Δευτέρα 17 Ιανουαρίου 2011

Έπεσε άγριο ξύλο σε αγώνα μπάσκετ!


Άγριο ξύλο αντί για μπάσκετ έπαιξαν οι παίκτες δύο ομάδων του σερβικού πρωταθλήματος μπάσκετ!

Ο αγώνας γινόταν μεταξύ των ομάδων Νάπρεντακ και Πρόλετερ και η ένταση δημιουργήθηκε όταν ένας παίκτης ερχόμενος με φόρα έπεσε πάνω σε έναν αντίπαλο, γκρεμίζοντας τον…

Ο παίκτης που κτυπήθηκε, σηκώθηκε από το έδαφος έριξε μια… ξεγυρισμένη γροθιά στον αντίπαλο και μετά έγινε το «έλα να δεις»…

http://www.star.gr/

Καθάρισε... με Μόλναρ την αήττητη ΑΕΚ

Τον περσινό πρωταθλητή Ελλάδας θύμισε ο Παναθηναϊκός στο Μετς, όπου σε ένα παιχνίδι με τρομερές διακυμάνσεις και ανατροπές, πανηγύρισε τελικά την νίκη με 3-2 επί της μέχρι πρότινος αήττητης ΑΕΚ, για την 10η αγωνιστική της Α1 βόλεϊ γυναικών. Η νίκη αποτελούσε μονόδρομο για το Τριφύλλι, προκειμένου να μπει στην εξάδα που θα συνεχίσει στο πρωτάθλημα και παρά το γεγονός ότι προηγήθηκε 2-0 και ισοφαρίστηκε 2-2, στο τέλος έδειξε καρδιά πρωταθλητή και κατέκτησε την νίκη, έχοντας την σέρβα ακραία, Μπριτζίτκα Μόλναρ σε εξαιρετική μέρα.

Το αποτέλεσμα βέβαια μόνο ανησυχία δεν προκαλεί στο κιτρινόμαυρο στρατόπεδο, αφού τα κορίτσια του Γιώργου Σαμαρά παρά το γεγονός ότι έχουν ήδη εξασφαλίσει την θέση στην εξάδα και όπως όλα δείχνουν και την πρώτη θέση, δεν παράτησαν το παιχνίδι στο 2-0, αντιθέτως τα έδωσαν όλα και δείχνοντας στοιχεία μεγάλης ομάδας, έφτασαν κοντά στο διπλό, κάτι που όμως δεν κατάφεραν, με αποτέλεσμα να γνωρίσουν την πρώτη τους ήττα στο πρωτάθλημα.
Πράσινο ξεκίνημα
Ψυχωμένες μπήκαν στο παιχνίδι οι πράσινες, θέλοντας από νωρίς να επιβάλλουν τον ρυθμό τους και να οδηγήσουν την κούρσα στο σκορ. Η πίεση στο σερβίς και η "χαλασμένη" υποδοχή της ΑΕΚ, οδήγησαν το συγκρότημα του Σπύρου Χουντουμάδη στο 9-4, ενώ η Γελένα Μλαντένοβιτς εξασφάλισε τόσο με το έξυπνο σερβίς της, όσο και με τα... φαρμακερά καρφιά της το προβάδισμα στο σκορ, μέχρι το 16-14. Το μεγάλο όπλο της ΑΕΚ όμως, το ισχυρό μπλοκ από Κις, Μποροβίντσεκ και Λαμπρινίδου έφερε στα ίσια το παιχνίδι (19-19), κάτι που όμως δεν κράτησε για πολύ, αφού οι γηπεδούχοι με τις Μόλναρ και Μαχόν, αλλά και έναν συνδυασμό λάθος επιλογών από την Ενωση, έδωσαν το πρώτο σετ στον Παναθηναϊκό με 25-20.

Το δεύτερο ήρθε... από Σερβία
Με κεκτημένη ταχύτητα και την Μπριτζίτκα Μόλναρ σε μεγάλα κέφια, μπήκαν στο δεύτερο σετ οι πράσινες, εξασφαλίζοντας και πάλι ελαφρύ προβάδισμα στο σκορ. Η σέρβα ακραία καθάριζε κάθε σχεδόν φάση για το Τριφύλλι, την ώρα που οι κιτρινόμαυρες παρουσίαζαν ολιγωρία τόσο στην επίθεση, όσο και την άμυνα. Τα λάθη στην υποδοχή συνεχίστηκαν, με αποτέλεσμα οι πράσινες να βγαίνουν στην κόντρα επίθεση με χαρακτηριστική ευκολία και να τελειώνουν τις φάσεις με τις δύο σέρβες (Μόλναρ, Μλαντένοβιτς), αλλά και την Μαχόν, που έδωσε ρεσιτάλ στο μπλοκ, κάνοντας το 2-0.

Η αντεπίθεση της Κις
Η αδικαιολόγητη όμως, για τις μέχρι τώρα εμφανίσεις της, απόδοση της ΑΕΚ άρχισε να αλλάζει, αφού τα κορίτσια του Γιώργου Σαμαρά άρχισαν να βρίσκουν ρυθμό και να κάνουν το παιχνίδι τους. Με πρώτο... βιολί την διαγώνιο, Κάταλιν Κις, το εξαιρετικό μπλοκ και το ρίσκο στο σερβίς, η Ενωση βγήκε στην αντεπίθεση μειώνοντας σε 2-1 και αφήνοντας τον Παναθηναϊκό στους 12 (!) μόλις πόντους στο τρίτο σετ.

Στα ίσια
Η... επέλαση της ΑΕΚ συνεχίστηκε και στο τέταρτο, με τις φιλοξενούμενες να προχωρούν ασταμάτητες από πόντο σε πόντο. Οι κεντρικές, Μποροβίντσεκ και Λαμπρινίδου είτε... εκτελούσαν σε πρώτο χρόνο, είτε έβαζαν στοπ στις πράσινες, κάνοντας τη ζωή των αμυντικών εύκολη, τη στιγμή που τα κορίτσια του Σπύρου Χουντουμάδη έδειχναν να έχουν βραχυκυκλώσει και ούτε η είσοδος της Ελευθερίας Χατζηνίκου μπόρεσε να βοηθήσει, με την ισοφάριση να έρχεται μοιραία.

Το σόου της Μπίκι
Παρά το πεσμένο ηθικό και την απώλεια των δύο προηγούμενων σετ, το Τριφύλλι έδειξε χαρακτήρα και με το... one woman show της Μπριτζίτκα Μόλναρ, μπόρεσε να πανηγυρίσει τελικά την νίκη, σε ένα τάι μπρέικ που έσπασε καρδιές.

Τα σετ: 25-20, 25-21, 12-25, 13-25, 15-13


Διαβάστε περισσότερα: http://www.sport.gr/default.asp?pid=4&aid=84527#ixzz1BJyS6BUU
http://liberovolley11.blogspot.com/2010/01/11_08.html

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ-ΙΔΡΥΜΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ






Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2011, στις 19:00

Οι Εκδόσεις ΜΙΛΗΤΟΣ το Σπίτι της Κύπρου και το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης παρουσιάζουν το Λεύκωμα με τίτλο:
Μιχάλης Κακογιάννης - Κινηματογράφος
με φωτογραφίες από τις ταινίες του σκηνοθέτη

Ένα κολάζ αναμνήσεων,  μία  αποτύπωση  σημαντικών στιγμών της προσωπικής διαδρομής του μεγάλου Έλληνα δημιουργού. Ένα ταξίδι στο χρόνο και στη φιλμογραφία του Κύπριου σκηνοθέτη, που ξεπέρασε τα στενά όρια της πατρίδας του και καταξιώθηκε διεθνώς.  Οδηγός μας οι  φωτογραφίες αξέχαστων Ελλήνων και ξένων πρωταγωνιστών του Μ. Κακογιάννη όπως η Έλλη Λαμπέτη, η Μελίνα Μερκούρη, η Ειρήνη Παπά, ο Δημήτρης Χορν, ο Μάνος Κατράκης, ο Antony Quinn ο Alan Bates, η Katharine Hepburn και τόσοι άλλοι, που αφέθηκαν στη μαγική σκηνοθετική μπαγκέτα του, όπως και "κλεμμένες" στιγμές από γυρίσματα και πρόβες, αδιάψευστοι μάρτυρες της μεγάλης πορείας  του στην 7η Τέχνη του κόσμου.

Χαιρετίζει ο Πρέσβης της Κύπρου στην Ελλάδα: κ. Ιωσήφ Ιωσήφ

Για το Λεύκωμα και τον Μιχάλη Κακογιάννη μιλούν:

Μίκης Θεοδωράκης
Τάσος Μπουλμέτης
Γιώργος Νανούρης
Ευδοκία Ρουμελιώτη

Συντονίζει: Χρήστος Σιάφκος
Θα ακολουθήσει προβολή της ταινίας του Μιχάλη Κακογιάννη: Βυσσινόκηπος
με τους Charlotte Rampling, Alan Bates, Katrin Cartlidge κ.α.

Είσοδος Ελεύθερη
Αίθουσα: Κινηματογράφος
Κρατήσεις: τηλ. 210 34 18 579, Δευ – Παρ  11:00-14:00, θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας



Θέατρο

Πέμπτη 27, Παρασκευή 28 & Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2011, στις 21:00
CUT Project / DE-FENCES
από το Θέατρο ΕΝΤΡΟΠΙΑ

Το Θέατρο ΕΝΤΡΟΠΙΑ παρουσιάζει την Performance DE-FENCES, αποτέλεσμα του διεθνούς CUT Project. Το Project, με θέμα τη νέα ευρωπαϊκή γεωγραφία, καθώς και τα «τείχη» και τις   «διαχωριστικές γραμμές», 20 χρόνια μετά την πτώση του Τείχους του Βερολίνου και του τέλους του ψυχρού πολέμου, αναπτύχθηκε μέσα από έρευνα και διαμονή (residency) μιας καλλιτεχνικής ομάδας της ΕΝΤΡΟΠΙΑΣ σε πρώην και νυν διχοτομημένες περιοχές -Παλαιστίνη, Βερολίνο, Λευκωσία, Κόσσοβο- σε συνεργασία με τοπικούς φορείς και καλλιτέχνες.

Η τελική πολύγλωσση παράσταση πολυμέσων «DE-FENCES» παρουσιάστηκε ζωντανά, για πρώτη φορά και μετά την Residency της Αθήνας με τη συμμετοχή των διεθνών συνεργατών, στο Θέατρο ΔΙΠΥΛΟΝ (13–15 Μαΐου 2010), ενώ παράλληλα προβαλλόταν σε πραγματικό χρόνο μέσω live-streaming στο διαδίκτυο στο Χώρο Τέχνης K-SALON του Βερολίνου, όπου το εκεί κοινό είχε τη δυνατότητα, μέσα από τις διαδραστικές εγκαταστάσεις των Νέων Τεχνολογιών, να «αντιδρά» στο ζωντανό θέαμα της Αθήνας. Οι οπτικές αυτές «αντιδράσεις» προβάλλονταν σε ξεχωριστή οθόνη και στους δύο χώρους, «συμβάλλοντας» μ’ αυτόν τον τρόπο στο όλο θέαμα.

H μεθοδολογία και η εξέλιξη του Project παρουσιάστηκαν στο Goldsmiths του Πανεπιστημίου του Λονδίνου, στο πλαίσιο τoυ Συνεδρίου "Transformations of Narrative in the Postcolonial Era" πoυ διοργανώθηκε από το Pinter Centre for Performance and Creative Writing, 11-13 Νοεμβρίου 2010.

Tώρα, μετά από περαιτέρω επεξεργασία και εστιάζοντας επίσης στους διαχωρισμούς των «άυλων τειχών», που συνιστούν το σύγχρονο αστικό τοπίο όπως επίσης και υπό το πρίσμα μιας ειρωνικής επικαιρότητας, λόγω του οικονομικού «τείχους» που οριοθετεί τη χώρα μας σε μια «περιθωριοποιημένη» ζώνη, παράλληλα με την ανέγερση ενός «φοβικού» τείχους στον Έβρο και τις εξαγγελίες για πλωτά στρατόπεδα συγκέντρωσης μεταναστών, θα παρουσιαστεί στην Αθήνα από την Πέμπτη 27 έως και Σάββατο 29 Ιανουαρίου, στις 21.30.

Συμμετέχει και ο Γερμανός Συνθέτης & Sound Designer Mike Koloska, από το Βερολίνο, για να παίξει live-electronics κατά τη διάρκεια της παράστασης.

Η παράσταση παρουσιάστηκε στην Λευκωσία [16-17 Δεκεμβρίου 2010] στην Αίθουσα «Μελίνα Μερκούρη», με την Υποστήριξη του Δήμου Λευκωσίας και του Υπουργείου Παιδείας & Πολιτισμού της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Επίσης, θα παρουσιαστεί στο διεθνώς γνωστό για την πρωτοποριακή δουλειά του Θέατρο HEBBEL-AM-UFER του Βερολίνου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ 100 Grad (24-27 Φεβρουαρίου 2011).


ΣΥΛΛΗΨΗ – ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ – ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:            Μαρίλλη Μαστραντώνη
ΣΚΗΝΙΚΑ – ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ:                                             Γεωργία Μπούρδα
ΜΟΥΣΙΚΗ – SΟUND DESIGNER:                                  Mike Koloska
KIΝΗΣΗ:                                                                       Δέσποινα Χατζηπαυλίδου
VIDEO:                                                                         Δημήτρης Κωτσαράς
ΦΩΤΙΣΜΟΙ – ΚΑΜΕΡΕΣ:                                              Mιχάλης Μπούρης
ΒOΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ:                                               Μελίνα Σκούφου
TECHNOLOGY CONSULTANT:                                                 Eυάγγελος Χαβιάρης
SOUND ENGINEER:                                                     Αλέξης Γρίβας

PERFORMER: Δήμητρα Αντωνάκη, Νίκος Ευσταθιάδης, Γιώργος Μηλιώτης, Βασίλης Παπαδημητρίου, Αγγελική Τόμπρου, Τσαμπίκα Φεσάκη, Μαρία Φράγκου


 
CUT Project / DE-FENCES από το Θέατρο ΕΝΤΡΟΠΙΑ
Πέμπτη 27, Παρασκευή 28 & Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2011, στις 21:00
Αίθουσα: Θέατρο
Διάρκεια παράστασης: 60 λεπτά  
Εισιτήρια: 18€ Κανονικό, 12€ Φοιτητικό, Σπουδαστικό, Μαθητικό, Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας (ΟΑΕΔ) & Πολυτέκνων (ΑΣΠΕ) & Ευρωπαϊκής Κάρτας Νέων

Promo-video στα link:    http://www.youtube.com/watch?v=t7wH1OorL10,

Παραγωγή: ΕΝΤΡΟΠΙΑ
Με την Υποστήριξη του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Ιδρύματος (E.C.F.)


Θέατρο

Δευτέρα 31 Ιανουαρίου, Τρίτη 1, Παρασκευή 4, Σάββατο 5 & Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011, στις 21:00
Beckett 3B
Παράσταση πάνω στα "κείμενα για το τίποτα" του Μπέκετ
Σύλληψη, Σκηνοθεσία:  Έρση Πήττα

Μια παράσταση - αποτέλεσμα πολύμηνης ομαδικής δουλειάς που βασίζεται στην έρευνα που έκανε η ομάδα πάνω στα «κείμενα για το τίποτα» του  Beckett τα οποία γραμμένα το 1950,  αντανακλούν την εντονότερη ψυχαναλυτική περίοδο του συγγραφέα. Μέσα από την επεξεργασία των κειμένων η ομάδα οδηγήθηκε σε μια έκφραση σωματικού θεάτρου. Οι ηθοποιοί ξανα-συνέθεσαν τα κείμενα, με τα έντονα ποιητικά στοιχεία, καθιστώντας τα βιωματική εμπειρία και τα αποδίδουν χρησιμοποιώντας τόσο το τραγικό όσο και το κωμικό στοιχείο έκφρασης.
Η επαναληπτική χρήση της ίδιας ομάδας λέξεων με μία ποικιλία παραλλαγών οδηγούν στη συνειδητοποίηση της εναλλαγής των εννοιών όπως: Η γέννηση είναι ο θάνατος «πότε πέθανα δεν ξέρω» αλλά δεν ξέρω πότε γεννήθηκα... αλλά και στη διατύπωση των καίριων ερωτημάτων του συγγραφέα «Πού θα πήγαινα αν μπορούσα να πάω; Tι θα ήμουνα αν μπορούσα να είμαι; Tι θα έλεγα αν είχα φωνή;»
Μία παράσταση όπου η έκφραση του προσώπου αποτελεί μία μάσκα που αντανακλά το κενό, ενώ η κίνηση του σώματος το "γεμίζει" και η φωνή έναρθρη ή άναρθρη υπογραμμίζει την ίδια την σιωπή  από  όπου ξεπηδάνε εικόνες με ένταση και εικαστική ομορφιά, ή επιδρά ως παραμορφωτικός καθρέπτης στο υποκείμενο - σώμα.
Το 3B του τίτλου της παράστασης αναφέρεται τόσο στον συγγραφέα, όσο στον Bion τον ψυχαναλυτή του Beckett και στον Bacon από το έργο του οποίου η ομάδα άντλησε ερεθίσματα.

Δευτέρα 31 Ιανουαρίου,  Τρίτη 1,  Παρασκευή 4, Σάββατο 5 & Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011, στις 21:00
Beckett

Παράσταση πάνω στα «κείμενα για το τίποτα» του Μπέκετ
Σύλληψη, Σκηνοθεσία:  Έρση Πήττα
Μουσική:  Θοδωρής Αμπαζής

Παίζουν οι ηθοποιοί (αλφαβητικά): Μαρία Βλαβιανού, Πάνος Γκιουλής, Γιάννης Νταής, Μαρία Περδίκη,  Ειρήνη Στάικου, Κοσμάς Χατζής

Διάρκεια: 60'
Αίθουσα: Θέατρο
Εισιτήρια: 18€ Κανονικό, 12€ Φοιτητικό, Σπουδαστικό, Μαθητικό, Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας (ΟΑΕΔ) & Πολυτέκνων (ΑΣΠΕ) & Ευρωπαϊκής Κάρτας Νέων
***

Θέατρο

Δευτέρα 31 Ιανουαρίου & Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011, στις 21:30
NΟ  BODY ELSE
Σύλληψη - Σκηνοθεσία: Κίρκη Καραλή
Στον ειδικά διαμορφωμένο υπόγειο χώρο 

Έξι μηχανές κατασκευής ιστοριών διηγούνται το αποτύπωμα της μνήμης σ' ένα σώμα που λειτουργεί εδώ και 25 χρόνια. Ή αλλιώς: ένα μικρό κόρπους με τις οδηγίες χρήσης μου.
Το αυτονόητο, το άμεσα διαθέσιμο και προσβάσιμο, το ακαθόριστα εξερευνημένο, με τα πολύτιμα εξαρτήματα, τις μοναδικές λεπτομέρειες, τους ιδιαίτερους αυτοματισμούς, τις προσωπικές του διαθέσεις, προτιμήσεις, συστάσεις... Το σε κατάσταση μηδενικής απόστασης κι εξαιρετικής οικειότητας Σώμα: Μεταφέρει μνήμη κυτταρική. Μνήμη συλλογική. Ένστικτα. Απορίες. Και είναι σε θέση να πει -ερήμην του- ιστορίες ασήμαντες ή και Ιστορικές. Καμία ιστορία, μέχρι σήμερα, δε γράφτηκε ως το τέλος.

Η σύνθεση της δραματουργίας προέκυψε από την ομάδα και τα αναγνώσματά της. Η σκηνική της μεταφορά προέκυψε κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Οτιδήποτε προκύψει κατά τη διάρκεια των παραστάσεων αποτελεί μέρος της.

Η παράσταση είναι ακατάλληλη για ανηλίκους

Συντελεστές
Σύλληψη - Σκηνοθεσία:                      Κίρκη Καραλή
Σκηνικά - Κοστούμια:                          Ηλένια Δουλαδίρη, Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Σχεδιασμός φωτισμού:                       Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Εικαστική παρέμβαση στο χώρο:       Κωνσταντίνος Πάτσιος
Βοηθός σκηνοθέτη:                            Λητώ Τριανταφυλλίδου


Παίζουν (αλφαβητικά): Ελένη Ευθυμίου, Χριστίνα Μπιρμπίλη - Καραλέκα,
Χρήστος Τανταλάκης,  Τάσος Τσουκάλης-Δημητριάδης,  Αναστασία Χατζάρα,
Μαρία Ψαρολόγου

Κάθε Δευτέρα & Τρίτη, από 31/1 έως 1/3/2011
Στον Ειδικά διαμορφωμένο Υπόγειο Χώρο
Ώρα: 21:30
Διάρκεια: 80’
Εισιτήριο: 15€ Κανονικό, 10€ Φοιτητικό, Σπουδαστικό, Μαθητικό, Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας (ΟΑΕΔ) & Πολυτέκνων (ΑΣΠΕ) & Ευρωπαϊκής Κάρτας Νέων

ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ  WWW.MEDIASOUP.GR


Κουκλοθέατρο 
Βραδιές Κουκλοθέατρου για Μεγάλους
Κάθε Πέμπτη στις 21:00
Εισιτήριο: 10€
Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2011

Κουκλοθέατρο Αντάρα
Παράσταση: Φασουλής

Κουκλοθίασος: Ο τρελός του βασιλιά
Παράσταση: Ο Κανείς και ο Τίποτα


Η παράσταση Φασουλής δεν ακολουθεί μια παραδοσιακή φόρμα παρόλο που διατηρεί όλα τα καρναβαλικά χαρακτηριστικά του χαρακτήρα. Ο Φασουλής αντιμετωπίζοντας την ζωή και τον θάνατο σαν ένα παιχνίδι αμφισβητεί ευθέως την σοβαρότητα των ίδιων αυτών καταστάσεων. Περιγελώντας τις δίνει σε όλους ένα εργαλείο, το γέλιο, για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν αυτά που φοβούνται.

Συντελεστές: Άγγελος Ρωμαντζής
Διάρκεια: 25’
Ηλικίες κοινού: από 5 χρονών

 Ο Άγγελος Ρωμαντζής παρακολούθησε το εργαστήριο θεατρικής μαριονέτας Αγιούσαγια!, δημιουργώντας το κουκλοθέατρο Αντάρα. Από τότε δουλεύει επαγγελματικά, με δικές του παραγωγές και σε συνεργασία με άλλους θιάσους. Δίνει παραστάσεις σε θέατρα και στους δρόμους τις Ελλάδας και του εξωτερικού. Είναι ενεργό μέλος του ελληνικού  κέντρου κουκλοθέατρου.

Κουκλοθίασος «Ο τρελός του βασιλιά»

Ο Κανείς και ο Τίποτα
Το έργο βασίζεται σε μια αρχαία ιαπωνική φάρσα, διαδραματίζεται στη φεουδαρχική Ιαπωνία όπου το κεντρικό ρόλο κρατούν 2 υπηρέτες και ένα κουτί. Το μυστηριώδες περιεχόμενο του κουτιού βάζει σε μπελάδες τους υπηρέτες και κάνουν άνω κάτω τον οίκο του αφέντη τους που τους έχει διατάξει να τον φυλάσσουν κατά την απουσία του. Ένα έργο με ξυλόγλυπτες γαντόκουκλες και άφθονο γέλιο που απευθύνετε σε μικρούς και μεγάλους!
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ:  25’

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: 
Σκηνοθεσία :  Αλέξανδρος Μονοκάνδυλος
Σκηνογραφία, κατασκευή σκηνικών, κατασκευή κούκλων:  Αλέξανδρος Μονοκάνδυλος
Κουκλοπαίχτες :  Αλέξανδρος Μονοκάνδυλος, Άγγελος Ρωμαντζής
Ο Κουκλοθίασος «Ο τρελός του βασιλιά» ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2010. Ιδρυτής του θιάσου είναι ο Αλέξανδρος Μονοκάνδυλος. Στόχος του θιάσου είναι η θεατρική δημιουργία με όχημα την κούκλα και τον αποχαρακτηρισμό του κουκλοθέατρου ως αποκλειστικά ενός θεάματος για παιδιά στο υποσυνείδητο του κοινού και την αποδόμηση της ταυτότητας αυτής. Το έργο «ο Κανείς και ο Τίποτα» η πρώτη παραγωγή του θιάσου βασίστηκε σε αυτή την προσπάθεια δημιουργώντας μια παράσταση η οποία απευθύνετε σε όλους ανεξαρτήτως ηλικίας.
***
Κουκλοθέατρο για Μικρούς & Μεγαλύτερους
Κάθε Κυριακή στις 11:00 & στις 17:30
Αίθουσα: BLACK BOX
Εισιτήριο: 8€

Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2011
Θέατρο Μαριονέτας Μπαρούτι στην Άκρη της Κλωστής
Παράσταση:  Τρελή Συναυλία


Η “Τρελή Συναυλία” είναι μία θεατρική-μουσική παράσταση όπου οι μαριονέτες παρουσιάζουν μία ποικιλία από διαφορετικά είδη μουσικής και αποτελείται από μια σειρά μικρών κωμικών σκετς συνδυασμένα με σκηνές κλόουν. Η ακρίβεια και η φυσικότητα της κίνησης αυτών των μικρών χαρακτήρων παράγουν μια συνεχή έκρηξη χαράς και γέλιου, εμπλέκοντας τους θεατές σε αυτό το διασκεδαστικό παιχνίδι.


Περίληψη της παράστασης:
Δύο κλόουν συναγωνίζονται στην καθαριότητα της σκηνής όπου θα γίνει μία μεγάλη συναυλία. Ο βιρτουόζος μαέστρος Γκουστάβο με τις συνεχόμενες γκάφες του στο πιάνο. Η χορεύτρια της σάμπα  Miss Maruka φλερτάροντας με τους θαυμαστές της. Ο Mr Dupi σταρ του ροκ εντ ρολ ψάχνει την αγαπημένη του μέσα στο κοινό. Στιγμές αγάπης κλείνουν αυτή την τρελή συναυλία.

Η ομάδα Baruti ερευνά από το 1987 διαφορετικές φόρμες έκφρασης, με σκοπό να βρίσκει πάντα έναν απλό τρόπο να εκπλήσσει τον θεατή. Έχει παρουσιάσει τη δουλειά της σε πολλά διεθνή φεστιβάλ. Αυτή η συνεχής επαφή με διαφορετικές κουλτούρες και πολιτισμούς έχει δώσει στην ομάδα μια ανοιχτή οπτική, που προσφέρει το απαραίτητο υλικό για τη δημιουργία της κάθε παράστασης.

Συντελεστές
Σκηνοθεσία:Francisco Brito.
Εμψύχωση: Cristo Brito, Nikos Ntasios, Aneta Stefanopulos, Francisco Brito
Μουσική: Παύλος Σαραντινός
Φωτισμός: Γιάννης Νερουλίδης

Διάρκεια παράστασης: 60 λεπτά.
Τεχνική:  μαριονέτες με στικ πάνω σε τραπέζι.

***

Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2011
Θέατρο Μαριονέτας Νευρόσπαστον
Παράσταση:  Σιδηροδρομικός Σταθμός Ανεμούπολης

Μια φορά κι έναν καιρό, ήταν μια μικρή πόλη. Μια πόλη που την αγαπούσαν οι άνεμοι και έτσι οι κάτοικοί της την ονόμασαν Ανεμούπολη. Η μικρή πόλη με τον καιρό μεγάλωσε και απέκτησε ένα σιδηροδρομικό σταθμό, ένα τρένο και φυσικά ένα σταθμάρχη.

