Οι ωκεανοί πνίγονται στο… μποτιλιάρισμα.
Το κυκλοφοριακό χάος που παρατηρείται στους ωκεανούς άρχισε να καταγράφει ο Διεθνής Διαστημικός Σταθμός. Οταν στις αρχές του μήνα έθεσε για πρώτη φορά σε λειτουργία το καινούργιο του Σύστημα Αυτόματης Αναγνώρισης, κατάφερε μέσα σε λίγες ώρες να αποτυπώσει το στίγμα και την ταυτότητα 90.000 πλοίων που ταξίδευαν σε κάθε θάλασσα του πλανήτη.
Τα στίγματα πλοίων που ταξιδεύουν στη Μεσόγειο όπως τα κατέγραψε στις 2 Ιουνίου ο Διεθνής Διαστημικός Σταθμός, ο οποίος περιφέρεται 500 χιλιόμετρα πάνω από τη Γη
Τα πλοία που πραγματοποιούν μακρινά ταξίδια είναι εφοδιασμένα με παρόμοιο σύστημα το οποίο συνεχώς μεταδίδει σε παράκτιους σταθμούς δεδομένα για την ταυτότητα του καραβιού και για την πορεία που ακολουθεί. Η τακτική αυτή εφαρμόζεται για να μπορούν οι κατά τόπους λιμενικές αρχές να παρακολουθούν την εξέλιξη της κίνησης των πλοίων.
Το σύστημα είναι αποτελεσματικό όταν το πλοίο κινείται κοντά στην ξηρά, αφού στηρίζεται στη χρήση ραδιοσημάτων VΗF που έχουν οριζόντια εμβέλεια περίπου 75 χιλιομέτρων. Επομένως, όταν ένα πλοίο βρίσκεται καταμεσής του ωκεανού, το στίγμα του δεν φθάνει στις ακτές και έτσι δεν καταγράφεται συνολικά ο όγκος των πλοίων που ταξιδεύουν. Ομως τα σήματα VΗF εκτός από οριζόντια διεύθυνση ακολουθούν και κατακόρυφη, με αποτέλεσμα να μπορεί ο Διεθνής Διαστημικός Σταθμός να τα καταγράψει με ένα ειδικό όργανο που λέγεται CΟLΑΙS και να αποκτήσει έτσι σφαιρική εικόνα του παγκόσμιου ναυτιλιακού φόρτου. Ο Σταθμός κινείται με ταχύτητα 7 χιλιομέτρων το δευτερόλεπτο και εκτελεί σχεδόν 16 περιφορές της Γης κάθε 24 ώρες. Γι΄ αυτό δεν μπορεί να δει ακόμα με ξεκάθαρο τρόπο κάθε στίγμα που εκπέμπεται δεδομένου ότι συχνά τα σήματα επικαλύπτονται. Οπως λένε επιστήμονες από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος, τα όργανα λήψης και καταγραφής δεδομένων θα βελτιωθούν στο άμεσο μέλλον, με αποτέλεσμα να αναβαθμιστεί και το πλέγμα προστασίας που καλύπτει τις υπερπόντιες μεταφορές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου