Πέμπτη 8 Ιουλίου 2010
Γέφυρα του Ορεσουντ: Ένα επιτυχημένο πείραμα
Η γέφυρα του Ορεσουντ συνδέει το Μάλμο της Σουηδίας με την Κοπεγχάγη στη Δανία και αποτελεί σύμβολο δυο χωρών που αποφάσισαν να καταργήσουν τα σύνορά τους δημιουργώντας μια κοινή περιοχή για τα δυο έθνη. Η απόφαση για την κατασκευή της γέφυρας ελήφθη το καλοκαίρι του 1991 από το Ρίκσνταγκ και τοΦόλκετινγκ, το σουηδικό και το δανικό κοινοβούλιο αντίστοιχα.
Στα εγκαίνια, όμως, που πραγματοποιήθηκαν την 1η Ιουλίου του 2000, η ατμόσφαιρα ήταν κάπως βαριά. Το έργο είχε συναντήσει την έντονη αντίδραση των οικολόγων, οι οποίοι είχαν εκφράσει την αντίθεσή τους με μεγάλες διαδηλώσεις.
Το υψηλό κόστος κατασκευής που υπολογιζόταν ότι θα έφτανε τα 3 δισεκατομμύρια, προκάλεσε τις διαμαρτυρίες διάφορων επαρχιών, οι οποίες ζητούσαν χρήματα για επενδύσεις. Ορισμένοι αναλυτές προέβλεπαν αύξηση της εγκληματικότητας, θεωρώντας ότι οι τοπικές μαφίες θα χρησιμοποιούσαν τη
γέφυρα ως δίοδο για τη διακίνηση προσώπων, όπλων και ναρκωτικών.Στα εγκαίνια, όμως, που πραγματοποιήθηκαν την 1η Ιουλίου του 2000, η ατμόσφαιρα ήταν κάπως βαριά. Το έργο είχε συναντήσει την έντονη αντίδραση των οικολόγων, οι οποίοι είχαν εκφράσει την αντίθεσή τους με μεγάλες διαδηλώσεις.
Το υψηλό κόστος κατασκευής που υπολογιζόταν ότι θα έφτανε τα 3 δισεκατομμύρια, προκάλεσε τις διαμαρτυρίες διάφορων επαρχιών, οι οποίες ζητούσαν χρήματα για επενδύσεις. Ορισμένοι αναλυτές προέβλεπαν αύξηση της εγκληματικότητας, θεωρώντας ότι οι τοπικές μαφίες θα χρησιμοποιούσαν τη
Ανάμεσα στις δυο χώρες, πάντως, υπήρχαν ορισμένες διαφορές. Οι κάτοικοι των νότιων περιοχών της Σουηδίας είχαν εμπιστοσύνη στο σχέδιο. Αντίθετα, οι Δανοί δεν έδειξαν ιδιαίτερο ενθουσιασμό.
Η κοινή γνώμη ήταν αδιάφορη, ενώ δεν έλειπαν τα ειρωνικά σχόλια για το στερεότυπο του μετρημένου και ευγενικού Σουηδού, η ζωή του οποίου ρυθμίζεται από το ωράριο των systembolaget, των καταστημάτων που πωλούν αλκοόλ, και από ένα κράτος που την ίδια στιγμή είναι προστάτης και «μεγάλος αδελφός».
Σα να μην έφταναν όλα αυτά, τους πρώτους μήνες και πέρα από κάθε πρόβλεψη η κίνηση στη γέφυρα ήτανμειωμένη. Έπειτα όμως από το αυτό το δύσκολο ξεκίνημα, η κίνηση άρχισε να αυξάνεται, οι συμφωνίες συνεργασίας και οι ανταλλαγές ανάμεσα στα έντεκα πανεπιστήμια και τα λύκεια της περιοχής του Ορεσουντ εντάθηκαν.
Καθώς συμπληρώνονται δέκα χρόνια από τη λειτουργία της, η γέφυρα παρουσιάζει μια αύξηση στην κίνηση των οχημάτων της τάξης του 141% σε σχέση με το 2001. Το 2009 διέσχιζαν ημερησίως τη γέφυρα 72.000 άτομα - 43.000 με αυτοκίνητο, 30.400 με το τρένο- και 26 εκατομμύρια ολόκληρο τον χρόνο. Όπως σημειώνει η σουηδική εφημερίδα Expressen, οι αριθμοί αυτοί αποδεικνύουν ότι η ενοποίηση των δυο χωρών ενισχύεται.
Αυτή την άποψη ενισχύει και ένα άλλο στατιστικό δεδομένο: πριν από την κατασκευή της γέφυρας οι εργαζόμενοι που περνούσαν από τη μια χώρα στην άλλη ήταν μόλις 2.000. Το 2009 είχαν φτάσει τους 20.400. Το 95% κατοικεί στη Σουηδία και εργάζεται στη Δανία. Από την άλλη μεριά, στο Μάλμο έχουν εγκατασταθεί 291 δανικές επιχειρήσεις που απασχολούν 5.400 εργαζόμενους.
Ανάμεσα στους Δανούς του Μάλμο είναι και η 36χρονηΙντα Χάστρουπ, η οποία εγκαταστάθηκε στη συνοικία Χούσιε της σουηδικής πόλης μαζί με το σύζυγό της και την κόρη της πριν από πέντε χρόνια.
Η Ιντα Χάστρουπ εργάζεται στο αεροδρόμιο της Κοπεγχάγης. Αλλά προτιμά να ζει στη Σουηδία γιατί, όπως λέει, «ο κόσμος εδώ σέβεται τους κανόνες». Η μεγαλύτερη διαφορά που βλέπει ανάμεσα στις δυο χώρες είναι στον τρόπο που αντιμετωπίζονται οι νέοι: «Στη Σουηδία αντιπροσωπεύουν το μέλλον, στη Δανία έχουν μπει σε δεύτερη μοίρα».
Τώρα πια, ακόμη και οι οικολόγοι των απαισιόδοξων προβλέψεων και της ανησυχίας για την βιοποικιλότητα της περιοχής, έχουν πεισθεί τόσο για τις μηδενικές συνέπειες στο περιβάλλον όσο και για την χρησιμότητα της γέφυρας.
Οι πυλώνες της γέφυρας και το αιολικό πάρκο τουΛίλγκρουντ συνέβαλαν στη δημιουργία ενός τεχνητού φράκτη προστασίας του περιβάλλοντος. Σχεδόν όλοι οι οικονομικοί κλάδοι ενισχύθηκαν - το εμπόριο, η έρευνα, ο τουρισμός, η αγορά εργασίας και η αγορά ακινήτων.
Αυτή η ενοποίηση και τα λαμπρά της αποτελέσματα, δεν σημαίνει ότι γεννήθηκε ένα νέο έθνος, το «έθνος του Ορεσουντ». Όπως επισημαίνει στη σουηδική εφημερίδα ο καθηγητής Εθνολογίας στο πανεπιστήμιο του Λουντ,Ορβαρ Λόγκφρεν, «είναι σημαντικό να διατηρήσουμε την εθνική μας ταυτότητα, τις ιδιαιτερότητες μας και τις διαφορές μας. Αυτές οι ιδιαιτερότητες και διαφορές καθιστούν ενδιαφέρουσα και δυναμική τη ζωή στην περιοχή και αυτές μας ελκύουν από την άλλη πλευρά των στενών».
Για να γιορτάσουν τη δέκατη επέτειο της γέφυρας, η εφημερία της Δανίας Politiken και η σουηδική Sydsvenskan δημοσίευσαν από κοινού ένα ένθετο υπό τον τίτλο «Bront» («Γέφυρα»). «Η γέφυρα δεν είναι μόνο ένα αρχιτεκτονικό έργο. Άνοιξε τους ορίζοντες και στις δυο χώρες», έγραψαν οι δυο εφημερίδες στο κύριο άρθρο του ένθετου.
H ΣΟΦΙΑ ΣΑΚΟΡΑΦΑ ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΕ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ -
VIDEO
Η Κυρία Σοφία Σακοράφα,ανεξάρτητη βουλευτίνα[πρώην εκλεγείσα με το ΠΑΣΟΚ] εξήγησε στην ομιλία της στη βουλή με απλά,και ξεκάθαρα λόγια γιατί δεν ψηφίζει το ασφαλιστικό νομοσχέδιο Διευκρίνησε πως,ως σοσιαλίστρια δεν μπορει να υποστηρίξει το νεοκαπιταλισμό στη χειρότερη μορφή του.
http://pentanostimi.blogspot.com/2010/07/h-video.html
Ψηφίστηκε επί της αρχής το Ασφαλιστικό - Σε πανικό η κυβέρνηση για τις διαρροές - Βόμβα Κακλαμάνη: Δεν ψηφίζω τη διαιτησία
- Με 159 ψήφους υπέρ υπερψηφίστηκε επί της αρχής το νομοσχέδιο για το ασφαλιστικό
- Γιώργος Παπανδρέου προς τους υπουργούς: Κάντε αλλαγές ακόμα και την τελευταία στιγμή
- Απόστολος Κακλαμάνης: Αντιρρήσεις και για την κατάργηση της 13ης και 14ης σύνταξης στον ιδιωτικό τομέα
-- H Nέα Δημοκρατία θα ζητήσει ονομαστική ψηφοφορία για τα επίμαχα άρθρα
Σε ένα κλίμα κυβερνητικού πανικού υπερψηφίστηκε επί της αρχής το νομοσχέδιο για την ασφαλιστική μεταρρύθμιση στη Βουλή με 156 ψήφους υπέρ, 137 κατά και 2 ψήφισαν παρών από το σύνολο των 298 ψηφισάντων. Ενδιαφέρον είναι ότι ο κ. Οικονόμου και ο κ. Δημαράς επέμειναν και αυτή τη φορά ψήφισαν παρών, ενώ η κα Σακοράφα ψήφισε όχι.
Η κα Μπακογιάννη υπερψήφισε επί της αρχής το νομοσχέδιο
http://fragma09.blogspot.com/2010/07/blog-post_8809.html
Έβρεξε Ευρώ στην Ιταλία
Φαντάσου να οδηγάς στην εθνική κι εκεί που σου σκαγαν μυγάκια στο παρμπριζ να αρχίσουν να σου σκάνε… ευράκια! Έτσι την έπαθαν στην Ιταλία, όταν η πόρτα της καρότσας από ένα φορτηγό που μετέφερε 1,66 εκατομμύρια ευρώ σε κέρματα, ξαφνικά άνοιξε και τα ευρώ άρχισαν να πλημμυρίζουν το οδόστρωμα! Όπως κατάλαβες δεν ήθελαν και πολύ οι Ιταλοί για να ξεδιπλώσουν το μεσογειακό τους ταμπεραμέντο και έτσι βγήκαν όλοι έξω από τα αυτοκίνητά τους και ξεκίνησαν να μαζεύουν ευρώ όπως μπορούσαν! Φαντάζεσαι τι θα γινόταν αν συνέβαινε στην Αττική οδό…;
http://www.autoblog.gr/2010/07/08/its-raining-coins/
Επιστρέφει στην ενεργό δράση η Σεμένια
«Πράσινο φως» για την επιστροφή της Κάστερ Σεμένια στην ενεργό δράση έδωσε η IAAF, προσθέτοντας πως τα αποτελέσματα των ιατρικών εξετάσεων για το αν είναι ή όχι ερμαφρόδιτη θα μείνουν εμπιστευτικά.
«Η διαδικασία εξέτασης της υπόθεσης που άρχισε το 2009 έχει τώρα ολοκληρωθεί. Η IAAF έκανε αποδεκτό το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξε το πάνελ των ειδικευμένων ιατρών, και η αθλήτρια μπορεί να συμμετέχει άμεσα σε αγώνες», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση.
Η χρυσή πρωταθλήτρια στα 800μ. αναμένεται να αγωνιστεί στο παγκόσμιο πρωτάθλημα εφήβων - νεανίδων που θα διεξαχθεί στον Καναδά στα τέλη του μήνα.
«Περιμένει κι αυτή να ακούσει τα ευχάριστα νέα, για να δει αν θα μπορέσει να αγωνιστεί. Όλα φαίνεται ότι βαίνουν καλώς», δήλωσε ο πατέρας της 19χρονης αθλήτριας.
«Η διαδικασία εξέτασης της υπόθεσης που άρχισε το 2009 έχει τώρα ολοκληρωθεί. Η IAAF έκανε αποδεκτό το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξε το πάνελ των ειδικευμένων ιατρών, και η αθλήτρια μπορεί να συμμετέχει άμεσα σε αγώνες», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση.
Η χρυσή πρωταθλήτρια στα 800μ. αναμένεται να αγωνιστεί στο παγκόσμιο πρωτάθλημα εφήβων - νεανίδων που θα διεξαχθεί στον Καναδά στα τέλη του μήνα.
«Περιμένει κι αυτή να ακούσει τα ευχάριστα νέα, για να δει αν θα μπορέσει να αγωνιστεί. Όλα φαίνεται ότι βαίνουν καλώς», δήλωσε ο πατέρας της 19χρονης αθλήτριας.
Related articles by Zemanta
- "Caster Semenya cleared to compete as a woman - IAAF" and related posts(sowetan.co.za)
- IAAF confirms Caster Semenya's return (telegraph.co.uk)
- Athletics: Semenya to return (skysports.com)
- Semenya cleared to return: IAAF (canada.com)
- DiManno: Semenya's long ordeal over as IAAF clears South African to compete(thestar.com)
- South African Semenya cleared to return (reuters.com)
- Semenya cleared to return to competitive athletics (tsn.ca)
- Caster Semenya Once Again Free to Trounce the Track Competition (queerty.com)
- Semenya cleared to return to track after gender controversy (sports.nationalpost.com)
http://allissports.blogspot.com/2010/07/blog-post_8691.html
Η Ισπανία πέρασε στον πρώτο της τελικό Μουντιάλ
Στον πρώτο τους ημιτελικό οι Ισπανοί πήραν την πρόκριση από την ομάδα της Γερμανίας, και το εισιτήριο για τον τελικό του Παγκοσμίου Κυπέλλου, με ένα λυτρωτικό γκολ που πέτυχε στο 73ο λεπτό ο Πουγιόλ. Η ομάδα των «φούριος ρόχας» κατάφερε να σταματήσει την ομάδα της Γερμανίας και κέρδισε άξια την ευκαιρία να διεκδικήσει το τρόπαιο του Μουντιάλ στον τελικό της Κυριακής στο Σόκερ Σίτι από την ομάδα της Ολλανδίας.
Σε ένα υποδειγματικό πρώτο ημίχρονο, που έληξε χωρίς κάρτες αλλά με πολλές ευκαιρίες, κανένας από τους δύο αντιπάλους δεν κατάφερε να αλλάξει το σκορ. Οι Ισπανοί απειλούσαν διαρκώς με ατομικές προσπάθειες αλλά και με το επιθετικό δίδυμο Τσάβι – Ινιέστα, προσπαθώντας να παραβιάσουν την γερμανικά εστία, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Από την άλλη πλευρά οι τυπικά γηπεδούχοι Γερμανοί, ήταν αμυντικά απειλητικοί στο πρώτο ημίχρονο, περιμένοντας την μικρή ευκαιρία να την μετατρέψουν σε γκολ.
Περισσότερα:http://allissports.blogspot.com/2010/07/0-1_07.html
Σε ένα υποδειγματικό πρώτο ημίχρονο, που έληξε χωρίς κάρτες αλλά με πολλές ευκαιρίες, κανένας από τους δύο αντιπάλους δεν κατάφερε να αλλάξει το σκορ. Οι Ισπανοί απειλούσαν διαρκώς με ατομικές προσπάθειες αλλά και με το επιθετικό δίδυμο Τσάβι – Ινιέστα, προσπαθώντας να παραβιάσουν την γερμανικά εστία, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Από την άλλη πλευρά οι τυπικά γηπεδούχοι Γερμανοί, ήταν αμυντικά απειλητικοί στο πρώτο ημίχρονο, περιμένοντας την μικρή ευκαιρία να την μετατρέψουν σε γκολ.
Περισσότερα:http://allissports.blogspot.com/2010/07/0-1_07.html
'ΣΤΑ ΝΥΧΙΑ' ΤΟΥ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ Ο ΣΑΡΚΟΖΙ
Εισαγγελική έρευνα ξεκίνησε στη Γαλλία σε βάρος του Γάλλου προέδρου Νικολά Σαρκοζί, για να διαπιστωθεί αν χρηματοδοτήθηκε παράνομα, όπως κατήγγειλε πρώην λογίστρια της πλουσιότερης γυναίκας της Γαλλίας και κληρονόμου της αυτοκρατορίας καλλυντικών L'Oreal, Λιλιάν Μπετανκούρ...
Σύμφωνα με όσα φέρεται να κατέθεσε η λογίστρια, η ίδια είχε εμπλακεί στη διοχεύτεση 150.000 ευρώ στην προεδρική εκστρατεία του Νικολά Σαρκοζί το 2007 μέσω του τότε ταμία της εκστρατείας και νυν υπουργού Εργασίας Ερίκ Βερτ. Ο γάλλος πρόεδρος έκανε λόγο για εκστρατεία σπίλωσης ενώ ο Βερτ απέρριψε τα αιτήματα για παραίτησή του. Μάλιστα, ο υπουργός Εργασίας, έκανε λόγο για «πολιτικό σχέδιο που ενορχηστρώθηκε από το Σοσιαλιστικό Κόμμα».Ο Νικολά Σαρκοζί, σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, βλέπει τη δημοτικότητά του να πέφτει στο 26%, στο χαμηλότερο επίπεδο από την ανάληψη της προεδρίας το 2007.
Απέκλεισε το ενδεχόμενο ανασχηματισμού
Ο γάλλος πρωθυπουργός Φρανσουά Φιγιόν απέκλεισε από την πλευρά του κάθε ενδεχόμενο ανασχηματισμού της κυβέρνησης εξαιτίας του σκανδάλου Μπετανκούρ.
«Η πολιτική μας προτεραιότητα δεν είναι ο ανασχηματισμός», δήλωσε ο Φιγιόν στους βουλευτές του κόμματός του. «Δεν θα προσθέσουμε στην οικονομική και χρηματοπιστωτική κρίση μία πολιτική κρίση», πρόσθεσε.
Η αντιπολίτευση, αλλά και κάποιοι βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος, έχουν ζητήσει να γίνει ανασχηματισμός. Ο πρώην πρωθυπουργός της Γαλλίας Αλέν Ζιπέ έκανε επίσης έκκληση για έναν «ανασχηματισμό εκ βαθέων» και «μία αλλαγή μεθόδου» προκειμένου να «μπορέσει η κυβέρνηση να είναι και πάλι σε θέση να κυβερνήσει».
http://fimotro.blogspot.com/2010/07/blog-post_6679.html
ΣΕ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΡΙΑΝΗ ΑΠΕΡΓΙΑ...
24ωρη πανελλαδική απεργία έχουν κηρύξει για αύριο ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ, ημέρας ψήφισης του ασφαλιστικού νομοσχεδίου στη Βουλή. Ακινητοποιημένα θα παραμείνουν οι συρμοί του Μετρό, τα μπλε λεωφορεία, το τραμ, τα τρόλεϋ, τα τρένα του ΟΣΕ και ο προαστιακός. Δεμένα θα είναι τα πλοία στο λιμάνι του Πειραιά από τα μεσάνυχτα της...
Τετάρτης έως τα μεσάνυχτα της Πέμπτης, λόγω συμμετοχής της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας στην απεργία. Στην απεργία συμμετέχουν και οι λιμενεργάτες. Με προσωπικό ασφαλείας θα λειτουργήσουν τα δημόσια νοσοκομεία. Στην απεργία θα συμμετάσχουν επίσης εφοριακοί, τελωνειακοί, υπάλληλοι των ασφαλιστικών Ταμείων, οι εργαζόμενοι σε δήμους και νομαρχίες, στις ΔΕΚΟ, τα ΕΛΤΑ, τραπεζικοί υπάλληλοι, εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα, επαγγελματο-βιοτέχνες και έμποροι. Απέχουν από τα καθήκοντά τους έως και την Πέμπτη οι δικηγόροι. Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και η Ομοσπονδία Συλλόγων Πολιτικής Αεροπορίας σε ένδειξη καλής θέλησης προκειμένου να μην πληγεί ο τουρισμός θα συμμετέχουν με στάση εργασίας 10 το πρωί με 2 μετά το μεσημέρι.
Τετάρτης έως τα μεσάνυχτα της Πέμπτης, λόγω συμμετοχής της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας στην απεργία. Στην απεργία συμμετέχουν και οι λιμενεργάτες. Με προσωπικό ασφαλείας θα λειτουργήσουν τα δημόσια νοσοκομεία. Στην απεργία θα συμμετάσχουν επίσης εφοριακοί, τελωνειακοί, υπάλληλοι των ασφαλιστικών Ταμείων, οι εργαζόμενοι σε δήμους και νομαρχίες, στις ΔΕΚΟ, τα ΕΛΤΑ, τραπεζικοί υπάλληλοι, εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα, επαγγελματο-βιοτέχνες και έμποροι. Απέχουν από τα καθήκοντά τους έως και την Πέμπτη οι δικηγόροι. Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και η Ομοσπονδία Συλλόγων Πολιτικής Αεροπορίας σε ένδειξη καλής θέλησης προκειμένου να μην πληγεί ο τουρισμός θα συμμετέχουν με στάση εργασίας 10 το πρωί με 2 μετά το μεσημέρι.
http://fimotro.blogspot.com/2010/07/blog-post_9029.html
OOΣΑ: ΣΤΟ 14,3% Η ΑΝΕΡΓΙΑ ΤΟ 2011 ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Στο 14,3% θα εκτοξευθεί η ανεργία στην Ελλάδα το 2011, όπως εκτιμά ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ)...
Στην ετήσια έκθεσή του για την απασχόληση, ο ΟΟΣΑ προβλέπει ότι μέχρι το τέλος του 2010 ο δείκτης της ανεργίας θα φτάσει το 12,1%, ενώ το 2011 θα «σκαρφαλώσει» στο 14,3%.
«Παρά τις ενδείξεις ανάκαμψης στις περισσότερες χώρες, παραμένει ο κίνδυνος ότι εκατομμύρια ανθρώπων θα μείνουν εκτός της αγοράς εργασίας», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του Οργανισμού, Άνχελ Γκουρία, σχολιάζοντας το γεγονός ότι η ανεργία στις χώρες του ΟΟΣΑ ξεπέρασε το 8,6% τον Μάιο.
Ο επικεφαλής του ΟΟΣΑ σημείωσε ότι η ταυτόχρονη μείωση της ανεργίας και ο περιορισμός των δημοσιονομικών ελλειμμάτων είναι μια δύσκολη πρόκληση, προσθέτοντας ότι θα πρέπει να αντιμετωπισθεί κατά προτεραιότητα από τις κυβερνήσεις με μια σαφή στρατηγική, καθώς τα σημερινά επίπεδα ανεργίας «δεν είναι αποδεκτά».
Η ανεργία στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 2,2% μέσα σε δύο χρόνια. Από το 8% του Δεκεμβρίου του 2007, εκτοξεύθηκε στο 10,2% τον Δεκέμβριο του 2009.
Ταυτόχρονα, ο ΟΟΣΑ προβλέπει ότι η απασχόληση στην Ελλάδα θα μειωθεί κατά 2,8% φέτος και κατά 2,5% το 2011, ενώ ήδη μειώθηκε κατά 1,1% το 2009. Η επιδείνωση της κατάστασης στον τομέα της απασχόλησης συνδέεται με τη μείωση του ΑΕΠ στην Ελλάδα, η οποία εκτιμάται στο 3,7% το 2010 και στο 2,5% το 2011.
Οι πραγματικές αμοιβές των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα -δίχως να υπολογίζεται ο πληθωρισμός- σημείωσαν αύξηση κατά μέσο όρο 2,8% πέρυσι, αλλά φέτος προβλέπεται να μειωθούν κατά 3,3% και κατά 0,8% το 2011.
Η παραγωγικότητα της εργασίας υποχώρησε στην Ελλάδα κατά το 0,9% το 2009 και εκτιμάται ότι θα υποχωρήσει περαιτέρω κατά 1% φέτος, για να παραμείνει σταθερή το 2011.
Σύμφωνα με την έκθεση, πρέπει να δημιουργηθούν περίπου 17 εκατομμύρια νέες θέσεις εργασίας στα κράτη-μέλη του ΟΟΣΑ, προκειμένου η απασχόληση να φθάσει στα επίπεδα που βρισκόταν προ της κρίσης.
http://fimotro.blogspot.com/2010/07/oo-143-2011.html
Τετάρτη 7 Ιουλίου 2010
Γ. Πεταλωτής: Θέμα τεράστιας ευθύνης η ψήφιση του ασφαλιστικού
Μάσαγε τα λόγια του ο Πεταλωτής για το τι θα γίνει αν κάποιος βουλευτής του ΠαΣοΚ δεν ψηφίσει το ασφαλιστικό αφού είπε μεταξύ άλλων, ότι είναι ένα ερώτημα που βρίσκεται σε λάθος βάση, ενώ για το εάν θα υπάρξει διαγραφή σε περίπτωση μη υπερψήφισης μέρους του νομοσχεδίου χαρακτήρισε...
...«άκομψο» να αναφέρεται ο ίδιος στο ζήτημα όταν το απόγευμα θα υπάρχει ψηφοφορία.
Μάλιστα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Πεταλωτής, χαρακτήρισε θέμα τεράστιας ευθύνης από όλους τους βουλευτές τη ψήφιση ή καταψήφιση του ασφαλιστικού...
http://troktiko.blogspot.com/2010/07/blog-post_4829.html
Μια διαφορετική ναυαγοσώστης!
"Αν η εικόνα που έχετε για τους ναυαγοσώστες είναι συνδυασμένη με όμορφα, καλογυμνασμένα κορμιά με πορτοκαλοκόκκινα μαγιό να τρέχουν στην παραλία, καιρός να την ξεχάσετε. Έφτασε η Έμιλι, το ρομπότ-ναυαγοσώστης, το οποίο.....
σε τίποτε δεν θυμίζει την «Σι Τζέι» του Baywatch, κατά κόσμον Πάμελα Άντερσον, ή τον επιβλητικό Ντέιβιντ Χάσελχοφ. Πρόκειται για μια ρομποτική σανίδα, η οποία μπορεί να κινείται μόνη της με μεγάλη ταχύτητα στο νερό, εντοπίζοντας τους κολυμβητές που κινδυνεύουν. Όταν φθάνει στον προορισμό της, ο ναυαγοσώστης πατάει ένα κουμπί και το ρομπότ σταματάει, προκειμένου ο άνθρωπος να κρατηθεί πάνω της, ώσπου να οδηγηθεί με ασφάλεια στην ακτή. Ο Τόνι Μάλιγκαν, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας που κατασκεύασε την Έμιλι, αναγνωρίζει ότι ο ρομποτικός ναυαγοσώστης δεν μπορεί να διαθέτει την πείρα ενός πραγματικού ναυαγοσώστη, ωστόσο εκτιμά ότι η συσκευή «θα βοηθήσει το έργο των ανθρώπων». Μάλιστα, από το 2011, η Έμιλι θα διαθέτει ενσωματωμένο ηχοεντοπιστικό σύστημα σόναρ, το οποίο θα «σκανάρει» το νερό, εντοπίζοντας και αναγνωρίζοντας τις κινήσεις που κάνει ένας κολυμβητής, όταν βρίσκεται σε κίνδυνο.
http://troktiko.blogspot.com/2010/07/blog-post_6185.html
Για 90 ημέρες στη φυλακή η Lindsay Lohan
Δικαστής της Καλιφορνίας αποφάσισε ότι η νεαρή ηθοποιός Lindsay Lohan είχε παραβιάσει τους περιοριστικούς όρους που της είχαν επιβληθεί όταν το 2007 συνελήφθη να οδηγεί μεθυσμένη και την καταδίκασε....
σε φυλάκιση 90 ημερών. Η δικαστής του Ανωτάτου Δικαστηρίου του Μπέβερλι Χιλς Marsha Revel αποφάσισε ότι η 24χρονη Lohan, καταδικάζεται σε 90 ημερών φυλάκιση για την παραβίαση των περιοριστικών όρων που της είχαν επιβληθεί, καθώς δεν παρακολούθησε επτά μαθήματα για τη διαχείριση του αλκοόλ στο πρόγραμμα αποτοξίνωσης στο οποίο είχε ενταχθεί. Η Lindsay Lohan ξέσπασε σε λυγμούς μέσα στο δικαστήριο κατά την ανακοίνωση της ποινής της. Η δικαστής επέβαλε στην Lohan να παραδοθεί στις αρχές και η έκτιση της ποινής της θα ξεκινήσει στις 20 Ιουλίου.
http://troktiko.blogspot.com/2010/07/90-lindsay-lohan.html
Τυφλοί νέοι στην Αθήνα
Η 16η Διεθνής Θερινή Συνάντηση ICC2010 για νέους με προβλήματα όρασης που διοργανώνει φέτος το Καλοκαίρι στη χώρα μας το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, παρουσιάστηκε την Τρίτη 06/07/2010 σε συνέντευξη Τύπου στο Εντευκτήριο του Πανεπιστημίου «Κωστής Παλαμάς».
Για το Διεθνές αυτό Camp σε θέματα Επικοινωνίας και Πληροφορικής που θα λάβει χώρα από 20 Ιουλίου έως 5 Αυγούστου 2010 στην Αθήνα, μίλησαν ο εκπρόσωπος της ICC στην Ελλάδα Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Αθηνών... κ. Γεώργιος Κουροπέτρογλου, και ο Εκπρόσωπος της Εθνικής Ομοσπονδίας Τυφλών στην Επιτροπή Προσβασιμότητας Φοιτητών με Αναπηρία του ΕΚΠΑ Βαγγέλης Αυγουλάς.
Πάνω από εκατό νέοι με τύφλωση και μερική όραση ηλικίας 15-21 ετών και οι συνοδοί τους, από 17 χώρες, θα συναντηθούν στην Αθήνα για να έρθουν σε επαφή και να εξοικειωθούν με τις νέες υποστηρικτικές τεχνολογίες για άτομα με προβλήματα όρασης, να γνωρίσουν νέους φίλους με κοινά ενδιαφέροντα απ’ όλο τον κόσμο και να ανταλλάξουν απόψεις για τα θέματα και τα προβλήματα που τους απασχολούν. Με τη βοήθεια εξειδικευμένου προσωπικού και εθελοντών, μέσα από θεματικά εργαστήρια, διαδραστικά παιχνίδια και ομαδικές δραστηριότητες, θα τους δοθεί παράλληλα η ευκαιρία να κοινωνικοποιηθούν και να αναπτύξουν δεξιότητες για την ανεξάρτητη διαβίωση τους, διεκδικώντας έτσι ενεργά ελεύθερη πρόσβαση στις σπουδές τους και ισότιμη ένταξη στην αγορά εργασίας!
«Στόχος μας μέσα από αυτή τη διεθνή διαπολιτισμική ανταλλαγή, είναι να ανακινηθούν ζητήματα που αφορούν την κοινωνική ένταξη, την ισότιμη φοίτηση και την επαγγελματική αποκατάσταση των νέων με μερική ή ολική απώλεια όρασης σε ευρωπαϊκό επίπεδο, και παράλληλα οι τυφλοί μαθητές και φοιτητές να επιμορφωθούν, να κοινωνικοποιηθούν και να αντιληφθούν τις νέες τεχνολογίες ως ένα χρήσιμο εργαλείο για την εξέλιξη τους», ανέφερε μεταξύ άλλων ο καθηγητής Γεώργιος Κουροπέτρογλου, Εθνικός Εκπρόσωπος της ICC και Υπεύθυνος της Μονάδας Προσβασιμότητας Φοιτητών με Αναπηρία του Πανεπιστημίου Αθηνών. «Επιδίωξη μας είναι αυτή η συνάντηση σε συνεργασία και με τους επίσημους φορείς εκπροσώπησης των ΑμεΑ, να επαναλαμβάνεται σε εθνικό επίπεδο σε τακτά χρονικά διαστήματα, προς όφελος των τυφλών και μερικώς βλεπόντων μαθητών και φοιτητών απ’ όλη την Ελλάδα», συμπλήρωσε.
«Είναι μεγάλη τιμή για μένα που πέρυσι το Πανεπιστήμιο μου έδωσε την ευκαιρία ως φοιτητής να συμμετάσχω και εγώ σ’αυτή τη διοργάνωση και τώρα που παίρνω το πτυχίο μου, μπορώ να βοηθήσω εθελοντικά έτσι ώστε αυτή η αξέχαστη εμπειρία της αλληλοαποδοχής, της συμμετοχής και του σεβασμού στη διαφορετικότητα να γίνει πράξη για δεκάδες συνομηλίκους μου με προβλήματα όρασης φέτος στην Ελλάδα», σημείωσε ο τυφλός φοιτητής της Νομικής Σχολής Βαγγέλης Αυγουλάς, ενώ τόνισε πως σε μια τόσο δύσκολη εποχή, το Πανεπιστήμιο πρέπει να συνεχίσει να υποστηρίζει με τέτοιες πρωτοβουλίες πιο εντατικά τους νέους με αναπηρία.
Η διοργάνωση πραγματοποιείται με τη χορηγία του Εκπαιδευτικού και Συνεδριακού Κέντρου ATExcelixi της Ate Bank, της Ελληνογερμανικής Αγωγής, της Cosmocar και του Εκδοτικού Οίκου «Νομική Βιβλιοθήκη».
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Ιστοθέση: http://access.uoa.gr/icc/
Για το Διεθνές αυτό Camp σε θέματα Επικοινωνίας και Πληροφορικής που θα λάβει χώρα από 20 Ιουλίου έως 5 Αυγούστου 2010 στην Αθήνα, μίλησαν ο εκπρόσωπος της ICC στην Ελλάδα Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Αθηνών... κ. Γεώργιος Κουροπέτρογλου, και ο Εκπρόσωπος της Εθνικής Ομοσπονδίας Τυφλών στην Επιτροπή Προσβασιμότητας Φοιτητών με Αναπηρία του ΕΚΠΑ Βαγγέλης Αυγουλάς.
Πάνω από εκατό νέοι με τύφλωση και μερική όραση ηλικίας 15-21 ετών και οι συνοδοί τους, από 17 χώρες, θα συναντηθούν στην Αθήνα για να έρθουν σε επαφή και να εξοικειωθούν με τις νέες υποστηρικτικές τεχνολογίες για άτομα με προβλήματα όρασης, να γνωρίσουν νέους φίλους με κοινά ενδιαφέροντα απ’ όλο τον κόσμο και να ανταλλάξουν απόψεις για τα θέματα και τα προβλήματα που τους απασχολούν. Με τη βοήθεια εξειδικευμένου προσωπικού και εθελοντών, μέσα από θεματικά εργαστήρια, διαδραστικά παιχνίδια και ομαδικές δραστηριότητες, θα τους δοθεί παράλληλα η ευκαιρία να κοινωνικοποιηθούν και να αναπτύξουν δεξιότητες για την ανεξάρτητη διαβίωση τους, διεκδικώντας έτσι ενεργά ελεύθερη πρόσβαση στις σπουδές τους και ισότιμη ένταξη στην αγορά εργασίας!
«Στόχος μας μέσα από αυτή τη διεθνή διαπολιτισμική ανταλλαγή, είναι να ανακινηθούν ζητήματα που αφορούν την κοινωνική ένταξη, την ισότιμη φοίτηση και την επαγγελματική αποκατάσταση των νέων με μερική ή ολική απώλεια όρασης σε ευρωπαϊκό επίπεδο, και παράλληλα οι τυφλοί μαθητές και φοιτητές να επιμορφωθούν, να κοινωνικοποιηθούν και να αντιληφθούν τις νέες τεχνολογίες ως ένα χρήσιμο εργαλείο για την εξέλιξη τους», ανέφερε μεταξύ άλλων ο καθηγητής Γεώργιος Κουροπέτρογλου, Εθνικός Εκπρόσωπος της ICC και Υπεύθυνος της Μονάδας Προσβασιμότητας Φοιτητών με Αναπηρία του Πανεπιστημίου Αθηνών. «Επιδίωξη μας είναι αυτή η συνάντηση σε συνεργασία και με τους επίσημους φορείς εκπροσώπησης των ΑμεΑ, να επαναλαμβάνεται σε εθνικό επίπεδο σε τακτά χρονικά διαστήματα, προς όφελος των τυφλών και μερικώς βλεπόντων μαθητών και φοιτητών απ’ όλη την Ελλάδα», συμπλήρωσε.
«Είναι μεγάλη τιμή για μένα που πέρυσι το Πανεπιστήμιο μου έδωσε την ευκαιρία ως φοιτητής να συμμετάσχω και εγώ σ’αυτή τη διοργάνωση και τώρα που παίρνω το πτυχίο μου, μπορώ να βοηθήσω εθελοντικά έτσι ώστε αυτή η αξέχαστη εμπειρία της αλληλοαποδοχής, της συμμετοχής και του σεβασμού στη διαφορετικότητα να γίνει πράξη για δεκάδες συνομηλίκους μου με προβλήματα όρασης φέτος στην Ελλάδα», σημείωσε ο τυφλός φοιτητής της Νομικής Σχολής Βαγγέλης Αυγουλάς, ενώ τόνισε πως σε μια τόσο δύσκολη εποχή, το Πανεπιστήμιο πρέπει να συνεχίσει να υποστηρίζει με τέτοιες πρωτοβουλίες πιο εντατικά τους νέους με αναπηρία.
Η διοργάνωση πραγματοποιείται με τη χορηγία του Εκπαιδευτικού και Συνεδριακού Κέντρου ATExcelixi της Ate Bank, της Ελληνογερμανικής Αγωγής, της Cosmocar και του Εκδοτικού Οίκου «Νομική Βιβλιοθήκη».
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Ιστοθέση: http://access.uoa.gr/icc/
Διαβάστε περισσότερα: http://taxalia.blogspot.com/2010/07/blog-post_2382.html#ixzz0sya78U00
Το σχέδιο νόμου για τις εκλογικές δαπάνες στις δημοτικές εκλογές...
Εγκρίθηκε σήμερα από το υπουργικό συμβούλιο η εισήγηση του υπουργού Εσωτερικών Γ. Ραγκούση, σχετικά με το προσχέδιο νόμου για τις εκλογικές δαπάνες των συνδυασμών και των υποψηφίων για τις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές. Το προσχέδιο νόμου θα κατατεθεί αύριο στη Βουλή, προκειμένου να συζητηθεί στην αρμόδια Διαρκή Επιτροπή, ενώ θα τεθεί και σε δημόσια διαβούλευση.
Τα βασικά σημεία του σχεδίου όπως ανακοινώθηκαν από το υπουργείο έχουν ως εξής:
Σχέδιο νόμου «Εκλογικές δαπάνες συνδυασμών και υποψηφίων και έλεγχος αυτών, κατά τις περιφερειακές και δημοτικές εκλογές».
Ι. ΓΕΝΙΚΑ
α. Με το ν. 3852/2010 («Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης») πραγματοποιήθηκε...
επαναθεμελίωση της Πρωτοβάθμιας Αυτοδιοίκησης με λιγότερους και ισχυρότερους Δήμους σε όλη τη χώρα. Παραλλήλως, η δευτεροβάθμια αυτοδιοίκηση ανασυγκροτήθηκε, εκ βάθρων, σε επίπεδο μεγαλύτερων ενοτήτων, ήτοι των Περιφερειών.
β. Στο πλαίσιο μεταβατικής ρύθμισης, οι εκλογές για την ανάδειξη αιρετών οργάνων της Αυτοδιοίκησης, για την περίοδο 2011-2014, θα διεξαχθούν την εβδόμη Νοεμβρίου 2010. Για τις επόμενες περιόδους προβλέπεται πενταετής θητεία και διεξαγωγή των αυτοδιοικητικών εκλογών, ταυτοχρόνως, με εκείνες των Ελλήνων μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
γ. Τα θέματα που αφορούσαν τις εκλογικές δαπάνες των συνδυασμών και των υποψηφίων στις δημοτικές και νομαρχιακές εκλογές, ο έλεγχός τους, καθώς και ζητήματα σχετικά με την εν γένει προεκλογική προβολή, αντιμετωπίζονταν από το ν. 3202/2003.
Ο ανωτέρω νόμος, κατά το κυρίαρχο ρυθμιστικό του πεδίο, συμπορεύονταν με το αντίστοιχο νομοθετικό πλέγμα για τις βουλευτικές εκλογές (ν. 3023/2002). Εύλογο, επομένως, ήταν να παρακολουθεί τις σύστοιχες ρυθμίσεις των σχετικών θεμάτων της ανωτέρω νομοθεσίας.
δ. Οι προτεινόμενες, δια του εισαγόμενου σχεδίου νόμου, ρυθμίσεις δεν έχουν απλό προσαρμοστικό χαρακτήρα στην επαναθεμελίωση της Αυτοδιοίκησης, που έχει συντελεσθεί με το ν. 3852/2010, ούτε συνιστούν απλές βελτιώσεις της υφιστάμενης, μέχρι σήμερα νομοθεσίας.
ε. Όπως θα αναπτυχθεί, κατωτέρω, κυρίαρχο στόχο των προτεινόμενων ρυθμίσεων αποτελεί η ουσιαστική αναμόρφωση της διαδικασίας εξέλεγξης των εσόδων και των δαπανών των συνδυασμών και των υποψηφίων, με γνώμονα την ουσιαστικοποίησή τους και την υπηρέτηση στο μείζονα, δυνατό, βαθμό, των αρχών της διαφάνειας και της νομιμότητας.
II. ΝΕΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
α. i. Η χρηματοδότηση των δαπανών συνδυασμών και υποψηφίων προέρχεται από φυσικά πρόσωπα και η διακίνηση των ποσών, που αναφέρονται σε έσοδα και δαπάνες, για το συνολικό ύψος τούτων γίνεται μέσω τραπεζικών λογαριασμών, κατ’ αντίθεση προς την υφιστάμενη ρύθμιση, η οποία αφορούσε μόνο το 80% τούτων, και παρείχε περιθώριο καταστρατηγήσεων για το επαπομένον ποσοστό.
ii. Παραλλήλως, καταργείται η αδιαφανής και αναχρονιστική διαδικασία άντλησης εσόδων από τη διάθεση «κουπονιών».
β. Καθίσταται επιτρεπτή η ανάπτυξη δραστηριοτήτων πολιτικών κομμάτων, υπέρ συνδυασμών και υποψηφίων, προς τους οποίους έχουν, δημόσια εκφράσει την υποστήριξή τους, υπό την προϋπόθεση, όμως, ότι οι δραστηριότητες αυτές δεν συνιστούν άμεση ή έμμεση χρηματοδότησή τους.
γ. i. Με εξαίρεση, μόνο, για τους επικεφαλείς των συνδυασμών και τους άμεσα αιρετούς αντιπεριφερειάρχες, οριοθετείται ο αριθμός των επιτρεπτών εμφανίσεων των υποψηφίων σε ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής, περιφερειακής ή τοπικής εμβέλειας.
ii. Τυχόν υπέρβαση των επιτρεπτών ορίων εμφανίσεων ή άλλη άμεση ή έμμεση προβολή, εφόσον αποδειχθεί, ότι συντελέσθηκε με οικονομικό αντάλλαγμα, για μεν τους υποψηφίους συνεπάγεται έκπτωση από το αιρετό αξίωμα, για δε τους ιδιοκτήτες ή νόμιμους αντιπροσώπους των οικείων φορέων συνιστά ποινικό αδίκημα, το οποίο τιμωρείται με ποινή φυλάκισης, τουλάχιστον, ενός έτους.
δ.i. Περιορίζονται οι επιτρεπόμενες εκλογικές δαπάνες των συνδυασμών. Η αναπροσαρμογή των ανωτάτων ορίων εκλογικών δαπανών, υπαγορεύθηκε όχι μόνον, από τη δημιουργία των συνενωθέντων δήμων, τα διοικητικά όρια των οποίων μεταβλήθηκαν και από την κατάργηση των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων και τη δημιουργία των Περιφερειών ως δεύτερου βαθμού Αυτοδιοίκησης, με συνακόλουθη μεταβολή των πληθυσμιακών δεδομένων, αλλά, κυρίως, από την ανάγκη περιορισμού του κόστους των δαπανών.
ii. Στις όλες τις περιφέρειες υπάρχει απομείωση του ύψους των συνολικών δαπανών των συνδυασμών, σε σχέση με τις εκλογές του 2006. Επισημειώνεται, ότι στις ελάχιστες περιπτώσεις δήμων, όπου υπάρχουν σχετικές αυξήσεις των ανωτέρω ορίων, δεν μπορούν να χαρακτηρισθούν, ως ουσιώδεις και οφείλονται στην αύξηση του αριθμού των υποψηφίων που μπορεί να έχει ένας συνδυασμός.
ε. Τα ανώτατα όρια των εκλογικών δαπανών των υποψηφίων περιορίζονται όπου αναπροσαρμόζεται η περιφέρεια εκλογής τους. Στις Περιφέρειες ιδίως Αττικής, Κεντρικής Μακεδονίας και Νοτίου Αιγαίου, το όριο των δαπανών μειώνεται στις περιφερειακές ενότητες που είναι μικρότερες των σημερινών Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων. Μειώνονται επίσης στους μεγάλους Δήμους με διαμερισματική οργάνωση, όπου ως εκλογική περιφέρεια δεν λειτουργεί το σύνολο του Δήμου, αλλά το σημερινό Δημοτικό Διαμέρισμα.
στ. Καθίσταται υποχρεωτικός ο ορισμός διαχειριστή των οικονομικών των συνδυασμών, προκειμένου για τις περιφερειακές εκλογές, καθώς και για τις δημοτικές εκλογές, εφόσον, όμως, διενεργούνται σε δήμους με πληθυσμό μεγαλύτερο των δέκα χιλιάδων κατοίκων.
ζ. Τα βιβλία εσόδων και δαπανών των συνδυασμών και των υποψηφίων θεωρούνται, πλέον, από τον Δ/ντή της οικείας Δ.Ο.Υ. για διασφάλιση πλήρους αξιοπιστίας αυτών και όχι από τον Δ/ντή Αυτοδιοίκησης της Περιφέρειας, όπως συνέβαινε μέχρι τώρα.
η. Στις αναλυτικές καταστάσεις εσόδων και δαπανών των συνδυασμών και των υποψηφίων μνημονεύονται, υποχρεωτικά, ως αποδεικτικά στοιχεία τούτων, τα οικεία τραπεζικά παραστατικά.
θ. Θεσπίζεται η υποχρέωση των συνδυασμών που είναι υποψήφιοι σε περιφέρειες και σε δήμους άνω των 10.000 να αναρτούν σε κεντρική βάση δεδομένων που είναι εγκατεστημένη στο Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης όλα τα έσοδα και τις δαπάνες τους συμπεριλαμβανομένων και των υποψηφίων τους μνημονεύοντας τα αντίστοιχα παραστατικά. Η ανωτέρω βάση δεδομένων θα είναι προσβάσιμη σε κάθε πολίτη. Η μη τήρηση της υποχρέωσης δημοσιοποίησης στην Κεντρική Βάση Δεδομένων του Υπουργείου συνιστά λόγο έκπτωσης για τον επικεφαλής του συνδυασμού και για τους υποψηφίους, εφόσον διαπιστωθεί, ότι, προκειμένου για δημοσιοποιηθείσες δαπάνες, το πραγματικό ύψος τούτων υπερβαίνει, κατά το ένα τρίτο, το ανώτατο, σχετικό, επιτρεπτό όριο
ι. i. Oι Επιτροπές ελέγχου δαπανών και εκλογικών παραβάσεων ενοποιούνται σε επίπεδο περιφέρειας και συγκροτούν αντίστοιχο ενιαίο δικαιοδοτικό και ελεγκτικό όργανο.
ιι. Προεδρεύει δικαστικός λειτουργός, δοθέντος, ότι τούτο είναι επιτρεπτό, κατ’ άρθρο 89 παρ. 2 του Συντάγματος, η, δε, συγκρότησή της (μέλος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, Προϊστάμενος του Περιφερειακού Σ.Δ.Ο.Ε., επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου και εκπρόσωποι της Τ.Ε.Δ.Κ. και της Ε.Ν.Α.Ε., υπό την προϋπόθεση να μην είναι υποψήφιοι) εγγυάται το αμερόληπτο και ανεπηρέαστο της κρίσεώς της.
