Κυριακή 20 Ιουνίου 2010

Πρωταθλητές στη διεθνή ναυτιλία παραμένουν οι Ελληνες εφοπλιστές



 Καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις σε όλους σχεδόν τους τομείς του κλάδουΤου Νικου Μπαρδουνια
Στην πρωτοπορία της διεθνούς ναυτιλιακής βιομηχανίας συνεχίζουν να πορεύονται οι Ελληνες εφοπλιστές, οι οποίοι ελέγχουν το 15% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε τόνους dwt, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση διεθνώς σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας του οίκου N. Cotzias Shipping Consultants. Την ίδια στιγμή, υπό τον έλεγχο των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών βρίσκεται το 5,4% του παγκόσμιου στόλου, γεγονός που κατατάσσει την Ελλάδα στην τρίτη θέση διεθνώς. Στη δεύτερη θέση, διεθνώς, ελέγχοντας το 14% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dwt, βρίσκεται η Ιαπωνία, η οποία, ωστόσο, έχει υπό τον έλεγχό της το 10% του παγκόσμιου στόλου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας του οίκου N. Cotzias Shipping Consultants, ο παγκόσμια ενεργός στόλος ανέρχεται σε 72.268 πλοία και 1.33 δισ. τόνους μεταφορική ικανότητα dwt. Αν στα υπάρχοντα πλοία προστεθούν και τα υπό ναυπήγηση, τότε προκύπτει ότι ο παγκόσμιος στόλος αριθμεί 81.036 πλοία (8.768 πλοία υπό παραγγελία) με 1.78 δισ. τόνους μεταφορική ικανότητα (οι 450 εκατομμύρια τόνοι είναι υπό παραγγελία).
Πλοία ξηρού φορτίου
Η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση στη χωρητικότητα με 90 εκατ. τόνους ή το 22% και την πρώτη θέση σε αριθμό πλοίων με 1.297 σκάφη ή το 19%.
Η Ιαπωνία βρίσκεται στη δεύτερη θέση, ελέγχοντας το 20% της μεταφορικής ικανότητας σε dwt και το 15% του στόλου. Η Κίνα καταλαμβάνει την τρίτη θέση τόσο στη μεταφορική ικανότητα όσο και στον αριθμό πλοίων, όμως αν προσθέσουμε τις τρεις χώρες, η Κίνα βγαίνει πρώτη στον αριθμό πλοίων με 1.591 φορτηγά και οριακά δεύτερη στη συνολική μεταφορική ικανότητα με 1 εκατ. τόνους λιγότερο από την Ελλάδα.
Η Ελλάδα είναι πρώτη σε παραγγελίες, με 437 φορτηγά συνολικής χωρητικότητας 20 εκατ. τόνων, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 18% του συνολικού οrder book σε χωρητικότητα και το 17% σε αριθμό πλοίων.
Ακολουθεί η Κίνα με 17,3 εκατ. τόνους χωρητικότητα και 357 πλοία υπό παραγγελία και η Ιαπωνία με 16,7 εκατ. τόνους χωρητικότητα και 328 πλοία υπό παραγγελία.
Δεξαμενόπλοια
Η Ελλάδα κατέχει και εδώ την πρώτη θέση, με το 19% της παγκόσμιας χωρητικότητας συνολικού ύψους 86 εκατ. τόνων και τη δεύτερη θέση σε αριθμό πλοίων, με 1.146 πλοία ή το 10%.
Η Ιαπωνία βρίσκεται στη δεύτερη θέση, με το 12% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας σε dwt, αλλά την πρώτη θέση σε αριθμό πλοίων με το 13% του στόλου. Η Κίνα καταλαμβάνει την τρίτη θέση τόσο στη μεταφορική ικανότητα όσο και στον αριθμό πλοίων. Η δραστηριότητα της Κίνας στα δεξαμενόπλοια δεν είναι τόσο έντονη.
Υπό ναυπήγηση βρίσκονται 1.516 δεξαμενόπλοια. Ειδικότερα: η Ελλάδα έχει υπό παραγγελία 224 δεξαμενόπλοια συνολικής χωρητικότητας 12,2 εκατ. τόνων και είναι πρώτη σε παραγγελίες, με ποσοστό 19% επί του συνολικού οrder book σε χωρητικότητα και το 15% σε αριθμό πλοίων. Η Τουρκία έχει υπό παραγγελία 145 πλοία, με συνολική χωρητικότητα 3,5 εκατ. τόνων.
Παραγγελίες πλοίων
Τα ναυπηγεία της Σαγκάης Waigaoqiao Shipbuilding είναι οι αποδέκτες της νέας παραγγελίας, ύψους 480 εκατ. δολαρίων, από τον Γιάννη Αγγελικούση, τον μεγαλύτερο σήμερα Eλληνα εφοπλιστή. Η συμφωνία αφορά την κατασκευή δύο Vlcc και δύο bulk carrier χωρητικότητας 205.000 τόνων. Επίσης προβλέπονται option για τέσσερα ακόμα Vlcc και ένα ακόμα ultra capesize. Oλα τα πλοία προβλέπεται να παραδοθούν το 2013. Πριν από λίγους μήνες, ο όμιλος Αγγελικούση προχώρησε στην παραγγελία δύο ακόμα Vlcc και δύο capesize, αυτή τη φορά σε ναυπηγείο της Νότιας Κορέας, με πρόβλεψη τα τέσσερα πλοία να της παραδοθούν μέσα στο 2012.
Eν τω μεταξύ, στην αγορά του νεότευκτου φορτηγoύ πλοίου M/V INFINITY ξηρού φορτίου, χωρητικότητας 80.700 τόνων, από τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας STX προχώρησε ο κ. Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος, μέσω της εταιρείας του Aegean Bulk, σύμφωνα με τους Clarksons.
Συμφωνίες με Cosco
Ναυπηγικές παραγγελίες, ύψους 440 εκατ. δολ., από τέσσερις Ευρωπαίους εφοπλιστές για την κατασκευή νέων πλοίων φαίνεται ότι έχει εξασφαλίσει η Cosco. Σύμφωνα με τη Lloyds List μεταξύ των εφοπλιστών συγκαταλέγεται ο Γιώργος Προκοπίου, ο οποίες υπέγραψε συμφωνία για την κατασκευή τριών supramax bulk carrier για λογαριασμό της εταιρείας του Seatraders. Στα ναυπηγεία της Cosco κατασκευάζουν ήδη πέντε ακόμα πλοία για λογαριασμό του Γ. Προκοπίου, ενώ οι τρεις νέες παραγγελίες αποτελούν επέκταση της προηγούμενης. Από την Cosco έγινε γνωστό ακόμη ότι επίκειται η υπογραφή για παραγγελίες άλλων οκτώ kamsarmax. Τα πλοία αυτά πρόκειται να παραδοθούν στους πλοιοκτήτες τους στο διάστημα 2011 - 2013. Από αυτές τις συμφωνίες τουλάχιστον δύο εκτιμάται πως αφορούν ελληνικά συμφέροντα.
ΠΗΓΗ:
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economy_2_19/06/2010_405118

http://kgrek.blogspot.com/2010/06/blog-post_2399.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου