Πέμπτη 21 Οκτωβρίου 2010

Με παράλληλη άνοδο των ελάχιστων ορίων αποζημιώσεων

Αυξάνονται κατά 7% - 10% τα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων




Καταλυτικό ρόλο για τη διαμόρφωση των νέων τιμών στα ασφάλιστρα παίζει η αύξηση, από 500.000 σε 750.000 ευρώ, των ελάχιστων ορίων αποζημιώσεων.

Αυξήσεις 7%-10% στα ασφάλιστρα, μείωση του χρόνου αποπληρωμής των οφειλών αλλά και «εξορθολογισμό» στις προμήθειες των διαμεσολαβούντων, συνθέτουν το τοπίο της ασφάλισης του κλάδου αυτοκινήτου.
Ειδικότερα, ξεκινάει ο νέος γύρος αυξήσεων στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων, με ορισμένες εταιρείες να έχουν ήδη προχωρήσει στην αναπροσαρμογή των τιμολογίων τους, ενώ εντός των προσεχών μηνών αναμένεται να ακολουθήσουν κι άλλες.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα θα είναι της τάξεως του 7% με 8%, ενώ ενδέχεται σε κάποιες περιπτώσεις το ποσοστό να φτάσει και το 10%.
Όπως εξηγούν στη «Ν» εκπρόσωποι του κλάδου καταλυτικό ρόλο για τη διαμόρφωση των νέων τιμών στα ασφάλιστρα παίζει η αύξηση, από 500.000 σε 750.000 ευρώ, των ελάχιστων ορίων αποζημιώσεων σε περίπτωση σωματικής βλάβης που επιβάλλει η Κοινοτική Οδηγία από 1/1/2011.
Παράλληλα σημειώνουν ότι η αύξηση του ΦΠΑ στις υπηρεσίες των συνεργείων και των ανταλλακτικών από το 20% στο 23% καθώς και η επιβολή ΦΠΑ 10% στις ιατρικές πράξεις και για τους δικηγόρους επιβαρύνει περαιτέρω το κόστος αποζημιώσεων στον κλάδο αυτοκινήτου.
Σε κάθε περίπτωση τα νέα τιμολόγια επηρεάζονται και με τη επικείμενη εφαρμογή της οδηγίας Solvancy II, με τις ασφαλιστικές εταιρείες να επιδιώκουν την ενίσχυση των εσόδων τους προκειμένου να αυξήσουν τα ίδια κεφάλαιά τους.
Προμήθειες
Την ίδια στιγμή, οι εταιρείες δρομολογούν μειώσεις στις προμήθειες των δικτύων διαμεσολάβησης. Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, «η τάση του κλάδου είναι να υπάρξει ένας εξορθολογισμός στις προμήθειες «.Όπως σημειώνουν μέχρι σήμερα η ασφαλιστική αγορά χαρακτηριζόταν από μια γενναιόδωρη πολιτική προμηθειών». Ωστόσο, επισημαίνουν, ότι το υψηλό λειτουργικό κόστος αλλά και ο υψηλός δείκτης ζημιών του κλάδου αστικής ευθύνης δεν τη δικαιολογούν πλέον και ειδικά στην περίοδο της γενικότερης οικονομική ύφεσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες , σε μειώσεις του ποσοστού προμήθειας έχουν προχωρήσει, πέρα από την Εθνική Ασφαλιστική, οι εταιρίες Αιγαίον και Vester, ενώ σε ετοιμότητα βρίσκονται και οι υπόλοιπες εταιρείες του κλάδου, που αναμένουν να αξιολογήσουν την πορεία των ζημιών το εννεάμηνο.
Είσπραξη ασφαλίστρων
Εν τω μεταξύ, αλλάζει και ο τρόπος της είσπραξης των ασφαλίστρων, με τις εταιρίες να πιέζουν όλο και περισσότερο για γρηγορότερες αποπληρωμές, ενώ όσον αφορά την ασφάλιση αυτοκινήτου γίνεται μια προσπάθεια η καταβολή των ασφαλίστρων να γίνεται άμεσα.
Μάλιστα, οι ισχυροί παίχτες του κλάδου έχουν ήδη ξεκινήσει ένα σχέδιο είσπραξης ασφαλίστρων, το οποίο προβλέπει διάστημα αποπληρωμής, 50 - 60 ημερών ή ακόμα και ενός μήνα.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η περίοδος για την απόδοση των ασφαλίστρων κυμαινόταν μέχρι πρόσφατα στους τρεις μήνες, ωστόσο είναι πολλές οι περιπτώσεις ασφαλιστών, οι οφειλές των οποίων ξεπερνούν ακόμα και τους 12 μήνες.
Στο πλαίσιο αυτό η Εθνική Ασφαλιστική, προσφάτως, εφάρμοσε νέο πλαίσιο είσπραξης των ασφαλίστρων, θέτοντας ως ανώτατο χρόνο στις καθυστερήσεις πληρωμών τους δύο μήνες. Σε ανάλογο ρυθμό φαίνεται ότι κινούνται και η ΑΤΕ Ασφαλιστική, η Allianz η Alico, η Interamerican και η Generalli, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι η Victoria Ασφαλιστική, όρισε τη μικρότερη προθεσμία: τον ένα μήνα, προβλέποντας παράλληλα και μπόνους σε όλους όσοι καταβάλλουν τα ασφάλιστρα σε ταχύτερους χρόνους.
Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, ότι οι εξελίξεις αυτές αναπόφευκτα επηρεάζουν τους διαμεσολαβούντες οι οποίοι εκφράζουν έντονη δυσαρέσκεια και ανησυχία στο κατά πόσο η πίεση για άμεση αποπληρωμή θα έχει αντίκτυπο στους ασφαλισμένους, δεδομένης και της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας.
ΔΑΝΑΗ ΑΛΕΞΑΚΗ
http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1885151

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου