Παρασκευή 10 Ιουνίου 2011

Παίρνω αμπάριζα και καταγγέλω......

Διάβασα την επιστολή- ενημέρωση -καταγγελία του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του 6ου δημοτικού σχολείου Μοσχάτου και πραγματικά έμεινα άφωνος με την ελαφρότητα της καταγγελίας προς το σύλλογο διδασκόντων, μόνο και μόνο επειδή δεν μοίρασαν επιστολή κατ εντολή του κ.Σάββα, προέδρου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και δημοτικού συμβούλου παρακαλώ,με θέμα τον ξενώνα μεταναστών.
Εμείς οι δάσκαλοι όταν περνούμε το κατώφλι του σχολείου το μόνο που έχουμε στο μυαλό μας, είναι να προσφέρουμε, αυτά που είμαστε ταγμένοι να προσφέρουμε σε όλα τα παιδιά, ανεξαιρέτως εθνικότητας και προσπαθούμε καθημερινά για τη δημιουργία κλίματος συνεργασίας μεταξύ όλων των μαθητών, που διαβαίνουν την πόρτα του σχολείου.
Μια τέτοια ανακοίνωση που μιλά για μετανάστες και ξενώνες φιλοξενίας μεταναστών, που δεν επιθυμεί ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του 6ου δημοτικού σχολείου, είναι θέμα δικό τους και σε καμμιά περίπτωση δεν έπρεπε να πέσει στα χέρια των παιδιών.
Μια τέτοια ανακοίνωση, την οποία πρώτοι θα διάβαζαν οι μαθητές του σχολείου, είναι άκρως επικίνδυνη για το λόγο ότι στα σχολεία μας σήμερα, βρίσκονται είτε το θέλουμε είτε όχι, πολλοί μετανάστες μαθητές. Μια τέτοια ανακοίνωση που τα μικρά παιδιά δεν θα ήταν σε θέση να αναλύσουν και να βγάλουν σωστά συμπεράσματα, το πιθανότερο ήταν να δηλητηριάσουν την ψιχούλα των μικρών αυτών αλλοδαπών μαθητών, που είχαν την τύχη ή την ατυχία να βρεθούν στη χώρα μας.
Μια τέτοια ανακοίνωση εμπεριέχει τον κίνδυνο να φέρει έριδες και προβλήματα μεταξύ των Ελλήνων και αλλοδαπών μαθητών, μια και οι ηλικίες αυτές δεν μπορούν να κατανοήσουν τον τρόπο της σκέψης των μεγάλων.
Όταν μάλιστα μέσα στην ανακοίνωση τίθεται θέμα ασφάλειας των παιδιών μας,τότε χωρίς να το καταλαβαίνουμε δημιουργούμε πολλά ερωτηματικά στα παιδιά αυτών των ηλικιών με πιθανά ολέθρια αποτελέσματα.
Τέτοιου είδους ανακοινώσεις που πέφτουν στα χέρια 9χρονων 10χρονων και 11χρονων μαθητών, είναι πιθανόν να δημιουργήσουν σύνδρομα τέτοια που θα διαταράξουν τον ψυχολογικό κόσμο και τις αγνές αυτές ψυχούλες και θα δηλητηριάσουν τις σχέσεις μέσα σε ένα σχολείο.
Αυτού του είδους οι ανακοινώσεις δεν πρέπει με κανένα τρόπο να πέφτουν σε χέρια μαθητών γιατί απλά προορίζονται για τους μεγάλους.
Οι δάσκαλοι λοιπόν του σχολείου έπραξαν άριστα που δεν μοίρασαν μια τέτοια επιστολή αναλογιζόμενοι όλα αυτά που δυστυχώς δεν αναλογίστηκαν τα μέλη του Δ.Σ του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων.
Όσον αφορά την καταγγελία προς το σύλλογο διδασκόντων εκείνο το οποίο έχω να πω, είναι, ότι τέτοιου είδους καταγγελίες, αποτελούν τιμή για τους δασκάλους, γιατί δείχνουμε, ότι όταν πρόκειται για το συμφέρον των μαθητών, δεν υποκείπτουμε σε κανέναν είτε αυτός είναι δημοτικός σύμβουλος είτε είναι πρωθυπουργός.
Μπράβο στους συναδέλφους μου που έπραξαν έτσι.

Ζώταλης Δημήτρης
Δάσκαλος.



http://mosxatoupolis.blogspot.com/

Γιορτή του 6 ου Δημοτικού Σχολείου Μοσχάτου για το τέλος της σχολικής χρονιάς

Παρουσιάστηκαν:
Ανοιχτό μάθημα θεατρικής αγωγής "μαγική πλατεία" Γ1,Γ2
Παραδοσιακοί χοροί "ποδαράκι,κοφτός,φυσούνι"Γ,Δ,Ε
Μουσικοκινητικό δρώμενο "το νερό" Δ2
Τραγούδι "άσπρα καράβια τα ονειρά μου"Σ.Σκίπη -ΓΣπανού"
Προβολή -Παρουσίαση Περιβαλλοντικών Προγραμμάτων
Δ2 "Το νερό"     Δ1 " Η  παραλία μας"
Τραγούδι "Ν' αγαπάς" Ν. Βελλιώτη -Π Θαλασσινού
Θεατρικό "Το όνειρο του ψαρά"Δ1,Δ2
Χοροί "θαλασσάκι μου" Μες στου Αιγαίου τα νερά" "του ψαρά ο γιός" Γ,Δ,Ε


Εντυπωσίασαν Τσάτουμας, Ιωάννου και... Μπολτ


Η επιστροφή του Γιουσέιν Μπολτ στα 200μ. με την κορυφαία φετινή επίδοση στον κόσμο αλλά και οι εμφανίσεις των Λούη Τσάτουμα στο μήκος και του Κυριακού Ιωάννου στο ύψος ξεχώρισαν στο Diamond League του Όσλο το 5ο της σειράς των διεθνών μίτιγκ της IAAF.
Στην πρώτη του εμφάνιση στα 200 μέτρα, μετά από ένα χρόνο περίπου, ο Γιουσέιν Μπολτ έδειξε ότι παραμένει ο βασιλιάς της απόστασης, καθώς τερμάτισε με το εντυπωσιακό 19.86, την κορυφαία φετινή επίδοση στον κόσμο, αφήνοντας πίσω τους Σαϊντί Εντουρ (Νορβηγία) 20.43 και Μάριο Φορσαϊθ (Τζαμαϊκα) με 20.49
Πολύ καλή εμφάνιση πραγματοποίησε ο Λούης Τσάτουμας που πήρε την τρίτη θέση στο μήκος με καλύτερο άλμα στα 7.96. Τα υπόλοιπα άλματα του Μεσσήνιου πρωταθλητή ήταν 7.92 ,7.79, 7.67,7.78 και ένα άκυρο.
Νικητής στο αγώνισμα ήταν ο Νοτιοαφρικανός Γκόντφρεϊ Μοκοένα με 8.08, ενώ δεύτερος κατετάγη ο Δανός Μόρτεν Γιένσεν με 8.01.
Ο Κυριάκος Ιωάννου ήταν ο θριαμβευτής στο ύψος με άλμα 2.28. Με το ίδιο ύψος την δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα πήραν ο Ρώσος Αντρέι Σιλνόφ και ο Γερμανός Ράουλ Σπάνκ.
Η βουλγάρα Ιβέτ Λάλοβα ήταν η νικήτρια στα 100μ με 11.01, ενώ η Γωγώ Κοκλώνη αποκλείστηκε από την κούρσα.
Εκτός του Μπολτ τις καλύτερες εφετινές επιδόσεις στον κόσμο πέτυχαν στα 800 μέτρα Γυναικών  η Μαροκινή Χαλιμά Χαχλάφ με 1.58.27 και στα 3.000 μέτρα στιπλ ο Κενυάτης Πολ Κοέχ με 8.01.83.
Στο τριπλούν γυναικών η Κουβανή Γιαργκέλις Σαβίνιε κυριάρχησε με άλμα 14.71. Την ίδια επίδοση αλλά με ευνοϊκό άνεμο πέτυχε και η Ουκρανή Ολια Σαλαντούκα.
Τέλος, στα 400μ Γυναικών επικράτησε η Αμάντε Μόντσο(Μποτσουάνα) με 50.10.
http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=327647&cid=10

Τι καιρό θα κάνει το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος


Βροχές και καταιγίδες κυρίως τις απογευματινές ώρες στα βόρεια ηπειρωτικά σήμερα Παρασκευή. Η θερμοκρασία πέφτει λίγο και η μέγιστη τιμή της θα είναι 30 βαθμοί Κελσίου.

Οι άνεμοι θα πνέουν βορειοδυτικοί 4 με 6 και στα νότια πρόσκαιρα 7 μποφόρ.

Στην ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη αναμένονται λίγες νεφώσεις που βαθμιαία θα αυξηθούν και θα εκδηλωθούν σποραδικές βροχές και καταιγίδες. Ύφεση από το βράδυ. Στα υπόλοιπα τμήματα ο καιρός προβλέπεται σχεδόν αίθριος και μόνο το μεσημέρι - απόγευμα θα αναπτυχθούν νεφώσεις. Στα ορεινά θα εκδηλωθούν μεμονωμένες καταιγίδες. Οι άνεμοι θα πνέουν βορείων διευθύνσεων 3 με 5 και πρόσκαιρα τοπικά 6 μποφόρ και η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 13 έως 29 βαθμούς Κελσίου.

Στα νησιά του Ιονίου, την Ήπειρο, τη δυτική Στερεά και τη δυτική Πελοπόννησο ο καιρός προβλέπεται γενικά αίθριος. Τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες στο βόρειο Ιόνιο, την Ήπειρο και τη δυτική Στερεά θα αναπτυχθούν τοπικές νεφώσεις και πιθανώς να εκδηλωθούν τοπικές βροχές στα ορεινά. Οι άνεμοι θα πνέουν δυτικοί βορειοδυτικοί 3 με 5 και βαθμιαία 4 με 6 μποφόρ, ενώ η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 16 έως 30 βαθμούς Κελσίου.

Στη Θεσσαλία, την ανατολική Στερεά, την Εύβοια και την ανατολική Πελοπόννησο ο καιρός αναμένεται γενικά αίθριος. Τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες θα αναπτυχθούν τοπικές νεφώσεις και στα ορεινά της Θεσσαλίας και της κεντρικής Στερεάς πιθανώς να εκδηλωθούν τοπικές βροχές. Οι άνεμοι θα πνέουν δυτικοί βορειοδυτικοί 4 με 6 και βαθμιαία στα νότια 6 πρόσκαιρα 7 μποφόρ. Η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 14 έως 32 βαθμούς Κελσίου.

Στις Κυκλάδες και την Κρήτη ο καιρός θα είναι γενικά αίθριος. Οι άνεμοι θα πνέουν δυτικοί βορειοδυτικοί 4 με 6 και από το απόγευμα τοπικά στα νότια 7 μποφόρ, ενώ θερμοκρασία θα κυμανθεί από 19 έως 28 βαθμούς Κελσίου.

Στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα, ο καιρός θα είναι αίθριος στις νότιες περιοχές, ενώ στα βόρεια θα αναπτυχθούν παροδικές νεφώσεις με πιθανότητα σποραδικών βροχών και καταιγίδων το μεσημέρι - απόγευμα. Οι άνεμοι θα πνέουν στα βόρεια βορειοανατολικοί 4 με 5 στρεφόμενοι σταδιακά σε βορειοδυτικούς 3 με 4 μποφόρ. Στα νότια βορειοδυτικοί 4 με 6 μποφόρ. Από 18 έως 30 βαθμούς Κελσίου η θερμοκρασία.

Στην Αττική ο καιρός θα είναι γενικά αίθριος και μόνο το απόγευμα θα αναπτυχθούν πρόσκαιρες νεφώσεις. Οι άνεμοι θα πνέουν βορειοδυτικοί 3 με 5 και από το απόγευμα 4 με 6 μποφόρ. Η θερμοκρασία θα κυμανθεί από από 18 έως 31 βαθμούς Κελσίου.

Στη Θεσσαλονίκη ο καιρός θα είναι αρχικά αίθριος. Τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες θα αναπτυχθούν τοπικές νεφώσεις και πιθανώς να εκδηλωθούν τοπικές βροχές κυρίως στα γύρω ορεινά. Οι άνεμοι θα πνέουν βορειοδυτικοί 4 με 5 και πρόσκαιρα 6 μποφόρ και η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 17 έως 28 βαθμούς Κελσίου.

Αύριο Σάββατο
Καιρός: αρχικά αίθριος. Το μεσημέρι όμως και το απόγευμα στο Ιόνιο και τα ηπειρωτικά θα αναπτυχθούν νεφώσεις και θα σημειωθούν σποραδικές καταιγίδες στην ήπειρο, τη δυτική στερεά, τη δυτική Μακεδονία και πιθανώς στα ορεινά των υπολοίπων βορείων και κεντρικών περιοχών.
Άνεμοι: δυτικοί βορειοδυτικοί 4 με 6 μποφόρ και στα νοτια πρόσκαιρα 7 μποφόρ.
Θερμοκρασία: χωρίς αξιόλογη μεταβολή.
Κυριακή 12-06-2011
Καιρός: στο Ιόνιο, τα ηπειρωτικά και το βόρειο Αιγαίο άστατος, με σποραδικές βροχές και καταιγίδες κυρίως το μεσημέρι και το απόγευμα. Στην υπόλοιπη νησιωτική χωρα παροδικές νεφώσεις και αρκετή ηλιοφάνεια.
Άνεμοι: δυτικοί βορειοδυτικοί 4 με 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: σε μικρή πτώση.
Δευτέρα Αγίου Πνεύματος
Καιρός: στο Ιόνιο και τα ηπειρωτικά λίγες νεφώσεις που το απόγευμα θα αυξηθούν και θα σημειωθούν σποραδικές βροχές και μεμονωμένες καταιγίδες κυρίως στα ορεινά. Στην υπόλοιπη νησιωτική χωρα πιθανότητα σποραδικών βροχών το πρωί και βελτίωση το απόγευμα.
Άνεμοι: δυτικοί βορειοδυτικοί 3 με 5 και στα πελάγη τοπικά 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: χωρίς αξιόλογη μεταβολή.
Τρίτη 14-06-2011
Καιρός: τοπικές νεφώσεις που το απόγευμα στα ηπειρωτικά θα αυξηθούν και θα σημειωθούν σποραδικές βροχές και καταιγίδες.
Άνεμοι: δυτικοί βορειοδυτικοί 3 με 4 και στα πελάγη τοπικά 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: χωρίς αξιόλογη μεταβολή.

http://www.newsit.gr/

Έτοιμη η «διαδρομή του Θεών»


Το ράλι Ακρόπολις θα διεξαχθεί από τις 16 έως τις 19 Ιουνίου

Από την Τρίτη 14 Ιουνίου η διαδρομή είναι έτοιμη να υποδεχτεί τα πληρώματα που συμμετέχουν στο Ράλι Ακρόπολις, για τις προγραμματισμένες αναγνωρίσεις καθώς οι εργασίες προετοιμασίας των ειδικών διαδρομών του αγώνα ολοκληρώθηκαν.

Με δεδομένο ότι για το προσεχές Σαββατοκύριακο σύμφωνα με τη μετεωρολογική υπηρεσία προβλέπεται βροχόπτωση στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής, η Οργάνωση του Ράλι Ακρόπολις 2011 παρακαλεί τους φίλους του αγώνα να αποφεύγουν τις μετακινήσεις εντός των ειδικών διαδρομών, προς αποφυγήν καταστροφής της επιφάνειάς τους.

Το ράλι Ακρόπολις θα διεξαχθεί από τις 16 έως τις 19 Ιουνίου.
http://www.newsbeast.gr/

Τι ήταν ο Πειραιάς πριν 6.000 χρόνια


Μεταξύ των ετών 2850 και 1550 π.Χ., στην πρώιμη και μέση Εποχή του Χαλκού, ο Πειραιάς ήταν χωρισμένος από τη στεριά με μια όλο και πιο ρηχή λιμνοθάλασσα.


Ο διάσημος Έλληνας γεωγράφος Στράβων είχε γράψει κατά τον 1ο αι. μ.Χ. ότι ο Πειραιάς ήταν στο παρελθόν ένα νησί ακριβώς απέναντι από την ηπειρωτική Αττική. Τώρα, μια νέα έρευνα Ελλήνων και Γάλλων γεωλόγων και αρχαιολόγων έρχεται να επιβεβαιώσει τα λεγόμενα του Στράβωνα, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι πράγματι πριν από περίπου 6.000 χρόνια ο Πειραιάς χωριζόταν από την ξηρά με μια υδάτινη έκταση.

Η μελέτη που δημοσιεύτηκε στο έγκριτο γεωλογικό περιοδικό "Geology", έγινε από τον Κοσμά Παυλόπουλο, αναπληρωτή καθηγητή Γεωμορφολογίας στο Τμήμα Γεωγραφίας του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου, τη Μαρία Τριανταφύλλου, λέκτορα στο Τμήμα Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και τους Ζαν-Φιλίπ Γκουαράν, Ερίκ Φουάς και Ρολάν Ετιέν του Εθνικού Κέντρου Επιστημονικών Ερευνών της Γαλλίας (CNRS) και του Πανεπιστημίου του Παρισιού.

Οι επιστήμονες επιβεβαίωσαν την υπόθεση του Στράβωνα, συνδυάζοντας την ανάλυση ιστορικών και χαρτογραφικών δεδομένων με παλαιοπεριβαλλοντολογικά στοιχεία και χρονολόγηση με τη μέθοδο του ραδιενεργού άνθρακα των γεωλογικών δειγμάτων που ελήφθησαν από γεωτρήσεις στην περιοχή του Κηφισού, νοτιοδυτικά της Αθήνας.

Τα πορίσματα αυτής της διεπιστημονικής γεωαρχαιολογικής έρευνας δείχνουν ότι όντως ο Πειραιάς ήταν κάποτε νησί. Στην αρχή της Ολοκαίνου Εποχής, ο βραχώδης λόφος του Πειραιά συνδεόταν με την ξηρά της Αττικής με στενή λωρίδα γης με τη μορφή χερσονήσου. Στη διάρκεια της ύστερης Νεολιθικής Περιόδου (4850 - 3450 π.Χ.) ο Πειραιάς μετατράπηκε σε νησί, εξαιτίας μιας ανόδου των υδάτων.

Μεταξύ των ετών 2850 και 1550 π.Χ., στην πρώιμη και μέση Εποχή του Χαλκού, ο Πειραιάς ήταν χωρισμένος από τη στεριά με μια όλο και πιο ρηχή λιμνοθάλασσα, καθώς οι συνεχείς προσχώσεις ιζημάτων από τα ποτάμια έκαναν ολοένα πιο αβαθή την υδάτινη περιοχή, ώσπου τελικά η περιοχή απέκτησε χαρακτηριστικά βάλτου.

Τον 5ο αι. π.Χ., ο Θεμιστοκλής, ο Κίμων και μετά ο Περικλής συνέδεσαν τον Πειραιά με την Αθήνα μέσω δύο "μακρών τειχών", τα οποία εν μέρει κατασκευάστηκαν πάνω στο παράκτιο έλος (αλίπεδο), το οποίο είχε απομείνει μετά την μερική απόσυρση των υδάτων. Η μελέτη αποκαλύπτει, έτσι, ότι υπήρξε μια εντυπωσιακή εξέλιξη του τοπίου του Πειραιά στο παρελθόν, ενώ ερώτημα παραμένει πώς ο Στράβων υπέθεσε σωστά ότι κάποτε ήταν νησί.



http://www.newsit.gr/

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσίασε η εκδήλωση – συζήτηση που διοργάνωσε απόψε το βράδι στο Θερινό κινηματογράφο «Cine Κήπος»- Πλατεία Μεταμόρφωσης στο Μοσχάτο μας η Επιτροπή Λογιστικού Ελέγχου (ΕΛΕ) για το Δημόσιο Χρέος με θέμα "Debtocracy -Χρεοκρατία "(δείτε video)




Ομιλητές της εκδήλωσης ήταν η  Σακοράφα Σοφία  Ανεξάρτητη Βουλευτής Β’Αθηνών
ο Χατζόπουλος Στάθης - Νομικός, Μέλος της Πρωτοβουλίας Συγκρότησης ΕΛΕ
η Μητραλιά Σόνια - Μέλος της Πρωτοβουλίας Γυναικών για τη Συγκρότηση της ΕΛΕ και ο
Σακελλαρίδης Γαβριιλ - Οικονομολόγος, Επιστ. Συνεργάτης του Ινστιτούτου Πουλαντζά

Στην  εκδήλωση τοποθετήθηκαν για δέκα λεπτά κάθε ομιλητής και έπειτα ακολούθησαν αρκετές ενδιαφέρουσες ερωτήσεις -τοποθετήσεις  απο τον κόσμο ώπου και απαντήθηκαν απο τους ομιλητές με αρκετά εύστοχο τρόπο.

Ενδιαφέρον παρουσίασαν οι τοποθετήσεις για το θέμα του κυρίου Ευθυμίου Δήμαρχου Μοσχάτου&Ταύρου όπως και του Δημοτικού συμβούλου Κρεμμύδα Αρη της παράταξης των "Πολιτών Μπροστά".


Αξίζει να αναφερθούμε στην σωστή παρουσία και συντονισμό της εκδήλωσης απο τον κύριο  
Μπιζάνη Στέφανο,
ώπου σε καίρια σημεία της συζήτησης με τηνεύστοχη  κριτική του έδωσε άλλο τόνο στην 
 εκδήλωση.  





Πέμπτη 9 Ιουνίου 2011

Δελτίο Τύπου ....1η Γ.Συνέλευση ΤΟ.ΣΥ.Ν Μοσχάτου



                       Μοσχάτο, 06/06/2011
Την ημέρα Δευτέρα 06/06/2011 πραγματοποιήθηκε η 1η Γενική Συνέλευση του Τοπικού Συμβουλίου Νέων Μοσχάτου. Πρόεδρος της Συνέλευσης εκλέχτηκε από το σώμα το μέλος Μαρία Τσέλιου και Γραμματέας το μέλος Γιώργος Σαλτός.
Στην συνέχεια ξεκινώντας  η διαδικασία με θέμα τον απολογισμό του οργάνου,  ο Πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου Νέων Πολύδωρος Πατσουράκης ενημέρωσε για όλες τις εκδηλώσεις – δράσεις – παρεμβάσεις που έχουν γίνει την τελευταία τετραετία. Μερικές από αυτές ήταν η δράση για το περιβάλλον στην Παραλία του Μοσχάτου με την συμμετοχή πολλών φορέων, η συνεργασία με τα δεκαπενταμελή των σχολείων του Μοσχάτου ,η συμμετοχή στο τηλεμαραθώνιο του ΣΚΑΙ για τους πληγέντες της Αϊτής , οι παρεμβάσεις : για την παραλία ,για το ενδεχόμενο δημιουργίας νέου σταθμού ΗΣΑΠ στη περιοχή του Μοσχάτου , για τον εμπρησμό του 1ου Λυκείου Μοσχάτου και το ενδεχόμενο κλείσιμο του Εσπερινού Λυκείου Μοσχάτου, η φιλανθρωπική εκδήλωση υπέρ του Σωματείου ‘Αγάπη Υπάρχει’ και άλλα. Επίσης ο Πρόεδρος στάθηκε στην έμπρακτη βοήθεια του τέως δημάρχου Ταξιάρχη Παπαντώνη προς το θεσμό.
Στην συνέχεια συζητήθηκε η λειτουργία του οργάνου όπου τα μέλη εξέφρασαν την πεποίθηση ότι πρέπει να συνεχίσει το έργο του χωρίς παρωπίδες και ‘κηδεμόνες’, να γίνουν προσπάθειες να ενημερωθούν ακόμα περισσότερο οι νέοι της πόλης για το θεσμό και όσοι θεωρούν ότι δεν μπορούν να συμμετέχουν ή δεν ενδιαφέρονται πλέον να βοηθήσουν στο να συμμετέχουν άλλα μέλη που έχουν τον χρόνο και την όρεξη.
Ακολούθησε συζήτηση για τις δράσεις του οργάνου  όπου το μέλος του συμβουλίου Γεώργιος Παπανικολάου πρότεινε να δημιουργηθεί μια ηλεκτρονική πλατφόρμα που οι νέοι της πόλης να μπορούν να θέτουν τις ανησυχίες και τις προτάσεις τους για την πόλη μας. Μια πρόταση που ψηφίστηκε ομόφωνα.
Υπήρξε συζήτηση με πολλά μέλη του Τοπικού Συμβουλίου Νέων Μοσχάτου για θέματα της πόλης και γενικότερα ευχόμενοι να συνεχίσει να λειτουργεί απρόσκοπτα το όργανο.
Τέλος ο Πρόεδρος Πολύδωρος Πατσουράκης έφερε προς ψήφιση το παρακάτω κείμενο το όποιο έγινε δεκτό ομόφωνα.
Φίλοι και φίλες μέλη του ΤΟ.ΣΥ.Ν σήμερα είναι μια σημαντική μέρα για την πόλη μας και τους νέους της. Σήμερα πραγματοποιούμε την 1η Γενική Συνέλευση του Τοπικού Συμβουλίου Νέων Μοσχάτου έπειτα από τέσσερα χρόνια περίπου λειτουργίας και παρουσίας στην πόλη μας .                                                                                                                 Σκοπός της συνέλευσης είναι να ενημερωθούν οι νέοι και τα μέλη για ότι έχει λάβει χώρα από τότε που ξεκίνησε ο θεσμός, να γίνουν συμμέτοχοι στις αποφάσεις, να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους και να δώσουν κατευθυντήριες οδηγίες για το μέλλον.             Tο Τοπικό Συμβούλιο Νέων είναι ένας θεσμός  , ένα κοινωνικό μόρφωμα που μπορεί να εκφράσει τις αγωνίες και τις ανησυχίες των νέων ανθρώπων  μέσα από μια συλλογική και οργανωμένη δράση.
Ειδικά σήμερα εμείς οι νέοι που βαλλόμαστε από παντού πρέπει να ενώσουμε τις φωνές μας για να διεκδικήσουμε και να απαιτήσουμε. Το προβλήματα που μας αναγκάζουν πλέον να ενώσουμε τις φωνές μας είναι πολλά. Το αβέβαιο μέλλον, η αυξανόμενη ανεργία ,η διαφθορά σε όλα τα επίπεδα ,η έλλειψη αξιοκρατίας  , το παρηκμασμένο πολιτικό σύστημα και πολλά άλλα.
Είναι γεγονός πως οι σημαντικότερες  πολιτικές και κοινωνικές μεταβολές στην Ελλάδα και όχι μόνο τις τελευταίες δεκαετίες ,ήταν πάντα συνδεδεμένες  με την νεολαία και τα κινήματα της. Αυθόρμητες αντιδράσεις ή οργανωμένες εκφράσεις μιας νεολαίας που θεωρούσε όχι απλά δικαίωμα την ανάμειξη με τα κοινά αλλά σχεδόν υποχρέωση της . Την υποχρέωση για άμεση συμμετοχή σε ένα κόσμο που αναζητούσε πλαίσια ,ιδέες και ανθρώπους που θα πήγαιναν την κοινωνία ένα βήμα πιο μπροστά.
Το Τοπικό Συμβούλιο  Νέων μπορεί  τοπικά και όχι μόνο να εκφράσει  και να αγωνιστεί  για θέματα και ζητήματα της νεολαίας . ‘Πέρα από κόμματα και παρατάξεις. Πέρα από μικροπολιτικές αγκυλώσεις και κολλήματα. Ο θεσμός αυτός έρχεται να ενώσει όλους τους νέους, οι οποίοι θα συνεργαστούν για την επίτευξη των κοινών τους στόχων’. Όπως αναφέρει και το σλόγκαν της Νέας Γενιάς.
Έχουμε ένα στοίχημα μπροστά μας να αγωνιστούμε για την πόλη μας και τα προβλήματα μας χωρίς κηδεμόνες , ‘προστάτες’ και ‘επιτηρητές’ . Διαφυλάττοντας τον Θεσμό την λειτουργία αυτού και σεβόμενοι τους νέους της πόλης.


Μας τίμησαν με την παρουσία τους: η Αντιδήμαρχος Παιδείας Μοσχάτου-Ταύρου Καπετανάκη ,η δημοτική σύμβουλος  και μέλος του ΤΟ.ΣΥ.Ν Τσέλιου Μαρία οι δημοτικοί σύμβουλοι Χατζηαντωνίου Παναγιώτης, Τουφεξίδης Χάρης, Μελίστας Αθάνασιος και ο κοινοτικός σύμβουλος Μοσχάτου Ζώταλης Δημήτρης.
.
Για το
Τοπικό Συμβούλιο Νέων Μοσχάτου
Ο Πρόεδρος
Πατσουράκης Πολύδωρος

Τέλος οι λογαριασμοί «έναντι» της ΔΕΗ


Για όποιον επιθυμεί να εγγραφεί στη νέα ηλεκτρονική υπηρεσία

Τη δυνατότητα να υποβάλουν ηλεκτρονικά τα στοιχεία για την κατανάλωση ρεύματος, δίνει στους πελάτες της η ΔΕΗ, μέσω της ιστοσελίδας της

Τη δυνατότητα να υποβάλουν ηλεκτρονικά τα στοιχεία για την κατανάλωση ρεύματος, δίνει στους πελάτες της η ΔΕΗ μέσω της ιστοσελίδας της.

Όσοι καταναλωτές επιλέξουν την υπηρεσία αυτή, δεν θα λαμβάνουν πλέον λογαριασμούς «έναντι» αλλά θα πληρώνουν κάθε δίμηνο την αξία της πραγματικής τους κατανάλωσης - η ίδια υπηρεσία παρέχεται πάντως και τηλεφωνικά, στο τηλ. 10410.

Η καταχώριση της ένδειξης του μετρητή είναι μια από τις νέες υπηρεσίες που παρέχει η ΔΕΗ στους καταναλωτές μέσω της ιστοσελίδας της, όπως ανακοίνωσε σήμερα η επιχείρηση με αφορμή την αναβάθμιση του site. Παράλληλα η ΔΕΗ διαθέτει mobile εφαρμογές για συσκευές iPhone και android, ενώ εγκαινίασε την παρουσία της στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης.

Αναλυτικότερα, μέσω του ιστοτόπου www.dei.gr παρέχονται οι εξής υπηρεσίες:

-Πλοήγηση σε πανελλαδικό διαδραστικό χάρτη ευρέσεως καταστημάτων της ΔΕΗ και όλων των σημείων εξόφλησης λογαριασμών

-Εξόφληση του λογαριασμού ΔΕΗ μέσω e-banking, με πρόσβαση στα συστήματα των τραπεζών που υποστηρίζουν ηλεκτρονική πληρωμή των λογαριασμών της ΔΕΗ

-Αλλαγή των στοιχείων και της διεύθυνσης αποστολής του λογαριασμού ΔΕΗ (εκτός αν χρειάζεται υπεύθυνη δήλωση ηλεκτρολόγου εγκαταστάτη)

-Αναλυτική ενημέρωση για προγραμματισμένες διακοπές ρεύματος, ανά περιοχή

Πρόσβαση στις παραπάνω υπηρεσίες, και άμεση επικοινωνία με τη ΔΕΗ, προσφέρει αντιστοίχως η εφαρμογή για φορητές συσκευές με λειτουργικά συστήματα iOS και android. Η εφαρμογή είναι ήδη διαθέσιμη για τους κατόχους των smartphones, ενώ τις προσεχείς ημέρες θα διατεθεί στο κοινό και η έκδοση για iPad.

Η ΔΕΗ έχει ενεργοποιήσει λογαριασμό στο twitter, ενώ με τη χρήση της υπηρεσίας Flickr, δημιουργεί ψηφιακή βιβλιοθήκη εικόνων από τη δραστηριότητά της. Τέλος στο εταιρικό κανάλι της ΔΕΗ στο YouTube προβάλλονται βίντεο που αφορούν τις δραστηριότητες της Επιχείρησης.
http://www.newsbeast.gr/

Η «Φλόγα της Ελπίδας» φέρνει κυκλοφοριακές ρυθμίσεις


Διεξαγωγή λαμπαδηδρομίας των Special Olympics 2011

Σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις προχωράει από σήμερα τα μεσάνυχτα μέχρι και τις 3 το μεσημέρι της Παρασκευής η τροχαία, λόγω της διεξαγωγής της λαμπαδηδρομίας «Φλόγα της Ελπίδας» στα πλαίσια των Παγκόσμιων αγώνων Special Olympics 2011.

Οι ρυθμίσεις αφορούν την απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης των οχημάτων σε όλο το μήκος της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας.
http://www.newsbeast.gr/

Τετάρτη 8 Ιουνίου 2011

17o Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας 14-21 Ιουλίου 2011



ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
«ΦΑΡΙΣ» ΚΟΙΝΩΦΕΛΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΔΗΜΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
ΔΙΕΘΝΕΣ ΚΕΝΤΡΟ ΧΟΡΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ (ΔΙ.ΚΕ.ΧΟ.)


17o Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας
                                                                   14-21 Ιουλίου 2011



Το 17ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας θα πραγματοποιηθεί από τις 14 έως τις 21 Ιουλίου. Διοργανώνεται για δέκατη έβδομη συνεχόμενη χρονιά στην Καλαμάτα, της οποίας Δήμαρχος είναι ο Παναγιώτης Ε. Νίκας, από το Διεθνές Κέντρο Χορού, με Καλλιτεχνική Διευθύντρια τη Βίκυ Μαραγκοπούλου.

Δυο λόγια για τo Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, μετά από δεκαεπτά χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας, είναι πλέον γνωστό σε όλους για τη σταθερή του συμβολή στην καλλιτεχνική ζωή της χώρας. Επίτευγμα πολιτιστικής αποκέντρωσης, έχει χαρακτηριστεί πρότυπο και έχει επαινεθεί από κοινό, κριτικούς και ιθύνοντες για την παραδειγματική λειτουργία του, τη διαρκή ανάπτυξη και τη σταθερή πορεία του, που το κατατάσσουν σε ξεχωριστή θέση ανάμεσα στα ευρωπαϊκά φεστιβάλ χορού και τα μεγάλα ευρωπαϊκά πολιτιστικά γεγονότα. Ταυτόχρονα, με το έργο που επιτελούν, το Διεθνές Κέντρο Χορού και το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού έχουν πλέον συνδέσει άρρηκτα την Καλαμάτα με τον σύγχρονο χορό.

Επιβεβαιώνοντας τους στόχους του, το Φεστιβάλ εντάσσει κάθε χρόνο τις παραστάσεις του προγράμματός του σ’ ένα περιβάλλον διαρκούς εμβάθυνσης, μέσα από τη δημιουργία ενός παράλληλου χώρου θεωρητικής υποστήριξης και επαγγελματικής εκπαίδευσης, και έχει συμβάλει καθοριστικά τόσο στη διαμόρφωση ενός κοινού για τον σύγχρονο χορό όσο και στη διεύρυνση των προσδοκιών αυτού του κοινού. Όραμά του είναι να συνεχίσει να προσελκύει όλο και μεγαλύτερο κοινό, να συμβάλλει στην εκπαίδευση των φιλότεχνων και να εμπλουτίζει με κάθε τρόπο τις προσλαμβάνουσες των θεατών από το τοπίο του χορού. Στη συνείδηση όλων όσοι το έχουν επισκεφθεί, το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταγραφεί ως ένα μοναδικό πλαίσιο συνύπαρξης καλλιτεχνών και κοινού και ως έντονη καλλιτεχνική εμπειρία.


Το Φεστιβάλ σε εποχές οικονομικής κρίσης

Το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας επιδιώκει κάθε φορά να παρουσιάζει ένα καλλιτεχνικό πρόγραμμα υψηλών προδιαγραφών με το χαμηλότερο δυνατό κόστος. Δεν υπερέβη ποτέ τον προϋπολογισμό του. Όπως είναι εύλογο, η οικονομική κρίση είχε ήδη από την προηγούμενη χρονιά επηρεάσει τον προϋπολογισμό του Φεστιβάλ, οδηγώντας στις αναγκαίες περικοπές όσον αφορά τη διάρκεια και τον αριθμό των παραστάσεών του. Φυσικά και φέτος, όπως όλοι, βρίσκεται ενώπιον των νέων οικονομικών προκλήσεων, τις οποίες προσπαθεί ν’ αντιμετωπίσει. Ταυτόχρονα, γνωρίζοντας τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι έλληνες πολίτες, εφαρμόζει πολιτική συγκράτησης των τιμών των εισιτηρίων, έχοντας παράλληλα καθιερώσει ειδικές εκπτώσεις για συγκεκριμένες κατηγορίες πολιτών.
Ωστόσο, ακόμα και αν οι καταστάσεις επιβάλλουν περικοπές σε επίπεδο αριθμών, το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας δεν έχει κάνει εκπτώσεις στην καλλιτεχνική ποιότητα των παραστάσεων του προγράμματος. Η εμμονή στην επιδίωξη των στόχων του είναι ακριβώς αυτό που, κάθε χρόνο, ανοίγει στο Φεστιβάλ νέες προοπτικές και μεταθέτει τον ορίζοντά του όλο και πιο μακριά, παρά την αβεβαιότητα των καιρών.



Η ταυτότητα του φετινού φεστιβάλ:
Πανανθρώπινα και πολιτικά ζητήματα

Στις συζητήσεις για την «κρίση» συχνά εκφράζονται και οι θετικές πλευρές της οικονομικής πίεσης, όπως το γεγονός ότι η αναγκαιότητα των περικοπών επιβάλλει την επικέντρωση στο πραγματικά ουσιαστικό. Γι’ αυτό, στο 17ο Φεστιβάλ η τελική επιλογή του προγράμματος έχει βαρύνουσα σημασία επιλέγοντας, και φέτος, να παρουσιάσει αναγνωρισμένους χορογράφους (Σίντι Λάρμπι Τσερκάουι, Χόφες Σέχτερ, Κριστιάν Ριζό) με σημαντικά έργα τέχνης, γεμάτα σκέψη, προβληματισμό, καλλιτεχνική ωριμότητα και αγάπη για τον άνθρωπο. 
Επίσης, επιλέγει να παρουσιάσει δημιουργούς από την πιο ερευνητική κατεύθυνση του χορού και από ένα χώρο που ίσως γειτνιάζει πιο πολύ με την περφόρμανς (Ιβάνα Μύλλερ). Η Ιβάνα Μύλλερ, όπως και η Κλάουντια Τριότσι πέρυσι, ή ο Ζερόμ Μπελ και ο Ξαβιέ Λερουά που είχαν παρουσιαστεί παλαιότερα, ανήκουν σε μια ομάδα δημιουργών που οδηγούν το άρμα του σύγχρονου χορού σήμερα. Οι τομές που έκαναν, τα τελευταία χρόνια, οι καλλιτέχνες αυτοί ανατρέπουν θεμελιώδεις και παγιωμένες αντιλήψεις δεκαετιών για το τι σημαίνει ζωντανό θέαμα. Καταργώντας όλα τα στεγανά, ωθούν τους θεατές ν’ αναρωτηθούν πάνω σε ό,τι θεωρούσαν δεδομένο για το χορό, να «μετατοπιστούν» και ν’ ανακαλύψουν νέους τρόπους επικοινωνίας με ό,τι συμβαίνει στη σκηνή. Έτσι, το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας δίνει και πάλι την ευκαιρία στο ελληνικό κοινό να γίνει κοινωνός στις εξελίξεις που γράφουν την ιστορία του σύγχρονου θεάματος.

Στο πρόγραμμα του 17ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας περιλαμβάνονται δύο από τις πιο σημαντικές παραστάσεις ανάμεσα σε όσες έκαναν την εμφάνισή τους φέτος στις διεθνείς σκηνές: το Babel(words) των βέλγων χορογράφων Σίντι Λάρμπι Τσερκάουι και Νταμιάν Ζαλέ και το Political Mother του Ισραηλινού Χόφες Σέχτερ. Και οι δύο παραστάσεις αναφέρονται στην πολιτική και κοινωνική κατάσταση που βιώνει αυτή τη στιγμή ο δυτικός κόσμος. Αν και αντιμετωπίζουν το θέμα βλέποντάς το από διαφορετική σκοπιά, επικεντρώνονται και οι δύο στον άνθρωπο.
Μια πολιτικά φορτισμένη ματιά στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα είναι επίσης η παράσταση d.όπα! (dopamines of post Athenians) της ομάδας Αερίτες, σε χορογραφία Πατρίσιας Απέργη.

Δύο ακόμα παραστάσεις του προγράμματος αφορούν τη σχέση του ανθρώπου με το χρόνο: το b.c, janvier 1545, fontainebleau του Γάλλου Κριστιάν Ριζό, ο οποίος πάντα διογκώνει το χρόνο για ν’ αφήσει να διαφανούν οι πιο ανεξήγητες ανθρώπινες συμπεριφορές και η σχέση μας με το επέκεινα, και το Playing ensemble again and again της Κροάτισσας Ιβάνα Μύλλερ, που αφορά τη σχέση του ανθρώπου με τις επιθυμίες του και το χρόνο που τις απολιθώνει.

Η σύμπραξη καλλιτεχνών σε κοινούς στόχους, ιδίως σ’ αυτές τις δύσκολες στιγμές, αποκτά διαφορετικό βάρος. Το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας είναι ιδιαίτερα χαρούμενο που στην πολυσυλλεκτική φετινή ελληνική συμμετοχή δύο κοινά εγχειρήματα ελλήνων καλλιτεχνών όχι μόνο περιλαμβάνονται στο πρόγραμμά του αλλά και υποστηρίζονται ως συμπαραγωγές του: η παράσταση Projections του συνόλου κρουστών ΤΥΠΑΝΑ με τη σύμπραξη της sinequanon και του χιπ-χοπ ντούο Β-TWINS, καθώς και το χορογραφικό εργαστήρι «7+1», που καθοδηγούν από κοινού οι ομάδες Amorphy (Τζένη Αργυρίου), Lemurius (Κατερίνα Σκιαδά και Γιάννης Μανταφούνης), Νταλίκα (Βάσω Γιαννακοπούλου), Πρόσχημα (Μαρία Κολιοπούλου) και Φora etc. (Μέντη Μέγα) με στόχο μια κοινή παράσταση: μια πρωτότυπη και καλοδεχούμενη συλλογική πρωτοβουλία δημιουργίας.

Η παράσταση Projections, συμπαραγωγή του 17ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, περιλαμβάνει έργα για κρουστά των John Cage, Ιάνη Ξενάκη, Yoshihisha Taïra και Βαγγέλη Κατσούλη αναδεικνύοντας τόσο την άρρηκτη σχέση του χορού με τη μουσική και το ρυθμό, όσο και την ακόμα πιο στενή σχέση που έχει αναπτυχθεί ανάμεσα στη μουσική για κρουστά και τον σύγχρονο χορό. Η ανάθεση στην ομάδα χορού sinequanon να χορογραφήσει το έργο Okho του Ιάνη Ξενάκη είναι ταυτόχρονα μια σύνδεση του Φεστιβάλ με το «Έτος Ξενάκη» που εορτάζεται φέτος με αφορμή τη συμπλήρωση δέκα χρόνων από το θάνατό του.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η συνεργασία των τεχνών παίρνει σημαντικές διαστάσεις στο φετινό πρόγραμμα: ο λόγος κατέχει εξέχουσα θέση σε μεγάλο ποσοστό παραστάσεων, καταδεικνύοντας τη σημασία που αποδίδεται από τη σύγχρονη χορευτική παραγωγή στη δραματουργία· αλλά και η δημιουργία εικαστικών χώρων μέσα στους οποίους παίρνουν άλλες διαστάσεις οι παραστάσεις (το σκηνικό του Babel[words] είναι έργο του γνωστού βρετανού γλύπτη Άντονυ Γκόρμλεϋ, ενώ αυτό του b.c, janvier 1545, fontainebleau είναι ένα εικαστικό περιβάλλον που έχει φιλοτεχνήσει ο ίδιος ο Κριστιάν Ριζό, με την επιπλέον ιδιότητά του ως εικαστικού καλλιτέχνη): δείγματα του πόσο άρρηκτη είναι τελικά η σχέση των παραστατικών και των εικαστικών τεχνών. Μια μεγάλη, ακόμη, πρωταγωνίστρια του φετινού Φεστιβάλ είναι η μουσική, και αυτό θα το διαπιστώσει ο θεατής στις περισσότερες παραστάσεις.

Σημαντική θέση και στο φετινό πρόγραμμα καταλαμβάνουν οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Το καθημερινό σεμινάριο θα καθοδηγήσει φέτος η Ισπανίδα Laura Arís Álvarez, γνωστή στο χώρο των χορευτών από τη μακρόχρονη συνεργασία της με την ομάδα Ultima Vez του Wim Vandekeybus. Επίτιμη προσκεκλημένη από το χώρο της θεωρίας και της δραματουργίας, η ολλανδή πανεπιστημιακός Maaike Bleeker, από τις πιο σημαντικές προσωπικότητες που συνέβαλαν στη διαμόρφωση του κεντροευρωπαϊκού χορού τα τελευταία χρόνια, θα καθοδηγήσει το εργαστήρι που απευθύνεται σε επαγγελματίες του διευρυμένου χώρου των παραστατικών τεχνών. Σε επαγγελματίες του ευρύτερου χώρου των παραστατικών τεχνών και προχωρημένους σπουδαστές απευθύνεται το εργαστήρι χορογραφίας «7+1», στο οποίο, όπως αναφέρθηκε ήδη, οι ομάδες Amorphy, Lemurius, Νταλίκα, Πρόσχημα και Φora etc. θα μυήσουν τους συμμετέχοντες στον τρόπο δουλειάς τους σε επτά πρόβες που θα οδηγήσουν σε μια κοινή παράσταση.

Το πρόγραμμα πλαισιώνεται από τις παράλληλες εκδηλώσεις, που περιλαμβάνουν παραστάσεις, συναυλίες, προβολές, αφηγήσεις, διαλέξεις και συζητήσεις με τους καλλιτέχνες και προσδίδουν στην πόλη την εορταστική ατμόσφαιρα ενός φεστιβάλ.




Το πρόγραμμα με μια ματιά

Βαθυστόχαστη και ταυτόχρονα ανάλαφρη, πολιτική, κωμική, πικρή, αυθεντική και ανθρώπινη, η παράσταση Babel(words) που υπογράφουν από κοινού ο Σίντι Λάρμπι Τσερκάουι και ο Νταμιάν Ζαλέ ανοίγει το πρόγραμμα του 17ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας. Χτίζοντας και γκρεμίζοντας αόρατους πύργους, μέσα στο υπέροχο, ευρηματικό σκηνικό του Άντονυ Γκόρμλεϋ, μια παλλόμενη ανθρωπότητα, σκληρή, τρυφερή, ολοζώντανη και σε όλο της το μεγαλείο, ξαναζεί επί σκηνής μια Βαβέλ αντεστραμμένη, μια Βαβέλ των ονείρων, της συμφιλίωσης και της συμβίωσης· μια Βαβέλ πολύχρωμη και πολυφωνική σαν το ανομοιογενές πλήθος του Πλανήτη. Εκεί, την ασυνεννοησία καταργεί η ευεργετική παρέμβαση της μουσικής. Ο Σίντι Λάρμπι Τσερκάουι δεν χρειάζεται συστάσεις στο ελληνικό κοινό: είναι το παιδί-θαύμα της βελγικής σκηνής, το οποίο ενηλικιώθηκε. Ο Νταμιάν Ζαλέ, συνεργάτης του Τσερκάουι από την αρχή, μας είναι επίσης γνωστός από το Davant, που παρουσιάστηκε (επί Παραολυμπιακών) το 2004.

Πόσον καιρό μπορεί να κρατήσει μια υπόκλιση; Eυρηματικό, αστείο και μαζί μελαγχολικό, το Playing Ensemble Again and Again παρουσιάζει μια ομάδα ηθοποιών που, καθώς υποκλίνονται, διασχίζουν το χρόνο, τη μνήμη και την κοινή εμπειρία. Η Ivana Müller, η δημιουργός του, έκανε την εμφάνισή της στην κεντροευρωπαϊκή σκηνή του ζωντανού θεάματος πριν από περίπου δέκα χρόνια. Τα έργα της, ορόσημα της σύγχρονης ερευνητικής δημιουργίας, χαρακτηρίζονται από την ανατρεπτική και αποκαλυπτική χρήση του λόγου.

Οι sinequanon είναι μια ομάδα που έχει γράψει ιστορία στο χώρο του σύγχρονου χορού στην Ελλάδα. Το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας τούς ανέθεσε τη χορογραφία του έργου Okho του Ιάνη Ξενάκη. Το κομμάτι ενάσσεται σε μια μουσική βραδιά με έργα για κρουστά των John Cage, Ιάνη Ξενάκη, Yoshihisha Taïra και Βαγγέλη Κατσούλη, τα οποία θα ερμηνεύσει ζωντανά το σύνολο κρουστών ΤΥΠΑΝΑ του Δημήτρη Δεσύλλα. Η συνολική παράσταση ονομάζεται Projections και σκοπεύει να μας ταξιδέψει στις ρίζες μας μέσω του ήχου των κρουστών: της τάμπλα, των αφρικανικών τζέμπε, των θιβετιανών ρινς και μιας πληθώρας οργάνων από ένα μεγάλο πολυπολιτισμικό φάσμα, γνωστών και άγνωστων στο ευρύ κοινό.

Με σπουδές θεατρολογίας και χορογραφίας και με πέντε έργα στο ενεργητικό της, η Πατρίσια Απέργη είναι μια φρέσκια παρουσία στα ελληνικά πράγματα του χορού. Η παράσταση d.όπα! που χορογράφησε για την ομάδα της, τους Αερίτες, είναι ένα σπάνιο δείγμα διεισδυτικής καλλιτεχνικής ματιάς σε θέματα όπως η εθνική υπερηφάνεια, ο τρόπος διασκέδασης των Ελλήνων ή ο ανταγωνισμός μεταξύ τους. Διαπραγματεύεται δηλαδή την ταυτότητα του σύγχρονου Νεοέλληνα και την καταγωγή της θέτοντας παράλληλα το ερώτημα: «Πόσα ‘‘όπα’’ μας χρειάζεται να ψιθυρίσουμε μέχρι να σηκωθούμε;»

Ο επόμενος επισκέπτης του προγράμματος είναι ο Κριστιάν Ριζό: αναμφίβολα μια από τις πιο σημαντικές μορφές της σύγχρονης τέχνης στη Γαλλία. Τα έργα του αινιγματικά, μυστηριώδη, γεμάτα ερωτηματικά, τελετουργίες και σύμβολα, στα όρια της ένωσης του πραγματικού με το φανταστικό, μιλούν για τη σχέση μας με το χρόνο και με τις πιο ανεξερεύνητες περιοχές του ασυνείδητου. Στο b.c, janvier 1545, fontainebleau, μια αργή, νυχτερινή τελετουργία γεμάτη ακατανόητη μαγεία μάς εισάγει στο αινιγματικό και μυστικό σύμπαν του χορογράφου και εικαστικού καλλιτέχνη.

Με καλές συστάσεις στο κοινό της Καλαμάτας, ο Ισραηλινός Χόφες Σέχτερ, τρομερό παιδί της βρετανικής σκηνής, χαρτογραφεί τους μηχανισμούς εξουσίας, την υποταγή και την αντίσταση στο νέο έργο του Political Mother, που κλείνει φέτος το Φεστιβάλ. Το δυναμικό σάουντρακ που υπογράφει ο ίδιος ερμηνεύεται από ένα ροκ συγκρότημα και μια στρατιωτική μπάντα επί σκηνής. Δέκα χορευτές ζωντανεύουν με καταιγιστική κίνηση ετερόκλητα στιγμιότυπα από πλήθη που εξεγείρονται, ροκ συναυλίες, δημαγωγούς σε παροξυσμό, ζευγάρια που αγαπιούνται, αιχμάλωτους σε απόγνωση: μια πρόσκληση ν’ αναλογιστούμε τις πολιτικές αντιφάσεις της ανθρώπινης συνύπαρξης.