Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2013

Βόλτες, μπάλα και βουτιές στις Τζιτζιφιές - παραδίδεται το πάρκο του Ρέντσο Πιάνο

 

Ο Δήμος Καλλιθέας παραλαμβάνει τα κλειδιά του πρώτου ολοκληρωμένου αρχιτεκτονικού έργου του Ρέντσο Πιάνο στην Ελλάδα. Το Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος παρέδωσε τις εγκαταστάσεις του πάρκου των 28.000 τ.μ.

 
Δημοτικό Πάρκο Αθλητισμού και Αναψυχής στην Καλλιθέα: ένα νέο σημείο συνάντησης πάνω στα ίχνη του παλιού Ιπποδρόμου. Εκεί που στο Φαληρικό Δέλτα, πριν από 80 χρόνια  οι εγκαταστάσεις πρόσφεραν ένα θέαμα αμφίβολης αξίας και ουσίας επιβαρύνοντας περιβαλλοντικά την περιοχή, δημιουργήθηκε ένας χώρος αθλητισμού, μία ζώνη πράσινου κι ένας νέος δημόσιος χώρος.
Στις οδούς Ναυάρχου Μπότση και Αγησιλάου πρόκειται να λειτουργήσει σε λίγες ημέρες το Δημοτικό Πάρκο Αθλητισμού και Αναψυχής Καλλιθέας, σχεδιασμένο και κατασκευασμένο από τον διάσημο ιταλό αρχιτέκτονα Ρέντσο Πιάνο.
Η σύνθεση του έργου αποτελεί το πρώτο υλοποιημένο έργο του ιταλού αρχιτέκτονα στην Ελλάδα. Το πάρκο με έκταση 28.000 τ.μ., που γειτνιάζει με το μεγάλο έργο κατασκευής του Κέντρου Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος σχεδιάστηκε, κατασκευάστηκε και εξοπλίστηκε με δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, συνολικού ύψους 5,92 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ένα γήπεδο ποδοσφαίρου, μία ανοιχτή πισίνα ολυμπιακών διαστάσεων, δίπλα της η μικρότερη πισίνα για παιδιά, ένα δεντροφυτεμένο πάρκο με πλατάνια και κισσούς, μία παιδική χαρά και τρία κτιριακά συγκροτήματα υποστηρικτικών εγκαταστάσεων για χώρους εκδηλώσεων  και συναθροίσεων.  
Τα κλειδιά για τις εγκαταστάσεις παρέδωσαν χθες στον δήμο της περιοχής εκπρόσωποι του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.
To Δημοτικό Πάρκο Αθλητισμού και Αναψυχής Καλλιθέας συνδέεται τοπογραφικά και σχεδιαστικά με το υπό κατασκευήν Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) στη βορειοανατολική πλευρά του. Το σύνολο της σύνθεσης είναι ένα πρώτο «δείγμα αρχιτεκτονικής γραφής», καθώς ζητούμενο ήταν η αισθητική αρμονία και η συμβολική, αλλά και πρακτική συνύπαρξη των δύο αυτών ξεχωριστών έργων.
Η δωρεά του Ιδρύματος περιλαμβάνει, επίσης, τη δημιουργία στον ευρύτερο χώρο του Πάρκου ελεύθερων χώρων στάθμευσης, περίπου 70 θέσεων, καθώς και την κατάλληλη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου μέσω υψηλής και χαμηλής φύτευσης, τοποθέτησης δικτύων άρδευσης, φωτισμού και διαμόρφωσης της εσωτερικής κυκλοφορίας.
 
περισσότερα στο

Cine Μεσοποταμία Σαββάτο 14/09 στις 20.30 - "ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΡΩΤΑ ΚΑΙ ΑΝΑΡΧΙΑΣ "

ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΡΩΤΑ ΚΑΙ ΑΝΑΡΧΙΑΣ 
(FILM D' AMORE E D' ANARCHIA)
Ιταλία 1973 έγχρωμο τεχνικολόρ 120΄
Σκηνοθεσία: Λίνα Βερτμίλερ
Σενάριο: Λίνα Βερτμίλερ
Φωτογραφία: Γκιουζέπε Ροτούνο
Μουσική: Νίνο Ρότα, Κάρλο Σαβίνα
Ηθοποιοί: Τζιανκάρλο Τζανίνι, Μαριάντζελα Μελάτο, Έρος Πάνι, Πίνα Τσεί, Έλενα Φιόρε
Η ταινία αυτή της Βερτμίλερ αγαπήθηκε από το παγκόσμιο κοινό και συγκαταλέγεται ανάμεσα στις πιο αγαπημένες τραγικοκωμωδίες του διεθνούς ρεπερτορίου. Η σκηνοθέτης κάνει το κοινό να ταυτιστεί με τον καλοκάγαθο και αφελή Τουρίν, ένα χωρικό που η δολοφονία του φίλου του από τους φασίστες τον οδηγεί να σχεδιάσει την δολοφονία του Μουσολίνι. Όταν όμως φτάνει στη Ρώμη και εγκαθίσταται σε ένα οίκο ανοχής, τα πράγματα αλλάζουν. 
Ο Τουρίν ερωτεύεται την όμορφη Τριπολίνα (Μαριάντζελα Μελάτο) και καθώς αυτή γίνεται ερωμένη του αρχίζουν τα διλήμματα. Η δολοφονία του δικτάτορα και ο σίγουρος θάνατος του δεν πια τόσο επιθυμητός για το ερωτευμένο χωριατόπουλο. Ο αγαπημένος ηθοποιός της δημιουργού Τζιανκάρλο Τζανίνι ερμηνεύει τον ρόλο με το ξεχωριστό ταλέντο του, που σε πολλούς θύμιζε τους κορυφαίους κωμικούς του βωβού, απέναντι του η γοητευτική Μαριάντζελα Μελάτο επιτρέπει στην Βερτμίλερ από την μία να χρησιμοποιεί τα κλασικά πρότυπα της γοητείας και από την άλλη να τα υπονομεύει.


Από Palmografos.com: Palmografos.com - "Ιστορία έρωτα και αναρχίας" - Λίνα Βερτμίλερ - (Canzone arrabbiata) - video



περισσότερα στο

http://mesopotamia-mosxato.blogspot.gr/2013/09/cine-1409-2030.html

Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2013

Ανακοίνωση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Κέντρου Διά Βίου Μάθησης Δήμου Μοσχάτου - Ταύρου



Ενημερώνουμε όλους τους/τις ενδιαφερόμενους/ες ότι το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης του Δήμου Μοσχάτου - Ταύρου προγραμματίζει να υλοποιήσει τα ακόλουθα εκπαιδευτικά προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων.

Πολιτισμός και Τέχνη

  • Τοπική ιστορία, (25 ώρες)
Ποιότητα Ζωής - Περιβάλλον

  • Περιβάλλον και καθημερινή ζωή, (25 ώρες)
  • Γλώσσα και Επικοινωνία - Αγγλικά για την εργασία (Α2-Β1), (25 ώρες)
  • Ιταλικά για τον τουρισμό(Α1-Α2),(25 ώρες)
  • Γαλλικά για τον τουρισμό(Α1-Α2), (25 ώρες)
Νέες Τεχνολογίες

  • Επεξεργασία Κειμένου – Διαδίκτυο (Ι), (50 ώρες)
  • Υπολογιστικά φύλλα – Παρουσιάσεις (IΙ) (50 ώρες)
  • Ηλεκτρονικά μέσα κοινωνικής Δικτύωσης (social media) (25 ώρες)
  • Δημιουργία Ιστοσελίδας (50 ώρες)
Περισσότερες πληροφορίες στην ανακοίνωση που ακολουθεί



 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ
ΙΔΡΥΜΑ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ
ΜΑΘΗΣΗΣ
ΔΗΜΟΣ ΜΟΣΧΑΤΟΥ-ΤΑΥΡΟΥ


Ενημερώνουμε όλους τους/τις ενδιαφερόμενους/ες ότι το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης του Δήμου
Μοσχάτου - Ταύρου προγραμματίζει να υλοποιήσει τα ακόλουθα εκπαιδευτικά προγράμματα
εκπαίδευσης ενηλίκων.
Πολιτισμός και Τέχνη
Τοπική ιστορία, (25 ώρες)
Ποιότητα Ζωής - Περιβάλλον
Περιβάλλον και καθημερινή ζωή, (25 ώρες)
Γλώσσα και Επικοινωνία
Αγγλικά για την εργασία (Α2-Β1), (25 ώρες)
Ιταλικά για τον τουρισμό(Α1-Α2),(25 ώρες )
Γαλλικά για τον τουρισμό(Α1-Α2), 25 ώρες
Νέες Τεχνολογίες
Επεξεργασία Κειμένου – Διαδίκτυο (Ι), (50 ώρες)
Υπολογιστικά φύλλα – Παρουσιάσεις (IΙ) (50 ώρες)
Ηλεκτρονικά μέσα κοινωνικής Δικτύωσης (social media) (25 ώρες)
Δημιουργία Ιστοσελίδας (50 ώρες)
Οι αιτήσεις για τη δήλωση συμμετοχής στα ανωτέρω προγράμματα θα γίνονται δεκτές τις
εργάσιμες ημέρες στο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Δήμου Μοσχάτου Ταύρου και στο Γραφείο
Ενημέρωσης του Δήμου από την Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου μέχρι και την Παρασκευή 27
Σεπτεμβρίου 2013:
1) Στον Ταύρο για πληροφορίες και κατάθεση αιτήσεων μπορείτε να απευθυνθείτε από τις
08:30 έως τις 13:30 στις κυρίες Γιάμαλη Αντωνία και Βούλγαρη Ελένη, Πειραιώς και
Επταλόφου 2, πρώην Δημαρχείο Ταύρου, στο ισόγειο (γραφείο 16).
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 213 2036234,
2) Στο Μοσχάτο οι αιτήσεις θα γίνονται από τις 07:30 έως τις 15:30 από τον κο Χαλκίδη
Παναγιώτη, Γραφείο Ενημέρωσης του Δήμου, πλατεία ΗΣΑΠ Μοσχάτου. Τηλέφωνο
επικοινωνίας: 2104836392
Τα προγράμματα θα υλοποιηθούν απογευματινές ώρες μεταξύ (15:00 έως 19:00) δύο με τρεις
φορές την εβδομάδα. Χώρος διεξαγωγής των μαθημάτων είναι το 3ο ΕΠΑΛ ΤΑΥΡΟΥ- 8o ΣΕΚ
Αθηνών (Εσταυρωμένου 5, Ταύρος). Οι ημέρες και οι ώρες υλοποίησης των μαθημάτων θα
ανακοινωθούν μετά τη συμπλήρωση των τμημάτων Μάθησης.
Υπενθυμίζουμε σε όλους τους ενδιαφερόμενους που έχουν ήδη καταθέσει αιτήσεις για τα
εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποιηθήκαν την εκπαιδευτική περίοδο Μαΐου- Ιουλίου 2013
και δεν είχαν ενταχθεί σε κάποιο πρόγραμμα, ότι δεν είναι απαραίτητο να καταθέσουν νέα
αίτηση. Μπορούν να επικοινωνήσουν στο ΚΔΒΜ και να δηλώσουν ενδιαφέρον τόσο για τα ήδη
δηλωθέντα, όσο και για τα νέα προγράμματα που πρόκειται να πραγματοποιηθούν.
Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Δήμου Μοσχάτου-Ταύρου: 213 2036234
E-mail: kdvm@tavros.gr
Τα τμήματα καταρτίζονται με τήρηση σειράς προτεραιότητας 


 http://www.dimosmoschatou-tavrou.gr/index.php?option=com_frontpage&Itemid=201

Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2013

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ- Μήνυμα του Δημάρχου Μοσχάτου-Ταύρου, Ανδρέα Ευθυμίου, στην εκπαιδευτική κοινότητα για τη νέα σχολική χρονιά


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΔΗΜΟΣ ΜΟΣΧΑΤΟΥ-ΤΑΥΡΟΥ
Γραφείο Τύπου: 2132019636
FAX: 2109416154
10/9/2013
 Με αφορμή την αυριανή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, ο Δήμαρχος Μοσχάτου-Ταύρου, Ανδρέας Ευθυμίου, στέλνει μήνυμα στην εκπαιδευτική κοινότητα:
Αγαπητοί μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς, 
Η νέα σχολική χρονιά ξεκινά μέσα σε κλίμα αγώνων και  διεκδικήσεων . 
Οι εργαζόμενοι στην εκπαίδευση υπερασπίζονται το ρόλο τους μέσω των
 κινητοποιήσεων, οι γονείς αγωνιούν για τη μάθηση και το μέλλον των παιδιών τους, 
οι μαθητές αισθάνονται ανασφάλεια μέσα σε ένα γενικότερο κλίμα άρνησης και  
παραίτησης. 
Γνωρίζουμε πολύ καλά τα προβλήματα που καλούμαστε όλοι να αντιμετωπίσουμε. 
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση προσπαθεί να ανταποκριθεί στις ολοένα και περισσότερες 
υποχρεώσεις της, υπερασπίζοντας τον κοινωνικό της ρόλο και έχοντας ταυτόχρονα 
να αντιμετωπίσει την έλλειψη πόρων και ανθρώπινου δυναμικού.
Παρά τα προβλήματα και τις δυσκολίες, θέσαμε σε προτεραιότητα την επίλυση 
των άμεσων τεχνικών προβλημάτων που έπρεπε να αντιμετωπιστούν στα 
σχολεία μας, έτσι ώστε να είναι σε πλήρη ετοιμότητα για να υποδεχθούν τους
μαθητές. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και μέχρι τώρα πραγματοποιήθηκαν 
και πραγματοποιούνται εργασίες στα σχολεία μας, τα τεχνικά συνεργεία μας 
εργάστηκαν -και συνεχίζουν να εργάζονται- προκειμένου μαθητές και εκπαιδευτικοί
 να βρεθούν σε περιβάλλον φιλικό και  ασφαλές. 
Μπορεί η νέα σχολική χρονιά να μην ξεκινά με τους καλύτερους οιωνούς, δεν
 πρέπει όμως να αφήσουμε το αρνητικό κλίμα να προκαθορίσει την πορεία της. 
Μόνο με την ενεργή συμμετοχή όλων μας μπορούμε να αποδείξουμε ότι η
 εκπαίδευση αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες δυνάμεις αυτής της χώρας.  
Μέσω της εκπαίδευσης οι μαθητές μας μπορούν να διεκδικήσουν ένα καλύτερο
 μέλλον για τη χώρα μας, οι εκπαιδευτικοί να αποδείξουν τον πολύτιμο ρόλο που
 επιτελούν στην κοινωνία, αλλά κυρίως στους ίδιους τους μαθητές τους που τους 
εμπιστεύονται, αλλά και οι γονείς να συμμετέχουν ενεργά στη σχολική κοινότητα, 
συμβάλλοντας με τις δικές τους δυνάμεις σε ένα κλίμα δημιουργίας, αλληλεγγύης 
και ασφάλειας. 
Εύχομαι, λοιπόν, καλή σχολική χρονιά. Η δική μου δέσμευση παραμένει η ίδια 
και για τη νέα χρονιά. Η Δημοτική Αρχή θα συνεχίσει να είναι στο πλευρό της
 εκπαιδευτικής κοινότητας, γιατί με τα παιδιά χτίζουμε το μέλλον της πόλης, του Δήμου μας και της Χώρας μας. 
                                                                        Με φιλικούς χαιρετισμούς
                                                            Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΜΟΣΧΑΤΟΥ-ΤΑΥΡΟΥ
                                                                           Ανδρέας Γ. Ευθυμίου”
   Από το Γραφείο Τύπου του Δήμου Μοσχάτου-Ταύρου

Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2013

Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης υποδέχεται, στο πλαίσιο της πράξης «ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ: Επιρροές και Σύγχρονες Προσεγγίσεις» που εντάσσεται στο Π.Ε.Π. «ΑΤΤΙΚΗ» του ΕΣΠΑ 2007-2013, τη Σχολή Παραστατικών Τεχνών και Πολιτιστικών Βιομηχανιών του Πανεπιστημίου του Leeds Πέμπτη 12, Παρασκευή 13 & Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2013, στις 21:00 Σχολή Παραστατικών Τεχνών και Πολιτιστικών Βιομηχανιών του Πανεπιστημίου Leeds «Αντιγόνη» (βασισμένη στην «Αντιγόνη» του Σοφοκλή) Διασκευή: Ashley Scott- Layton Σκηνοθεσία Γιώργου Ροδοσθένους,


Θα κατεβώ την αλέα των φλεγόμενων κορμιών. 
Θα πω «δέχομαι» κάτω από κομφετί τούβλων και σπασμένων γυαλιών. 
Θα ανεβάσεις το ποτισμένο με αίμα βέλο
               Και θα βρεις το φάντασμα της Αντιγόνης.
Ashley Scott-Layton 
Η παράσταση συστήνει μια νέα εκδοχή της Αντιγόνης του Σοφοκλή, όπως την έχει συλλάβειο Ashley Scott-Layton. Στο πλαίσιό της αναδύονται θέματα ατομικής ταυτότητας, πολιτικής ελευθερίας,
αλλά και ενός καταδικασμένου γάμου, με τη δράση να τοποθετείται μέσα σε ένα οίκο νυφικών
Το πρωτότυπο σοφόκλειο κείμενο διασκευάζεται μέσω της ενεργητικής, σύγχρονης σωματικής
προσέγγισής του, καθώς η σωματική και ακουστική ερμηνεία της αφήγησης είναι βασικός 
στόχος της παράστασης.
Οι συντελεστές δημιουργούν και παρουσιάζουν έναν Χορό, αποτελούμενο 
από διακριτές και ξεχωριστές οντότητες (υπαλλήλους ενός οίκου νυφικών). 
Κατά τη διάρκεια των προβών, η ομάδα εστίασε την προσοχή της στη σχέση Αίμoνα-Αντιγόνης και στις ετοιμασίες του γάμου τους, ο οποίος μοιάζει εξ αρχής καταδικασμένος. 
Επίσης τονίστηκαν η καταστροφική, εν προκειμένω, σχέση πατέρα-γιου και οι τραγικές συνέπειές της. Πρόθεση της ομάδας αποτελεί και η ανάδειξη της σωματικότητας, αλλά και των γεγονότων που στην Αρχαία Τραγωδία συνέβαιναν εκτός σκηνής (θάνατοι) και παραδοσιακά περιγράφονταν από τους αγγελιοφόρους, ως βασικό κομμάτι του έργου με την παρουσίασή τους επί σκηνής. Η παράσταση ξεκινά αναφέροντας εμμέσως τη σύγχρονη βρετανική πραγματικότητα των διαδηλώσεων και των ταραχών του 2011. 
Παίζουν 10 επαγγελματίες Βρετανοί ηθοποιοί που είναι όλοι απόφοιτοι της Σχολής
 Παραστατικών Τεχνών και Πολιτιστικών Βιομηχανιών
 (School of Performance and Cultural Industriesτου Πανεπιστημίου του Ληντς (Leeds) 
και παίζουν σε μεγάλες σκηνές του Λονδίνου όπως οι:  Tom Colley (The Judas KissLondon West End) θα ερμηνεύσει τον Κρέοντα, η Lauren Garnham (The Sea PlaysLondon Old Vic) θα ερμηνεύσει τον ρόλο της Αντιγόνης, ο Johnny Gould (EnjoyLondon West End) θα είναι ο Αίμων και η Louisa Roberts (Steel PierLondon West End) θα εμφανιστεί ως Ευρυδίκη κ.α.
Επίσης, συμμετέχουν και 11 επιλεγμένοι Έλληνες ηθοποιοί, χορευτές και περφόρμερ 
 -από τους 96 που παρακολουθούν το σεμινάριο και τα εργαστήρια του Πανεπιστημίου στο ΙΜΚ.
Συντελεστές
Συγγραφέας   Ashley Scott-Layton
Σκηνοθέτης   Γιώργος Ροδοσθένους
Βοηθός Σκηνοθέτη  Tom Colley
Φωτισμοί  Matthew Baker

Αντιγόνη  Lauren Garnham
Ισμήνη  Lauren Jackson
Κρέων   Tom Colley 
Αίμων  Johnny Gould
Ευρυδίκη  Louisa Roberts 
Τειρεσίας  Jordan Fox
Φρουρός Charlie Woollhead

Υπάλληλοι   Lizzie Carter 
Moya McGinn 
Amy Jackson
Ακόμη συμμετέχουν και οι:  Αποστόλου Αννίτα, Αυγουστίδου Στέλλα,  
Εγγλεζάκη Ευφημία, Ευκαρπίδου Ανθούλα, 
Κίσκιλα Άννα, Κολλινιάτη Μαρία-Άρτεμις,
Μπούντα Σοφία-Ιόλη, Νιάχα Ιωάννα,  Παπαδοπούλου Χριστίνα, Χαριτωνίδου Αφροδίτη,  Χατζής Κοσμάς
Η παράσταση ανεβαίνει στα αγγλικά με ελληνικούς υπέρτιτλους
Σχολή Παραστατικών Τεχνών και Πολιτιστικών Βιομηχανιών
(School of Performance and Cultural Industries)
του  Πανεπιστημίου Leeds
«Αντιγόνη»
(βασισμένη στην «Αντιγόνη» του Σοφοκλή)
Διασκευή:  Ashley ScottLayton
Σκηνοθεσία Γιώργου Ροδοσθένους,
12, 13 & 14 Σεπτεμβρίου 2013, στις 21:00
Αίθουσα: Θέατρο του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης
Διάρκεια: 65΄
Είσοδος Ελεύθερη Απαραίτητη η κράτηση θέσεων. 
Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. 
Πληροφορίες/Κρατήσεις: 210 34 18 579, Δευ – Παρ 11:00 – 14:00
http://ancientdrama.mcf.gr/www.mcf.gr
Σημείωμα του Δραματουργού Ashley Scott-Layton 
Δυο αδελφοί πεθαίνουν. 
Το Κράτος ανακηρύσσει τον ένα ήρωα, τον άλλο τρομοκράτη. 
Ένας αυθαίρετος διαχωρισμός που διχάζει την πόλη στα δύο. 
Στο επίκεντρο, δύο εραστές που βλέπουν το γάμο τους να χάνεται, 
εξαιτίας της εθελοτυφλίας ενός γελοίου άρχοντα.
Τιμή, αγάπη και πίστη δηλητηριάζονται από την απληστία και την αγνωμοσύνη του διεφθαρμένου 
συστήματος.  
Η Αντιγόνη του Σοφοκλή θεωρείται από πολλούς ως ένα από τα σπουδαιότερα  θεατρικά έργα
 που γράφτηκαν ποτέ. Η επιρροή του ηχεί μέσα στον χρόνο. Αυτή η εκδοχή είναι μια ηχώ:
 Η κραυγή της Αντιγόνης για δικαιοσύνη μέσα στους βρυχηθμούς των διαδηλώσεων του 
φλεγόμενου Λονδίνου.
Σημείωμα του Σκηνοθέτη  Καθηγητή Γιώργου Ροδοσθένους:
Μια πρώτη εκδοχή της παράστασης παρουσιάστηκε τον Μάιο του 2013 στο χώρο stage@leeds
του Πανεπιστημίου του Leeds από 20μελή θίασο και γνώρισε μεγάλη επιτυχία στο αγγλικό κοινό. 
Η  παράσταση που έρχεται στην Αθήνα περιέχει στοιχεία της εκδοχής του Μαΐου 2013, αλλά έχει 
δουλευτεί από την αρχή,  ώστε να  προσαρμοστεί σε ένα νέο 10μελή θίασο, τον οποίο αποτελούν
 ηθοποιοί που παίζουν σε διάφορες επαγγελματικές σκηνές της Αγγλίας, κάποιοι από αυτούς σε
 θέατρα του West End και το Old Vic, με κοινό συνδετικό τους κρίκο τις σπουδές και την αποφοίτησή 
τους από το Πανεπιστήμιο του Ληντς.
Μία συζήτηση με τον σκηνοθέτη Γιώργο Ροδοσθένους για την παράσταση 
Ποια σημεία του έργου του Σοφοκλή αναδεικνύει η διασκευή σας και πως συνδέετε
 την ιστορία με τη σημερινή πραγματικότητα;
Βασικά επικεντρωνόμαστε στις ανθρώπινες σχέσεις όπως  στην αδελφική αγάπη αλλά και την 
αδελφική αντιζηλία ανάμεσα στον Ετεοκλή και τον Πολυνίκη, και στις σχέσεις πατέρα-γιού.
 Επίσης ρίχνουμε βάρος στους δευτερεύοντες χαρακτήρες εστιάζοντας στο ρόλο π.χ. της Ισμήνης. Αλλά και η σχέση Αντιγόνης - Αίμονα παίρνει στοιχεία από την ιστορία αγάπης του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας. Τέλος χρησιμοποιούμε τις αγγλικές διαδηλώσεις στις αρχές του 2011 (London Riots) που αποτελούν το σημείο έναρξης της παράστασης μας. 
Τι σημαίνει για σας προσαρμογή του αρχαίου δράματος στο σήμερα και πως γίνεται 
αυτή η προσαρμογή;
Παίρνοντας  υπόψη τα πέντε στοιχεία του Μichael Etherton  για την προσαρμογή, που είναι: 
Η επιφανειακή (όταν γίνονται μικρές διακοσμητικές αλλαγές)
Η αλλαγή περιόδου και χώρου
Προσαρμογή του περιεχομένου
Η αλλαγή της ιστορίας
Η αλλαγή του θέματος,
στη δική μας προσαρμογή έχουμε καλύψει και τα πέντε αυτά στοιχεία. 
Σε ποια κατεύθυνση κινείται η σκηνοθετική σας γραμμή και τι εννοείτε όταν μιλάτε 
για «δημιουργία μιας σωματικής και ακουστικής ερμηνείας της αφήγησης»;
Μας ενδιέφεραν ιδιαίτερα  οι συμμετρίες και ο τρόπος με τον οποίο θα μπορούσαμε να
 χρησιμοποιήσουμε την ιδέα του κύκλου σε όλες τις κινήσεις του έργου. Μετά από αρκετούς
επιτυχημένους αυτοσχεδιασμούς, αποφασίσαμε να στηρίξουμε τα πρώτα ¾ του έργου στο
 κείμενο και το τελευταίο ¼ στην κίνηση. Σ’ αυτό το τελευταίο μέρος η αφήγηση ξεδιπλώνεται
μέσω της κίνησης μόνον, χωρίς καθόλου λόγια. Έτσι τα λόγια (του αρχικού κειμένου του ποιητή)
 σίγασαν (θάνατος του συγγραφέα) και το νέο όραμα του έργου (σκηνοθέτης – συγγραφέας) 
πήραν τα ηνία και άλλαξαν την ιστορία: με νέες στιγμές και στοιχεία έκπληξης και 
διαφοροποίησης από το αρχικό. Έτσι, για παράδειγμα, όλοι οι θάνατοι πραγματοποιούνται
 ΕΠΑΝΩ στη σκηνή, ο Αίμων δεν απειλεί τον πατέρα του ενώ αντίθετα η Ευρυδίκη το κάνει,
 ο Κρέων και η Ισμήνη – οι μόνοι επιζήσαντες της τραγωδίας – ενώνονται στην τελευταία εικόνα.
 Έτσι αλλάζει η σχέση του κοινού με το θέαμα. Εμπλέκεται περισσότερο το κοινό και μάλιστα όταν
 αυτό συμβαίνει σε ένα περιβάλλον χαράς και ομορφιάς -όπως είναι ένα κατάστημα νυφικών 
(ο χώρος της παράστασης) η τραγωδία γίνεται πιο έντονη. 
Γιατί αποφασίσατε να τοποθετήσετε την ιστορία σε ένα κατάστημα νυφικών;
Έχοντας διαβάσει και παρακολουθήσει την τραγωδία πολλές φορές, μου γεννήθηκε 
η ιδέα ότι η ιστορία αναφερόταν σε «γάμους που ποτέ δεν έγιναν» και έτσι θα ήταν ένα
ακόμη στοιχείο τραγικής ειρωνείας να διαλέξουμε ως χώρο του έργου το εσωτερικό ενός
 καταστήματος νυφικών (σε αντίθεση με το χώρο έξω από τα τείχη του Παλατιού). Το γεγονός 
ότι υπάρχουν πέντε γάμοι που δεν πραγματοποιούνται (Πολυνίκης, Ετεοκλής, Ισμήνη, Αντιγόνη, 
Αίμων) με ενθάρρυνε να τραβήξω ακόμη περισσότερο την αφήγηση και να δείξω ΕΠΑΝΩ στη 
σκηνή το γάμο ανάμεσα στην Αντιγόνη και τον Αίμωνα αλλά και να υπαινιχθώ έναν ακόμη γάμο 
ανάμεσα στον Κρέοντα και την Ισμήνη.
Πως αποφασίσατε να παρουσιάσετε το χορό;
Στις έρευνες μου για το Αρχαίο Ελληνικό Δράμα και σε όλες τις παραστάσεις που έχω  
σκηνοθετήσει τα τελευταία 10 χρόνια (Αίας, Άλκηστις, Η γυναίκα του Ηρακλή, Ελένη, Ορέστης, 
Ιππόλυτος) με απασχολεί ιδιαίτερα η παρουσίαση του Χορού όχι ως μία ολότητα, αλλά ως
 ένα σύνολο ανεξάρτητων οντοτήτων. Έτσι, προσπαθώ πάντα να προσδώσω ξεχωριστές διακριτές
 προσωπικότητες στο χορό και να τις παρουσιάσω ως καθημερινούς απλούς πολίτες. 
Πως συνδέετε τη μουσική με την σκηνοθετική σας διδασκαλία. Σε τι συνίσταται η 
«πρακτική σύνθεσης στην ερμηνεία»;
Η όλη προσέγγιση της παράστασης με μουσικό τρόπο, στηρίζεται στη μουσικότητα της
γλώσσας και τη μουσικότητα ερμηνείας του λόγου. Στις σκηνικές εικόνες και τα διάφορα
 κινησιολογικά θέματα τα οποία επανέρχονται στην παράσταση σαν μουσικά μοτίβα και 
επαναλαμβάνονται με παραλλαγές (theme and variations). Οι φωτισμοί, το ηχητικό τοπίο,
ο σκηνικός χώρος όλα δένονται μεταξύ τους με μία συμμετρία και μία αρμονία, υπογραμμίζοντας
 δυνατά την αντίθεση ομορφιάς/αγριότητας (εγκληματικό και άγριο).
Βιογραφικά στοιχεία
Ο Δρ Γιώργος Ροδοσθένους είναι λέκτορας Μουσικού Θεάτρου στη Σχολή Παραστατικών 
Τεχνών και Πολιτιστικών Βιομηχανιών (School of Performance and Cultural Industries
του Πανεπιστημίου του Leeds, όπου διδάσκει 11 χρόνια. Είναι βραβευμένος θεατρικός 
σκηνοθέτης και συνθέτης όπως και Καλλιτεχνικός Διευθυντής της θεατρικής εταιρείας 
«Altitude North». Εργάζεται και ως συνθέτης για το θέατρο. Δουλειές του έχουν παρουσιαστεί 
στο Ηνωμένο Βασίλειο, τον Καναδά, τη  Γαλλία, τη Γερμανία και την Κύπρο. Ερευνητικά του
 ενδιαφέροντα αποτελούν: ο εκσυγχρονισμός και οι νέες προσεγγίσεις της Αρχαίας Ελληνικής 
Τραγωδίας, η σκηνοθεσία, το σώμα στην ερμηνεία, η τελειοποίηση των αυτοσχεδιαστικών 
τεχνικών και των πρακτικών σύνθεσης στην ερμηνεία, η σύνθεση ζωντανών 
μουσικών ηχοτοπίων ως διεπιστημονική διαδικασία και το Βρετανικό Μιούζικαλ.
 Σήμεραδουλεύει πάνω στο βιβλίο του: «Theatre as Voyeurism: The Pleasure(s) of Watching». 
Ο 
 Ashley ScottLayton είναι συγγραφέαςσκηνοθέτης και ιδρυτής του Ravenrock Theatre Company.
 Το συγγραφικό του έργο περιλαμβάνειMeriThe NymphA Love Affair 
(Ravenrock/ Lyric Hammersmith) Jamie BlakeCharlie Cumcup (Edinburgh Fringe)  
A/Girl (Oval House Theatre) Can’t Stop Me Now (Squint Theatre). Είναι επίσης μόνιμος 
 βοηθός σκηνοθέτη στο Lyric Hammersmith και αναπληρωτής σκηνοθέτης στο «Morning» του  
Simon Stephens. Σήμερα, επισκέπτεται θεατρικές ομάδες σε όλη την Ευρώπη και γράφει τις 
εμπειρίες του στο περιοδικό Exeunt
Λίγα λόγια για τη Σχολή Παραστατικών Τεχνών και Πολιτιστικών Βιομηχανιών του Πανεπιστημίου του  Leeds
Η Σχολή Παραστατικών Τεχνών και Πολιτιστικών Βιομηχανιών (School of Performance and  
Cultural Industries) του Πανεπιστημίου του  Leeds προσφέρει ένα μοναδικό συνδυασμό από 
αλληλένδετα επιστημονικά πεδία, μέσα σε ένα δυναμικό ερευνητικό πανεπιστημιακό περιβάλλον. 
Η υψηλή ποιότητα διδασκαλίας μυεί τους φοιτητές στη γνώση και τεχνογνωσία αιχμής. 
Η Σχολή δεν επικεντρώνει μόνο στην υποκριτική και την ερμηνεία, αλλά και στο ρόλο που η 
υποκριτική παίζει στο ευρύτερο πλαίσιο της πολιτιστικής και δημιουργικής ζωής της κοινωνίας. 
Η ερμηνεία τιθασεύει τα συναισθήματα, εμπλέκει τη νοημοσύνη και αναπτύσσει τη 
δημιουργικότητα, όπου και αν λαμβάνει χώρα: σε θέατρα, δρόμους, Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
 ή στην τοπική κοινωνία.  
Θεωρεί ότι στις σύγχρονες κοινωνίες όλοι είναι ηθοποιοί, κριτικοί, καταναλωτές και θεατές και ότι οι πτυχιούχοι της Σχολής είναι ταγοί και καταλύτες στα επιλεγμένα πεδία δραστηριοποίησής τους. Η έρευνα που συντελείται στη Σχολή έχει σημαντική και κρίσιμη επιρροή στον επαγγελματικό κόσμο των παραστατικών τεχνών και στην επιλογή πολιτικής των πολιτιστικών και δημιουργικών βιομηχανιών. Η Σχολή έχει ένα ευρύ δίκτυο συνεργασιών με περιφερειακούς, εθνικούς και διεθνείς πολιτιστικούς οργανισμούς υψηλού κύρους και προωθεί την επιχειρηματικότητα ως μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. 
***

*****
Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Πειραιώς 206, Ταύρος, Αθήνα 177 78,  τηλ. 210 3418 550,  φαξ.  210 3418 570
Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο : info@mcf.gr Ιστοσελίδα:  www.mcf.gr 
Εισιτήρια προπωλούνται στα ταμεία του Ιδρύματος (Πειραιώς 206, Ταύρος)
Δευ-Παρ 11:00 - 14:00 και τα απογεύματα μία ώρα πριν την παράσταση
Αγορά με πιστωτική κάρτα: 210 3418579, Δευ-Παρ 11:00 - 14:00 και στην Ιστοσελίδα του
 Ιδρύματος www.mcf.gr 
Εισιτήρια προπωλούνται και στα καταστήματα Public: Σύνταγμα, Πειραιά, Γλυφάδας, 
Αγ. Δημητρίου Metro Mall,  Athens Mall Μαρούσι.
Υποστηρικτές Ιδρύματος ΜΚακογιάννης
PricewaterhouseCoopers Business Solutions S.A. Where value begins
Dogkas Wines
Konstantinos
Playground Productions
Χορηγοί  Επικοινωνίας Ιδρύματος ΜΚακογιάννης
ΤΑ ΝΕΑ      METROPOLIS     Το Ποντίκι
Αθήνα 9,84         BHMA FM 99.5           Ως 3
Ε-go.gr,     Ελculture.gr                Clickatlife.gr        
Culturenow.gr    Mediasoup.gr            Monopoli.gr       In2life.gr
Camera Stylo online
Στάθμευση στο εμπορικό κέντρο athensheart
Οι  θεατές των παραστάσεων του ΙΜΚ δικαιούνται δωρεάν στάθμευση στο Parking του 
εμπορικού κέντρου Athens Heart από Δευτέρα έως Σάββατο από τις  08:00 – 22:00. 
Από τις 22:00 έως τη 01:00 η χρέωση είναι 2,5€ και 1€ για κάθε επιπλέον ώρα στάθμευσης
 μετά από τη 01:01.
Τις Κυριακές οι θεατές των παραστάσεων του ΙΜΚ θα επιβαρύνονται  με 2,5€ για χρήση του 
parking από τις 10:00  έως 01:00. Από τις 01:01πμ  θα επιβαρύνεται με κόστος 1€ για κάθε
 επιπλέον ώρα.
Γραφείο Τύπου ΙΜΚ:  Χαρά Πετρούνια 
6972 710 991, e-mail: x-petrouyia@ath.forthnet.gr