ιιι. Η συζήτηση, ενώπιον της Επιτροπής, προκειμένου, τόσο για καταγγελίες εκλογικών παραβάσεων, όσο και για την εξέλεγξη των δαπανών και των εσόδων των συνδυασμών, γίνεται σε δημόσια συνεδρίαση με την παρουσία των ενδιαφερομένων μερών, οι οποίοι μπορούν να συμπαρίστανται με δικηγόρο.
iv. Οι κυρώσεις επιβάλλονται από την Επιτροπή και είναι εκτελεστές, χωρίς την παρεμβολή οιουδήποτε άλλου οργάνου, κατ’ αντίθετη των όσων συνέβαιναν, μέχρι σήμερα, δοθέντος, ότι οι Επιτροπές είχαν γνωμοδοτικό χαρακτήρα και οι κυρώσεις επεβάλοντο από το Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας.
v. Κατά της απόφασης της Επιτροπής με την οποία επιβάλλεται έκπτωση, από το αιρετό αξίωμα, επιτρέπεται προσφυγή, ουσίας, ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας.
ια. Αυξάνονται τα προβλεπόμενα πρόστιμα. Η επαύξηση των ορίων των επιβαλλόμενων προστίμων υπαγορεύθηκε από την ανάγκη στάθμισης της βαρύτητας της οικείας παράβασης, με γνώμονα, πάντοτε, τον προληπτικό χαρακτήρα της διοικητικής κύρωσης.
ιβ. Συντέμνεται η προεκλογική περίοδος από την τετράμηνη χρονική διάρκεια που ίσχυε, μέχρι σήμερα, σε δίμηνη, με γνώμονα την ανταπόκριση στην υφιστάμενη πραγματική κατάσταση. Λοιποί περιορισμοί που ισχύουν για την προεκλογική περίοδο στις πράξεις των αιρετών α’ και β’ βαθμού διατηρούνται στο χρονικό διάστημα που ισχύουν σήμερα (4μηνο).
ιγ. Με την έναρξη της προεκλογικής περιόδου, ήτοι δύο μήνες (αντί των 30 ημερών που ισχύει) πριν από τη διενέργεια των εκλογών και μέχρι την εγκατάσταση των νέων αιρετών οργάνων, αναστέλλεται κάθε διαδικασία πρόσληψης υπαλλήλων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς και κάθε υπηρεσιακή μεταβολή τούτων με εξαίρεση τη διαδικασία μετατάξεων, που προβλέπεται στο ν. 3852/2010 («ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ»).
Τα βασικά σημεία του σχεδίου όπως ανακοινώθηκαν από το υπουργείο έχουν ως εξής:
Σχέδιο νόμου «Εκλογικές δαπάνες συνδυασμών και υποψηφίων και έλεγχος αυτών, κατά τις περιφερειακές και δημοτικές εκλογές».
Ι. ΓΕΝΙΚΑ
α. Με το ν. 3852/2010 («Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης») πραγματοποιήθηκε...
επαναθεμελίωση της Πρωτοβάθμιας Αυτοδιοίκησης με λιγότερους και ισχυρότερους Δήμους σε όλη τη χώρα. Παραλλήλως, η δευτεροβάθμια αυτοδιοίκηση ανασυγκροτήθηκε, εκ βάθρων, σε επίπεδο μεγαλύτερων ενοτήτων, ήτοι των Περιφερειών.
β. Στο πλαίσιο μεταβατικής ρύθμισης, οι εκλογές για την ανάδειξη αιρετών οργάνων της Αυτοδιοίκησης, για την περίοδο 2011-2014, θα διεξαχθούν την εβδόμη Νοεμβρίου 2010. Για τις επόμενες περιόδους προβλέπεται πενταετής θητεία και διεξαγωγή των αυτοδιοικητικών εκλογών, ταυτοχρόνως, με εκείνες των Ελλήνων μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
γ. Τα θέματα που αφορούσαν τις εκλογικές δαπάνες των συνδυασμών και των υποψηφίων στις δημοτικές και νομαρχιακές εκλογές, ο έλεγχός τους, καθώς και ζητήματα σχετικά με την εν γένει προεκλογική προβολή, αντιμετωπίζονταν από το ν. 3202/2003.
Ο ανωτέρω νόμος, κατά το κυρίαρχο ρυθμιστικό του πεδίο, συμπορεύονταν με το αντίστοιχο νομοθετικό πλέγμα για τις βουλευτικές εκλογές (ν. 3023/2002). Εύλογο, επομένως, ήταν να παρακολουθεί τις σύστοιχες ρυθμίσεις των σχετικών θεμάτων της ανωτέρω νομοθεσίας.
δ. Οι προτεινόμενες, δια του εισαγόμενου σχεδίου νόμου, ρυθμίσεις δεν έχουν απλό προσαρμοστικό χαρακτήρα στην επαναθεμελίωση της Αυτοδιοίκησης, που έχει συντελεσθεί με το ν. 3852/2010, ούτε συνιστούν απλές βελτιώσεις της υφιστάμενης, μέχρι σήμερα νομοθεσίας.
ε. Όπως θα αναπτυχθεί, κατωτέρω, κυρίαρχο στόχο των προτεινόμενων ρυθμίσεων αποτελεί η ουσιαστική αναμόρφωση της διαδικασίας εξέλεγξης των εσόδων και των δαπανών των συνδυασμών και των υποψηφίων, με γνώμονα την ουσιαστικοποίησή τους και την υπηρέτηση στο μείζονα, δυνατό, βαθμό, των αρχών της διαφάνειας και της νομιμότητας.
II. ΝΕΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
α. i. Η χρηματοδότηση των δαπανών συνδυασμών και υποψηφίων προέρχεται από φυσικά πρόσωπα και η διακίνηση των ποσών, που αναφέρονται σε έσοδα και δαπάνες, για το συνολικό ύψος τούτων γίνεται μέσω τραπεζικών λογαριασμών, κατ’ αντίθεση προς την υφιστάμενη ρύθμιση, η οποία αφορούσε μόνο το 80% τούτων, και παρείχε περιθώριο καταστρατηγήσεων για το επαπομένον ποσοστό.
ii. Παραλλήλως, καταργείται η αδιαφανής και αναχρονιστική διαδικασία άντλησης εσόδων από τη διάθεση «κουπονιών».
β. Καθίσταται επιτρεπτή η ανάπτυξη δραστηριοτήτων πολιτικών κομμάτων, υπέρ συνδυασμών και υποψηφίων, προς τους οποίους έχουν, δημόσια εκφράσει την υποστήριξή τους, υπό την προϋπόθεση, όμως, ότι οι δραστηριότητες αυτές δεν συνιστούν άμεση ή έμμεση χρηματοδότησή τους.
γ. i. Με εξαίρεση, μόνο, για τους επικεφαλείς των συνδυασμών και τους άμεσα αιρετούς αντιπεριφερειάρχες, οριοθετείται ο αριθμός των επιτρεπτών εμφανίσεων των υποψηφίων σε ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής, περιφερειακής ή τοπικής εμβέλειας.
ii. Τυχόν υπέρβαση των επιτρεπτών ορίων εμφανίσεων ή άλλη άμεση ή έμμεση προβολή, εφόσον αποδειχθεί, ότι συντελέσθηκε με οικονομικό αντάλλαγμα, για μεν τους υποψηφίους συνεπάγεται έκπτωση από το αιρετό αξίωμα, για δε τους ιδιοκτήτες ή νόμιμους αντιπροσώπους των οικείων φορέων συνιστά ποινικό αδίκημα, το οποίο τιμωρείται με ποινή φυλάκισης, τουλάχιστον, ενός έτους.
δ.i. Περιορίζονται οι επιτρεπόμενες εκλογικές δαπάνες των συνδυασμών. Η αναπροσαρμογή των ανωτάτων ορίων εκλογικών δαπανών, υπαγορεύθηκε όχι μόνον, από τη δημιουργία των συνενωθέντων δήμων, τα διοικητικά όρια των οποίων μεταβλήθηκαν και από την κατάργηση των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων και τη δημιουργία των Περιφερειών ως δεύτερου βαθμού Αυτοδιοίκησης, με συνακόλουθη μεταβολή των πληθυσμιακών δεδομένων, αλλά, κυρίως, από την ανάγκη περιορισμού του κόστους των δαπανών.
ii. Στις όλες τις περιφέρειες υπάρχει απομείωση του ύψους των συνολικών δαπανών των συνδυασμών, σε σχέση με τις εκλογές του 2006. Επισημειώνεται, ότι στις ελάχιστες περιπτώσεις δήμων, όπου υπάρχουν σχετικές αυξήσεις των ανωτέρω ορίων, δεν μπορούν να χαρακτηρισθούν, ως ουσιώδεις και οφείλονται στην αύξηση του αριθμού των υποψηφίων που μπορεί να έχει ένας συνδυασμός.
ε. Τα ανώτατα όρια των εκλογικών δαπανών των υποψηφίων περιορίζονται όπου αναπροσαρμόζεται η περιφέρεια εκλογής τους. Στις Περιφέρειες ιδίως Αττικής, Κεντρικής Μακεδονίας και Νοτίου Αιγαίου, το όριο των δαπανών μειώνεται στις περιφερειακές ενότητες που είναι μικρότερες των σημερινών Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων. Μειώνονται επίσης στους μεγάλους Δήμους με διαμερισματική οργάνωση, όπου ως εκλογική περιφέρεια δεν λειτουργεί το σύνολο του Δήμου, αλλά το σημερινό Δημοτικό Διαμέρισμα.
στ. Καθίσταται υποχρεωτικός ο ορισμός διαχειριστή των οικονομικών των συνδυασμών, προκειμένου για τις περιφερειακές εκλογές, καθώς και για τις δημοτικές εκλογές, εφόσον, όμως, διενεργούνται σε δήμους με πληθυσμό μεγαλύτερο των δέκα χιλιάδων κατοίκων.
ζ. Τα βιβλία εσόδων και δαπανών των συνδυασμών και των υποψηφίων θεωρούνται, πλέον, από τον Δ/ντή της οικείας Δ.Ο.Υ. για διασφάλιση πλήρους αξιοπιστίας αυτών και όχι από τον Δ/ντή Αυτοδιοίκησης της Περιφέρειας, όπως συνέβαινε μέχρι τώρα.
η. Στις αναλυτικές καταστάσεις εσόδων και δαπανών των συνδυασμών και των υποψηφίων μνημονεύονται, υποχρεωτικά, ως αποδεικτικά στοιχεία τούτων, τα οικεία τραπεζικά παραστατικά.
θ. Θεσπίζεται η υποχρέωση των συνδυασμών που είναι υποψήφιοι σε περιφέρειες και σε δήμους άνω των 10.000 να αναρτούν σε κεντρική βάση δεδομένων που είναι εγκατεστημένη στο Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης όλα τα έσοδα και τις δαπάνες τους συμπεριλαμβανομένων και των υποψηφίων τους μνημονεύοντας τα αντίστοιχα παραστατικά. Η ανωτέρω βάση δεδομένων θα είναι προσβάσιμη σε κάθε πολίτη. Η μη τήρηση της υποχρέωσης δημοσιοποίησης στην Κεντρική Βάση Δεδομένων του Υπουργείου συνιστά λόγο έκπτωσης για τον επικεφαλής του συνδυασμού και για τους υποψηφίους, εφόσον διαπιστωθεί, ότι, προκειμένου για δημοσιοποιηθείσες δαπάνες, το πραγματικό ύψος τούτων υπερβαίνει, κατά το ένα τρίτο, το ανώτατο, σχετικό, επιτρεπτό όριο
ι. i. Oι Επιτροπές ελέγχου δαπανών και εκλογικών παραβάσεων ενοποιούνται σε επίπεδο περιφέρειας και συγκροτούν αντίστοιχο ενιαίο δικαιοδοτικό και ελεγκτικό όργανο.
ιι. Προεδρεύει δικαστικός λειτουργός, δοθέντος, ότι τούτο είναι επιτρεπτό, κατ’ άρθρο 89 παρ. 2 του Συντάγματος, η, δε, συγκρότησή της (μέλος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, Προϊστάμενος του Περιφερειακού Σ.Δ.Ο.Ε., επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου και εκπρόσωποι της Τ.Ε.Δ.Κ. και της Ε.Ν.Α.Ε., υπό την προϋπόθεση να μην είναι υποψήφιοι) εγγυάται το αμερόληπτο και ανεπηρέαστο της κρίσεώς της.
ιιι. Η συζήτηση, ενώπιον της Επιτροπής, προκειμένου, τόσο για καταγγελίες εκλογικών παραβάσεων, όσο και για την εξέλεγξη των δαπανών και των εσόδων των συνδυασμών, γίνεται σε δημόσια συνεδρίαση με την παρουσία των ενδιαφερομένων μερών, οι οποίοι μπορούν να συμπαρίστανται με δικηγόρο.
iv. Οι κυρώσεις επιβάλλονται από την Επιτροπή και είναι εκτελεστές, χωρίς την παρεμβολή οιουδήποτε άλλου οργάνου, κατ’ αντίθετη των όσων συνέβαιναν, μέχρι σήμερα, δοθέντος, ότι οι Επιτροπές είχαν γνωμοδοτικό χαρακτήρα και οι κυρώσεις επεβάλοντο από το Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας.
v. Κατά της απόφασης της Επιτροπής με την οποία επιβάλλεται έκπτωση, από το αιρετό αξίωμα, επιτρέπεται προσφυγή, ουσίας, ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας.
ια. Αυξάνονται τα προβλεπόμενα πρόστιμα. Η επαύξηση των ορίων των επιβαλλόμενων προστίμων υπαγορεύθηκε από την ανάγκη στάθμισης της βαρύτητας της οικείας παράβασης, με γνώμονα, πάντοτε, τον προληπτικό χαρακτήρα της διοικητικής κύρωσης.
ιβ. Συντέμνεται η προεκλογική περίοδος από την τετράμηνη χρονική διάρκεια που ίσχυε, μέχρι σήμερα, σε δίμηνη, με γνώμονα την ανταπόκριση στην υφιστάμενη πραγματική κατάσταση. Λοιποί περιορισμοί που ισχύουν για την προεκλογική περίοδο στις πράξεις των αιρετών α’ και β’ βαθμού διατηρούνται στο χρονικό διάστημα που ισχύουν σήμερα (4μηνο).
ιγ. Με την έναρξη της προεκλογικής περιόδου, ήτοι δύο μήνες (αντί των 30 ημερών που ισχύει) πριν από τη διενέργεια των εκλογών και μέχρι την εγκατάσταση των νέων αιρετών οργάνων, αναστέλλεται κάθε διαδικασία πρόσληψης υπαλλήλων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς και κάθε υπηρεσιακή μεταβολή τούτων με εξαίρεση τη διαδικασία μετατάξεων, που προβλέπεται στο ν. 3852/2010 («ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ»).
http://press-gr.blogspot.com/2010/07/blog-post_1481.html
Θαλάσσιο αιολικό πάρκο στην Λευκάδα ? |
"Τα µυστικά του Σύµπαντος από το τηλεσκόπιο Ρlanck"
"Δεν πρόκειται για φωτογραφία από ταινία επιστηµονικής φαντασίας, αλλά για µοναδικό επίτευγµα σκληρής επιστηµονικής εργασίας. Το ευρωπαϊκό διαστηµικό τηλεσκόπιο Ρlanck εκτοξεύτηκε στις 14 Μαΐου και σήµερα αποδίδει καρπούς. «Χρειάστηκαν 16 χρόνια σκληρής δουλειάς από πολλούς επιστήµονες στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και τον Καναδά για να δηµιουργηθεί αυτή η νέα εικόνα του πρώιµου Σύµπαντος. Το Ρlanck δουλεύει περίφηµα και περιµένουµε να µάθουµε...
πολλά για τη Μεγάλη Εκρηξη και τη δηµιουργία του Σύµπαντος». Τάδε έφη Γιώργος Ευσταθίου, καθηγητής στο Πανεπιστήµιο του Κέµπριτζ που πρωτοστάτησε στο όλο εγχείρηµα.
Στη φωτογραφία αποτυπώνεται ο Γαλαξίας µας και η Κοσµική Ακτινοβολία Υποβάθρου (CΜΒ) ? µε απλά λόγια το υπόλειµµα από τη Μεγάλη Εκρηξη που δηµιούργησε το Σύµπαν περίπου 13,7 δισεκατοµµύρια χρόνια πριν.
tanea.gr"
http://troktiko.blogspot.com/2010/07/lanck.html
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)