Δευτέρα 17 Ιανουαρίου 2011

Στα πόδια μας, ο αρχαίος Πειραιάς

Κείμενο: Χ.Κ. Λαζαρόπουλος
Συνέχεια στις ανασκαφές μεγάλης έκτασης που πραγματοποιήθηκαν το 1951 από την ομάδα Πολίτη στην περιοχή της Παλιάς Κοκκινιάς έδωσε η αρχαιολόγος κ. Έφη Λυγκούρη με αφορμή την κατεδάφιση του παλαιού νοσοκομείου Σαπόρτα στη συμβολή των οδών Αγίων Αναργύρων και Κεχαγιά, καθώς και ανασκαφές σε οικόπεδο επί της οδού Πειραιώς.

Παρότι όλη αυτή η πρώτη περιοχή αποτελεί συνέχεια της Παλιάς Κοκκινιάς, κάποιοι κακώς πληροφορημένοι εξακολουθούν να κάνουν λόγο περί Καμινίων ή Ρέντη. Η αλήθεια είναι ότι η σημερινή συνοικία της Παλιάς Κοκκινιάς αρχίζει θεωρητικά από την οδό Μουτσοπούλου και θεωρητικά καλύπτει τα όρια μεταξύ των δήμων Πειραιά και Νικαίας – Ρέντη. Παλαιότερα, η γεωγραφική ζώνη που λεγόταν «Παλιά Κοκκινιά» εκτεινόταν από τις σημερινές γέφυρες της Πέτρου Ράλλη, τον Κηφισό, τα Άσπρα Χώματα και κατέληγε μέχρι τη Λεύκα όπου συνόρευε με την Αγιά Σοφιά και τα Μανιάτικα κατά μήκος της οδού Θ. Ρετσίνα και από την αρχή της οδού Παλαμηδίου.

Με τις πρόσφατες ανασκαφικές έρευνες της κ. Λυγκούρη, δίδεται μια νέα αντίληψη σχετικώς με τη δημιουργία του Πειραιά. Όπως αναφέρεται σε σχετικά δημοσιεύματα που έγιναν στο περιοδικό «Αρχαιολογία» και στο ειδικό ένθετο του κυριακάτικου «Βήματος», όταν ο Περικλής κάλεσε τον διάσημο αρχιτέκτονα Ιππόδαμο τον Μιλήσιο και τού είπε: «Εδώ θα σχεδιάσεις μια νέα πόλη»! Κι ο Ιππόδαμος έχοντας μπροστά του μιαν εντελώς ελεύθερη έκταση, αυτό έκανε, εφαρμόζοντας τις αρχές του πολεοδομικού σχεδίου που ο ίδιος εφηύρε.

Στιγμιότυπο από 
το ανασκαφικό έργο.
Όλα αυτά συνέβησαν στη λαμπρή από κάθε άποψη Κλασική εποχή και το αποτέλεσμά τους ήταν μια ιδεώδης και αξιοθαύμαστη πόλη, ονομαζόμενη Πειραιάς. Και έτσι ο Πειραιάς εμφανίζεται στην Ιστορία ξαφνικά και από το πουθενά. Λευκό χαρτί, οι προηγούμενοι αιώνες, ακόμη και τα αμέσως προηγούμενα χρόνια. Γίνεται; Ασφαλώς, όχι. Πόσο μάλλον όταν είναι γνωστό πως η Αττική από τη Νεολιθική εποχή ήδη ήταν σπαρμένη από οικισμούς.

Στην ευρύτερη περιοχή της Παλιάς Κοκκινιάς ζούσαν οι πρώτοι «Πειραιώτες» ως τα γεωμετρικά και τα αρχαϊκά χρόνια, σύμφωνα με την αρχαιολόγος κ. Έφη Λυγκούρη, προϊσταμένη της ΚΣΤ΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων. Την πρότασή της μάλιστα παρουσίασε η ίδια σε ομιλία της για τον αρχαίο Πειραιά και το μουσείο του, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.

«Η αρχική κώμη του Πειραιά η οποία μαζί με τα γειτονικά χωριά, τους μετέπειτα δήμους της Ξυπέτης (Νέο Φάληρο, Μοσχάτο),του Φαλήρου (Παλαιό Φάληρο) και των Θυμαιτάδων (Κερατσίνι) αποτελούσε σύμφωνα με τον Πολυδεύκη ένα τετράκωμο με κέντρο το ιερό του Ηρακλέους στα Καμίνια προς τιμήν του οποίου τελούνταν αγώνες» αναφέρει η κ. Λυγκούρη.

Και καθώς οι καλύτερες αποδείξεις στην αρχαιολογία είναι πάντα οι ανασκαφές, σε αυτές στηρίζεται και η ίδια. «Το βέβαιο είναι ότι αυτός ο δήμος δεν έχει καμία σχέση με τη θέση της κλασικής πόλης του Πειραιά» προσθέτει. Και από την άλλη, στον σημερινό Πειραιά δεν έχει έρθει στο φως τίποτε που να χρονολογείται νωρίτερα από την Κλασική εποχή.

Μόνο ένα ιερό, της Αρτέμιδος Μουνιχίας, το οποίο έχει ανασκαφεί στη δυτική άκρη του ομώνυμου λιμανιού (σημερινή Καστέλλα) χρονολογείται από τη Νεολιθική εποχή. Και ίσως ήταν το μόνο κατοικημένο σημείο της Πειραϊκής χερσονήσου. Η αιτία αυτής της ιδιαιτερότητας θα πρέπει να αναζητηθεί στη μορφολογία του εδάφους, η οποία ήταν εντελώς διαφορετική από τη σημερινή.

Το νησί

Μέχρι το Μοσχάτο έφθανε η θάλασσα κατά την τεταρτογενή περίοδο και εκείνη την εποχή ο Πειραιάς ήταν νησί. Η παραλία του Σαρωνικού κόλπου με τον Φαληρικό όρμο, τη χερσόνησο του Πειραιά και τα τρία λιμάνια του, ακτή μήκους 14 χιλιομέτρων δεν υπήρχε. Σχηματίσθηκε πολύ αργότερα και βαθμιαία με τις προσχώσεις του Κηφισού οπότε και το νησί ενώθηκε με την ξηρά. Όπως φαίνεται όμως στη συλλογική μνήμη είχε διατηρηθεί το γεγονός, μαρτυρούμενο επίσης από την ίδια την ονομασία του Πειραιά.

Όπως αναφέρει μάλιστα ο Παυσανίας «του τε Πειραιά νησιάζοντα πρότερον και πέραν της ακτής κείμενον ούτως φασιν ονομασθήναι». Αλλά και ο λεξικογράφος Σουΐδας γράφει: «Ην πρότερον ο Πειραιεύς νήσος όθεν και τούνομα είληφεν από το διαπεράν».

Παρ’ όλα αυτά ένα έλος που λεγόταν Αλίπεδον παρέμενε ως τα κλασικά χρόνια στον Πειραιά, εμποδίζοντας την επικοινωνία με την άγονη, πειραϊκή χερσόνησο.«Και αυτός ήταν ο λόγος που οι παλαιότεροι κάτοικοι είχαν επιλέξει να κατοικήσουν σε θέσεις που βρίσκονταν πριν από αυτή την ελώδη περιοχή,μάλιστα κοντά στον Κηφισό» σημειώνει η Ε.Λυγκούρη. Το έλος του Αλιπέδου καλύπτει τα σημερινά Καμίνια και τον Ρέντη αφού το έδαφος αυτών των περιοχών βρίσκονται κάτω από το επίπεδο της θάλασσας κι έως πριν από λίγα χρόνια σημειώνονταν πλημμύρες είτε από την υπερχείλιση του Κηφισού, είτε από τις καταιγίδες. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι από τη συγκέντρωση των λιμναζόντων υδάτων, τα Καμίνια ήταν γνωστά ως «Γουρουνόλακκος».

Οι ανασκαφές

Το αρχαίο νεκροταφείο, τα κτήρια, ο δρόμος,
 τα απομεινάρια των κλιβάνων και τα πηγάδια. 
Αρχαιότητες της Πρωτογεωμετρικής έως την ύστερη Γεωμετρική περίοδο έχουν εντοπισθεί από τις πρόσφατες ανασκαφές της Εφορείαςστην Παλιά Κοκκινιά κατά μήκος της οδού Κεχαγιά, δίπλα στο 10ο και το 11ο Λύκειο Πειραιά. Εκεί βρισκόταν το παλιό νοσοκομείο «Σαπόρτα» το οποίο κατεδαφίστηκε κακήν κακώς για να δώσει τη θέση του σε ένα τερατούργημα δήθεν «πολυτελών» διαμερισμάτων, στα θεμέλια των οποίων υπάρχουν τα θεμέλια του αρχαίου οικισμού.

Μέρος του οικισμού διασώθηκε την τελευταία στιγμή, ύστερα από παρεμβάσεις ενεργών πολιτών της Παλιάς Κοκκινιάς.

Κάτω από το τερατούργημα που ονομάσθηκε «Οικόπολις» αποκαλύφθηκε μία αρχαία οδός με το ένα της ανάλημμα, η οποία πλαισιώνεται μάλιστα από συστάδες τάφων σε ταφικούς περιβόλους. Κτίσματα, των οποίων η χρήση δεν έχει ακόμη προσδιορισθεί, εντοπίσθηκαν σε επαφή με τον αρχαίο δρόμο ενώ κοντά του βρέθηκαν τέσσερις κλίβανοι από πηλόχωμα και πηγάδια τα οποία περιείχαν κεραμική.

Σε άλλο μεγάλο οικόπεδο, εξάλλου, επί της οδού Πειραιώς μεταξύ Καμινίων και Ρέντη βρέθηκαν τα θεμέλια ενός μεγάλου κτιρίου με περίβολο και αυλή στο κέντρο, γύρω από την οποία αναπτύσσονται δωμάτια (ύστερη Γεωμετρική εποχή). Όπως επισημαίνει η κ. Λυγκούρη: «Η περιοχή της ανασκαφής κατακλύζεται διαρκώς από νερό, υπάρχουν αντλίες που λειτουργούν συνέχεια, προκειμένου να μένει καθαρή». Γιατί προφανώς το έλος δεν έχει υποχωρήσει εντελώς. Αλλά και από παλαιότερες ανασκαφές στην άκρη της χερσονήσου της Μουνιχίας (από τον Ι. Θρεψιάδη το 1935) είχε εντοπισθεί οικισμός που κατοικήθηκε από την πρώιμη Γεωμετρική εποχή ως την ύστερη Γεωμετρική.

Χαρακτηριστική είναι η εικόνα που εμφανίζει το οικόπεδο απέναντι από το πρώην νοσοκομείο Σαπόρτα, το οποίο επίσης κατεδαφίστηκε για να ορθωθεί άλλο τσιμεντένιο τέρας "πολυτελών" διαμερισμάτων. Στα θεμέλια βρέθηκε η συνέχεια της οδού και των τάφων, πηγάδια με πεντακάθαρο νερό και κομμάτια αγγείων. Η ανασκαφή συνεχίζεται με αργούς ρυθμούς εξαιτίας των ευρημάτων που έρχονται καθημερινά στην επιφάνεια αλλά και του νερού που αναβλύζει από τα έγκατα της γης.

Ο χώρος της ανασκαφής είναι ορατός από τους διαβάτες και διαρωτάται κανείς πώς είναι δυνατόν να καταστρέφεται αυτή η αρχαιολογική περιουσία της πόλης στο όνομα της υποβάθμισης που κυριαρχεί. Είναι μνημειώδης η επιπολαιότητα των ιθυνόντων σε κεντρική εξουσία, περιφέρεια και δήμο. Στήνουν πολιτιστικά πανηγύρια στο απαξιούμενο κεντρικό λιμάνι, όταν η Παλιά Κοκκινιά θα μπορούσε να μετατραπεί σε μοντέλο ανάπτυξης:

- με τη δημιουργία χώρου αρχαιολογικού περιπάτου στον πεζόδρομο από την Κεχαγιά μέχρι τη Μαυρογένους,

- την ανάπτυξη της Λεύκας, της Παλιάς Κοκκινιάς, σε σημείο εκδηλώσεων και πολιτισμού αναδεικνύοντας το παλαιό εργοστάσιο του ΟΣΕ σε «Τεχνόπολη» του Πειραιά,

- τη διασύνδεση αυτής της «Τεχνόπολης» με τη αναβάθμιση του Πάρκου Δηλαβέρη σε Θεματικό Κέντρο Ανάπτυξης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (με εγκαταστάσεις φωτοβολταϊκών και ανεμογεννητριών για εκπαιδευτικούς λόγους) σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιά και το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο,

- τη μετατροπή του παλαιού εργοστασίου Ρετσίνα σε ευρωπαϊκού επιπέδου campus του Πανεπιστημίου Πειραιά για τη ναυτιλία, το εμπόριο, τα Logistics και τις οικονομικές επιστήμες.

Τα λιμάνια

Στον Φαληρικό Όρμο βρισκόταν ο ναύσταθμος των Αθηναίων ως την εποχή όπου ο Θεμιστοκλής έχοντας διακρίνει τον περσικό κίνδυνο τους έπεισε να τον μεταφέρουν στον Πειραιά όπου μπορούσε να ιδρυθεί ένα ασφαλές λιμάνι. Στον Ιππόδαμο όμως οφείλεται τελικώς η ακριβής χωροθέτηση των ναυστάθμων, δύο πολεμικών και ενός εμπορικού.

Με 196 νεώσοικους (υπόστεγα στα οποία ανέλκονταν οι τριήρεις) και την περίφημη Σκευοθήκη του Φίλωνος το λιμάνι της Ζέας ήταν ο κυριότερος πολεμικός ναύσταθμος ενώ ο λιμήν της Μουνιχίας με 82 νεώσοικους ακολουθούσε. Όσο για το κυρίως λιμάνι, εμπορικό και πολεμικό μαζί, το ονομαζόμενο Κάνθαρος ή και Μέγας Λιμήν, αντιστοιχεί στο σημερινό κεντρικό λιμάνι του Πειραιά.

Οι προσχώσεις της θάλασσας αλλά και η επέκταση της πόλης έχουν κρύψει σήμερα την πραγματική ιστορία της περιοχής. Ο πρώτος Πειραιάς όμως φαίνεται ότι τώρα εντοπίζεται...

http://paliakokkinia.blogspot.com/2011/01/blog-post_17.html

Παίρνουν "τα μέτρα" των δημοσίων υπαλλήλων Νέο ψαλίδι 1 δισ. ευρώ σε μισθούς και συντάξεις

Του Κωστή Πλάντζοu
υΝα περικόψει  κατά 1 δισ. ευρώ επιπλέον από φέτος τους μισθούς και συντάξεις στο δημόσιο, βάζει στόχο το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης. Για να το καταφέρει, ποντάρει πολλά στο ενιαίο μισθολόγιο, που θα εφαρμοστεί από 1ης Ιουλίου 2011. 

Αρμόδιοι παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών εκτιμούν πως με την εφαρμογή του μισθολογίου, θα μειωθεί η μισθολογική δαπάνη κατά 0,5% έως 0,7% του ΑΕΠ σε ετήσια βάση. Αυτό θα επιτευχθεί με την περαιτέρω μείωση ή και κατάργηση επιδομάτων, μέσω των μετατάξεων και τις καταργήσεις θέσεων, αλλά κυρίως με την κατάργηση ειδικών αμοιβών και την πλήρη οριζοντοποίηση των αμοιβών σε όλο το δημόσιο. 

Οι ίδιες πηγές υπογράμμιζαν πως το 2009, όταν ανέλαβε την κυβέρνηση το ΠΑΣΟΚ, η μισθολογική δαπάνη έφτανε στο 11,7% του ΑΕΠ. Με τις περικοπές του 2010 μειώθηκε σε 10,7% και στόχος πλέον είναι να φτάσει στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, δηλαδή στο 10%. Αν τελικώς φτάσει φέτος στο 10,2%-10,3% θα έχει εξοικονομηθεί  1 δισ. ευρώ. 

Βασική επιδίωξη του νέου μισθολογίου θα είναι  να καταργηθούν, όπου κριθεί εφικτό, οι ειδικές αμοιβές που χορηγούνται  σωρηδόν στους υπαλλήλους κάθε υπουργείου, ακόμα και αν δεν κάνουν την ίδια δουλειά μεταξύ τους. Αντιθέτως, θα πρέπει να παίρνουν ίδιο μισθό όσοι κάνουν την ίδια δουλειά, άσχετα από το υπουργείο στο οποίο ανήκουν.  

Όπως τόνιζε με νόημα στέλεχος του οικονομικού  επιτελείου "σε όλο την Ευρώπη οι εφοριακοί και οι τελωνειακοί έχουν ειδικό μισθολόγιο. Αλλά αυτό δεν μπορεί να επεκτείνεται ακόμα και στις καθαρίστριες του υπουργείου". 
 
Με τις περικοπές  αυτές χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι  θα δουν να μειώνεται ο μισθός τους, αλλά και η σύνταξη στην οποία υπολόγιζαν. Οι βασικές αρχές του Ενιαίου Μισθολογίου αναμένεται να οριστικοποιηθεί μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου, ώστε να τεθούν υπόψη της Τρόικας που θα βρίσκεται τότε στην Αθήνα για τον επόμενο έλεγχο.



http://www.protothema.gr/

Χαροπαλεύει στην Τύνιδα ο φωτορεπόρτερ του «ΕPA»

Ο φωτορεπόρτερ του European Pressphoto Agency (EPA), Λικά Ντολέγκα, ο οποίος τραυματίστηκε σοβαρά στο κεφάλι από δακρυγόνο την Παρασκευή στην Τύνιδα, ενώ κάλυπτε τις συγκρούσεις ανάμεσα στους διαδηλωτές και τις δυνάμεις ασφαλείας, βρίσκεται σε εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση στο νοσοκομείο, αλλά, σύμφωνα με πρόσωπα της οικογένειάς του, δεν έχει χάσει τη ζωή του, όπως εσφαλμένα μετέδωσαν χθες διεθνή πρακτορεία και αναφερόταν σε σχετική ανακοίνωση του το ίδιο πρακτορείο «ΕPA».

Ο φωτορεπόρτερ μετά τον τραυματισμό του μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο και υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση. Η κατάστασή του επιδεινώθηκε και από το Σάββατο τέθηκε σε τεχνητό κώμα.

Από συναδέλφους του στο EPA, που βρέθηκαν στο πλευρό του στο νοσοκομείο, και από πηγές του γαλλικού προξενείου στην Τύνιδα έγινε αμέσως μετά γνωστό ότι ο φωτορεπόρτερ εξέπνευσε. Ωστόσο, το βράδυ της Κυριακής, ο πατέρας του δήλωσε από το νοσοκομείο της Τύνιδας ότι ο γιος του είναι σε εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση, αλλά εν ζωή.



http://www.zougla.gr/

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ-ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΣΕ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΕΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΕΣ ΤΗΣ Ε.Π.Σ.ΠΕΙΡΑΙΑ...ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΠΕΙΡΑΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ,...ΒΡΑΒΕΥΟΝΤΑΙ Α.Ο. ΜΟΣΧΑΤΟΥ,Α.Ο. ΘΥΕΛΛΑ ΜΟΣΧΑΤΟΥ, ΛΕΜΟΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ,ΠΟΛΥΜΕΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ,ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ..


* Στην παμπειραική Γιορτή - εκδήλωση βραβεύσεων της Ε.Π.Σ.ΠΕΙΡΑΙΑ και του Σ.Δ.Π. ΠΕΙΡΑΙΑ που πραγματοποιείται στην αίθουσα " ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ " στις 24.1.2011 και ώρα 18.45 βραβεύουμε την αγωνιστική επιτυχία των πειραϊκών σωματείων για την περίοδο 2009-2010, ως επίσης και πειραιωτών διαιτητών και απονέμουμε τιμητικές διακρίσεις σε φορείς και πρόσωπα για την κοινωνική και αθλητική προσφορά τους. 
Οι Βραβεύσεις είναι οι κάτωθι : 

ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΣΕ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΕΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΕΣ ΤΗΣ Ε.Π.Σ.ΠΕΙΡΑΙΑ ΠΟΥ ΕΙΣΗΧΘΗΣΑΝ ΣΕ Α.Ε.Ι ΤΟ 2010 


1. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΩΡΓΑΣ –ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ & ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – ΣΩΜ.ΑΟΚ ΦΑΛΗΡΟΥ
2. ΛΕΜΟΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ – ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ – ΣΩΜ.ΑΟ ΜΟΣΧΑΤΟΥ
3. ΠΟΛΥΜΕΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ – ΣΩΜ.ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΜΟΣΧΑΤΟΥ
4. ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ – ΣΩΜ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΜΟΣΧΑΤΟΥ
5. ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ - ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ – ΣΩΜ.ΑΟ ΧΑΛΚΗΔΩΝ 
6. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ – ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ & ΤΡΑΠΕΖΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ – ΣΩΜ.ΑΟ ΧΑΛΚΗΔΩΝ
7. ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ – ΣΩΜ.ΝΕΟ ΙΚΟΝΙΟ 
8. ΣΑΜΙΩΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ - ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΣΧΟΛΗ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ & ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ – ΣΩΜ.ΠΑΝΕΑΠΟΛΙΚΟΣ
9. ΑΓΟΡΙΑΝΙΤΗΣ ΛΟΥΚΑΣ – ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΘΗΝΩΝ – ΣΩΜ.ΦΟΙΝΙΚΑΣ ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ 

ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΓΙΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ 

● ΜΙΚΤΗ ΠΑΙΔΩΝ ΤΗΣ Ε.Π.Σ.ΠΕΙΡΑΙΑ 

ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ 2009-2010
● ΕΘΝΙΚΟΣ Ο.Φ.Π.Φ. – Α.Ο. ΜΑΝΗΣ
● ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ Σ.Φ.Π.
● Α.Ο. ΠΟΛΥΚΡΑΤΗΣ
● Α.Π.Ο. ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ
● Α.Ο. ΙΩΝΙΚΟΣ - ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 1ου ΟΜΙΛΟΥ
- ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2ου ΟΜΙΛΟΥ
- ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 3ου ΟΜΙΛΟΥ
-ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 4ου ΟΜΙΛΟΥ
- ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 5ου ΟΜΙΛΟΥ
● Δ.Ο. ΑΡΓΟΝΑΥΤΗΣ
● ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ
- ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 6ου ΟΜΙΛΟΥ
- ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 7ου ΟΜΙΛΟΥ


ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΕΦΗΒΙΚΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ 2009-2010 
● Α.Ο. ΙΩΝΙΚΟΣ 
● Α.Ο. ΚΑΣΤΕΛΛΑΣ 
● ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ 
● ΕΘΝΙΚΟΣ Ο.Φ.Π.Φ. Α.Ο. ΜΑΝΗΣ 
● ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ Σ.Φ.Π. - ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 1ου ΟΜΙΛΟΥ
- ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2ου ΟΜΙΛΟΥ
- ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 3ου ΟΜΙΛΟΥ
-ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 4ου ΟΜΙΛΟΥ
- ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 5ου ΟΜΙΛΟΥ

ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΠΕΙΡΑΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 

* Α.Π.Ο. ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ - ΚΥΠΕΛΟΥΧΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
* Α.Ο. ΜΟΣΧΑΤΟΥ - ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ Α1 -ΑΝΟΔΟΣ ΣΤΗ Δ' ΕΘΝΙΚΗ 
ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 

* ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ - ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ Α2 -ΑΝΟΔΟΣ ΣΤΗ Δ 'ΕΘΝΙΚΗ 
ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 
* Α.Π.Ψ.Ο. ΝΕΟΙ ΕΥΓΕΝΕΙΑΣ - ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ Β1 -ΑΝΟΔΟΣ ΣΤΗ Α' 
ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 
* Α.Ο. ΘΥΕΛΛΑ ΜΟΣΧΑΤΟΥ - ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ Β2 -ΑΝΟΔΟΣ ΣΤΗ Α' 
ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 

* Α.Ο. ΗΡΑΚΛΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ - ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ Γ' ΕΡΑΣ. ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΑΝΟΔΟΣ ΣΤΗΝ Β' ΕΡΑΣ. ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
* Α.Ο. ΚΑΡΑΒΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑΘΛΗΤΗΣ Β1-ΑΝΟΔΟΣ ΣΤΗ Α'ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
* ΕΝΩΣΗ ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΚΡΑΤΗΤΟΣ ΡΕΝΤΗ - ΔΕΥΤΕΡΑΘΛΗΤΗΣ Β2-ΑΝΟΔΟΣ ΣΤΗ Α' ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
* Α.Ε. ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ - ΑΝΟΔΟΣ ΣΤΗΝ Α' ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
* ΝΕΑΠΟΛΙΚΟΣ ΑΣΤΕΡΑΣ (Α.Ο. ΧΑΛΚΗΔΩΝ) - ΔΕΥΤΕΡΑΘΛΗΤΗΣ Γ -ΑΝΟΔΟΣ ΣΤΗ Β' ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
* Γ.Π.Ο. ΘΗΣΕΑΣ - ΑΝΟΔΟΣ ΣΤΗ Β' ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
* Α.Ο. ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ - ΑΝΟΔΟΣ ΣΤΗ Β' ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
* Α.Ο. ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΑΝΟΔΟΣ ΣΤΗ Β' ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΤΗΝ Ε.Π.Σ.ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΕΙΡΑΙΚΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ 

ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΣΙΜΑΤΗΣ (ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ) - για την δημιουργία προπονητηρίου
στον Κορυδαλλό
● ΚΩΝ. ΣΑΒΒΑΣ, ΕΥΣΤ. ΑΜΑΡΑΝΤΙΔΗΣ, (πρώην μέλη Δ.Σ. Ε.Π.Σ.ΠΕΙΡΑΙΑ)
ΕΜ.ΣΥΝΟΔΙΝΟΣ(πρώην Πρόεδρος Επιτροπής Διαιτησίας Ε.Π.Σ.ΠΕΙΡΑΙΑ)

● ΓΕΩΡ. ΣΠΑΝΟΣ (Πρόεδρος Π.Α.Ε. ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ ΑΘΗΝΩΝ) - για την σταθερή αμέριστη βοήθεια του στο πειραϊκό ποδόσφαιρο. 

• ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ ΑΝΤΙΝΑΥΑΡΧΟΣ –ΑΡΧΗΓΟΣ ΣΤΟΛΟΥ
• ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΚΙΑΔΑΣ ΥΠΟΝΑΥΑΡΧΟΣ
• ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΥΡΟΣ ΥΠΟΠΛΟΙΑΡΧΟΣ
για την διάθεση του γηπέδου της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων στις υποδομές των πειραϊκών σωματείων. 

ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΣΕ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΕΣ ΤΩΝ ΜΙΚΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΤΗΣ Ε.Π.Σ.ΠΕΙΡΑΙΑ ΠΟΥ ΕΞΕΛΙΧΤΗΚΑΝ ΚΑΙ ΔΙΑΚΡΙΝΟΝΤΑΙ : 
● ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΟΤΟΥΡΙΔΗΣ (ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ Σ.Φ.Π.)
● ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΕΤΦΑΤΖΙΔΗΣ (ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ Σ.Φ.Π.)
● ΚΩΣΤΑΣ ΦΟΡΤΟΥΝΗΣ (ΑΣΤΕΡΑΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ) 

ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΣΕ ΠΑΛΑΙΜΑΧΟΥΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΕΣ (ΕΘΝΙΚΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ) : 
● ΣΤΕΛΙΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ (ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ Σ.Φ.Π.- ΠΡΟΕΔΡΟΣ Π.Σ.Α.Π.)
● ΔΗΜ. ΜΟΥΤΑΦΗΣ (ΕΘΝΙΚΟΣ Ο.Φ.Π.Φ. )
● ΒΑΣΙΛΗΣ ΞΕΝΑΡΙΟΣ (Α.Ο. ΙΩΝΙΚΟΣ)
● ΓΡΗΓ. ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ (ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ)
● ΕΥΑΓ. ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ (ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ Σ.Φ.Π.)
• ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΟΥΣΟΥΡΗΣ (ΠΕΡΑΜΑΙΚΟΣ, ΕΘΝΙΚΟΣ, ΛΑΡΙΣΑ, ΑΕΚ) 
• ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΔΑΤΟΣ (ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ)

ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΔΙΑΙΤΗΤΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ (Σ.Δ.Π.Π) 
● ΛΑΓΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΣ 
● ΡΕΝΤΖΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 
● ΠΟΛΥΖΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ 
● ΜΟΝΕΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ 
● ΟΡΦΑΝΟΣ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ εν ενεργεία 
● ΑΡΓΥΡΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ «
● ΙΣΑΝΟΓΛΟΥ ΧΑΡΑΛ. «
● ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΤΙΜΟΛΕΩΝ «

ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΣΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΤΗΣ Ε.Π.Σ.ΠΕΙΡΑΙΑ 

● ΦΑΝΗΣ ΠΕΤΡΟΒΑΣ (ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Α.Ο. ΑΙΓ.ΣΑΡΩΝΙΚΟΣ)
● ΠΑΝ.ΣΙΝΟΣ (ΜΕΛΟΣ Δ.Σ Δ.Ο. ΑΡΓΟΝΑΥΤΗΣ - ΤΕΩΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ)
● ΣΤΑΥΡΟΣ ΖΑΧΟΣ ( ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΝΕΟ ΙΚΟΝΙΟ) 
● ΜΙΧ. ΠΡΙΝΤΕΖΗΣ (ΠΡΩΗΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΗΣ - ΜΕΛΟΣ Δ.Σ. ΔΟΞΑΣ ΠΕΙΡΑΙΑ) 
● ΛΑΜΠΡΟΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΟΣ Α.Σ. ΚΩΦΩΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ) 
● ΤΡΙΑΝΤΑΦ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ (ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΘΥΕΛΛΑ ΚΟΡΥΔ.) 
● ΑΡΓΥΡΗΣ ΠΕΡΔΙΚΟΥΡΗΣ (ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΑΜΠΕΛΑΚΙΑΚΟΥ) 
• ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΕΓΓΟΥΛΗΣ (ΑΟ ΚΑΡΑΒΑΣ)


ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΣΕ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΕΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΕΣ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 
● ΓΕΩΡ. ΣΠΑΤΙΩΤΗΣ ( Α.Ο. ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ )
● ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΑΝΙΑΤΟΓΛΟΥ (ΘΥΕΛΛΑ ΜΟΣΧ.) 
• ΝΙΚΟ ΛΥΜΠΕΡΗΣ (ΕΙΡΗΝΗ 2005)
• ΕΛΕΝΗ ΚΑΚΑΜΠΟΥΚΗ (ΑΕ ΑΙΓΙΝΑΣ)

ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΣΕ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗ ΑΓΩΝΩΝ ΤΗΣ Ε.Π.Σ.ΠΕΙΡΑΙΑ
● ΣΩΤΗΡΗΣ ΜΠΗΤΡΟΣ 


ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΙΑΤΡΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΤΗΣ Ε.Π.Σ.ΠΕΙΡΑΙΑ : 
● ΝΙΚΟΣ ΜΕΛΑΣ : Τιμητική διάκριση για την διάσωση ζωής στα γήπεδα 
● ΣΠΥΡΟΣ ΚΡΥΠΩΤΟΣ : Τιμητική διάκριση " "
● ΟΘΩΝΑΣ ΜΑΝΩΛΑΚΟΣ : Τιμητική διάκριση " "


ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ 

● ΒΑΣ. ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ ( ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΜΕΛΛΟΝ) - Εκδότης Δ/ντης 
● ΚΩΝ. ΚΟΦΙΝΑΣ ( ΤΑ ΝΕΑ ) Αθλητικός Συντάκτης 



Χορηγός της εκδήλωσης είναι η εταιρεία: « ΕΤΕΚΑ» 

Υποστηρικτές της εκδήλωσης οι εταιρείες : 

- " ΕΠΑΘΛΑ ΖΕΥΣ" , " ΕΝ ΤΥΠΩ - ΚΑΛΟΓΕΡΟΓΙΑΝΝΗΣ ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ " και
το site : www.typospor.gr

Χορηγοί επικοινωνίας : Η εφημερίδα " ΦΩΣ ΤΩΝ ΣΠΟΡ " , ο Τηλεοπτικός σταθμός 
" SPORT TV" και ο ραδιοφωνικός σταθμός " NOVA ΣΠΟΡ FM 94,6 " 

Η Ε.Π.Σ.ΠΕΙΡΑΙΑ ενημερώνει τα σωματεία της ότι στις 29.1.2011 αρχίζει το παιδικό πρωτάθλημα περιόδου 2010-2011 διοργάνωσης της.
Οι δηλώσεις συμμετοχής των σωματείων στο Παιδικό Πρωτάθλημα γίνεται μέχρι τις 24.1.2011
Η κλήρωση για το διαχωρισμό των ομάδων σε ομίλους και για το ετήσιο αγωνιστικό πρόγραμμα του Παιδικού Πρωταθλήματος γίνεται την Τρίτη 25/1/2011 και ώρα 17.00 στα γραφεία της Ε.Π.Σ.ΠΕΙΡΑΙΑ (Σ.Ε.Φ.).
Στο παιδικό πρωτάθλημα δικαιούνται συμμετοχή ποδοσφαιριστές που γεννήθηκαν τα έτη 1995,1996,1997 με την απαραίτητη προϋπόθεση να έχουν μαζί τους το δελτίο στοιχείων και μεταβολών της Ε.Π.Ο. και να είναι γραμμένοι στην Κατάσταση Υγείας των σωματείων.
Από το Γραφείο Τύπου & Δημοσίων Σχέσεων

http://anatropespress.blogspot.com/

Ομορφιά και εξυπνάδα πάνε… πακέτο

Όπως φαίνεται, οι εμφανίσιμοι άνδρες, αλλά και οι ωραίες γυναίκες δεν έχουν «ευλογηθεί» μόνο με μια προνομιακή εξωτερική εμφάνιση, αλλά επιπλέον είναι και πιο έξυπνοι σε σχέση με τους υπόλοιπους... κοινούς θνητούς.

Αυτό, τουλάχιστον, ισχυρίζεται μια νέα έρευνα ενός ιαπωνικής καταγωγής ερευνητή, της Σχολής Οικονομικών του Λονδίνου, ο οποίος και στο παρελθόν έχει προκαλέσει αίσθηση με τις «πολιτικά ανορθόδοξες» έρευνές του, καθώς, μεταξύ άλλων, έχει ισχυριστεί ότι οι προοδευτικοί και οι άθεοι είναι πιο έξυπνοι από τους συντηρητικούς και τους θρησκευόμενους.

Ο εξελικτικός ψυχολόγος Σατόσι Καναζάβα, που διδάσκει στο Τμήμα Μάνατζμεντ της London School of Economics, ο οποίος δημοσίευσε τη σχετική μελέτη στο επιστημονικό περιοδικό «Intelligence» (Νοημοσύνη), μελέτησε τις περιπτώσεις περίπου 17.400 ατόμων, οι οποίοι όλοι είχαν γεννηθεί στη διάρκεια μιας συγκεκριμένης εβδομάδας του Μαρτίου του 1958.

Η μελέτη του κατέληξε στο συμπέρασμα, ότι οι πιο εμφανίσιμοι έχουν δείκτη νοημοσύνης (IQ) περίπου 14 μονάδες πάνω από το μέσο όρο, διαλύοντας έτσι τον μύθο ότι οι ωραίες ξανθές είναι απλώς… ξανθές. Εξάλλου, σύμφωνα με την έρευνα, οι πιο ωραίοι και οι πιο ωραίες φαίνεται να προσελκύουν συντρόφους που δεν είναι κι αυτοί μόνο όμορφοι, αλλά και έξυπνοι επίσης. Τα παιδιά αυτά των προικισμένων ζευγαριών, κατά τον Καναζάβα, τείνουν να κληρονομούν αυτά τα βιολογικά-νοητικά πλεονεκτήματα, «χτίζοντας» έτσι μια γενετική «αλυσίδα» στο πέρασμα του χρόνου.

Όπως δήλωσε ο ίδιος στους Times του Λονδίνου, «η φυσική ελκυστικότητα σχετίζεται σε σημαντικό βαθμό με τη γενική νοημοσύνη... Η συσχέτιση αυτή είναι ισχυρότερη στους άνδρες σε σχέση με τις γυναίκες». Στη Βρετανία, ειδικότερα, όπως είπε, οι ωραίοι άνδρες έχουν IQ μεγαλύτερο κατά 13,6 μονάδες από τον μέσο όρο του πληθυσμού, ενώ οι ωραίες γυναίκες έχουν υψηλότερο δείκτη νοημοσύνης κατά 11,4 μονάδες. 

«Ο ισχυρισμός ότι οι ωραίοι άνθρωποι είναι πιο έξυπνοι είναι καθαρά επιστημονικός. Δεν έχει να κάνει με το πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε στους άλλους ή να τους κρίνουμε» διευκρίνισε ο Καναζάβα. Ο ίδιος «αιρετικός» ερευνητής εξάλλου ισχυρίζεται ότι, σύμφωνα με τις έρευνές του, τα κορίτσια της μεσαίας τάξης τείνουν να έχουν υψηλότερο δείκτη νοημοσύνης σε σχέση με τα κορίτσια της εργατικής τάξης.



http://www.zougla.gr/

Σάρωσε τις Χρυσές Σφαίρες η ταινία «The Social Network»

Τέσσερις Χρυσές Σφαίρες κέρδισε η ταινία που είχε ως θέμα τη δημιουργία του Facebook συμπεριλαμβανομένης και αυτής για την καλύτερη δραματική ταινία.

Η ταινία τιμήθηκε επίσης με το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας για τον Ντέιβιντ Φίντσερ,  καλύτερου σεναρίου για τον Ααρον Σόρκιν και καλύτερης μουσικής για τον Τρεντ Ρέζνορ.
Στην κατηγορία καλύτερης κωμωδίας ή μιούζικαλ το βραβείο απονεμήθηκε στην ταινία "Τα Παιδιά είναι εντάξει" και η Ανέτ Μπένινγκ κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα για την ερμηνεία της στην ίδια ταινία.
Δύο Χρυσές Σφαίρες κέρδισε η δραματική ταινία "The Fighter": Ο Κρίστιαν Μπέιλ το βραβείο ερμηνείας β' ανδρικού ρόλου και η Μελίσα Λίο το βραβείο β' γυναικείου ρόλου.
Η ταινία "Toy Story 3" τιμήθηκε με την Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων και το "In a Better World" από την Δανία κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ξενόγλωσσης ταινία.
Ο Κόλιν Φερθ κέρδισε την Χρυσή Σφαίρα καλύτερου ηθοποιού για την ερμηνεία του στην δραματική ταινία "Ο Λόγος του Βασιλιά". Το αντίστοιχο βραβείο για την γυναικεία ερμηνεία κέρδισε η Νάταλι Πόρτμαν για την ταινία "Ο Μαύρος Κύκνος".
Ο Πολ Τζιαμάτι κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα για την καλύτερη ερμηνεία σε κωμωδία ή μιούζικαλ για την ταινία "Barney's Version".
Τέλος, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο τιμήθηκε με το βραβείο Σεσίλ ΝτεΜιλ για την προσφορά του στον κινηματογράφο.

Η πλήρης λίστα των βραβείων

Κινηματογράφος

Καλύτερη δραματική ταινία: "The Social Network"

 Καλύτερη κωμωδία: "Τα παιδιά είναι εντάξει"

Καλύτερος ηθοποιός σε δραματική ταινία: Κόλιν Φερθ στη ταινία "Ο Λόγος του Βασιλιά"

Καλύτερη ηθοποιός σε δραματική ταινία: Νάταλι Πόρτμαν για τον ρόλο της στη ταινία"Ο Μαύρος Κύκνος"

Καλύτερος ηθοποιός σε κωμωδία: Πολ Τζιαμάτι, "Barney's Version"

Καλύτερη ηθοποιός σε κωμωδία: Ανέτ Μπένινγκ, "Τα παιδιά είναι εντάξει"

Καλύτερη ερμηνεία β’ ανδρικού ρόλου: Κρίστιαν Μπέιλ, "The Fighter"

 Καλύτερη ερμηνεία β’ γυναικείου ρόλου: Mελίσα Λίο, "The Fighter"

Καλύτερη σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Φίντσερ, "The Social Network"

Καλύτερου κινηματογραφικού σεναρίου: Ααρον Σόρκιν, "The Social Network"

Καλύτερης μουσικής: Τρεντ Ρέζνορ, Ατικους Ρος, "The Social Network"

Καλύτερο τραγούδι: Νταϊάν Γουόρεν, "You Haven't Seen the Last of Me" (από την ταινία "Burlesque")

Καλύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων: "Toy Story 3"

Καλύτερη ξενόγλωσση ταινία: "In a Better World" (Δανία)

Τηλεόραση  
  
Καλύτερη δραματική σειρά: "Boardwalk Empire"

Καλύτερη κωμωδία: "Glee"

Καλύτερη μίνι σειρά/ τηλεταινία: "Carlos"

Καλύτερος ηθοποιός σε δραματική σειρά: Στιβ Μπουσέμι, "Boardwalk Empire"

Καλύτερος ηθοποιός σε δραματική σειρά: Κέιτι Σαγκάλ, "Sons of Anarchy"

Καλύτερος ηθοποιός σε κωμωδία: Τζιμ Πάρσονς, "The Big Bang Theory"

Καλύτερη ηθοποιός σε κωμωδία: Λόρα Λίνεϊ, "The Big C"

Καλύτερος ηθοποιός σε μίνι τηλεοπτική σειρά/τηλεταινία: Aλ Πατσίνο, "You Don't Know Jack"

Καλύτερος ηθοποιός σε μίνι τηλεοπτική σειρά/ τηλεταινία: Κλερ Ντέινς, "Temple Grandin"

Καλύτερη ερμηνεία β’ ανδρικού ρόλου: Κρις Κόλφερ, "Glee"

Καλύτερη ερμηνεία β’ γυναικείου ρόλου: Τζέιν Λιντς, "Glee"

http://www.enet.gr/

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - Μουσική Βραδιά -ΠΟΤΑΜΙ Ο ΚΑΙΡΟΣ….. Ανθολόγιο τραγουδιών του ΝΟΤΗ ΜΑΥΡΟΥΔΗ την Τετάρτη 19 Ιανουαρίου 2011 στις 20:30 στο Ατενέουμ.




Σκόρπια τραγούδια από διαφορετικές εποχές, με οδηγό τις κιθάρες, με χρώματα, κραυγές, ψιθύρους και σκιρτήματα…. Αναζητώντας την επικοινωνία μέσα από τραγούδια που σημάδεψαν διαχρονικά την κοινή ευαισθησία, μέσα στο χρόνο….

Γεμάτες πέντε δεκαετίες, ο Νότης Μαυρουδής, παράλληλα με την διδακτική του καριέρα, έχει δυναμική παρουσία σε όλα τα κιθαριστικά δρώμενα της χώρας μας, απλώνοντας τη γνώση του και την εμπειρία του στο χώρο του ελληνικού τραγουδιού που αφορά την ερωτική – κοινωνική μπαλάντα.

Την Τετάρτη 19 Ιανουαρίου 2011, στις 20:30 και στο πλαίσιο των συναυλιών του Ατενέουμ για το 2011, ο συνθέτης αλλά και κιθαρίστας Ν. Μαυρουδής θα δώσει μία συναυλία με δικά του, και όχι μόνο, ξεχωριστά τραγούδια που αγαπάμε αλλά και ανέκδοτές του συνθέσεις.
Στις κιθάρες ο Νότης Μαυρουδής και ο Γιώργος  Τοσικιάν, στο τραγούδι ο Χρήστος Κωνσταντόπουλος και η Αμαλία Τάτση, αναζητούν την επικοινωνία μέσα από το καλό ελληνικό τραγούδι...

Τετάρτη 19  Ιανουαρίου, 8.30μ.μ.
Γενική είσοδος € 10
ATHENAEUM
Αδριανού 3, 10555 Θησείο
Τηλέφωνα: 2103211987-49-55



Το πρόγραμμα

A  ΜΕΡΟΣ


Jorge Cardoso:                                                Milonga
(ντουέτο)

Ν. Μαυρουδής-Ά. Χριστοφέλης:                    Εμπιστευτικόν

Ν. Μαυρουδής-Ά. Αλκαίος:                            Μεσαιωνικό παραμύθι

Ν. Μαυρουδής-Η. Κατσούλης:                       Λατίνος εραστής
(Στον Carlos Gardel)

Μ. Χατζιδάκις-Μ. Μπουρμπούλης:               Μυρίζει ο κόσμος γιασεμί

Ν. Μαυρουδής-Μ. Χατζιδάκις:                       Κρίση

Ν. Μαυρουδής-Μ. Πολυδούρη:                     Κοντά σου

Ν. Μαυρουδής-Ά. Δασκαλόπουλος:              Ειν΄ αβάσταχτο να φεύγεις

Ν. Μαυρουδής-Χ. Γ. Παπαδόπουλος:                        Κόκκινο *

Ν. Μαυρουδής-Χ. Γ. Παπαδόπουλος:                        Σε χρόνο παρακείμενο *

Ν. Μαυρουδής-Γ. Κακουλίδης:                      Άκρη δεν έχει ο ουρανός


B  ΜΕΡΟΣ


Ν. Μαυρουδής:                                              Λαϊκό βαλσάκι
(ντουέτο)

Ν. Μαυρουδής-Τ. Σαμαρτζής:                        Σαν ραδιόφωνο

Ν. Μαυρουδής-Ο. Ελύτης:                             Ευγενικιά περήφανη
{Pierre Jean Jouve}                                         μελαγχολία

Ν. Μαυρουδής- Ο. Ελύτης:                            Σε όπλα επίφοβα
{Paul Eluard}

Ν. Μαυρουδής-Μ. Φασουλάκη:                                Ο Μπάτης *

Ν. Μαυρουδής-Η. Κατσούλης:                                   Η Ρόζα, η Μαρίκα
                                                                                     και η Φλέρη

Ν. Μαυρουδής-Ά. Δασκαλόπουλος:                          Φώναξέ με

Ν. Μαυρουδής-Τ. Σαμαρτζής:                                     Ίσως φταίνε τα φεγγάρια

Ν. Μαυρουδής-Μ. Φασουλάκη:                                Παλιό μπλουζάκι*

Ν. Μαυρουδής-Α. Δασκαλόπουλος:                                       Άστατη καρδιά

Ν. Μαυρουδής-Τ. Σαμαρτζής:                                    Κάθε μια νύχτα

Ν. Μαυρουδής-Α. Αλκαίος:                                        Πρωϊνό τσιγάρο

1. (Όλες οι διασκευές των κομματιών και των τραγουδιών
είναι του Νότη Μαυρουδή, εκτός από τη Milonga  του Jorge
Cardoso)
2. (Οι αστερίσκοι δίπλα στους τίτλους, σημαίνουν πως
 το τραγούδι είναι ανέκδοτο)


Γεμάτες πέντε δεκαετίες, ο Νότης Μαυρουδής, παράλληλα με την διδακτική του καριέρα, έχει δυναμική παρουσία σε όλα τα κιθαριστικά δρώμενα της χώρας μας, απλώνοντας τη γνώση του και την εμπειρία του στο χώρο του ελληνικού τραγουδιού που αφορά την ερωτική – κοινωνική μπαλάντα. Μελέτησε κιθάρα με τον Δημήτρη Φάμπα στο Εθνικό Ωδείο και το 1970 στην Ισπανία με τον Jose Tomas. Ως σολίστ κιθάρας αφενός και ως συνθέτης του ποιοτικού τραγουδιού αφετέρου, έχει δώσει πολλές συναυλίες και ρεσιτάλ τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, έχει τιμηθεί με βραβεία και η προσφορά του έχει αναγνωριστεί στο διεθνή μουσικό χώρο.
Αδιάλειπτη η παρουσία του όλα αυτά τα χρόνια με συνθέσεις του για το θέατρο και τον κινηματογράφο, αρθρογραφία του σε εφημερίδες και περιοδικά, συνεργασίες του με ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς, καθώς και διδακτικό έργο, που ξεκίνησε το 1969 στη Μουσική Ακαδημία του Δήμου Μιλάνου και συνεχίστηκε απ’ όταν επέστρεψε στην Αθήνα (από το 1975). Είναι διευθυντής και εκδότης του διαδικτυακού μουσικού περιοδικού TaR (www.tar.gr)
Για τις δραστηριότητές του, έχει αναλάβει κατά καιρούς υπεύθυνες θέσεις σε κρατικά ιδρύματα και οργανισμούς και έχει διατελέσει καλλιτεχνικός διευθυντής σε διάφορα φεστιβάλ.
Η πλούσια δισκογραφία του περιλαμβάνει έργα για κλασική κιθάρα και δικά του τραγούδια ερμηνευμένα από γνωστούς έλληνες τραγουδιστές. Οι πολυποίκιλες καλλιτεχνικές του δραστηριότητες συνεχίζονται αμείωτες, παράλληλα με τη διδακτική του καριέρα.
Βραβεία στην Ελλάδα και το εξωτερικό:
1965: Ά βραβείο στο Φεστιβάλ ελληνικού τραγουδιού της Θεσσαλονίκης.
1969: Ά βραβείο Διεθνούς διαγωνισμού κλασσικής κιθάρας στο Μιλάνο.
1990: Ά βραβείο στο Διεθνή διαγωνισμό παιδικών χορωδιών στη Λισσαβώνα της Πορτογαλίας με το τραγούδι του « Ο Παλιάτσος».
1990: Η Πρεσβεία της  Βραζιλίας στην Αθήνα του απένειμε το βραβείο «H.Villa Lobos» για την προσφορά του στη διάδοση τού έργου τού Βραζιλιάνου συνθέτη στην Ελλάδα.
2004-2006: Ά βραβείο στο δισκογραφικό θεσμό «ΑΡΙΩΝ» (των ελληνικών εταιρειών) για τους δίσκους «CAFÉ DE L’ART 4 -CINEMA» και «CAFÉ DE L ART 5-ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ- ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ» στην κατηγορία «Οργανική Μουσική», σε ντουέτο κιθάρας.

Ο Γιώργος Τοσικιάν γεννήθηκε στον Πειραιά τo 1981.Σπούδασε κιθάρα με δάσκαλο τον Ιάκωβο Κολανιάν. Από το 2005 δίνει ατομικά ρεσιτάλ και συμμετέχει σε μουσικά φεστιβάλ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Τα τελευταία χρόνια είναι μόνιμος συνεργάτης και μέλος της ορχήστρας του συνθέτη Γιώργου Βαρσαμάκη.
Πρόσφατα κυκλοφόρησε από την εταιρεία MOTIVO η πρώτη του δισκογραφική  κατάθεση, με τίτλο ''Guitar Music by Greek Composers''. Διδάσκει κλασική κιθάρα στο ωδείο Σύγχρονη Μουσική Παιδεία.

Η Αμαλία Τάτση γεννήθηκε στην Αθήνα.Το 2008 πήρε πτυχίο πιάνου από το Ωδείο Αθηνών με καθηγήτρια τη Ντιάνα Βρανούση. Πήρε μαθήματα φωνητικής από τη Χαρά Σαββινοπούλου (Ωδείο Αθηνών) και τη Μαρίνα Κρίλοβιτς για τέσσερα χρόνια. Από το 2009 μελετάει φωνητική με την Άρτεμη Μπόγρη. Έχει δώσει ρεσιτάλ στο Ωδείο Φίλιππος Νάκας και Athenaeum, έχει εμφανιστεί σε μικρές μουσικές σκηνές της Αθήνας και έχει συμμετάσχει σε συναυλίες του μουσικοσυνθέτη Νίκου Τάτση. Το 2010 ερμήνευσε Μεγάλο Ερωτικό του Μάνου Χατζιδάκι με την Ορχήστρα των Χρωμάτων. Σπούδασε με υποτροφία του ιδρύματος Παπαδάκη στο τμήμα Κλασικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και εργάζεται ως φιλόλογος

Ο Χρήστος Κωνσταντόπουλος γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Πάτρα.
Σπούδασε στην σχολή Οικονομίας & Διοίκησης Μεσολογγίου.
Έχει διδαχθεί παραδοσιακό & σύγχρονο χορό. Παράλληλα παρακολούθησε μαθήματα φωνητικής, κλασικής κιθάρας & θεωρία της μουσικής στο ωδείο ''Paganini'' της Πάτρας. Είχε δυο συμμετοχές στις θεατρικές παραστάσεις ''Το Παράπονο Του Νεκροθάπτου'' σε σκηνοθεσία Διονύση Βούλτσου και ''Η Γυναίκα Της Πάτρας'' σε σκηνοθεσία Περικλή Βασιλόπουλου. Έχει εμφανιστεί σε διάφορες μουσικές σκηνές της Πάτρας.
Έχει παρακολουθήσει σεμινάριο φωνητικής  και μουσικής εξερεύνησης.



ATHENAEUM
International Cultural Center
MARIA CALLAS GRAND PRIX
Opera, Oratorio-Lied and Piano
3 Adrianou St. GR 105 55 Athens.   Tel. +30210 3211987 fax + 30210 3211196
                        e-mail  contact@athenaeum.com.gr  www.athenaeum.com.gr