Τρίτη 21 Δεκεμβρίου 2010
Το ποδήλατο έχει επιστρέψει δυναμικά...
στην καθημερινότητα των Ελλήνων, με αποτέλεσμα όλο και περισσότεροι να φέρνουν στις πόλεις τα "ξεχασμένα" δίκυκλα από τα εξοχικά και τα χωριά τους.
Σε κάθε γωνιά της χώρας οργανώνονται ποδηλατοδρομίες, κυρίως από ομάδες πολιτών, ο αριθμός των οποίων έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια.
Την ίδια στιγμή, σε πολλές πόλεις όπου δεν
υπάρχει δίκτυο κατασκευάζονται ποδηλατοδρόμοι, συνήθως όμως πρόχειρα και βιαστικά.
Τα προβλήματα για τους ποδηλάτες, ωστόσο, παραμένουν πολλά, καθώς δεν υπάρχει η κατάλληλη υποδομή στους δρόμους, ούτε η οδική συνείδηση από την πλευρά των οδηγών.
Οι περισσότεροι υποστηρίζουν ότι θα χρησιμοποιούσαν καθημερινά το ποδήλατο για να πηγαίνουν στη δουλειά τους, αν αυτό δεν ήταν τόσο επικίνδυνο.
* Τα αιτήματα του ποδηλάτη.
Βασικό αίτημα των ποδηλατών είναι να επιτραπεί η μεταφορά του μέσου με το μετρό. Αυτή τη στιγμή, η μεταφορά τους επιτρέπεται μόνο στο τραμ και στα τελευταία βαγόνια του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου. Βέβαια το τραμ εξυπηρετεί μόνο τα νότια προάστια της Αθήνας, ενώ ο ηλεκτρικός, λόγω των αλλαγών σε δρομολόγια αλλά και του μεγάλου όγκου επιβατών που μεταφέρει, δυσχεραίνει στην πράξη τη μεταφορά τους.
Το τελευταίο διάστημα, οι ποδηλάτες συζητούν με τον ΟΑΣΑ για τη δημιουργία ενός πιλοτικού προγράμματος για τη συνδυασμένη μετακίνηση και χρήση των λεωφορείων. Στα αιτήματά τους περιλαμβάνεται η χρήση των λεωφορειοδρόμων, αλλά και η αστυνόμευση των ποδηλατοδρόμων από τη Δημοτική Αστυνομία.
Όπως αναφέρουν οι ποδηλάτες, αν κάποιος οδηγός που παρκάρει επανειλημμένα στους ποδηλατοδρόμους κληθεί να πληρώσει πρόστιμο, δεν θα επιβαρυνθεί μόνο οικονομικά, αλλά κάποια στιγμή θα συνειδητοποιήσει πως η "συνήθεια" του δημιουργεί προβλήματα και εμποδίζει μια μερίδα ανθρώπων να κινηθεί ελεύθερα.
* Ποδήλατα για κάθε βαλάντιο.
Υπάρχουν πολλά είδη ποδηλάτων στην αγορά, για διάφορες χρήσεις και σε τιμές για όλα τα βαλάντια. Τα πιο οικονομικά κοστίζουν 150 - 200 ευρώ και είναι ιδανικά για όσους θέλουν απλώς να κάνουν τη βόλτα τους στην πόλη ή το βουνό και για περιορισμένη καθημερινή χρήση. Τα πιο ακριβά φτάνουν ακόμα και τα 4.000 ευρώ, αλλά η μέση τιμή για ένα καλό ποδήλατο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί καθημερινά χωρίς να παρουσιάσει προβλήματα είναι 300 - 400 ευρώ.
Στα περισσότερα καταστήματα υπάρχουν ειδικοί που θα σας προτείνουν το κατάλληλο ποδήλατο ανάλογα με τον σωματότυπό σας, ώστε να μην είναι κουραστικό και να μην καταπονείται ο οργανισμός.
realnews
http://www.i-diadromi.com/2010/12/blog-post_8219.html
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου