμή δεν αφορά απλώς μία σύμβαση, ή μνημόνιο, ή μία ψηφοφορία στη Βουλή. Αφορά κάτι πολύ σημαντικότερο, την εθνική αναγκαιότητα να αλλάξουμε την Ελλάδα.[…] Σε ό,τι με αφορά, θα έλεγα ότι αυτή η στάση είναι χρέος απέναντι στην πατρίδα. Και ειλικρινά ελπίζω αυτή η στάση να επικρατήσει».



περισσότερα http://www.newsit.gr/

Το ποδήλατο πάει μετρό – Τι πρέπει να γνωρίζετε


Οι 10 εντολές για τους ποδηλάτες στο μετρό. Η εφαρμογή μπορεί να είναι πιλοτική και με περιορισμένο ωράριο, όχι ελεύθερο όπως στο εξωτερικό, οι ποδηλάτες πρέπει να γνωρίζουν τι θα κάνουν.
Με σύνθημα «ευγένεια + κοινή λογική = ασφάλεια» εθελοντές ποδηλάτες θα βρίσκονται έξω από τους τερματικούς, και κεντρικούς σταθμούς του Μετρό σήμερα από τις 6.00 μ.μ., προκειμένου να ενημερώσουν τους επιβάτες για την είσοδο του ποδηλάτου στους συρμούς του Μετρό.
 
Έχοντας στο χέρι το «δεκάλογο του ποδηλάτη στο Μετρό» και συνοδεία μουσικών με κρουστά και πνευστά, οι εθελοντές με το πορτοκαλί μπλουζάκι που θα έχει σήμα κατατεθέν ένα ποδήλατο, θα κάνουν... ποδηλατικό ποδαρικό στο μετρό με χάπενιγκ.
 
Όπως άλλωστε λένε οι ποδηλάτες, πεντέμιση χρόνια μετά την πρώτη ποδηλατοπορεία με αίτημα την είσοδο ποδηλάτων στο Μετρό, είναι θετικό βήμα ότι το υπουργείο μεταφορών επέτρεψε την μεταφορά ποδηλάτων στους συρμούς του ΜΕΤΡΟ.
 
Κι αυτό, παρόλο που το ωράριο είναι εξαιρετικά περιορισμένο (κάθε Τετάρτη μετά τις 18.00 και κάθε Κυριακή μετά τις 12.00 το μεσημέρι) και η εφαρμογή είναι πιλοτική (για 4 μήνες).
 
 
Στις δράσεις που θα εξελιχθούν στους τερματικούς σταθμούς του μετρό Αιγάλεω, Αγ. Δημητρίου, Δουκίσσης Πλακεντίας αλλά και στο Σύνταγμα, το Μοναστηράκι, Συγγρού-Φιξ και αλλού, συμμετέχει, μαζί με άλλους εθελοντές, ο δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Αθηναίων και ποδηλάτης, Γιώργος Αμυράς, ο οποίος έχει αναλάβει και το ρόλο του συντονιστή.
 
 
Οι δέκα εντολές για τον καλό ποδηλάτη στο μετρό:
 
1. Επιτρέπεται η μεταφορά ενός μόνο ποδηλάτου ανά επιβάτη.
 
2. Ο μέγιστος αριθμός ποδηλάτων ανά συρμό είναι δύο.
 
3. Οταν μετακινούμαστε μέσα στο σταθμό χρησιμοποιούμε τους ανελκυστήρες ή τις σταθερές σκάλες. Δεν χρησιμοποιούμε τις κυλιόμενες κλίμακες. Εάν επιλέξουμε τις σκάλες κουβαλάμε το ποδήλατο στον ώμο μας. Δεν το κυλάμε διότι είναι εύκολο να χαθεί ο έλεγχος εξαιτίας της απότομης κλίσης.
 
4. Δεν επιτρέπεται να κάνουμε ποδήλατο εντός του συρμού, στις αποβάθρες και τους λοιπούς χώρους του σταθμού.
 
5. Χρησιμοποιούμε μόνο το τελευταίο βαγόνι του συρμού. Στεκόμαστε με τέτοιο τρόπο, ώστε το ποδήλατο να μην εμποδίζει την κίνηση των επιβατών. Μπαίνουμε στο βαγόνι από την τελευταία πόρτα, αφού πρώτα εξέλθουν οι επιβάτες από αυτό.
 
6. Εντός του συρμού δεν τοποθετούμε το ποδήλατο σε σημεία που εμποδίζουν την κίνηση των επιβατών, όπως στους διαδρόμους ή τις πόρτες. Αν ο μόνος διαθέσιμος χώρος είναι κοντά στην πόρτα, αυτό σημαίνει ότι το βαγόνι είναι γεμάτο και καλύτερα να περιμένουμε τον επόμενο συρμό.
 
7. Στεκόμαστε δίπλα στο ποδήλατό μας και βεβαιωνόμαστε ότι δεν εξέχουν αιχμηρές ή βρόμικες άκρες που μπορεί να τραυματίσουν ή να λερώσουν τους υπόλοιπους επιβάτες.
 
8. Οι επιβάτες με ποδήλατα είμαστε οι ίδιοι υπεύθυνοι για την ασφάλεια των ποδηλάτων μας και τα αντικείμενα πάνω σε αυτά. Το Μετρό της Αθήνας δεν είναι υπεύθυνο για οποιαδήποτε ζημιά ή απώλεια ποδηλάτου και δεν μπορεί να δεχτεί οποιαδήποτε είδους υπαιτιότητα για οποιαδήποτε ζημιά που μπορεί να προκληθεί από τη μεταφορά του ποδηλάτου σε τρίτα μέρη.
 
9. Η πρόσβαση των ποδηλάτων στο μετρό μπορεί να απαγορευτεί κατά την κρίση των υπευθύνων του σταθμού για λόγους όπως: μεγάλη κίνηση επιβατικού κοινού, διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος ή άλλα περιστατικά που μπορεί να κριθεί ότι ίσως θέτουν σε κίνδυνο το επιβατικό κοινό.
 
10. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και συγκεκριμένα υποχρεωτικής εκκένωσης του συρμού εντός της σήραγγας, ο επιβάτης που ταξιδεύει με ποδήλατο, υποχρεούται να το εγκαταλείψει στο βαγόνι, να αποχωρήσει πεζός και να ακολουθήσει τις οδηγίες του προσωπικού.».
 
Η ενημέρωση θα επαναληφθεί την ερχόμενη Κυριακή από τις 12 το μεσημέρι.

http://www.newsit.gr/

Ληστείες σε σουπερμάρκετ στην Καλλιθέα


Οι δράστες πυροβόλησαν στον αέρα για εκφοβισμό

Σήμερα το πρωί στην Καλλιθέα, στη συμβολή των οδών Γρυπάρη και Δαβάκη, δύο άγνωστοι δράστες εισέβαλλαν σε σουπερμάρκετ και με την απειλή όπλου αφαίρεσαν άγνωστο χρηματικό ποσό από τα ταμεία. 

Οι δράστες διέφυγαν με δίκυκλο μοτοποδήλατο.

Λίγο αργότερα στη συμβολή των οδών 25ης Μαρτίου και Αρχιμήδους με την απειλή όπλων, δύο δράστες μπήκαν σε σουπερμάρκετ και αφαίρεσαν άγνωστο χρηματικό ποσό. 

Οι δράστες πυροβόλησαν στον αέρα για εκφοβισμό και αφού επιβιβάστηκαν σε μοτοποδήλατο διέφυγαν.
http://www.newsbeast.gr/

Βραβεύτηκε στο φεστιβάλ των Κανών η ταινία «στο επανιδείν»


Αφηγείται την πραγματικότητα της σύγχρονης αστικής κοινωνίας στο Ιράν

Στην ταινία «Στο επανιδείν» του ιρανού σκηνοθέτη Μοχαμάντ Ρασούλοφ απονεμήθηκε το βραβείο «Ένα κάποιο βλέμμα» του 64ου Φεστιβάλ των Κανών.

Ο 37χρονος Ρασούλοφ, που είχε καταδικαστεί τον Δεκέμβριο σε εξαετή φυλάκιση, ταυτόχρονα με τον συμπατριώτη του κι ομότεχνο του Τζαφάρ Παναχί, για την παραγωγή ταινιών μη αρεστών στις αρχές, έλαβε την Τρίτη άδεια από τις ιρανικές αρχές για να ταξιδέψει.

Στην ταινία του «Στο Επανιδείν» ο Ρασούλοφ παρακολουθεί έναν νεαρό δικηγόρο στην Τεχεράνη, ο οποίος αγωνίζεται να εξασφαλίσει μία βίζα που θα του επιτρέψει να εγκαταλείψει τη χώρα. Η πλοκή προσφέρει στον σκηνοθέτη μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για να αφηγηθεί την πραγματικότητα της σύγχρονης αστικής κοινωνίας στο Ιράν, την καθημερινότητα των γυναικών, καθώς και το ασφυκτικό συναίσθημα του περιορισμού και της καταπίεσης που νοιώθει το υποκείμενο.

Η ταινία γυρίστηκε το χειμώνα σχεδόν μυστικά και μπόρεσε να βγει από το Ιράν χάρη σε συνεργούς, είχε δηλώσει ο διανομέας της ταινίας νωρίτερα αυτή την εβδομάδα από τις Κάννες.
http://www.newsbeast.gr/