Τρίτη 2 Απριλίου 2013

Σημεία των καιρών… …Ω ΚΑΙΡΟΙ, Ω ΗΘΗ !..



Απάντηση – Ενημέρωση σε δημοσιεύματα
Καραβασέλας Στάθης
Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Π.Ε.
Δήμου Μοσχάτου - Ταύρου

Σημεία των καιρών…
…Ω ΚΑΙΡΟΙ,   Ω ΗΘΗ !..

Σε εποχές κρίσης, όπου οι άνθρωποι δυσκολεύονται να ζήσουν και να εξοικονομήσουν τα απαραίτητα για την οικογένειά τους , βρίσκουν ευκαιρία οι δήθεν προστάτες των αδύνατων και των αδικημένων να ξιφουλκήσουν απέναντι στην «κακή» και «αδιαφανή» διοίκηση.
Βλέπουν «περίεργα πράγματα», «ρουσφέτια», που συνέβησαν στη Σχολική Επιτροπή της Π.Ε. του  Δήμου.
Λαμβάνουν μαρτυρίες μέσω facebook, δέχονται γραπτά μηνύματα και διαμαρτύρονται για αποκλεισμούς ανέργων. Σωστοί εργατοπατέρες μιας άλλης εποχής!
Κύριοι,  η όποια λάσπη σας επιστρέφεται. Διδάγματα περί ηθικής εκεί που μπορείτε. Άλλωστε,  δεν ήμουν εγώ αυτός που στο δημοτικό συμβούλιο δήλωνε: « θέλω να πληρώνονται οι αιρετοί για να τους ελέγχω», εσείς  που σήμερα ορθώνετε το «ηθικό και το δίκαιο» ήσασταν. Ξεχνάτε πολύ εύκολα ότι εγώ δήλωνα και δηλώνω, ότι «αιρετός δεν είναι επάγγελμα» και η διάθεση προσφοράς πρέπει να διακρίνει τους αιρετούς. Αναρωτιέμαι λοιπόν, για την επιλεκτικότητα της μνήμης σας. Τότε γνωρίζατε   «ότι το νόμιμο δεν είναι πάντα και ηθικό;;» και τώρα το λησμονήσατε;
Μα ας έρθουμε στο «μεγάλο σκάνδαλο» και τη «διαπλοκή» που κατά την άποψή σας συγκλόνισε την πρωτοβάθμια Σχολική Επιτροπή και «το μεγάλο ατόπημα» του Προέδρου και των Διευθυντών.
1.     Οι συνεδριάσεις της Επιτροπής είναι ανοιχτές στο λαό και ο καθένας μπορεί να τις παρακολουθήσει. Στη συγκεκριμένη συνεδρίαση άλλωστε, παρευρισκόταν συνεργάτης σας , που και πολλές ερωτήσεις έκανε για το θέμα, μα και  κατάχρηση του χρόνου σε βάρος των υπολοίπων μελών της Επιτροπής, δήλωσε άλλωστε ότι ως μέλος του Τοπικού Συμβουλίου της Κοινότητας του Μοσχάτου ήθελε να ενημερωθεί για το παραπάνω θέμα. Δεν υπήρχε ανάγκη από μηνύματα ή ανώνυμες μαρτυρίες, γνωρίζατε τα πάντα μέσα από την πληροφόρηση του συνεργάτη σας, αγαπητή κατά τα άλλα Μασχατούπολις, λίγη από την εντιμότητα που επικαλείσθε, δεν θα ήταν κακό να σας χαρακτηρίζει.
Άλλωστε εγώ θεωρώ ότι η όποια κριτική σας, όσο λάθος και να είναι , είναι καλόπιστη και έχει ως σκοπό να διορθώσει κακώς κείμενα ,εάν υπάρξουν.
2.     Οι καθαρίστριες που εργάζονται σήμερα στα σχολεία είναι δυο κατηγοριών : Αυτές που τοποθετήθηκαν σε θέσεις που συστάθηκαν με την υπ’ αρίθμ 78031/Δ4/31-07-2006 Υπ. Απόφαση (ΦΕΚ 1199/31-8-2006Β) κατ’ εφαρμογή του Π.Δ. 164/2004 με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ) και αυτές που υπογράφουν σύμβαση μίσθωσης έργου για δέκα μήνες.
3.     Η αμοιβή αυτών που συνάπτουν 10μηνη σύμβαση είναι 2.026,00 κατά διδακτικό έτος εφόσον το σχολείο λειτουργεί με 6 αίθουσες διδασκαλίας και αυξάνεται κατά 339,00 ευρώ για κάθε επιπλέον αίθουσα. 2/18254/0022/3-4-2008 τ.Β Υπ. Απόφαση.
Κάνοντας μια και μόνο διαίρεση θα δούμε ότι αυτές για τις οποίες καταγγέλλομαι με τέτοιο στόμφο, από εσάς, για «ρουσφετολογία αλλά και καταπάτηση των θεσμών για ηθικό και δίκαιο», εισπράττουν 2026:10= 202,6 μεικτά ανά μήνα. Σε αυτές τις «υψηλόμισθες και παχυλά αμειβόμενες» εργαζόμενες, κατ’ εσάς ήρθα να προσθέσω και άλλες «παχυλές» αμοιβές.
4.  ας πούμε τώρα κύριοι τι είναι το ΖΕΠ :  Με   την υπ’ αρ. 11333/29-07-10 απόφαση ένταξης της Πράξης «Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας-Άξονας Προτεραιότητας 1», την υπ’ αρ. 11334/29-07-10 απόφαση ένταξης της Πράξης «Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας-Άξονας Προτεραιότητας 2», όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αρ. 18546/20-10-10 όμοια απόφαση και την υπ’ αρ. 11335/29-07-10 απόφαση ένταξης της Πράξης «Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας-Άξονας Προτεραιότητας 3».


Η πιλοτική εφαρμογή των Πράξεων θα πραγματοποιηθεί από το σχολικό έτος 2010-2011 και η εξάπλωσή τους θ’ αρχίσει σταδιακά από το σχολικό έτος 2011-2012.
Γενικός σκοπός της εφαρμογής του προγράμματος των ΖΕΠ είναι να διαμορφώσει και να δοκιμάσει σε πραγματικές συνθήκες σχολικής τάξης εναλλακτικές και ευέλικτες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις «καλών πρακτικών», διαφοροποιημένης διδασκαλίας και εκπαίδευσης οι οποίες θα διασφαλίζουν την ισότιμη ένταξη στο εκπαιδευτικό  σύστημα των μαθητών από περιοχές με χαμηλούς εκπαιδευτικούς και κοινωνικοοικονομικούς δείκτες.
Για να επιτύχει το γενικό σκοπό του, το πρόγραμμα των ΖΕΠ φροντίζει ιδιαίτερα την κοινωνικο-συναισθηματική καθώς και τη γνωστικο-γλωσσική ανάπτυξη των μαθητών, που αποτελούν τις βασικές προϋποθέσεις για την επίτευξη των μαθησιακών και αναπτυξιακών σκοπών της εκπαίδευσης.                                                                
Στη φιλοσοφία των ΖΕΠ, η μάθηση και η ανάπτυξη  δεν επιτυγχάνεται με παρεμβάσεις που εστιάζουν αποκλειστικά στο παιδί, αλλά και με παρεμβάσεις που εστιάζουν στο άμεσο και στο ευρύτερο σχολικό πλαίσιο στήριξης του παιδιού.
Προς τούτο το σχολείο αναλαμβάνει ενεργό ρόλο στον αυτο-προγραμματισμό και την αυτορρύθμιση των διαφοροποιημένων εκπαιδευτικών του παρεμβάσεων και καλείται το ίδιο να λειτουργήσει ως ένας οργανισμός που μαθαίνει.
Σε αυτή  την προσπάθεια το σχολείο δεν δρα μόνο του, αλλά συνεργάζεται με τις οικογένειες, που τις θεωρεί σημαντικό παιδευτικό πόρο, και τους φορείς της τοπικής κοινότητας. 
Σε αυτό το πλαίσιο το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των ΖΕΠ παρεμβαίνει με διαφοροποιημένο, κατά περίπτωση, τρόπο σε παράγοντες που καθορίζουν τη σχολική επιτυχία, όπως είναι η γλωσσική, γνωστική και κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη του μαθητή.
Προς επίτευξη του στόχου αυτού κινητοποιείται και αυτο-οργανώνεται η σχολική μονάδα, η οποία προσαρμόζει  στις οικείες ανάγκες της μια διευρυμένη μορφή ωρολογίου προγράμματος ολοήμερου σχολείου με υποχρεωτικό ωράριο 35 ωρών για όλες τις τάξεις.
    Τέσσερις άξονες αποτελούν τους πυλώνες του εν λόγω πιλοτικού  προγράμματος :

1.   η υποστήριξη των μαθητών σε ακαδημαϊκό επίπεδο: επιτυγχάνεται με την  ιδιαίτερη έμφαση του προγράμματος στην ανάπτυξη του προφορικού λόγου και στην κατανόηση και παραγωγή του γραπτού λόγου, καθώς και με την  ολοκλήρωση των κατ΄ οίκον εργασιών τους στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά στο σχολείο, κατά προτίμηση,  με την παρακολούθηση του εκπαιδευτικού της τάξης.
2.  η υποστήριξη στην  κοινωνικο- συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών: επιδιώκεται με ολοκληρωμένα προγράμματα προσωπικής και δια-προσωπικής ανάπτυξης καθώς και με προγράμματα πολιτιστικών, δια-πολιτιτσμικών και δημιουργικών δραστηριοτήτων.
3.   η σύνδεση σχολείου τόσο με την οικογένεια όσο και με την τοπική κοινωνία,  φορέων που διαδραματίζουν καταλυτικό ρόλο στην εκπαίδευση του μαθητή.
4.   η ανάδειξη της σχολικής μονάδας σε οργανισμό που αναλαμβάνει πρωτοβουλίες λειτουργικού χαρακτήρα με τη σύνταξη του οικείου αναλυτικού προγράμματος και την προώθηση εναλλακτικών καλών πρακτικών.

           Ειδικότερα για το νηπιαγωγείο στοχεύει:
α.  στην ενίσχυση της σχέσης των παιδιών προσχολικής ηλικίας με τον προφορικό λόγο, τον αναδυόμενο εγγραμματισμό και τα μαθηματικά στο πλαίσιο αυθόρμητων και οργανωμένων δραστηριοτήτων, ομαδικών και ατομικών, διαθεματικής φύσης,
β.  στην κατανόηση της κοινωνικής διάστασης της γλώσσας και των μαθηματικών,
γ.   στην απόκτηση σχετικών δεξιοτήτων,
δ.   στην ενδυνάμωση της ταυτότητάς τους μέσα από την έκφραση, τη δημιουργία και την ανακάλυψη, 
ε.  στην κοινωνικο-συναισθηματική και μαθησιακή ετοιμότητα, που απαιτείται για την ομαλή μετάβαση των νηπίων στην πρώτη τάξη του Δημοτικού,
στ. στη σύνδεση σχολείου-οικογένειας και σχολείου-τοπικής κοινωνίας, ως προστιθέμενης κοινωνικής αξίας και συμβολής στην εκπαιδευτική προσπάθεια που επιτελείται με το πιλοτικό πρόγραμμα.

               Η διασύνδεση και αλληλεξάρτηση των ανωτέρω συναρθρώνουν το πιλοτικό πρόγραμμα των ΖΕΠ  σε ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
5.     Μέσα λοιπόν από αυτό το πρόγραμμα, δίνεται η δυνατότητα αυτά τα δυο σχολεία και ν/γεια να έχουν για 3 μήνες 4/2013 έως 6/2013 επιπλέον καθαριότητα , τραπεζοκόμο και η σχολική επιτροπή λογιστική στήριξη, μιας και η ίδια η πολιτεία αναγνωρίζει ότι το έργο της επιβαρύνεται από τη λειτουργία του προγράμματος.
Ανυπόστατα και ανακριβή τα στοιχεία λοιπόν που αναρτά η Μοσχατούπολις. Πού κύριοι τα ποσά που αναφέρετε; (4.οοο ευρω, 37,5%αύξηση, κλπ,κλπ..)  Θα έπαιρναν περίπου 600 ευρώ επιπλέον για υπηρεσίες που θα πρόσφεραν στο διάστημα 3 μηνών περίπου. Πότε θα καθάριζαν; Γνωρίζετε πολύ καλά ότι οι συμβασιούχες καθαρίζουν το σχολείο μετά το πέρας των εργασιών του, δηλ. μετά τις 4.15μμ. θα ενοχλούσε ιδιαίτερα εάν μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα είχαμε τη δυνατότητα να καθαρίζουν και στα διαλείμματα;  και πιο συγκεκριμένα μιλάμε για 2 καθαρίστριες του 2ου   και 4ου δημοτικών σχολείων Ταύρου και 2ου και 4ου  Νηπιαγωγείων που καλύπτονται από συμβασιούχες και υπογραφούμε με πρόταση των διευθυντών και της σχολικής κοινότητας που εκτός των άλλων γνωρίζουν τα πρόσωπα, που σημειωτέον είναι καθοριστικό στοιχείο, που θα προσφέρουν επιπλέον εργασία στα σχολεία, το πρωί . Θα ενοχλούσε εάν είχαμε τραπεζοκόμο; Σήμερα Δεν Έχουμε. Θα πείραζε αυτά τα παιδιά να σερβίρονται από κατάλληλο και πιστοποιημένο άτομο;  Μάλλον ο έγκριτος συνεργάτης σας αλλά και εσείς επιθυμείτε αυτό το έργο να το αναλάβει ο δάσκαλος, παιδαγωγός αλλά και τραπεζοκόμος. Τι μεγαλείο! Μάλλον έτσι βλέπετε εσείς τον «αναβαθμισμένο λειτουργό του μέλλοντος» της δημόσιας εκ/σης.
Κατανοώ ως ένα σημείο τις αντιπολιτευτικές ανησυχίες σας, μα «διπλοθεσίτες» οι καθαρίστριες με 10μηνη σύμβαση; Οι τραπεζοκόμοι, άνεργοι, που εθελοντικά και χωρίς αμοιβή προσφέρουν τις υπηρεσίες τους; Η λογίστρια που έχει την «παχυλή» αμοιβή των 400 περίπου ευρώ το μήνα, για πολλές ώρες ενασχόλησης;
Το σχολειό είναι πράγματι διαδικασία φωτισμένη, ο ρόλος του Διευθυντή ουσιαστικός και όχι όπως εσείς τον «ονειρεύεστε» Και η άποψή του καθώς και του θεσμοθετημένου οργάνου, δηλ του Συμβουλίου της Σχολικής Κοινότητας καθοριστική, ως ο νόμος ορίζει, προσλήψεις συμβασιούχων ,δεκάμηνης απασχόλησης, Ν.1566/85 , και Ν.3577/07(ΦΕΚ130Α).
Παρακαλώ, ρίξτε μια ματιά, στον Οδηγό Υλοποίησης και Εφαρμογής Φυσικού Αντικειμένου και Διαχείρισης Οικονομικού Αντικειμένου των ΖΕΠ εγκ. αρ. 5218/211 ΥΠΕΠΘ, καθώς και το (ΤΔΥ) – ΕΚΤ.  Σε συνάντηση που είχαμε με την κ. Σαμπάνη και την κ. Μπούρου το Δεκέμβριο, υπεύθυνες για το πρόγραμμα, μαζί και με τις άλλες Σχολικές Επιτροπές που είναι στο Πρόγραμμα ΖΕΠ, μας είχε τονίσει ότι για τις καθαρίστριες θα κάνουμε συμπληρωματική δεύτερη σύμβαση με το ποσό που θα πάρουν, οι ήδη υπάρχουσες καθαρίστριες. Για τις τραπεζοκόμους θα πρότεινε  ο διευθυντής με τη Σχολική Κοινότητα , ως ο νόμος ορίζει και ο Πρόεδρος αναθέτει . Για τη λογιστική υποστήριξη θα σύναπτε σύμβαση με απευθείας ανάθεση η Σχολική Επιτροπή σε κάποιο λογιστικό γραφείο. Δεν είχε τεθεί θέμα μέσω ΑΣΕΠ. 

Κύριοι, σας καλώ να κοιτάξετε στα μάτια τις εργαζόμενες στην καθαριότητα των σχολείων και να τις πείτε ότι είναι η νέα γενιά διπλοθεσιτών.
Κύριοι, σας καλώ να αφήσετε το σχολείο και την Παιδεία έξω από τα μικροκομματικά σας παιχνίδια, δεν θα σας ωφελήσει.
Κύριοι, σας καλώ να μην εμπαίζετε τους ανέργους, αγωνιστείτε εσείς οι «βολεμένοι» να αποκτήσουν εργασία γιατί αυτοί δεν έχασαν ποτέ την αξιοπρέπειά τους και ποτέ δε στράφηκαν κατά βιοπαλαιστών και χαμηλόμισθων που έχουν σήμερα το « προνόμιο» να είναι εργαζόμενοι.
Για όποια άλλη διευκρίνηση είμαι στη διάθεσή σας, καλόπιστα και καλοπροαίρετα, αρνούμαι όμως να δεχτώ τους όποιους χαρακτηρισμούς σας και τους επιστρέφω λέγοντας : « μάλλον εξ ιδίων κρίνετε τα αλλότρια».