Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου 2010
ΠΡΟΣ ΜΕΤΩΠΙΚΗ ΣΤΙΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ...
Ρεπορτάζ : Κώστας Ντελέζος
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Προς ολοµέτωπη σύγκρουση οδεύουν κυβέρνηση και εργαζόµενοι στις αστικές συγκοινωνίες, ενώ στο πλατύ απεργιακό µέτωπο που συγκροτείται στα µέσα µεταφοράς της Αττικής...
επανακάµπτουν...
και οι εργαζόµενοι του ΟΣΕ - προαστιακού. Ολοι οιεργαζόµενοιστις αστικές συγκοινωνίεςτης πρωτεύουσας (Μετρό, ηλεκτρικός, αστικά λεωφορεία, τρόλεϊ, τραµ) προχωρούν µεθαύριο Τετάρτη 8 ∆εκεµβρίου σε προειδοποιητική 24ωρη απεργία, αντιδρώντας στο νοµοσχέδιο για την εξυγίανση του Οργανισµού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ), το οποίο βρίσκεται στο στάδιο της ολοκλήρωσής του.
Στην 24ωρη απεργία µετέχουν και οι εργαζόµενοι στον ΟΣΕ, οι οποίοι καλούνται από αύριο (Τρίτη) να καθήσουν στο τραπέζι των διαπραγµατεύσεων για την υπογραφή νέων συλλογικών συµβάσεων εργασίας. Τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το υπουργείο Μεταφορών αφορούν το 2009, καθώς δεν περιλαµβάνουν τις περικοπές αποδοχών που έχουν ήδη εφαρµοστεί από τις αρχές του έτους. Οι εργαζόµενοι στον ΗΣΑΠ, από την πλευρά τους, κάνουν λόγο για «κατασυκοφάντηση».
Επισηµαίνουν µάλιστα ότι µετά την επιβολή του πλαφόν σε όλο το ∆ηµόσιο, ο υψηλότερος µεικτός µηνιαίος µισθός δεν ξεπερνά πλέον τα 5.856 ευρώ (περίπου 4.300 ευρώ καθαρά), ενώ αυτά τα ποσάπαίρνουν ελάχιστοι (µε 35 χρόνια προϋπηρεσία).
Υπενθυµίζεται ότι το σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για τους εργαζόµενους στις αστικές συγκοινωνίες προβλέπει µείωση των δευτερευουσών αποδοχών τους στο 8% - 10% των τακτικών.
Και στη Θεσσαλονίκη
Αυξήσεις έως και 50%στις τιµές των εισιτηρίων των αστικών λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη προτίθεται να ανακοινώσει η διοίκηση του ΟΑΣΘ, καθώς από τιςµέχρι σήµερα συζητήσεις εκπροσώπων του Οργανισµού µε το υπουργείο Μεταφορών προκύπτει ότι η κρατική επιδότηση για το 2011 θα είναι µειωµένη. Η επιδότηση θα φθάσει φέτος τα 105 εκατ. ευρώ, τη στιγµή που πέρυσι ήταν 132 εκατ. ευρώ. «Από αυτά βέβαια εισπράξαµε τελικά 112 εκατοµµύρια, ενώ οι ετήσιες δαπάνες του Οργανισµού ανέρχονται στα 184 εκατοµµύρια. Εφόσον η επιδότηση µειωθεί, τότε θα προτείνουµε µεταξύ άλλων αύξηση της τιµής των εισιτηρίων», δήλωσε στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ κ. Χρήστος Στεφανίδης.
Για σήµερα το πρωίέχει προγραµµατιστεί στη Θεσσαλονίκη συνεδρίαση του ∆ιοικητικού Συµβουλίου του ΟΑΣΘ και, σύµφωνα µε στελέχη του Οργανισµού, µεταξύ των προτάσεων που θα κατατεθούν είναι η αύξηση του απλού εισιτηρίου – διάρκειας 70 λεπτών της ώρας – από 0,60 ευρώ σε 0,80 ή και 0,90 ευρώ. Αντίστοιχες αυξήσεις πρόκειται να συζητηθούν και για τις υπόλοιπες κατηγορίες εισιτηρίων.
Εκτός πάντως από τη µείωση της κρατικής επιδότησης – φθάνει σχεδόν στο µισό της πραγµατικής τιµής του εισιτηρίου – στελέχη του ΟΑΣΘ υποστηρίζουν ότι οι ιδιαιτερότητες των αστικών µεταφορών της συµπρωτεύουσας καθιστούν σχεδόν αναγκαία την αύξηση των κοµίστρων. «Η µετακίνηση για παράδειγµα στον Λαγκαδά µε αστικό λεωφορείο στοιχίζει 0,60 ευρώ, τη στιγµή που µε το ΚΤΕΛ στοιχίζει 3,4 ευρώ», σηµειώνουν. Τα συνολικά 604 λεωφορεία του ΟΑΣΘ εξυπηρετούν σήµερα 75 γραµµές και µεταφέρουν κάθε χρόνο 180 εκατ. επιβάτες.
http://fimotro.blogspot.com/2010/12/blog-post_6998.html
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου