Ένα σκληρό επιχειρηματικό πόκερ βρίσκεται σε εξέλιξη στο λιμάνι του Πειραιά μεταξύ ΟΛΠ-MSC-Cosco με αφορμή την εξασφάλιση όσο το δυνατόν περισσοτέρων φορτίων σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον και εν μέσω παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Πρόκειται για ένα θρίλερ με διεθνείς προεκτάσεις το οποίο αποτελεί ένα ακόμη στις σχέσεις ανάμεσα στην κυβέρνηση και την Κίνα.
Θρυαλλίδα ήταν η απόφαση της διοίκησης του ΟΛΠ να αρχίσει συζητήσεις με την Mediterranean Shipping Company για την υπογραφή νέας σύμβασης συνεργασίας για την προβλήτα Ι του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων. Κίνηση που θα δυναμώσει τον ΟΛΠ και θα αποτελεί «κτύπημα» στην Cosco. Και αυτό γιατί η MSC αποτελεί το μεγαλύτερο πελάτη του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, ενώ με τα φορτία της που έφθασαν και τα 1,3 εκ. εμπορευματοκιβώτια τον χρόνο, σε ανθηρές περιόδους, στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, έστειλε τον ΟΛΠ στη λίστα με τα 50 μεγαλύτερα εμπορικά λιμάνια.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι Κινέζοι έχουν ήδη αντιδράσει στέλνοντας επιστολή στη διοίκηση της ΟΛΠ ΑΕ, κάνοντας γνωστό ότι θα προχωρήσoυν σε κάθε νόμιμη ενέργεια προκειμένου να προασπίσει τα συμφέροντά της.
Από την άλλη πλευρά, και σύμφωνα με οικονομικούς κύκλους του λιμανιού η Cosco εάν κινηθεί νομικά απέναντι στην MSC, στην καλύτερη περίπτωση θα διεκδικήσει ένα εκατ. ευρώ ως αποζημίωση για την καταγγελία της πρώτης σύμβασης, εξαλείφοντας όμως οποιοδήποτε περιθώριο για μελλοντική συνεργασία.
Οι ίδιοι κύκλοι επισημαίνουν ότι η Cosco δεν μπορεί να πάρει φορτία από την MSC γιατί είναι ανταγωνιστές οπότε οι Ιταλοελβετοί θα στραφούν με μεγαλύτερη ευκολία προς τον ΟΛΠ.
Οι Κινέζοι στο πίσω μέρος του μυαλού τους θεωρούν ότι το κυβερνών κόμμα ποτέ δεν ήθελε τη σύμβαση, σύμφωνα με όσα έλεγαν τα στελέχη του, όταν ήταν στην αντιπολίτευση και χρειάστηκε η παρέμβαση του Θ.Πάγκαλου για να εξομαλυνθεί η κατάσταση.
Το Θριάσιο
Οι κόντρες αυτές και τα προβλήματα που δημιουργούν έχουν αντίκτυπο και στη δεύτερη μεγαλύτερη επένδυση που θα έκανε η Cosco στην Ελλάδα, μετά την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ), που είναι το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο.
Ο διαγωνισμός πήγαινε από αναβολή σε αναβολή με τους Κινέζους να δυσανασχετούν γιατί η κυβέρνηση τους είχε αγνοήσει. Τώρα η νέα προθεσμία για κατάθεση προτάσεων πλησιάζει αλλά οι Κινέζοι έχουν διαμηνύσει, ανεπισήμως, ότι δεν θα συμμετάσχουν.
Η Cosco σε υπόμνημα που έχει καταθέσει στον υπουργό Επικρατείας Χάρη Παμπούκη εξηγεί αναλυτικά τις αλλαγές που επιθυμεί να γίνουν στον διαγωνισμό ώστε να καταστεί εφικτή η συμμετοχή της σε αυτόν.
Μεταξύ των θεμάτων που βάζει είναι και η δυνατότητα ελαφράς μεταποίησης εμπορευμάτων.
Οι Κινέζοι ζητάνε να μην εφαρμοστεί η νομοθεσία που αφορά τις συμβάσεις έργων, και που αποκλείουν ανάλογες δραστηριότητες, αλλά να εφαρμοστεί η νομοθεσία για την παραχώρηση υπηρεσιών που μεταξύ άλλων προβλέπει ότι: εφαρμόζονται οι κανόνες και οι γενικές αρχές του κοινοτικού δικαίου, η αρχή της απαγόρευσης κάθε διάκρισης λόγω ιθαγένειας, οι κανόνες της ελεύθερης εγκατάστασης, της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών και της ελεύθερης κυκλοφορίας των εμπορευμάτων και οι γενικές αρχές της ίσης μεταχείρισης, της αναλογικότητας και της διαφάνειας.
Μέσα στο κλίμα αυτό, ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας, Γιάννης Διαμαντίδης προετοιμάζει επίσημη επίσκεψη στην Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας με στόχο την εξομάλυνση των σχέσεων και την περαιτέρω οικονομική ανάπτυξη.
http://www.protothema.gr/
Θρυαλλίδα ήταν η απόφαση της διοίκησης του ΟΛΠ να αρχίσει συζητήσεις με την Mediterranean Shipping Company για την υπογραφή νέας σύμβασης συνεργασίας για την προβλήτα Ι του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων. Κίνηση που θα δυναμώσει τον ΟΛΠ και θα αποτελεί «κτύπημα» στην Cosco. Και αυτό γιατί η MSC αποτελεί το μεγαλύτερο πελάτη του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, ενώ με τα φορτία της που έφθασαν και τα 1,3 εκ. εμπορευματοκιβώτια τον χρόνο, σε ανθηρές περιόδους, στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, έστειλε τον ΟΛΠ στη λίστα με τα 50 μεγαλύτερα εμπορικά λιμάνια.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι Κινέζοι έχουν ήδη αντιδράσει στέλνοντας επιστολή στη διοίκηση της ΟΛΠ ΑΕ, κάνοντας γνωστό ότι θα προχωρήσoυν σε κάθε νόμιμη ενέργεια προκειμένου να προασπίσει τα συμφέροντά της.
Από την άλλη πλευρά, και σύμφωνα με οικονομικούς κύκλους του λιμανιού η Cosco εάν κινηθεί νομικά απέναντι στην MSC, στην καλύτερη περίπτωση θα διεκδικήσει ένα εκατ. ευρώ ως αποζημίωση για την καταγγελία της πρώτης σύμβασης, εξαλείφοντας όμως οποιοδήποτε περιθώριο για μελλοντική συνεργασία.
Οι ίδιοι κύκλοι επισημαίνουν ότι η Cosco δεν μπορεί να πάρει φορτία από την MSC γιατί είναι ανταγωνιστές οπότε οι Ιταλοελβετοί θα στραφούν με μεγαλύτερη ευκολία προς τον ΟΛΠ.
Οι Κινέζοι στο πίσω μέρος του μυαλού τους θεωρούν ότι το κυβερνών κόμμα ποτέ δεν ήθελε τη σύμβαση, σύμφωνα με όσα έλεγαν τα στελέχη του, όταν ήταν στην αντιπολίτευση και χρειάστηκε η παρέμβαση του Θ.Πάγκαλου για να εξομαλυνθεί η κατάσταση.
Το Θριάσιο
Οι κόντρες αυτές και τα προβλήματα που δημιουργούν έχουν αντίκτυπο και στη δεύτερη μεγαλύτερη επένδυση που θα έκανε η Cosco στην Ελλάδα, μετά την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ), που είναι το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο.
Ο διαγωνισμός πήγαινε από αναβολή σε αναβολή με τους Κινέζους να δυσανασχετούν γιατί η κυβέρνηση τους είχε αγνοήσει. Τώρα η νέα προθεσμία για κατάθεση προτάσεων πλησιάζει αλλά οι Κινέζοι έχουν διαμηνύσει, ανεπισήμως, ότι δεν θα συμμετάσχουν.
Η Cosco σε υπόμνημα που έχει καταθέσει στον υπουργό Επικρατείας Χάρη Παμπούκη εξηγεί αναλυτικά τις αλλαγές που επιθυμεί να γίνουν στον διαγωνισμό ώστε να καταστεί εφικτή η συμμετοχή της σε αυτόν.
Μεταξύ των θεμάτων που βάζει είναι και η δυνατότητα ελαφράς μεταποίησης εμπορευμάτων.
Οι Κινέζοι ζητάνε να μην εφαρμοστεί η νομοθεσία που αφορά τις συμβάσεις έργων, και που αποκλείουν ανάλογες δραστηριότητες, αλλά να εφαρμοστεί η νομοθεσία για την παραχώρηση υπηρεσιών που μεταξύ άλλων προβλέπει ότι: εφαρμόζονται οι κανόνες και οι γενικές αρχές του κοινοτικού δικαίου, η αρχή της απαγόρευσης κάθε διάκρισης λόγω ιθαγένειας, οι κανόνες της ελεύθερης εγκατάστασης, της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών και της ελεύθερης κυκλοφορίας των εμπορευμάτων και οι γενικές αρχές της ίσης μεταχείρισης, της αναλογικότητας και της διαφάνειας.
Μέσα στο κλίμα αυτό, ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας, Γιάννης Διαμαντίδης προετοιμάζει επίσημη επίσκεψη στην Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας με στόχο την εξομάλυνση των σχέσεων και την περαιτέρω οικονομική ανάπτυξη.
http://www.protothema.gr/