Κάθε μέρα τώρα, η Φρόσω η καρβουνιασμένη μηχανοδηγός, φέρνει με το τρένο κάποιον επισκέπτη. Ας γνωρίσουμε κάποιους. Τον περιπλανώμενο Buster που ο άνεμος θα τον... πάρει και θα τον σηκώσει, τον Τρύφωνα τον Νταουλτζή που γυρίζει από πόλη σε πόλη παίζοντας με το νταούλι του, την Άλκηστη που ψάχνει τον αγαπημένο της ανάπηρο χορευτή Παναγιώτη και φυσικά τον Θωμά τον σταθμάρχη με τη σφυρίχτρα του.

Ακούστε... το τρένο έρχεται.
Ας δούμε ποιόν φέρνει στην Ανεμούπολη.ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Κουκλοπαίκτες:

Μαρία Βασιλικά, Χρήστος Πατσαρασλής




Η ομάδα ΝΕΥΡΟΣΠΑΣΤΟΝ αποτελείται από την Μαρία Βασιλικά και τον Χρήστο Πατσαρασλή. Ξεκίνησε στη Θεσσαλονίκη το 2007 και ανεβάζει παραστάσεις κουκλοθέατρου με μαριονέττες. Οι μαριονέττες είναι ξυλόγλυπτες, κατασκευασμένες από τα μέλη. Η ομάδα ανεβάζει την τρέχουσα περίοδο τρία έργα. Το έργο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΑΝΕΜΟΥΠΟΛΗΣ, το χριστουγεννιάτικο ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΗ ΒΑΣΙΛΗ και το έργο ΤΟΥ ΠΑΠΠΟΥ ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ.


Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Πειραιώς 206, Ταύρος, Αθήνα 117 78,  τηλ. 210 3418 550,  φαξ.  210 3418 570
Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο : info@mcf.gr Ιστοσελίδα:  www.mcf.gr

Εισιτήρια προπωλούνται στα ταμεία του Ιδρύματος (Πειραιώς 206, Ταύρος)
Δευ-Παρ 11:00 - 14:00 και τα απογεύματα μία ώρα πριν την παράσταση
Αγορά με πιστωτική κάρτα: 210 3418579, Δευ-Παρ 11:00 - 14:00 και στην Iστοσελίδα του Ιδρύματος
www.mcf.gr


Υποστηρικτές Ιδρύματος Μ. Κακογιάννης
Konstantinos
Playground Productions

Χορηγοί  Επικοινωνίας Ιδρύματος Μ. Κακογιάννης
ελculture.gr
Ως 3
mediasoup.gr
Γραφείο Τύπου ΙΜΚ:  Χαρά Πετρούνια
 210 52 44 648, 6972 710 991, e-mail: x-petrouyia@ath.forthnet.gr



Στα πόδια μας, ο αρχαίος Πειραιάς

Κείμενο: Χ.Κ. Λαζαρόπουλος
Συνέχεια στις ανασκαφές μεγάλης έκτασης που πραγματοποιήθηκαν το 1951 από την ομάδα Πολίτη στην περιοχή της Παλιάς Κοκκινιάς έδωσε η αρχαιολόγος κ. Έφη Λυγκούρη με αφορμή την κατεδάφιση του παλαιού νοσοκομείου Σαπόρτα στη συμβολή των οδών Αγίων Αναργύρων και Κεχαγιά, καθώς και ανασκαφές σε οικόπεδο επί της οδού Πειραιώς.

Παρότι όλη αυτή η πρώτη περιοχή αποτελεί συνέχεια της Παλιάς Κοκκινιάς, κάποιοι κακώς πληροφορημένοι εξακολουθούν να κάνουν λόγο περί Καμινίων ή Ρέντη. Η αλήθεια είναι ότι η σημερινή συνοικία της Παλιάς Κοκκινιάς αρχίζει θεωρητικά από την οδό Μουτσοπούλου και θεωρητικά καλύπτει τα όρια μεταξύ των δήμων Πειραιά και Νικαίας – Ρέντη. Παλαιότερα, η γεωγραφική ζώνη που λεγόταν «Παλιά Κοκκινιά» εκτεινόταν από τις σημερινές γέφυρες της Πέτρου Ράλλη, τον Κηφισό, τα Άσπρα Χώματα και κατέληγε μέχρι τη Λεύκα όπου συνόρευε με την Αγιά Σοφιά και τα Μανιάτικα κατά μήκος της οδού Θ. Ρετσίνα και από την αρχή της οδού Παλαμηδίου.

Με τις πρόσφατες ανασκαφικές έρευνες της κ. Λυγκούρη, δίδεται μια νέα αντίληψη σχετικώς με τη δημιουργία του Πειραιά. Όπως αναφέρεται σε σχετικά δημοσιεύματα που έγιναν στο περιοδικό «Αρχαιολογία» και στο ειδικό ένθετο του κυριακάτικου «Βήματος», όταν ο Περικλής κάλεσε τον διάσημο αρχιτέκτονα Ιππόδαμο τον Μιλήσιο και τού είπε: «Εδώ θα σχεδιάσεις μια νέα πόλη»! Κι ο Ιππόδαμος έχοντας μπροστά του μιαν εντελώς ελεύθερη έκταση, αυτό έκανε, εφαρμόζοντας τις αρχές του πολεοδομικού σχεδίου που ο ίδιος εφηύρε.

Στιγμιότυπο από 
το ανασκαφικό έργο.
Όλα αυτά συνέβησαν στη λαμπρή από κάθε άποψη Κλασική εποχή και το αποτέλεσμά τους ήταν μια ιδεώδης και αξιοθαύμαστη πόλη, ονομαζόμενη Πειραιάς. Και έτσι ο Πειραιάς εμφανίζεται στην Ιστορία ξαφνικά και από το πουθενά. Λευκό χαρτί, οι προηγούμενοι αιώνες, ακόμη και τα αμέσως προηγούμενα χρόνια. Γίνεται; Ασφαλώς, όχι. Πόσο μάλλον όταν είναι γνωστό πως η Αττική από τη Νεολιθική εποχή ήδη ήταν σπαρμένη από οικισμούς.

Στην ευρύτερη περιοχή της Παλιάς Κοκκινιάς ζούσαν οι πρώτοι «Πειραιώτες» ως τα γεωμετρικά και τα αρχαϊκά χρόνια, σύμφωνα με την αρχαιολόγος κ. Έφη Λυγκούρη, προϊσταμένη της ΚΣΤ΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων. Την πρότασή της μάλιστα παρουσίασε η ίδια σε ομιλία της για τον αρχαίο Πειραιά και το μουσείο του, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.

«Η αρχική κώμη του Πειραιά η οποία μαζί με τα γειτονικά χωριά, τους μετέπειτα δήμους της Ξυπέτης (Νέο Φάληρο, Μοσχάτο),του Φαλήρου (Παλαιό Φάληρο) και των Θυμαιτάδων (Κερατσίνι) αποτελούσε σύμφωνα με τον Πολυδεύκη ένα τετράκωμο με κέντρο το ιερό του Ηρακλέους στα Καμίνια προς τιμήν του οποίου τελούνταν αγώνες» αναφέρει η κ. Λυγκούρη.

Και καθώς οι καλύτερες αποδείξεις στην αρχαιολογία είναι πάντα οι ανασκαφές, σε αυτές στηρίζεται και η ίδια. «Το βέβαιο είναι ότι αυτός ο δήμος δεν έχει καμία σχέση με τη θέση της κλασικής πόλης του Πειραιά» προσθέτει. Και από την άλλη, στον σημερινό Πειραιά δεν έχει έρθει στο φως τίποτε που να χρονολογείται νωρίτερα από την Κλασική εποχή.

Μόνο ένα ιερό, της Αρτέμιδος Μουνιχίας, το οποίο έχει ανασκαφεί στη δυτική άκρη του ομώνυμου λιμανιού (σημερινή Καστέλλα) χρονολογείται από τη Νεολιθική εποχή. Και ίσως ήταν το μόνο κατοικημένο σημείο της Πειραϊκής χερσονήσου. Η αιτία αυτής της ιδιαιτερότητας θα πρέπει να αναζητηθεί στη μορφολογία του εδάφους, η οποία ήταν εντελώς διαφορετική από τη σημερινή.

Το νησί

Μέχρι το Μοσχάτο έφθανε η θάλασσα κατά την τεταρτογενή περίοδο και εκείνη την εποχή ο Πειραιάς ήταν νησί. Η παραλία του Σαρωνικού κόλπου με τον Φαληρικό όρμο, τη χερσόνησο του Πειραιά και τα τρία λιμάνια του, ακτή μήκους 14 χιλιομέτρων δεν υπήρχε. Σχηματίσθηκε πολύ αργότερα και βαθμιαία με τις προσχώσεις του Κηφισού οπότε και το νησί ενώθηκε με την ξηρά. Όπως φαίνεται όμως στη συλλογική μνήμη είχε διατηρηθεί το γεγονός, μαρτυρούμενο επίσης από την ίδια την ονομασία του Πειραιά.

Όπως αναφέρει μάλιστα ο Παυσανίας «του τε Πειραιά νησιάζοντα πρότερον και πέραν της ακτής κείμενον ούτως φασιν ονομασθήναι». Αλλά και ο λεξικογράφος Σουΐδας γράφει: «Ην πρότερον ο Πειραιεύς νήσος όθεν και τούνομα είληφεν από το διαπεράν».

Παρ’ όλα αυτά ένα έλος που λεγόταν Αλίπεδον παρέμενε ως τα κλασικά χρόνια στον Πειραιά, εμποδίζοντας την επικοινωνία με την άγονη, πειραϊκή χερσόνησο.«Και αυτός ήταν ο λόγος που οι παλαιότεροι κάτοικοι είχαν επιλέξει να κατοικήσουν σε θέσεις που βρίσκονταν πριν από αυτή την ελώδη περιοχή,μάλιστα κοντά στον Κηφισό» σημειώνει η Ε.Λυγκούρη. Το έλος του Αλιπέδου καλύπτει τα σημερινά Καμίνια και τον Ρέντη αφού το έδαφος αυτών των περιοχών βρίσκονται κάτω από το επίπεδο της θάλασσας κι έως πριν από λίγα χρόνια σημειώνονταν πλημμύρες είτε από την υπερχείλιση του Κηφισού, είτε από τις καταιγίδες. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι από τη συγκέντρωση των λιμναζόντων υδάτων, τα Καμίνια ήταν γνωστά ως «Γουρουνόλακκος».

Οι ανασκαφές

Το αρχαίο νεκροταφείο, τα κτήρια, ο δρόμος,
 τα απομεινάρια των κλιβάνων και τα πηγάδια. 
Αρχαιότητες της Πρωτογεωμετρικής έως την ύστερη Γεωμετρική περίοδο έχουν εντοπισθεί από τις πρόσφατες ανασκαφές της Εφορείαςστην Παλιά Κοκκινιά κατά μήκος της οδού Κεχαγιά, δίπλα στο 10ο και το 11ο Λύκειο Πειραιά. Εκεί βρισκόταν το παλιό νοσοκομείο «Σαπόρτα» το οποίο κατεδαφίστηκε κακήν κακώς για να δώσει τη θέση του σε ένα τερατούργημα δήθεν «πολυτελών» διαμερισμάτων, στα θεμέλια των οποίων υπάρχουν τα θεμέλια του αρχαίου οικισμού.

Μέρος του οικισμού διασώθηκε την τελευταία στιγμή, ύστερα από παρεμβάσεις ενεργών πολιτών της Παλιάς Κοκκινιάς.

Κάτω από το τερατούργημα που ονομάσθηκε «Οικόπολις» αποκαλύφθηκε μία αρχαία οδός με το ένα της ανάλημμα, η οποία πλαισιώνεται μάλιστα από συστάδες τάφων σε ταφικούς περιβόλους. Κτίσματα, των οποίων η χρήση δεν έχει ακόμη προσδιορισθεί, εντοπίσθηκαν σε επαφή με τον αρχαίο δρόμο ενώ κοντά του βρέθηκαν τέσσερις κλίβανοι από πηλόχωμα και πηγάδια τα οποία περιείχαν κεραμική.

Σε άλλο μεγάλο οικόπεδο, εξάλλου, επί της οδού Πειραιώς μεταξύ Καμινίων και Ρέντη βρέθηκαν τα θεμέλια ενός μεγάλου κτιρίου με περίβολο και αυλή στο κέντρο, γύρω από την οποία αναπτύσσονται δωμάτια (ύστερη Γεωμετρική εποχή). Όπως επισημαίνει η κ. Λυγκούρη: «Η περιοχή της ανασκαφής κατακλύζεται διαρκώς από νερό, υπάρχουν αντλίες που λειτουργούν συνέχεια, προκειμένου να μένει καθαρή». Γιατί προφανώς το έλος δεν έχει υποχωρήσει εντελώς. Αλλά και από παλαιότερες ανασκαφές στην άκρη της χερσονήσου της Μουνιχίας (από τον Ι. Θρεψιάδη το 1935) είχε εντοπισθεί οικισμός που κατοικήθηκε από την πρώιμη Γεωμετρική εποχή ως την ύστερη Γεωμετρική.

Χαρακτηριστική είναι η εικόνα που εμφανίζει το οικόπεδο απέναντι από το πρώην νοσοκομείο Σαπόρτα, το οποίο επίσης κατεδαφίστηκε για να ορθωθεί άλλο τσιμεντένιο τέρας "πολυτελών" διαμερισμάτων. Στα θεμέλια βρέθηκε η συνέχεια της οδού και των τάφων, πηγάδια με πεντακάθαρο νερό και κομμάτια αγγείων. Η ανασκαφή συνεχίζεται με αργούς ρυθμούς εξαιτίας των ευρημάτων που έρχονται καθημερινά στην επιφάνεια αλλά και του νερού που αναβλύζει από τα έγκατα της γης.

Ο χώρος της ανασκαφής είναι ορατός από τους διαβάτες και διαρωτάται κανείς πώς είναι δυνατόν να καταστρέφεται αυτή η αρχαιολογική περιουσία της πόλης στο όνομα της υποβάθμισης που κυριαρχεί. Είναι μνημειώδης η επιπολαιότητα των ιθυνόντων σε κεντρική εξουσία, περιφέρεια και δήμο. Στήνουν πολιτιστικά πανηγύρια στο απαξιούμενο κεντρικό λιμάνι, όταν η Παλιά Κοκκινιά θα μπορούσε να μετατραπεί σε μοντέλο ανάπτυξης:

- με τη δημιουργία χώρου αρχαιολογικού περιπάτου στον πεζόδρομο από την Κεχαγιά μέχρι τη Μαυρογένους,

- την ανάπτυξη της Λεύκας, της Παλιάς Κοκκινιάς, σε σημείο εκδηλώσεων και πολιτισμού αναδεικνύοντας το παλαιό εργοστάσιο του ΟΣΕ σε «Τεχνόπολη» του Πειραιά,

- τη διασύνδεση αυτής της «Τεχνόπολης» με τη αναβάθμιση του Πάρκου Δηλαβέρη σε Θεματικό Κέντρο Ανάπτυξης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (με εγκαταστάσεις φωτοβολταϊκών και ανεμογεννητριών για εκπαιδευτικούς λόγους) σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιά και το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο,

- τη μετατροπή του παλαιού εργοστασίου Ρετσίνα σε ευρωπαϊκού επιπέδου campus του Πανεπιστημίου Πειραιά για τη ναυτιλία, το εμπόριο, τα Logistics και τις οικονομικές επιστήμες.

Τα λιμάνια

Στον Φαληρικό Όρμο βρισκόταν ο ναύσταθμος των Αθηναίων ως την εποχή όπου ο Θεμιστοκλής έχοντας διακρίνει τον περσικό κίνδυνο τους έπεισε να τον μεταφέρουν στον Πειραιά όπου μπορούσε να ιδρυθεί ένα ασφαλές λιμάνι. Στον Ιππόδαμο όμως οφείλεται τελικώς η ακριβής χωροθέτηση των ναυστάθμων, δύο πολεμικών και ενός εμπορικού.

Με 196 νεώσοικους (υπόστεγα στα οποία ανέλκονταν οι τριήρεις) και την περίφημη Σκευοθήκη του Φίλωνος το λιμάνι της Ζέας ήταν ο κυριότερος πολεμικός ναύσταθμος ενώ ο λιμήν της Μουνιχίας με 82 νεώσοικους ακολουθούσε. Όσο για το κυρίως λιμάνι, εμπορικό και πολεμικό μαζί, το ονομαζόμενο Κάνθαρος ή και Μέγας Λιμήν, αντιστοιχεί στο σημερινό κεντρικό λιμάνι του Πειραιά.

Οι προσχώσεις της θάλασσας αλλά και η επέκταση της πόλης έχουν κρύψει σήμερα την πραγματική ιστορία της περιοχής. Ο πρώτος Πειραιάς όμως φαίνεται ότι τώρα εντοπίζεται...

http://paliakokkinia.blogspot.com/2011/01/blog-post_17.html