Βιάστηκαν ορισμένοι να προαναγγείλουν το «θάνατο» του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη
Βιάστηκαν ορισμένοι να προαναγγείλουν το «θάνατο» του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη μετά την ξεκάθαρη θέση που πήρε ο Βούλγαρος πρωθυπουργός, Μπόικο Μπορίσοφ, επικαλούμενος τις επιπτώσεις στο περιβάλλον. Η στάση του Μπορίσοφ εκτιμήθηκε ως ένα δώρο στις ΗΠΑ, οι οποίες επιθυμούν να περιοριστεί η δραστηριότητα της Ρωσίας στον ενεργειακό τομέα. Ωστόσο, ο Θόδωρος Τσακίρης, ερευνητής σε ελληνοαμερικανικό πρόγραμμα του Ελληνικού Κέντρου Ευρωπαϊκών Μελετών και του Κέντρου Στρατηγικών και Διεθνών Μελετών (CSIS), υποστηρίζει ότι η «ταφόπλακα» δεν έχει μπει και δεν είναι δεδομένη η στροφή της Μόσχας στον αγωγό Σαμψούντα-Σεϊχάν.
Σύμφωνα με τον ίδιο, ο τελευταίος ναι μεν έχει δυνατότητα μεταφοράς σημαντικά μεγαλύτερων ποσοτήτων πετρελαίου, αλλά οι Ρώσοι δεν έχουν καταφέρει να αποκτήσουν το μετοχικό ποσοστό που θα εξασφαλίζει τον έλεγχο και μέχρι στιγμής δεν έχουν δείξει ότι συμμετέχουν και στηρίζουν σχέδια όπου άλλοι έχουν τον τελευταίο λόγο.
Πιθανότατα, μια επανεξέταση της κοινοπραξίας Αθήνας-Σόφιας-Μόσχας θα καταστήσει ελκυστικό τον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη στις μεγάλες εταιρίες που εκμεταλλεύονται τα κοιτάσματα του Καζακστάν, μεταξύ των οποίων η Exxon Mobil, η Chevron και η Total, ικανοποιώντας έτσι και τους Αμερικανούς.
Ετσι είναι πιθανό να δοθεί τέλος και στις... περιβαλλοντικές ανησυχίες του Βούλγαρου πρωθυπουργού, ο οποίος στο παρελθόν τάχθηκε υπέρ της επέκτασης του διυλιστηρίου της ρωσικής Lukoil στο Μπουργκάς, παρέχοντας μάλιστα την απαιτούμενη προστασία στις εγκαταστάσεις μέσω της ιδιωτικής εταιρίας ασφάλειας που ίδρυσε το 1991.
Πηγή:http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=9&artid=486
Σύμφωνα με τον ίδιο, ο τελευταίος ναι μεν έχει δυνατότητα μεταφοράς σημαντικά μεγαλύτερων ποσοτήτων πετρελαίου, αλλά οι Ρώσοι δεν έχουν καταφέρει να αποκτήσουν το μετοχικό ποσοστό που θα εξασφαλίζει τον έλεγχο και μέχρι στιγμής δεν έχουν δείξει ότι συμμετέχουν και στηρίζουν σχέδια όπου άλλοι έχουν τον τελευταίο λόγο.
Πιθανότατα, μια επανεξέταση της κοινοπραξίας Αθήνας-Σόφιας-Μόσχας θα καταστήσει ελκυστικό τον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη στις μεγάλες εταιρίες που εκμεταλλεύονται τα κοιτάσματα του Καζακστάν, μεταξύ των οποίων η Exxon Mobil, η Chevron και η Total, ικανοποιώντας έτσι και τους Αμερικανούς.
Ετσι είναι πιθανό να δοθεί τέλος και στις... περιβαλλοντικές ανησυχίες του Βούλγαρου πρωθυπουργού, ο οποίος στο παρελθόν τάχθηκε υπέρ της επέκτασης του διυλιστηρίου της ρωσικής Lukoil στο Μπουργκάς, παρέχοντας μάλιστα την απαιτούμενη προστασία στις εγκαταστάσεις μέσω της ιδιωτικής εταιρίας ασφάλειας που ίδρυσε το 1991.
Πηγή:http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=9&artid=486
http://kontiloforos.blogspot.com/2010/06/blog-post_9873.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου