ΔΟΚΑΝΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ ΓΙΑ 6.000 ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΚΥΒΙΣΜΟΥ...
Ρεπορτάζ : Κώστας Σιωμόπουλος
πολύ χαμηλότερα από αυτά που ορίζουν τα νέα τεκμήρια που ισχύουν για τα εφετινά εισοδήματα και θα εμφανιστούν στη φορολογική δήλωση που θα υποβάλουν οι φορολογούμενοι το 2011. Παράλληλα, σύμφωνα με τον επικεφαλής του ΣΔΟΕ κ. Ι. Καπελέρη, η ελεγκτική υπηρεσία του υπουργείου Οικονομικών έχει στην κατοχή της τιμολόγια αυτοκινήτων τα οποία ενώ έχουν εργοστασιακή αξία άνω των 50.000 ευρώ, οι ιδιοκτήτες τους δεν τα δήλωσαν τα προηγούμενα χρόνια στις φορολογικές δηλώσεις με σκοπό να αποφύγουν τα τεκμήρια και κατ΄ επέκταση την πρόσθετη φορολογία. Χαρακτηριστική είναι περίπτωση αγοραστή σπορ ΙΧ γερμανικής προέλευσης και μεγάλου κυβισμού που δεν δηλώθηκε, αν και η εργοστασιακή του αξία ήταν 80.000 ευρώ. Στο τιμολόγιο που συμπεριέλαβε στη φορολογική δήλωση ο ιδιοκτήτης, αναγραφόταν αξία αγοράς μόλις 45.000 ευρώ. Αυτό κίνησε την περιέργεια στους ελεγκτές του ΣΔΟΕ, οι οποίοι έχουν εξαρθρώσει κυκλώματα εισαγωγής με εικονικά τιμολόγια ώστε να μην εμφανίζεται η πραγματική αξία του οχήματος. Ως το 2009 μπορούσε κάποιος να έχει στην κατοχή ακόμη και δέκα πολυτελέστατα οχήματα εργοστασιακής αξίας το καθένα κάτω από 50.000 ευρώ, και την ίδια στιγμή να δηλώνει στην Εφορία εισοδήματα 15.000 ευρώ και να μην έχει κανένα απολύτως πρόβλημα. Τώρα, με βάση τα νέα τεκμήρια που ισχύουν για τα εφετινά εισοδήματα και για τα επόμενα, δεν ισχύει πλέον το πλαφόν της εργοστασιακής αξίας, καθώς θα πρέπει οι ιδιοκτήτες των ΙΧ να δικαιολογούν από το εισόδημά τους την κατοχή ενός αυτοκίνητου είτε είναι 1.200 κυβικά εκατοστά είτε 5.000 κυβικά εκατοστά. Ετσι αν για παράδειγμα έχει κάποιος στο όνομά τους ένα πολυτελές τζιπ 5.000 κυβικών εκατοστών, θα πρέπει το δηλωθέν εισόδημα στην Εφορία να είναι τουλάχιστον 23.900 ευρώ, ενώ ως πέρυσι δεν χρειαζόταν να δηλώσει καθόλου εισόδημα αν η εργοστασιακή αξία ήταν κάτω των 50.000 ευρώ.
(από ΤΟ ΒΗΜΑ)
Στη «δαγκάνα» των τεκμηρίων θα «πιαστούν» το επόμενο έτος τουλάχιστον 6.000 ιδιοκτήτες ΙΧ αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού οι οποίοι ως σήμερα δεν ήταν υποχρεωτικό να τα δηλώσουν, καθώς η εργοστασιακή αξία των οχημάτων τους δεν ξεπερνούσε τα 50.000 ευρώ. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΔΟΕ και της Γενική Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, έχει εντοπιστεί από διασταυρώσεις ότι οι ιδιοκτήτες των παραπάνω οχημάτων δηλώνουν εισοδήματα... πολύ χαμηλότερα από αυτά που ορίζουν τα νέα τεκμήρια που ισχύουν για τα εφετινά εισοδήματα και θα εμφανιστούν στη φορολογική δήλωση που θα υποβάλουν οι φορολογούμενοι το 2011. Παράλληλα, σύμφωνα με τον επικεφαλής του ΣΔΟΕ κ. Ι. Καπελέρη, η ελεγκτική υπηρεσία του υπουργείου Οικονομικών έχει στην κατοχή της τιμολόγια αυτοκινήτων τα οποία ενώ έχουν εργοστασιακή αξία άνω των 50.000 ευρώ, οι ιδιοκτήτες τους δεν τα δήλωσαν τα προηγούμενα χρόνια στις φορολογικές δηλώσεις με σκοπό να αποφύγουν τα τεκμήρια και κατ΄ επέκταση την πρόσθετη φορολογία. Χαρακτηριστική είναι περίπτωση αγοραστή σπορ ΙΧ γερμανικής προέλευσης και μεγάλου κυβισμού που δεν δηλώθηκε, αν και η εργοστασιακή του αξία ήταν 80.000 ευρώ. Στο τιμολόγιο που συμπεριέλαβε στη φορολογική δήλωση ο ιδιοκτήτης, αναγραφόταν αξία αγοράς μόλις 45.000 ευρώ. Αυτό κίνησε την περιέργεια στους ελεγκτές του ΣΔΟΕ, οι οποίοι έχουν εξαρθρώσει κυκλώματα εισαγωγής με εικονικά τιμολόγια ώστε να μην εμφανίζεται η πραγματική αξία του οχήματος. Ως το 2009 μπορούσε κάποιος να έχει στην κατοχή ακόμη και δέκα πολυτελέστατα οχήματα εργοστασιακής αξίας το καθένα κάτω από 50.000 ευρώ, και την ίδια στιγμή να δηλώνει στην Εφορία εισοδήματα 15.000 ευρώ και να μην έχει κανένα απολύτως πρόβλημα. Τώρα, με βάση τα νέα τεκμήρια που ισχύουν για τα εφετινά εισοδήματα και για τα επόμενα, δεν ισχύει πλέον το πλαφόν της εργοστασιακής αξίας, καθώς θα πρέπει οι ιδιοκτήτες των ΙΧ να δικαιολογούν από το εισόδημά τους την κατοχή ενός αυτοκίνητου είτε είναι 1.200 κυβικά εκατοστά είτε 5.000 κυβικά εκατοστά. Ετσι αν για παράδειγμα έχει κάποιος στο όνομά τους ένα πολυτελές τζιπ 5.000 κυβικών εκατοστών, θα πρέπει το δηλωθέν εισόδημα στην Εφορία να είναι τουλάχιστον 23.900 ευρώ, ενώ ως πέρυσι δεν χρειαζόταν να δηλώσει καθόλου εισόδημα αν η εργοστασιακή αξία ήταν κάτω των 50.000 ευρώ.
http://fimotro.blogspot.com/2010/07/6000.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου