Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2011

Ανοιχτά Σχολεία: Ναι, αλλά Πώς;..

Τον τελευταίο καιρό γίνεται κάποιος λόγος για ανοικτά στους μαθητές σχολεία τις απογευματινές ώρες.
Το εγχείρημα είναι αρκετά σοβαρό και θα προσφέρει αρκετά στους μικρούς μαθητές και όχι μόνο.
Το θέμα όμως είναι τι εννοούμε όταν λέμε ΑΝΟΙΚΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.
Εννοούμε ότι ένας γυμναστής με τη βοήθεια από κάποιον ή κάποιους γονείς ανοίγει ένα σχολείο, βάζει μέσα καμμιά 20αριά παιδιά και ασχολείται με κάποιο άθλημα;
Αν εννοούμε αυτό, εγώ το θεωρώ πολύ λίγο και δυστυχώς πρόχειρο.
Όταν στο δικό μου μυαλό έρχεται η σκέψη του ανοικτού σχολείου, αναλογίζομαι πολλά πράγματα, τα οποία και θα προτείνω παρακάτω.
Σήμερα στα σχολεία το μάθημα τελειώνει στις 4.15 μμ, άρα το όποιο πρόγραμμα θα ξεκινάει στις 4.30 μμ.
Κατά τους χειμερινούς μήνες με τον άστατο και κρύο καιρό τα αθλητικά προγράμματα συνήθως δεν ευδοκιμούν μιας και η δουλειά γίνεται κάτω από αντίξοες καιρικές συνθήκες και η διάρκεια τις ημέρας είναι πολύ μικρή (μετά βίας μία ώρα κάτω από το φως της ημέρας για το όποιο πρόγραμμα).
Η νύχτα θα προλαβαίνει τα παιδιά στο προαύλιο, γεγονός που κάθε άλλο παρά βοηθά την επιτυχία του προγράμματος.
Αντίθετα θα ήταν πολύ πιο ευδόκιμα άλλα προγράμματα τα οποία θα ωφελούσαν τα μέγιστα τους μαθητές και θα προωθούσαν τη δημιουργική απασχόληση.
Με αυτές λοπόν τις σκέψεις έχω να προτείνω διάφορα προγράμματα τα οποία πιστεύω ακράδαντα ότι θα ευδοκιμήσουν τους χειμερινούς μήνες και θα προσφέρουν τα μέγιστα στα παιδιά.
1. Πρόγραμμα θεατρικής αγωγής με έμφαση στο θεατρικό παιχνίδι, μια φορά την εβδομάδα, για τους μήνες Νοέμβρη, Δεκέμβρη, Γενάρη, Φλεβάρη, Μάρτη. Συνολική διάρκεια προγράμματος 16 ώρες.
2. Πρόγραμμα εικαστικών (ζωγραφική, κατασκευές, πηλός) μια φορά την εβδομάδα, για τους μήνες Νοέμβρη,Δεκέμβρη,Γενάρη,Φλεβάρη,Μάρτη. Συνολική διάρκεια προγράμματος 16 ώρες.
3. Προγραμμα νέων τεχνολογιών, μια φορά την εβδομάδα για τους μήνες Οκτώβρη, Νοέμβρη, Δεκέμβρη, Γενάρη, Φλεβάρη, Μάρτη. Συνολική διάρκεια προγράμματος 22 ώρες.
4. Πρόγραμμα εκμάθησης ξένων γλωσσών δυο φορές την εβδομάδα για τους μήνες Νοέμβρη, Δεκέμβρη, Γενάρη, Φλεβάρη, Μάρτη, Απρίλη. Συνολική διάρκεια προγράμματος 40 ώρες.
5. Πρόγραμμα εκμάθησης σκάκι μια φορά την εβδομάδα για τους μήνες Νοέμβρη, Δεκέμβρη, Γενάρη, Φλεβάρη, Μάρτη. Συνολική διάρκεια προγράμματος 16 ώρες.
6. Πρόγραμμα μουσικής παιδείας, με έμφαση στην εκμάθηση κάποιου οργάνου, δυο φορές την εβδομάδα,για τους μήνες Νοέμβρη, Δεκέμβρη, Γενάρη, Φλεβάρη, Μάρτη, Απρίλη. Συνολική διάρκεια προγράμματος 40 ώρες.
7. Άφησα τελευταίο το Πρόγραμμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας, γιατί είναι το πρόγραμμα εκείνο το οποίο βοηθά πολλούς αδύνατους μαθητές, των οποίων οι γονείς αδυνατούν να πληρώσουν κάποιο φροντιστήριο σε αντίθεση με άλλους, έχοντας έτσι δυο μέτρα και δυο σταθμά, στις ίσες ευκαιρίες, που προέρχονται από την ανικανότητα του κράτους, να δώσει ίσες ευκαιρίες,αφού τα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας είναι ανύπαρκτα στα δημοτικά.
Πρόγραμμα λοιπόν ενισχυτικής διδασκαλίας δυο ωρών την εβδομάδα για τους μήνες Νοέμβρη, Δεκέμβρη, Γενάρη, Φλεβάρη, Μάρτη, Απρίλη, Μάη. Συνολική διάρκεια 46 ώρες.

ΚΟΣΤΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ.
Το συνολικό εκτιμώμενο κόστος όλων αυτών των προγραμμάτων που θα επιβαρύνει το δήμο, χωρίς καμμιά συμμετοχή του γονέα, θα φθάσει περίπου στα 7.000 ευρώ ποσό το οποίο θεωρώ ότι είναι αρκετά μικρό αν αναλογιστούμε ότι θα επιφέρει μεγάλη ψυχολογική κυρίως ανακούφιση στις δύσκολες εποχές που ζούμε.
Βέβαια δεν αποκλείεται καθόλου η ιδέα στο να βρεθεί και κάποιος χορηγός που θα συνεισφέρει στο δήμο για τα συγκεκριμένα προγράμματα, ή εθελοντές καθηγητές, με αποτέλεσμα η επιβάρυνση του δήμου να είναι ακόμα χαμηλότερη ή ανύπαρκτη.
Το κόστος για το δήμο πιστεύω ότι δεν είναι καθόλου απαγορευτικό, το αντίθετο μάλιστα μπρος στο έργο το οποίο θα έχει επιτευχθεί.
Οι προτάσεις αυτές αποτελούν προτάσεις προς το δήμο και το δήμαρχο προσωπικά και ευελπιστώ στην μελέτη τους, και την υλοποίησή τους με τις όποιες μετατροπές ή προσθήκες.
Τέλος τα όποια αθλητικά προγράμματα θα μπορούν να γίνουν από τον Μάρτη και έπειτα μέχρι τη λήξη των μαθημάτων, που, και ο καιρός το επιτρέπει και το φως της ημέρας διαρκεί πολύ περισσότερο.

Ο δάσκαλος



http://mosxatoupolis.blogspot.com/2011/09/blog-post_27.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου