Κυριακή 22 Μαΐου 2011

Δελτίο Τύπου του Φεστιβάλ Αθηνών για τη Συναυλία που θα δώσει στις 8 Ιουνίου 2011, στις 21:00, στην Πειραιώς 260, Κτήριο Η, το ERGON ENSEMBLE, στο πλαίσιο του Αφιερώματος του Φεστιβάλ στον ΙΑΝΝΗ ΞΕΝΑΚΗ.


Φεστιβάλ Αθηνών
ΣΥΝΑΥΛΙΑ
ERGON ENSEMBLE
ΙΑΝΝΗΣ ΞΕΝΑΚΗΣ --- ΣΕ Α΄ ΠΡΟΣΩΠΟ

Τετάρτη 8 Ιουνίου 2011, στις 21:00

Διεύθυνση Ορχήστρας: Νίκος Τσούχλος

Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Αλέξανδρος Μούζας
Μουσικολογική Τεκμηρίωση, Κείμενα: Αντώνιος Αντωνόπουλος
Σκηνοθετική Επιμέλεια: Αλεξάνδρα Γεωργοπούλου
Προβολές Βίντεο: Βίκυ Μπέτσου

Αφηγητής: Γιώργος Καραμίχος

ERGON ENSEMBLE
Νίκος Νικόπουλος φλάουτο, Χριστίνα Παντελίδου όμποε, αγγλ.κόρνο, Σπύρος Τζέκος κλαρινέτο, Κώστας Τζέκος κλαρινέτο, Δημήτρης Ντακοβάνος φαγκότο, Μάνος Βεντούρας κόρνο, Σπύρος Λασκαρίδης τρομπέτα, Ανδρέας- Ρολάνδος Θεοδώρου τρομπόνι, Παναγιώτης Καμβυσίδης τούμπα, Μπάμπης Ταλιαδούρος κρουστά, Μάριος Νικολάου κρουστά, Ai Motohashi πιάνο, Γιώργος Παναγιωτίδης βιολί, Κώστας Παναγιωτίδης βιολί, Παναγιώτης Τζιώτης βιολί, Ali Basekmezler βιόλα, Δημήτρης Τραυλός τσέλο, Αντώνης Πρατσινάκης τσέλο, Νίκος Τσουκαλάς κόντραμπάσο.

Υπεύθυνος συγκροτήματος: Αλέξανδρος Μούζας
Καλλιτεχνικός συντονισμός συγκροτήματος: Νάντα Γερουλάνου

Τιμές εισιτηρίων
25€ (Ζώνη Α), 15€ (Φοιτητικό), 20€ (Μειωμένο), 15€ (ΑΜΕΑ)

Στη διάθεσή σας εάν χρειάζεστε περισσότερες πληροφορίες, διευκρινήσεις ή φωτογραφίες,
Γραφείο Τύπου ERGON ENSEMBLE
Χαρά Πετρούνια, 210 52 44 648, 6972 710 991

Ergon Ensemble
Μουσική διεύθυνση Νίκος Τσούχλος

Ξενάκης σε Α’ πρόσωπο

Καλλιτεχνική Διεύθυνση Αλέξανδρος Μούζας
Μουσικολογική Τεκμηρίωση – Κείμενα Αντώνιος Αντωνόπουλος
Σκηνοθετική επιμέλεια Αλεξάνδρα Γεωργοπούλου
Επεξεργασία βίντεο Βίκυ Μπέτσου
Αφηγητής Γιώργος Καραμίχος

Την προσωπικότητα και τον τρόπο σκέψης του ιδιότυπου Έλληνα δημιουργού φιλοδοξεί να αναδείξει η παράσταση Ξενάκης σε Α’ πρόσωπο, μέσα από την παράλληλη σκηνική αφήγηση κειμένων, τη προβολή φωτογραφικού υλικού, βίντεο και την ακρόαση ηλεκτροακουστικών έργων. 
Η σειρά παρουσίασης του λόγου, της εικόνας και της μουσικής παρακολουθεί με ακριβή χρονολογική συνέχεια την πορεία του  Ιάννη Ξενάκη στη ζωή, ενώ τα κείμενα και το υλικό, επιλέχθηκαν με κριτήρια μουσικολογικής συνέπειας και αφηγηματικής συνοχής, ώστε ο θεατής-ακροατής να αποκομίσει σαφείς γνώσεις για τη ζωή, τη σκέψη, την προσωπικότητα και το έργο του συνθέτη.  

Το ελληνικό μουσικό σύνολο Ergon Ensemble, υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού Νίκου Τσούχλου, ερμηνεύει έργα αντιπροσωπευτικά των κύριων συνθετικών περιόδων του Ιάννη Ξενάκη, από την πρώιμη περίοδο μέχρι το τέλος του: Διπλή Ζυγιά (πρώιμη αναζήτηση στις ρίζες), Ανακτορία (στην ομορφιά και τον έρωτα), Χάρισμα (μαγικά, στην ψυχή που φεύγει), Παλίμψηστο (σαν το ξαναχάραγμα σβησμένου πάπυρου), Κέρεν (ένταση από αρχαϊκό κέρας), Rebonds (με την ενέργεια του πρωτόγονου παλμού των κρουστών), O-Μέγα (η δραματική αναγνώριση του τέλους).


Πρόγραμμα
Είσοδος κοινού
Diamorphoses (1957) ηλεκτρακουστικό έργο
Α΄μέρος
Dhipli Zyia (1952)
Κώστας Παναγιωτίδης, βιολί,  Δημήτρης Τραυλός, τσέλλο

Anaktoria (1969) για 8 μουσικούς

Xenakis Electro-Acoustic Mix
Αποσπάσματα από τα έργα:
Concret PH (1958), Orient-Occident (1960), Hibiki Hana Ma (1969-70),
Polytope de Cluny (1972), Voyage absolu des Unari vers Andromède (1989)

Charisma (1971) Αφιερωμένο στον Jean-Pierre Guézec
Κώστας Τζέκος, κλαρινέτο,  Αντώνης Πρατσινάκης, τσέλο
******
Διάλειμμα
Persepolis (1971) ηλεκτρακουστικό έργο

********
Β’ μέρος
Palimpsest (1979) για 11 μουσικούς

Rebonds (β’ μέρος) (1987-89) για κρουστά
Μπάμπης Ταλιαδούρος, κρουστά

Keren (1986) για τρομπόνι
Ανδρέας- Ρολάνδος Θεοδώρου, τρομπόνι
O-Mega (1997) για σόλο κρουστά και 13 μουσικούς

Ευχαριστούμε για τη συμβολή τους στην πραγματοποίηση της παράστασης την οικογένεια Ξενάκη και την Association Les amis de Xenakis στο Παρίσι, την μουσικολόγο κα Sharon Kanach, το ΚΣΥΜΕ (Κέντρο Σύγχρονης Μουσικής Έρευνας) και τον κο Φραγκίστα για την παραχώρηση του UPIC.


Το Ergon Ensemble πρωτοεμφανίστηκε το 2004 σαν άτυπο μουσικό σύνολο του Φεστιβάλ Παξών. Έχει πάρει τη σημερινή μορφή του από το 2008 και αποτελείται από ταλαντούχους μουσικούς που έχουν συμμετάσχει, όλα αυτά τα χρόνια, στο International Ensemble Modern Academy στους Παξούς.
Το σύνολο στηρίζεται σ’ ένα βασικό πυρήνα μουσικών και υποστηρίζεται, ανάλογα με το project, από μεγάλο αριθμό ταλαντούχων νέων καλλιτεχνών που ειδικεύονται στη νέα μουσική, δημιουργώντας έτσι ένα ιδιαίτερα ευέλικτο σχήμα.
Σκοπός του είναι η προώθηση των αριστουργημάτων της σύγχρονης μουσικής και του πρόσφατου διεθνούς & ελληνικού ρεπερτορίου, και η παρουσίασή του στο μεγαλύτερο δυνατό ακροατήριο.
Οι προσπάθειές του στοχεύουν στην εξερεύνηση και ανάδειξη της μουσικής του καιρού μας, μέσα από υψηλού επιπέδου εκτελέσεις και ακρίβεια ερμηνείας, που αποτελούν ουσιαστική προϋπόθεση της ύπαρξής του. Ως ελληνικό μουσικό σύνολο, με συγκριτικό πλεονέκτημα τη δυνατότητα άμεσης πρόσβασης στην ελληνική σύγχρονη εργογραφία, αποβλέπει στην προώθηση της ελληνικής μουσικής δημιουργίας στη διεθνή σκηνή. Έχει ήδη εμφανιστεί, με πλήθος συναυλιών, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και σε άλλους χώρους λαμβάνοντας εξαιρετικές κριτικές, κυρίως για την αρτιότητα των εκτελέσεών του. Οι δράσεις του Συνόλου, πέραν των συναυλιών, περιλαμβάνουν: δισκογραφία, εκπαιδευτικές δραστηριότητες και παραγωγές που συνδυάζουν άλλες μορφές τέχνης, όπως ο χορός, το μουσικό θέατρο και τα πολυμέσα. Το Ergon Ensemble έχει την καλλιτεχνική υποστήριξη του Ensemble Modern της Φρανκφούρτης και οδηγό την πολύχρονη πείρα του.

ERGON ENSEMBLE
Νίκος Νικόπουλος φλάουτο, Χριστίνα Παντελίδου όμποε, αγγλ.κόρνο, Σπύρος Τζέκος κλαρινέτο, Κώστας Τζέκος κλαρινέτο, Δημήτρης Ντακοβάνος φαγκότο, Μάνος Βεντούρας κόρνο, Σπύρος Λασκαρίδης τρομπέτα, Ανδρέας- Ρολάνδος Θεοδώρου τρομπόνι, Παναγιώτης Καμβυσίδης τούμπα, Μπάμπης Ταλιαδούρος κρουστά, Μάριος Νικολάου κρουστά, Ai Motohashi πιάνο, Γιώργος Παναγιωτίδης βιολί, Κώστας Παναγιωτίδης βιολί, Παναγιώτης Τζιώτης βιολί, Ali Basekmezler βιόλα, Δημήτρης Τραυλός τσέλο, Αντώνης Πρατσινάκης τσέλο, Νίκος Τσουκαλάς κόντραμπάσο.
Υπεύθυνος συγκροτήματος: Αλέξανδρος Μούζας
Καλλιτεχνικός συντονισμός συγκροτήματος: Νάντα Γερουλάνου

Ο Νίκος Τσούχλος ξεκίνησε τις μουσικές σπουδές του στο Εθνικό Ωδείο με τη Χρυσή Παρθενιάδη Φλώρου, μελέτησε ανώτερα θεωρητικά με τον Γιάννη Α. Παπαϊωάννου, καθώς και στην École Normale de Musique του Παρισιού. Αργότερα αφιερώθηκε στη διεύθυνση ορχήστρας κοντά στον Αλέξανδρο Μυράτ, ενώ υπήρξε επίσης για τρία χρόνια μαθητής του Σέργκιου Τσελιμπιντάκε. Ξεκίνησε την επαγγελματική του δραστηριότητα ως αρχιμουσικός το 1989, ιδρύοντας το Λυρικό Εργαστήρι του Ανοιχτού Θεάτρου, σε συνεργασία με τον σκηνοθέτη Γιώργο Μιχαηλίδη Υπήρξε επί διετία βοηθός του Μάνου Χατζιδάκι στην Ορχήστρα των Χρωμάτων. Έκτοτε συνεργάστηκε ως προσκεκλημένος μαέστρος με όλες τις ελληνικές ορχήστρες, καθώς και με ορχήστρες και οργανισμούς του εξωτερικού.
Το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του για τη σύγχρονη μουσική δημιουργία τεκμηριώνεται από πολυάριθμες εκτελέσεις έργων σύγχρονων Ελλήνων συνθετών. Από το 1991 ήταν Διευθυντής Καλλιτεχνικού Προγραμματισμού στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, μέχρι το 2010, οπότε ανέλαβε τη θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή. Από το 1996 εκπροσωπεί το ΜΜΑ στο πλαίσιο της European Concert Hall Organization (ECHO), καθώς και του διεθνούς δικτύου Varese για την προώθηση της σύγχρονης μουσικής. Από το 2001 είναι επίσης μέλος της Γνωμοδοτικής Επιτροπής (Kurratorium) του Μουσικού Ιδρύματος Ernst von Siemens. Έχει τιμηθεί από το γαλλικό κράτος με τη διάκριση «Chevalier de lOrdre des Arts et des Lettres».



Έσπασαν καρδιές οι Red Arrows


ΔΕΙΤΕ:Οι πιλότοι-ακροβάτες της Raf στα Χανιά

Επίδειξη της φημισμένης δεξιοτεχνίας τους έκαναν σήμερα στα Χανιά οι τα πληρώματα του ακροβατικού αεροπορικού σμήνους της RAF, «Red Arrows», στο πλαίσιο επίδειξης για τις εκδηλώσεις των 70 χρόνων από τη Μάχη της Κρήτης.

Οι παράτολμοι πιλότοι παρουσίασαν για πρώτη φορά μπροστά στο κοινό το νέο σχηματισμό τους με την ονομασία «Ανεμοστρόβιλος». Η επίδειξη των εννέα αεροσκαφών, που πετούσαν με ταχύτητες από 600 έως 700 χιλιόμετρα, διήρκεσε 24 λεπτά και καθήλωσε όσους την παρακολούθησαν. Έγινε, δε, με ακρίβεια δευτερολέπτου, και μεταξύ των πληρωμάτων ήταν και γυναίκα χειρίστρια, που πετούσε με το αεροπλάνο Νο 5.

Τα κόκκινα βέλη ως τώρα έχουν κάνει περίπου 4.000 επιδείξεις σε 52 χώρες του κόσμου. Η κάθε επίδειξη έχει διάρκεια περίπου 22 λεπτά και περιλαμβάνει συνολικά 23 φιγούρες.
Δείτε
εντυπωσιακά πλάνα από σόου των Red Arrows


http://www.newsbeast.gr/

Παπανδρέου: "Δεν έχω δώσει το δικαίωμα σε κανέναν να υποδεικνύει εκλογές"


Σε μια εφ' όλης της ύλης συνέντευξη ο πρωθυπουργός δηλώνει «Αποφασισμένος για τη σωτηρία της χώρας», στην εφημερίδα «Έθνος της Κυριακής».


Λίγα 24ωρα πριν από τις κρίσιμες αποφάσεις για το 4ετές πρόγραμμα της οικονομίας αναγνωρίζει ότι η συζήτηση με τους εταίρους «δεν είναι εύκολη» για τον τρόπο χρηματοδότησης της οικονομίας το 2012.

Τονίζει πως «όταν το στοίχημα είναι να σώσουμε τη χώρα, η μοναδική κόκκινη γραμμή είναι αυτή». Διαμηνύει προς το εξωτερικό ότι «δεν έχει δώσει το δικαίωμα σε κανέναν να υποδεικνύει εκλογές» και σημειώνει ότι έχει αποδείξει πως δεν φοβάται το πολιτικό κόστος, ούτε ζητά «άλλοθι και εξιλαστήρια θύματα».

Για την αναδιάρθρωση, ο πρωθυπουργός δηλώνει κατηγορηματικά ότι «η αναδιάρθρωση είναι εκτός συζήτησης», ενώ στην ερώτηση περί «αναδιάταξης του χρέους» σημειώνει ότι η κυβέρνηση «δεν μπαίνει σε δημόσια σεναριολογία».

Σε ερώτηση, αν δεν καταβληθεί η 5η δόση πώς θα το αντιμετωπίσει, ο κ. Παπανδρέου σημειώνει πως «η επιλογή αυτή θα σήμαινε κατά πάσα πιθανότητα χρεοκοπία. Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε να δημιουργούνται λόμπι σε διάφορους κύκλους στην Ευρώπη και αλλού με ανόμοια συμφέροντα, που θέλουν να εξωθήσουν την Ελλάδα σε χρεοκοπία και σε έξοδο από το ευρώ. Και αυτό μπορούμε να το κόψουμε μαχαίρι, εάν δείχνουμε καθημερινά τη βούλησή μας, ότι είμαστε προσηλωμένοι στον στόχο να κάνουμε την οικονομία μας βιώσιμη και την πολιτεία μας δίκαιη και αποτελεσματική» και καταλήγει πως «γι αυτόν το λόγο είναι απαραίτητες η εφαρμογή του προγράμματος μας και η επίτευξη των στόχων μας».

Σε ό,τι αφορά τις παραινέσεις για συναίνεση, ο πρωθυπουργός τονίζει πως «χρειάζεται να δείξει η πλειονότητα των πολιτικών δυνάμεων ότι ξέρει τη σοβαρότητα της κατάστασης» και προσθέτει: Δεν κάνω πίσω για τη σωτηρία της χώρας. Όμως, τι θα πει τελικά συναίνεση; Η συναίνεση όλων μας αυτή τη στιγμή δεν αφορά απλώς μία σύμβαση, ή μνημόνιο, ή μία ψηφοφορία στη Βουλή. Αφορά κάτι πολύ σημαντικότερο, την εθνική αναγκαιότητα να αλλάξουμε την Ελλάδα.[…] Σε ό,τι με αφορά, θα έλεγα ότι αυτή η στάση είναι χρέος απέναντι στην πατρίδα. Και ειλικρινά ελπίζω αυτή η στάση να επικρατήσει».



περισσότερα http://www.newsit.gr/

Το ποδήλατο πάει μετρό – Τι πρέπει να γνωρίζετε


Οι 10 εντολές για τους ποδηλάτες στο μετρό. Η εφαρμογή μπορεί να είναι πιλοτική και με περιορισμένο ωράριο, όχι ελεύθερο όπως στο εξωτερικό, οι ποδηλάτες πρέπει να γνωρίζουν τι θα κάνουν.
Με σύνθημα «ευγένεια + κοινή λογική = ασφάλεια» εθελοντές ποδηλάτες θα βρίσκονται έξω από τους τερματικούς, και κεντρικούς σταθμούς του Μετρό σήμερα από τις 6.00 μ.μ., προκειμένου να ενημερώσουν τους επιβάτες για την είσοδο του ποδηλάτου στους συρμούς του Μετρό.
 
Έχοντας στο χέρι το «δεκάλογο του ποδηλάτη στο Μετρό» και συνοδεία μουσικών με κρουστά και πνευστά, οι εθελοντές με το πορτοκαλί μπλουζάκι που θα έχει σήμα κατατεθέν ένα ποδήλατο, θα κάνουν... ποδηλατικό ποδαρικό στο μετρό με χάπενιγκ.
 
Όπως άλλωστε λένε οι ποδηλάτες, πεντέμιση χρόνια μετά την πρώτη ποδηλατοπορεία με αίτημα την είσοδο ποδηλάτων στο Μετρό, είναι θετικό βήμα ότι το υπουργείο μεταφορών επέτρεψε την μεταφορά ποδηλάτων στους συρμούς του ΜΕΤΡΟ.
 
Κι αυτό, παρόλο που το ωράριο είναι εξαιρετικά περιορισμένο (κάθε Τετάρτη μετά τις 18.00 και κάθε Κυριακή μετά τις 12.00 το μεσημέρι) και η εφαρμογή είναι πιλοτική (για 4 μήνες).
 
 
Στις δράσεις που θα εξελιχθούν στους τερματικούς σταθμούς του μετρό Αιγάλεω, Αγ. Δημητρίου, Δουκίσσης Πλακεντίας αλλά και στο Σύνταγμα, το Μοναστηράκι, Συγγρού-Φιξ και αλλού, συμμετέχει, μαζί με άλλους εθελοντές, ο δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Αθηναίων και ποδηλάτης, Γιώργος Αμυράς, ο οποίος έχει αναλάβει και το ρόλο του συντονιστή.
 
 
Οι δέκα εντολές για τον καλό ποδηλάτη στο μετρό:
 
1. Επιτρέπεται η μεταφορά ενός μόνο ποδηλάτου ανά επιβάτη.
 
2. Ο μέγιστος αριθμός ποδηλάτων ανά συρμό είναι δύο.
 
3. Οταν μετακινούμαστε μέσα στο σταθμό χρησιμοποιούμε τους ανελκυστήρες ή τις σταθερές σκάλες. Δεν χρησιμοποιούμε τις κυλιόμενες κλίμακες. Εάν επιλέξουμε τις σκάλες κουβαλάμε το ποδήλατο στον ώμο μας. Δεν το κυλάμε διότι είναι εύκολο να χαθεί ο έλεγχος εξαιτίας της απότομης κλίσης.
 
4. Δεν επιτρέπεται να κάνουμε ποδήλατο εντός του συρμού, στις αποβάθρες και τους λοιπούς χώρους του σταθμού.
 
5. Χρησιμοποιούμε μόνο το τελευταίο βαγόνι του συρμού. Στεκόμαστε με τέτοιο τρόπο, ώστε το ποδήλατο να μην εμποδίζει την κίνηση των επιβατών. Μπαίνουμε στο βαγόνι από την τελευταία πόρτα, αφού πρώτα εξέλθουν οι επιβάτες από αυτό.
 
6. Εντός του συρμού δεν τοποθετούμε το ποδήλατο σε σημεία που εμποδίζουν την κίνηση των επιβατών, όπως στους διαδρόμους ή τις πόρτες. Αν ο μόνος διαθέσιμος χώρος είναι κοντά στην πόρτα, αυτό σημαίνει ότι το βαγόνι είναι γεμάτο και καλύτερα να περιμένουμε τον επόμενο συρμό.
 
7. Στεκόμαστε δίπλα στο ποδήλατό μας και βεβαιωνόμαστε ότι δεν εξέχουν αιχμηρές ή βρόμικες άκρες που μπορεί να τραυματίσουν ή να λερώσουν τους υπόλοιπους επιβάτες.
 
8. Οι επιβάτες με ποδήλατα είμαστε οι ίδιοι υπεύθυνοι για την ασφάλεια των ποδηλάτων μας και τα αντικείμενα πάνω σε αυτά. Το Μετρό της Αθήνας δεν είναι υπεύθυνο για οποιαδήποτε ζημιά ή απώλεια ποδηλάτου και δεν μπορεί να δεχτεί οποιαδήποτε είδους υπαιτιότητα για οποιαδήποτε ζημιά που μπορεί να προκληθεί από τη μεταφορά του ποδηλάτου σε τρίτα μέρη.
 
9. Η πρόσβαση των ποδηλάτων στο μετρό μπορεί να απαγορευτεί κατά την κρίση των υπευθύνων του σταθμού για λόγους όπως: μεγάλη κίνηση επιβατικού κοινού, διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος ή άλλα περιστατικά που μπορεί να κριθεί ότι ίσως θέτουν σε κίνδυνο το επιβατικό κοινό.
 
10. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και συγκεκριμένα υποχρεωτικής εκκένωσης του συρμού εντός της σήραγγας, ο επιβάτης που ταξιδεύει με ποδήλατο, υποχρεούται να το εγκαταλείψει στο βαγόνι, να αποχωρήσει πεζός και να ακολουθήσει τις οδηγίες του προσωπικού.».
 
Η ενημέρωση θα επαναληφθεί την ερχόμενη Κυριακή από τις 12 το μεσημέρι.

http://www.newsit.gr/

Ληστείες σε σουπερμάρκετ στην Καλλιθέα


Οι δράστες πυροβόλησαν στον αέρα για εκφοβισμό

Σήμερα το πρωί στην Καλλιθέα, στη συμβολή των οδών Γρυπάρη και Δαβάκη, δύο άγνωστοι δράστες εισέβαλλαν σε σουπερμάρκετ και με την απειλή όπλου αφαίρεσαν άγνωστο χρηματικό ποσό από τα ταμεία. 

Οι δράστες διέφυγαν με δίκυκλο μοτοποδήλατο.

Λίγο αργότερα στη συμβολή των οδών 25ης Μαρτίου και Αρχιμήδους με την απειλή όπλων, δύο δράστες μπήκαν σε σουπερμάρκετ και αφαίρεσαν άγνωστο χρηματικό ποσό. 

Οι δράστες πυροβόλησαν στον αέρα για εκφοβισμό και αφού επιβιβάστηκαν σε μοτοποδήλατο διέφυγαν.
http://www.newsbeast.gr/

Βραβεύτηκε στο φεστιβάλ των Κανών η ταινία «στο επανιδείν»


Αφηγείται την πραγματικότητα της σύγχρονης αστικής κοινωνίας στο Ιράν

Στην ταινία «Στο επανιδείν» του ιρανού σκηνοθέτη Μοχαμάντ Ρασούλοφ απονεμήθηκε το βραβείο «Ένα κάποιο βλέμμα» του 64ου Φεστιβάλ των Κανών.

Ο 37χρονος Ρασούλοφ, που είχε καταδικαστεί τον Δεκέμβριο σε εξαετή φυλάκιση, ταυτόχρονα με τον συμπατριώτη του κι ομότεχνο του Τζαφάρ Παναχί, για την παραγωγή ταινιών μη αρεστών στις αρχές, έλαβε την Τρίτη άδεια από τις ιρανικές αρχές για να ταξιδέψει.

Στην ταινία του «Στο Επανιδείν» ο Ρασούλοφ παρακολουθεί έναν νεαρό δικηγόρο στην Τεχεράνη, ο οποίος αγωνίζεται να εξασφαλίσει μία βίζα που θα του επιτρέψει να εγκαταλείψει τη χώρα. Η πλοκή προσφέρει στον σκηνοθέτη μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για να αφηγηθεί την πραγματικότητα της σύγχρονης αστικής κοινωνίας στο Ιράν, την καθημερινότητα των γυναικών, καθώς και το ασφυκτικό συναίσθημα του περιορισμού και της καταπίεσης που νοιώθει το υποκείμενο.

Η ταινία γυρίστηκε το χειμώνα σχεδόν μυστικά και μπόρεσε να βγει από το Ιράν χάρη σε συνεργούς, είχε δηλώσει ο διανομέας της ταινίας νωρίτερα αυτή την εβδομάδα από τις Κάννες.
http://www.newsbeast.gr/

Η τέχνη της αεροφωτογραφίας


ΔΕΙΤΕ: Φωτογραφίες και από την Ελλάδα δημοσιεύει το περιοδικό TIME

Η τέχνη της αεροφωτογραφίας έκανε την εμφάνιση της στο τέλος του 1800 δίνοντας στους λάτρεις της φωτογραφίας τη δυνατότητα να απαθανατίσουν τον κόσμο από ψηλά. 

Ωστόσο, η χρησιμότητα της αναδείχτηκε μεγάλη καθώς σε περιόδους πολέμου χρησίμευσε σαν αναγνωριστικό εργαλείο ενώ συνέβαλε και στην αποτίμηση των καταστροφών από το σεισμό του Σαν Φρανσίσκο το 1906. 

Το περιοδικό TIME τιμά την τέχνη αυτή και δημοσιεύει φωτογραφίες του κόσμου από ψηλά, μεταξύ των οποίων και της Ελλάδας.


http://www.newsbeast.gr/

Σάββατο 21 Μαΐου 2011

Μια όαση ανθρωπιάς ανάμεσα στα πεύκα

Ακόμη και μαθήματα κηπουρικής περιλαμβάνονται στις δραστηριότητες των μεταναστών που φιλοξενούνται στον Ξενώνα Ασυνόδευτων Ανηλίκων
Ανήλικοι μετανάστες που φιλοξενούνται στην Αγιάσο Μυτιλήνης κάνουν όνειρα και μιλούν στο «Βήμα» για την περιπέτειά τους
 O κ. Νογιάν Νασερί, ενήλικος εδώ και λίγο καιρό, έχει ζήσει στη ζωή του τόσα που άλλοι θαχρειάζονταν τρεις ζωές. Αφγανός, μεγαλωμένος στο Πακιστάν, ξεκίνησε μόνος πριν από τρία χρόνια το μακρύ ταξίδι προς την ευρωπαϊκή «γη της επαγγελίας» για να ξεφύγει από τις φυλετικές συγκρούσεις στη χώρα όπου ζούσε. Με άλλους έξι φίλους του μέσα σε μια βάρκα έφθασε στην Ελλάδα όπου και συνελήφθη από το Λιμενικό. Από εκεί ακολούθησε κράτηση σε κέντρο υποδοχής μεταναστών στη Χίο, ευκαιριακές δουλειές στη Σπάρτη, παραμονή περίπου για ένα χρόνο στο λιμάνι της Πάτρας προσπαθώντας να ταξιδέψει «λαθραία» για την Ευρώπη.

Σε όληαυτή την περιπέτεια οι κακουχίες και το ξύλο από την Αστυνομία ήταν το κοινό στοιχείο. Και ύστερα έφθασε στην Αγιάσο, στον Ξενώνα Ασυνόδευτων Ανηλίκων ή Βίλα Αζάντι (Βίλα Ελευθερίας), όπως τον έχουν ονομάσει οι αφγανοί πρόσφυγες. «Είναι το καλύτερο μέρος από όσα έχω κατά καιρούς ζήσει στην Ελλάδα» λέει ο κ. Νασερί, ο οποίος στον φιλόξενο χώρο της Αγιάσου βρήκε τον χώρο και τον χρόνο για να γράψει βιβλίο- στα αγγλικά- στο οποίο θα περιγράφει την ευρωπαϊκή του περιπέτεια.

Το κτίριο που παλαιότερα λειτουργούσε ως σανατόριο φιλοξενεί σήμερα 46 νεαρούς Αφγανούς, ο μικρότερος εκ των οποίων είναι 13 ετών. Οι συνθήκες διαβίωσης στον ξενώνα είναι πρωτόγνωρες για τους περισσότερους από τους διαμένοντες εκεί, οι οποίοι πέρασαν διά πυρός και σιδήρου ώσπου να φθάσουν στη χώρα μας. «Οταν έγιναν γνωστές οι απάνθρωπες συνθήκες που επικρατούσαν στο κέντρο υποδοχής μεταναστών της Παγανής,ελήφθησαν πρωτοβουλίες στις οποίες μετείχαν ΜΚΟ και απλοί πολίτες, προκειμένου τουλάχιστον οι ανήλικοι να έχουν μια καλύτερη μοίρα» μας λέει η επιστημονική υπεύθυνος, συντονί στρια του ξενώνα και κοινωνική ανθρωπολόγος κυρία ΚατερίναΜαλιωτάκη. Στον ξενώνα υπάρχει φαγητό, θέρμανση, ικανοποιητικός χώρος για ύπνο, αθλητικές δραστηριότητες, ακόμη και μαθήματα κηπουρικής. Και όλα αυτά στη μέση ενός πευκοδάσους. « Από τα μέσα Γενάρη λειτουργούμε ξανά κανονικά. Για ένα εξάμηνο αντιμετωπίζαμε μεγάλες οικονομικές δυσκολίες εξαιτίας της γραφειοκρατίας που είχε μπλοκάρει τα κονδύλια που προβλέπονται ».

Οι φιλοξενούμενοι στην Αγιάσο είτε έχασαν τους γονείς τους εδώ είτε ήρθαν μόνοι τους στην Ελλάδα. Εκτός από τα απαραίτητα μαθήματα ελληνικών και τις ψυχαγωγικές δραστηριότητες, στους διαμένοντας στον ξενώνα προσφέρεται νομική ενημέρωση όσον αφορά τα δικαιώματα και τις επιλογές τους. «Προέρχονται από χώρες όπου η λέξηδικαίωμα είναι άγνωστη και βρίσκονται σε μια χώρα όπου η έννοια του ασύλου ουσιαστικάδεν υφίσταται. Από τα 2.500 παιδιά που έχουν περάσει από εδώ και έχουν καταθέσει αίτηση ασύλου ούτε μία δεν έγινε δεκτή, ακόμη και για περιπτώσεις κάτω των 10 ετών» λέει η κυρία Μαλιωτάκη. «Προσπαθούμε να τους εξηγήσουμε ότι όσο καιρό είναι ανήλικοι θα ήταν καλό να μείνουν στον ξενώνα»προσθέτει. 

O ι ανθρώπινες συνθήκες ζωής όμως δεν φαίνονται ικανές από μόνες τους να συγκρατήσουν αποφασισμένους νέους ανθρώπους που έχουν διασχίσει χιλιάδες χιλιόμετρα κυνηγώντας μια καλύτερη ζωή. Μέσω Διαδικτύου επικοινωνούν με φίλους τους στη Βόρεια Ευρώπη, οι οποίοι με χίλιους κόπους κατάφεραν να αποκτήσουν το πολύτιμο άσυλο και ελπίζουν ότι μια ημέρα θα είναι στη θέση τους. « Το όνειρο αυτών των παιδιών είναι νακαταφέρουν να ζήσουν μια κανονική ζωή σε κάποια ευρωπαϊκήχώρα. Προφανώς δεν εγκατέλειψαν την πατρίδα τους για να ζήσουν σε ένα ίδρυμα, όσο καλές και αν είναι εκεί οι συνθήκες. Κάποιοιφεύγουν από την Αγιάσο προτού ενηλικιωθούν, αποτυγχάνουν να περάσουν στην Ευρώπη μέσω Πάτρας και τελικά επιστρέφουν στο νησί. Για άλλους βέβαια χάνουμε για πάντα τα ίχνη τους» λέει ο κ.Γιώργος Παπαπορφυρίου, πρόεδρος της Κίνησης Πολιτών «Συνύπαρξη και Επικοινωνία στο Αιγαίο», μέλη της οποίας επισκέφθηκαν χθες τη Βίλα Αζάντι.

O σοι εκ των Αφγανών είναι άνω των 16 ετών εργάζονται σε εποχικές εργασίες, όπως είναι το μάζεμα των ελιών. Μαζεύουν χρήματα για να χρηματοδοτήσουν το επόμενο ταξίδι τους, με προορισμό όχι πάντα την Ευρώπη. Οι πρόσφατες εξαγγελίες για πρόγραμμα επαναπατρισμού των προσφύγων που θα περιλαμβάνει κάποια χρηματικά εφόδια, δεν τους άφησε αδιάφορους. «Αρκετοί σκέφτονται να γυρίσουν, έχουν χάσει κάθε ελπίδα για τη χορήγηση ασύλου» λέει ο κ. Νασερί, ο οποίος δεν θέλει να εγκαταλείψει τη χώρα μας προτού τελειώσει το βιβλίο του. «Θέλω να μπορούν να το διαβάσουν όσοι βρεθούν σε παρόμοια μοίρα. Επιπλέον, αυτή τη στιγμή στο Πακιστάν η ζωή δεν έχει καλυτερέψει στο ελάχιστο».
Η κατασκευή του περίφημου φράχτη στον Εβρο πιθανότατα να φέρει ντόμινο εξελίξεων στα θαλάσσια σύνορά μας. «Εμείς έχουμε καθημερινή επαφή με τα τουρκικά παράλιακαι ξέρουμε ότι υπάρχουν πάρα πολλοί μετανάστες που ετοιμάζονται να εισέλθουν στη χώρα μας» λέει η κυρία Νέλλυ Χατζηδάκη, μέλος της αντιπροσωπείας της Κίνησης Πολιτών που επισκέφθηκε τον ξενώνα. «Ειδικά αν η πρόσβαση μέσω της χερσαίας οδού δυσκολέψει, εδώ στη Λέσβο θα έρθει πολύς κόσμος. Πρέπει να οργανωθούν ανθρώπινα κέντρα υποδοχής, όχι μια καινούργια Παγανή». 


Γιώργος Πουλιόπουλος
http://www.tovima.gr/

Σκέψεις αποχώρησης από Κλουφτ


Μια θρύλος του κλασσικού αθλητισμού, η σουηδέζα Καρολίνα Κλουφτ, άφησε να εννοηθεί σε συνέντευξη που έδωσε στην πατρίδα της ότι είναι πιθανό να σταματήσει τον αθλητισμό για να ασχοληθεί με άλλα πράγματα στην ζωή της.
Η Καρολίνα Κλουφτ σκέφτεται να δώσει τέλος στην λαμπρή καριέρα της μετά την ολοκλήρωση των ολυμπιακών αγώνων του Λονδίνου, όπως άφησε να εννοηθεί σε συνέντευξη που έδωσε σε ραδιοφωνικό σταθμό της πατρίδας της.
Η «χρυσή» Ολυμπιονίκης, πρωταθλήτρια κόσμου και Ευρώπης σε έπταθλο και πένταθλο δήλωσε ότι συνεχίζει τον αθλητισμό χωρίς συγκεκριμένο στόχο, αλλά γιατί διασκεδάζει, αλλά ίσως να έχει έρθει η ώρα να ασχοληθεί και με άλλα πράγματα εκτός του στίβου.
Αναλυτικά τα όσα δήλωσε: «Κάποιοι αθλητές μπορεί να έχουν στόχους και κίνητρα για να συνεχίσουν να κάνουν αυτό που κάνουν. Εγώ αισθάνομαι ότι έκανα όσα μπορούσα. Και τώρα απλά διασκεδάζω. Ήρθε η ώρα να ασχοληθώ και με άλλα πράγματα, εκτός του στίβου. Κάνω πρωταθλητισμό εδώ και πολλά χρόνια και, παρά το γεγονός ότι δεν είμαι σε προχωρημένη ηλικία και έχω φτάσει μόνο τα 28, θέλω να κάνω κι άλλα πράγματα στη ζωή μου, που δεν είχα την ευκαιρία να κάνω μέχρι τώρα» 
http://www.gazzetta.gr/article/item/195109-skepseis-apohoreses-apo-kloupht