Πέμπτη 29 Ιουλίου 2010

Συνέντευξη Τύπου Πολιτικής Ηγεσίας ΥΠΕΘΑ

 
         

Θέμα: Σχέδιο νόμου για την υπηρεσιακή εξέλιξη και ιεραρχία των στελεχών των ΕΔ 
και τη νέα δομή και διοίκηση των ΕΔ

 Ευ. Βενιζέλος: Καλημέρα, σας ευχαριστώ που ήρθατε στο τέλος του Ιουλίου, αλλά σήμερα πρόκειται να διεξαχθεί η συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, κατά τη διάρκεια της οποίας θα παρουσιάσουμε με τον κ. Μπεγλίτη το σχέδιο νόμου για την υπηρεσιακή εξέλιξη και την ιεραρχία των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων.
Στο νομοσχέδιο αυτό εμπεριέχεται ένα δεύτερο κεφάλαιο, με το οποίο ρυθμίζεται και νομοθετικά η νέα κάθετη δομή διοίκησης των Ενόπλων Δυνάμεων, ενώ ένα τρίτο μέρος του νομοσχεδίου περιλαμβάνει ρυθμίσεις για διάφορα διοικητικού χαρακτήρα θέματα, τροποποιείται και εκσυγχρονίζεται η στρατολογική νομοθεσία, επέρχονται ορισμένες κρίσιμες μεταβολές στη νομοθεσία περί αναπήρων και θυμάτων πολέμου προκειμένου να αποκατασταθούν οι πολεμιστές της Κύπρου.

Ενώ ρυθμίζεται και η σχέση του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε σχέση με την κατά χρήση παραχώρηση ακινήτων που δε χρησιμοποιούνται από τη στρατιωτική υπηρεσία, που είναι όμως χρήσιμα για την εξυπηρέτηση αναγκών γενικού συμφέροντος σε τοπικές κοινωνίες.

Θέλω να ξεκινήσω από το πρώτο μέρος του νομοσχεδίου, το οποίο αυτή τη στιγμή βρίσκεται υπό διαβούλευση με τα Γενικά Επιτελεία. Όπως ξέρετε, ο κόμπος που έπρεπε να λυθεί ήταν το νέο συνταξιοδοτικό καθεστώς των Στρατιωτικών. Μετά την ψήφιση και τη θέση σε ισχύ του νέου συνταξιοδοτικού νόμου, με τον οποίον τροποποιήθηκε ο Κώδικας Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων, διαμορφώθηκε εξ αποτελέσματος και το βασικό σχήμα της ιεραρχίας και της σταδιοδρομικής πορείας των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων.

Είμαστε λοιπόν σε θέση τώρα να παρουσιάσουμε στο Υπουργικό Συμβούλιο και μετά τις διακοπές να καταθέσουμε στη Βουλή ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, το οποίο φυσικά λαμβάνει υπόψη του πολυετή προετοιμασία που έχει γίνει, λαμβάνει υπόψη του τη νομολογία των Διοικητικών Εφετείων και του Συμβουλίου της Επικρατείας, λαμβάνει υπόψη του τις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και τις υποδείξεις του Συνηγόρου του Πολίτη και το οποίο διέπεται από τις εξής βασικές αρχές.

Οι διοικητικές ρυθμίσεις εναρμονίζονται πλήρως με τις συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, άρα για έναν Αξιωματικό προερχόμενο από τις παραγωγικές σχολές των Αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, εξυπηρετείται το σχήμα 35 ετών πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας, συν 5 ετών που μπορούν να εξαγοραστούν, δηλαδή εξυπηρετείται η απαίτηση για 40 χρόνια συνολικής συντάξιμης υπηρεσίας. Αυτή είναι η πρώτη αρχή.

Εφόσον ο συνταξιοδοτικός νομοθέτης επέλεξε το σχήμα αυτό, για τους λόγους που έχουμε συζητήσει, στη στρατιωτική υπηρεσία η Πολιτεία είναι υποχρεωμένη να διατηρήσει την ενέργεια το στέλεχος, έως ότου συμπληρώσει τις προϋποθέσεις αυτές. Άρα κλιμακώνονται έτσι οι σταδιοδρομίες των στελεχών, ώστε να μπορούν στο βαθμό του Συνταγματάρχη να συμπληρώνουν αυτές τις προϋποθέσεις.

Εάν κάποιο στέλεχος δεν μπορέσει να εξελιχθεί βαθμολογικά, γιατί δεν πληροί σε απόλυτο βαθμό όλα τα προσόντα, θα παραμένει στην ενεργό στρατιωτική υπηρεσία, εκτός οργανικών θέσεων, σε ένα είδος παράλληλης επετηρίδας. Επιπλέον, οι τοποθετήσεις οι μεταθέσεις και οι αποσπάσεις θα γίνονται έτσι, με διαφανή και αξιοκρατικό τρόπο, ώστε να μπορούν όλα τα στελέχη να συμπληρώνουν τη δυνατότητα πλασματικών ετών όπως προβλέπει ο νόμος: 5 για όλο το προσωπικό και βεβαίως τουλάχιστον 15 αλλά μπορεί και πολύ περισσότερο γι΄ αυτούς που τελούν υπό κατάσταση αυξημένου κινδύνου, όπως είναι οι ιπτάμενοι ή όπως είναι τα στελέχη μας των υποβρυχίων καταστροφών ή οι αλεξιπτωτιστές των ειδικών δυνάμεων και ούτω καθεξής.

Για να το πετύχουμε το σχήμα αυτό κατηγοριοποιούμε με όσο γίνεται πιο απλό και διαφανή τρόπο τα στελέχη, τους αξιωματικούς και τους υπαξιωματικούς των Ενόπλων Δυνάμεων, επιλύουμε και άλλα προβλήματα που συνδέονται με τις κατηγορίες των εθελοντών μακράς θητείας και των επαγγελματιών οπλιτών, οργανώνουμε με έναν διαφανή και ελέγξιμο τρόπο τις μετατάξεις Υπαξιωματικών στο Σώμα των Αξιωματικών, τυποποιούνται όλες αυτές οι διαδικασίες. Άρα η δεύτερη αρχή είναι ο πλήρης σεβασμός του κράτους δικαίου και της αρχής της νομιμότητας στο χώρο των Ενόπλων Δυνάμεων.

Δυστυχώς παρατηρούμε μέχρι τώρα ότι όλες οι αποφάσεις των αρμοδίων συλλογικών οργάνων είναι στην πραγματικότητα αναιτιολόγητες, ακυρώνονται εφόσον προσβάλλονται στα Διοικητικά Δικαστήρια και αυτό δημιουργεί μία τεράστια αναστάτωση στο χώρο των Ενόπλων Δυνάμεων.

Προβλέπεται ένα νομικά οργανωμένο σύστημα για την αξιολόγηση των στελεχών, εισάγεται ο θεσμός της κατά απόλυτη εκλογή προαγωγής από του βαθμού του αντισυνταγματάρχη και πάνω, όπου αυτό μπορεί να επιφέρει ενδιαφέρουσες αλλαγές στην επετηρίδα, η οποία δεν μπορεί να υπαγορεύεται από τα δεδομένα του χρόνου εξόδου από την παραγωγική σχολή, διότι οι άνθρωποι εξελίσσονται και τα δεδομένα μεταβάλλονται.

Όπως σας είπα προβλέπεται ένα πλήρες σύστημα αιτιολογίας, ένα πλήρες σύστημα ακρόασης του ενδιαφερομένου έγγραφης αλλά και προφορικής, με δυνατότητα εμφάνισης ενώπιον των Συμβουλίων. Προβλέπεται ένα πλήρες σύστημα ενδικοφανών προσφυγών, ώστε ο καθένας να μπορεί να υπερασπίζεται τον εαυτό του, τα προσόντα του και το μέλλον του.

Όλες οι πράξεις θα έχουν καταχωρισμένη και την πλειοψηφία και τη μειοψηφία επώνυμα και με πλήρη αιτιολογία, έτσι ώστε και ο δικαστικός έλεγχος να είναι πιο στοχευμένος και πιο σοβαρός και πιο αποτελεσματικός. Τυποποιούνται τα προσόντα, τα κριτήρια μπορούν να ποσοτικοποιηθούν στο μέγιστο δυνατό βαθμό, αλλά πάντα υπάρχουν ποιοτικά κριτήρια τα οποία δεν μπορούν να αποτυπωθούν αριθμητικά.

Τα προσόντα των αξιωματικών οργανώνονται με σταθερό τρόπο στο νόμο,  αυτό αφορά και  τα σχολεία και τις σχολές τις μετεκπαιδευτικές στις οποίες έχει φοιτήσει το κάθε στέλεχος. Προβλέπονται σαφή κριτήρια επαγγελματικά υπηρεσιακά και κοινωνικά, για τις τοποθετήσεις τις μεταθέσεις και τις αποσπάσεις.

Και βεβαίως αλλάζει το Πειθαρχικό Δίκαιο, διότι κι εκεί επιβάλλεται το κράτος δικαίου, επιβάλλεται η διαφάνεια, το τεκμήριο αθωότητας, η ανάγκη για σεβασμό του δικαιώματος της προηγούμενης ακρόασης, η ανάγκη για πλήρη αιτιολογία των δικαστικών αποφάσεων και προβλέπεται κι εκεί σύστημα διοικητικών προσφυγών πριν τη δικαστική προστασία.

Οργανώνεται επίσης το Σώμα των Νομικών Συμβούλων της Στρατιωτικής Υπηρεσίας, που θα στελεχωθεί πρωτίστως από τους Αξιωματικούς του νυν Στρατολογικού Σώματος, με σεβασμό βέβαια στις συνταγματικά προβλεπόμενες αρμοδιότητες του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Θα ρωτήσουμε και τους Στρατιωτικούς Δικαστές, αν κάποιοι από αυτούς επιθυμούν να μετακινηθούν στο Σώμα των Στρατιωτικών Νομικών Συμβούλων, αλλά αυτό είναι δικαίωμα της απόλυτης δικής τους επιλογής αν θα ασκηθεί ή όχι.

Και επιλύονται, όπως σας είπα, μια σειρά από ειδικότερα σημειακά προβλήματα. Βεβαίως, περιμένουμε από τα Γενικά Επιτελεία να μας επισημάνουν ειδικές κατηγορίες αξιωματικών και Υπαξιωματικών που ενδεχομένως χρειάζεται να μας οδηγήσουν σε μία ειδική ρύθμιση, περιμένουμε επίσης να μας υποδειχθούν πρόσθετες μεταβατικές διατάξεις, ώστε να είναι όσο γίνεται πιο ομαλή, με τις μικρότερες δυνατές επιπτώσεις, η μετάβαση από το ένα καθεστώς στο άλλο.

Άρα, υπάρχει ένα περιθώριο, μέσα στον επόμενο μήνα να γίνουν αυτές οι αναγκαίες βελτιώσεις και προσαρμογές, οι οποίες όμως αφορούν, όπως αντιλαμβάνεστε, τεχνικά και λεπτομερειακά σημεία του νομοσχεδίου από την άποψη αυτή.

Το δεύτερο μέρος του νομοσχεδίου είναι από πλευράς πολιτικής εθνικής άμυνας εξαιρετικά σημαντικό. Ήδη έχω κάνει αποδεκτή σχετική απόφαση εισήγηση του ΣΑΓΕ, έχει αυτή εισαχθεί στο Συμβούλιο Άμυνας κι έχει γίνει ομόφωνα δεκτή και σήμερα παράλληλα με το Υπουργικό Συμβούλιο το Κυβερνητικό Συμβούλιο Εξωτερικών και Άμυνας θα επικυρώσει τους βασικούς κανόνες της νέας κάθετης δομής διοίκησης των Ενόπλων Δυνάμεων.

Επέρχονται σημαντικές αλλαγές στον σχετικό νόμο του 1995, που είχε τροποποιηθεί σε αρκετά μεγάλο βαθμό το 2002 και μπορούμε να πούμε ότι έχουμε καταλήξει μετά από μεγάλη περίσκεψη, μετά από στάθμιση όλων των δεδομένων, σε ένα σχήμα το οποίο είναι απλό, λειτουργικό, σύγχρονο και μας επιτρέπει πάνω σε αυτό να οικοδομήσουμε τις αλλαγές ως προς τη δομή δυνάμεων που επηρεάζει άμεσα και το εξοπλιστικό πρόγραμμα, αλλά θα έλεγα και συνολικά τη φυσιογνωμία των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.

Ο πρώτος κανόνας είναι αυτός που απορρέει από το άρθρο 45 του Συντάγματος. Όπως ξέρετε κατά το άρθρο 45 του Συντάγματος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας άρχει των Ενόπλων Δυνάμεων, τη διοίκηση των Ενόπλων Δυνάμεων όμως την ασκεί η Κυβέρνηση. Η Κυβέρνηση ασκεί τη διοίκηση για του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, ο οποίος δρα στο πλαίσιο του Συντάγματος, του Νόμου και των Αποφάσεων του ΚΥΣΕΑ.

Άρα η Κυβέρνηση δια του Υπουργού έχει τον πλήρη έλεγχο των Ενόπλων Δυνάμεων και την ευθύνη βεβαίως ενώπιον της Βουλής και δια της Βουλής ενώπιον του ελληνικού λαού. Η αρχή του πολιτικού ελέγχου των Ενόπλων Δυνάμεων, είναι συνυφασμένη με το δημοκρατικό και κοινοβουλευτικό πολίτευμα της χώρας.

Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ εξακολουθεί να επιλέγεται από το ΚΥΣΕΑ με πρόταση του Υπουργού, μεταξύ όλων των εν ενεργεία μαχίμων αντιστρατήγων, μαχίμων αντιναυάρχων και ιπταμένων αντιπτεράρχων. Για την ακρίβεια, μεταξύ όλων των αντιστρατήγων όπλων, των μαχίμων Αντιναυάρχων και των ιπταμένων αντιπτεράρχων, χωρίς περιορισμό ως προς την εναλλαγή η οποία είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό τεχνητή, άρα παύει να ισχύει το σχήμα αντιστράτηγος, αντιναύαρχος, αντιστράτηγος, αντιπτέραρχος, διότι η προσέγγισή μας είναι απόλυτα διακλαδική.

Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ φυσικά μετέχει στο ΣΑΜ και στη ΚΥΣΕΑ και προεδρεύει του Συμβουλίου Αρχηγών Γενικών Επιτελείων και το κυριότερο ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ στο πλαίσιο των οδηγιών φυσικά και των διαταγών του Υπουργού και αναφερόμενος σ’ αυτόν, άρα στην Κυβέρνηση που ασκεί τη διοίκηση, ασκεί την πλήρη διοίκηση όλων των κλάδων, άρα την επιχειρησιακή και την διοικητική διοίκηση.

Βασική, λοιπόν, καινοτομία είναι η ενοποίηση της διοίκησης. Από το σχήμα του διαχωρισμού της διοικητικής και της επιχειρησιακής διοίκησης μεταβαίνουμε στο σχήμα της ενοποίησης της διοίκησης, επιχειρησιακής και διοικητικής.

Οι Αρχηγοί των τριών Γενικών Επιτελείων των κλάδων επιλέγονται και πάλι από το ΚΥΣΕΑ με πρόταση του Υπουργού, ο οποίος λαμβάνει υπόψη του τη σχετική έγγραφη γνώμη του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ. Οι Αρχηγοί των κλάδων μετέχων στο ΣΑΓΕ και στο ΣΑΜ και προεδρεύουν πάντα του Ανωτάτου Συμβουλίου του κλάδου τους.

Οι Αρχηγοί των τριών κλάδων ασκούν την διοικητική διοίκηση του κλάδου τους στο πλαίσιο όμως των ενιαίων οδηγιών και διαταγών του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ, άρα διαμορφώνεται αυτό το σχήμα της ενιαίας διοικητικής διοίκησης.

Ως προς την επιχειρησιακή διοίκηση τώρα. Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ ασκεί το σύνολο της επιχειρησιακής διοίκησης των Ενόπλων Δυνάμεων αναφερόμενος στον Υπουργό. Οι Αρχηγοί των τριών κλάδων στο πλαίσιο αυτού του κανόνα εντάσσονται πλέον στην αλυσίδα της επιχειρησιακής διοίκησης στην οποία δεν είναι τώρα εντεταγμένοι και διοικούν τους κλάδους τους επιχειρησιακά σύμφωνα όμως με τις οδηγίες και τις διαταγές του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ αναλαμβάνοντας τις αποστολές και τα έργα που τους ανατίθενται απ’ αυτόν. Επίσης οι τρεις αρχηγοί των κλάδων μετέχουν στον επιχειρησιακό σχεδιασμό υπό την Αρχηγό ΓΕΕΘΑ.

Το ΓΕΕΘΑ τώρα είναι το επιτελικό όργανο και το διακλαδικό στρατηγείο μέσω του οποίου ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ βοηθάει στην άσκηση των καθηκόντων του στο πλαίσιο της πλήρους διοίκησης των Ενόπλων Δυνάμεων. Άρα το ΓΕΕΘΑ υπέρκειται του ΓΕΣ, του ΓΕΝ και του ΓΕΑ, που αποτελούν με τη σειρά τους τους  τρεις πυλώνες του ΓΕΕΘΑ. Οι κλάδοι, οι Διευθύνσεις και οι λοιπές μονάδες των τεσσάρων επιτελείων συγκροτούνται έτσι ώστε να διασφαλίζεται η μέγιστη δυνατή επιχειρησιακή και διοικητική αποτελεσματικότητα, ευελιξία, οικονομία δυνάμεων, ομοιομορφία και διακλαδικότητα.
Αυτοί οι βασικοί κανόνες μετασχηματίζονται νομοθετικά σε μία σειρά από τροποποιήσεις που επέρχονται στον ισχύοντα νόμο. Αυτό είναι και το β’ μέρος του νομοσχεδίου.

Το τρίτο μέρος του νομοσχεδίου είναι εκσυγχρονισμοί σημειακοί της στρατολογικής νομοθεσίας και ιδίως του κεφαλαίου περί αντιρρησιών συνείδησης, ώστε να συμμορφωθούμε στις αποφάσεις του Στρασβούργου και στις υποδείξεις του Συνηγόρου του Πολίτη.

Και με μεγάλη καθυστέρηση λύνουμε προβλήματα δικαιωμάτων των στελεχών και των οπλιτών που είχαν λάβει μέρος στα γεγονότα της Κύπρου όχι μόνο στην αντίκρουση της τουρκικής εισβολής μετά την 20η Ιουλίου του 1974, αλλά και στα προηγούμενα γεγονότα του 1964 και του 1967. Είναι ένας χρέος της πολιτείας το οποίο εκπληρώνεται δυστυχώς με καθυστέρηση.       

Αυτά ως προς το νομοσχέδιο. Θα σας δώσουμε σήμερα ένα ενημερωτικό σημείωμα για το νομοσχέδιο για να μπορέσετε να εξυπηρετηθείτε στη δουλειά σας και τους βασικούς κανόνες της κάθετης δομής διοίκησης.

Θέλω επίσης να σας ενημερώσω για ορισμένα επιπλέον ζητήματα. Το πρωί συνεδρίασε η Επιτροπή Εξοπλισμών της Διαρκούς Επιτροπής Εξωτερικών και Άμυνας και ενέκρινε δύο συμβάσεις. Η πρώτη αφορά την εν συνεχεία υποστήριξη των αντιαεροπορικών συστημάτων TOR-M1 και OSA. Και η δεύτερη τον εκσυγχρονισμό των βλημάτων των OSA σύμφωνα με όσα ίσως ξέρετε ή θυμάστε από το παρελθόν, γιατί έχει επιτευχθεί και μια πολύ καλή τιμή μετά από διαπραγμάτευση, μία μείωση της τάξεως περίπου 30%, η οποία και έγινε με πολύ μεγάλη ικανοποίηση δεκτή από την Επιτροπή με ευρύτατη πλειοψηφία.

Το κόστος είναι περίπου 22 εκατομμύρια, η δε άλλη είναι μια σύμβαση-πλαίσιο τύπου FMS ή NAMSA εάν χρειαστούμε και ό,τι χρειαζόμαστε για ένα διάστημα ισχύουν οι συγκεκριμένες τιμές.

Άρα αντιλαμβάνεστε ότι τους τελευταίους μήνες, εάν αθροίσετε τις πληροφορίες που έχετε από το ρεπορτάζ σας, έχουμε αντιμετωπίσει μια σειρά περίπου 10 μεγάλων εκκρεμοτήτων μέσω της Υποεπιτροπής, η οποία έχει αποδειχθεί ένα εξαιρετικά χρήσιμο όργανο για την επιβολή μιας ατμόσφαιρας διαφάνειας στον κρίσιμο χώρο των εξοπλισμών, αλλά και για την επίλυση χρονιζόντων προβλημάτων.

Διότι εμείς εδώ αυτούς τους 10 μήνες στην πραγματικότητα κλείνουμε εκκρεμότητες του παρελθόντος, εγγύτερου και απώτερου, προκειμένου να εκκαθαρίσουμε το τοπίο για να μπορέσει να εφαρμοστεί και η νέα νομοθεσία την οποία θα παρουσιάσουμε ελπίζω τέλη Σεπτεμβρίου, εφ’ όσον η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ολοκληρώσει τη δική της προετοιμασίας και τις δικές της ενιαίες οδηγίες προς τα κράτη – μέλη για την εφαρμογή της Οδηγίας.  Άρα δεν εξαρτάται το χρονοδιάγραμμα από εμάς, εξαρτάται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και από την Ευρωπαϊκή Ένωση συνολικά.

Επίσης ενημέρωσα την Επιτροπή και ενημερώνω κι εσάς τώρα προφορικά, όπως έκανα χθες γραπτά για την συνάντηση που είχα στο γραφείο μου εδώ, στο Υπουργείο με την αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Η συνάντηση η οποία διήρκησε μία ώρα και 15 λεπτά, ήταν μια συνάντηση που έγινε σε θετικό και δημιουργικό κλίμα και οι συνομιλητές μου είχαν πλήρη συνείδηση του ιδιαίτερου θεσμικού ρόλου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

Είναι προφανές ότι η δημοσιονομική κρίση και η εφαρμογή του προγράμματος σταθερότητας και ανασυγκρότησης δεν αλλοιώνει τα δεδομένα της εξωτερικής πολιτικής και της πολιτικής ασφάλειας και άμυνας της χώρας. Είναι επίσης προφανές ότι αυτό που λέγεται εθνική κυριαρχία και κυρίως αυτό που λέγεται εθνική αξιοπρέπεια συνδέεται με το αίσθημα αυτοεκτίμησης του ελληνικού λαού, ένας λαός ο οποίος στερείται αυτοεκτίμησης και νιώθει ταπεινωμένος, πέραν των οικονομικών θεμάτων, προφανώς δεν διαμορφώνει και την κατάλληλη οικονομική και αναπτυξιακή ψυχολογία την οποία χρειαζόμαστε προκειμένου να εφαρμόσουμε πιο γρήγορα απ’ ότι προβλέπεται το σχέδιο ανασυγκρότησης και κυρίως το εθνικό σχέδιο ανασυγκρότησης, που όπως έχω πει πολλές φορές, ξεπερνά κατά πολύ το μνημόνιο.

Δηλαδή το μνημόνιο είναι το κοινό πεδίο συμφωνίας των δύο πλευρών. Εμείς έχουμε και τις δικές μας πρόσθετες ανάγκες, πρόσθετες προτεραιότητες. Στόχος μας είναι να φτιάξουμε ξανά μια χώρα η οποία έχει ζηλευτεί ανταγωνιστική θέση και στην Ευρώπη και στον κόσμο και έχει τεράστιες δυνατότητες η Ελλάδα. Μπορεί  να κάνει γρήγορα ξανά το ελληνικό θαύμα. Και μπορούμε να το πετύχουμε αυτό, αρκεί να πιστέψουμε στις δυνατότητες μας και να πειστούν όλοι οι Έλληνες ότι υπάρχει σχέδιο και το σχέδιο αυτό εφαρμόζεται με έναν δίκαιο τρόπο.

Βεβαίως μιλήσαμε και για αριθμούς, οι οποίοι άλλωστε είναι γνωστοί γιατί συζητούνται στη Βουλή, συζητούνται σε συνεντεύξεις Τύπου, σχολιάζονται στον Τύπο, όλα είναι γνωστά από ανοιχτές πηγές, είναι πολύ δύσκολο να επιβάλει κανείς εμπιστευτικότητα ή στοιχεία απορρήτου πλέον στην εποχή μας σε τέτοιου είδους στοιχεία.

Και θέλω να πιστεύω ότι κατανόησαν πλήρως πως πέρα από τη δημοσιονομική παράμετρο, η οποία είναι πάρα πολύ σημαντική και για την αντιμετώπιση της οποίας βρισκόμαστε σε πλήρη συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών υπάρχει μία στρατιωτικοπολιτική παράμετρος, υπάρχει μία απειλή, υπάρχει μια καθημερινή πραγματικότητα στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, υπάρχουν διεθνείς υποχρεώσεις και διεθνείς αποστολές και ως εκ τούτου πρέπει να εξοικειωθούμε με μία πολυπαραμετρική προσέγγιση στα θέματα αυτά, η οποία σε κάθε περίπτωση εντάσσεται στο πλαίσιο των επιλογών της Κυβέρνησης για την περίοδο αυτή.

Θέλω επίσης να σας ανακοινώσω ότι χθες, σχεδόν ταυτόχρονα με τη συζήτηση που είχα με τη λεγόμενη Τρόικα, διεξήχθη μια πολύ κρίσιμη συνάντηση και διαπραγμάτευση στις Βρυξέλλες ανάμεσα στην ελληνική Κυβέρνηση που την εκπροσωπούσαν τα Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και Οικονομικών και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού για το γνωστό παλαιό ζήτημα των κρατικών ενισχύσεων προς τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. 

Μετά από πολυετή διαπραγμάτευση και μετά από πάρα πολλά σκαμπανεβάσματα χθες επιτεύχθηκε συμφωνία για το ζήτημα αυτό. Άρα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε, ότι αποδέχεται την λύση που περιλαμβάνει τον διαχωρισμό και την εκποίηση μέσω πλειστηριασμού ορισμένων στοιχείων περιουσιακών των Ναυπηγείων, τα οποία δεν είναι αναγκαία για την λειτουργία τους στον τομέα των αμυντικών εξοπλισμών και τα Ναυπηγεία αναλαμβάνουν την υποχρέωση για τα επόμενα 15 χρόνια να περιοριστούν και να μην αναπτύξουν μη στρατιωτικές, δηλαδή πολιτικές δραστηριότητες.

Θεωρούμε ότι η συμφωνία αυτή είναι άκρως ικανοποιητική, όπως είχαν διαμορφωθεί τα δεδομένα και αυτό είναι αποτέλεσμα εντατικών προσπαθειών που έχουν καταβληθεί από την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Οικονομικών και από τη Διεύθυνση Εξοπλισμών του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, αλλά φυσικά και από την πολιτική ηγεσία.

Γνωρίζετε ότι έχω ανταλλάξει πολλές επιστολές με τον κ. Αλμούνια, έγινε αποδέκτης και μιας επιστολής που του είχαμε στείλει τη Δευτέρα το απόγευμα από κοινού ο κ. Παπακωνσταντίνου και εγώ. Θέλω να ευχαριστήσω και τον κ. Αλμούνια αλλά και τη Λαίδη Άστον, και την Ελληνίδα Επίτροπο την κα Δαμανάκη, γιατί συνέβαλλαν με τον τρόπο τους στη διαμόρφωση αυτής της λύσης, τις Υπηρεσίες της Επιτροπής και φυσικά τις Υπηρεσίες των Υπουργείων Οικονομικών και Άμυνας.

Είπα όμως στην Επιτροπή Εξοπλισμών της Βουλής σήμερα, παρόντος και του κ. Μπεγλίτη, ότι κάνουμε αυτή την προσπάθεια για τα ναυπηγεία, μια σύνθετη προσπάθεια που αφορά και το ναυτικό και τη βιομηχανία, κάνουμε την προσπάθεια σε σχέση με τις δοκιμές του «Παπανικολή», σε σχέση με τη διαπραγμάτευση, τη σκληρή διαπραγμάτευση, των όρων της νέας αναλυτικής σύμβασης, σε σχέση με τις κρατικές ενισχύσεις και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Και αν όλα πάνε καλά, θα υπογράψουμε την αναλυτική συμφωνία, η οποία όμως θα ισχύσει μετά την κύρωσή της στη Βουλή. Εάν η κύρωση αυτή δεν γίνει με ευρύτατη πλειοψηφία και σε κλίμα συναντίληψης και συναίνεσης, και αν ακουστεί η παραμικρή ένσταση ή αντίρρηση που υπερβαίνει τα εσκαμμένα, η απόφαση της Κυβέρνησης είναι να μην εφαρμόσει τη συμφωνία.

Να επανέλθουμε στις καταγγελίες των συμβάσεων, στο διαιτητικό Δικαστήριο και θα αναλάβει η χώρα το κόστος και για τα χρήματα που έδωσε χωρίς να έχουν πιάσει τόπο και για τα χρήματα που ενδεχομένως θα δώσει λόγω αποζημιώσεων, αλλά το κόστος της ηρεμίας του ελληνικού λαού και της διαφάνειας, πρέπει κι αυτό να ληφθεί υπόψη.
Θα υπάρξει ριζική αλλαγή στα θέματα αυτά και ο καθένας θα αναλάβει την ευθύνη του.

Αυτά ήθελα να σας πω, δεν ξέρω αν ο κ. Μπεγλίτης θέλει να προσθέσει κάτι. Ας ακούσουμε τις ερωτήσεις σας με την ίδια σειρά όμως παρακαλώ για να διευκολυνθείτε κι εσείς, εάν συμφωνείτε, στην απομαγνητοφώνηση. Ας μιλήσουμε πρώτα για την ιεραρχία, για τα θέματα όπως τα είπα, για την ιεραρχία πρώτα αν έχετε κάτι. Παρακαλώ.
Μέρος Β' from Evaggelos Venizelos on Vimeo.

http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.evenizelos.gr%2Fpress-interviews%2F1800-press-conference&h=e2439
http://www.evenizelos.gr/interviews/1797-realnews



Παπανδρέου: "Εμείς είμαστε εκείνοι που θα βγάλουμε τη χώρα από την επιτήρηση"


Η διαμόρφωση ενός γενικού πλαισίου αρχών για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων που ζήτησε ο πρωθυπουργός Γιώργος Α. Παπανδρέου από τον υπουργό Οικονομικών Γιώργο Παπακωνσταντίνου, αλλά και η ανάπτυξη της Δια Βίου Μάθησης, η αναδιοργάνωση της Εθνικής Σχολής Δικαστών, η... υπηρεσιακή εξέλιξη και ιεραρχία στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, η ενσωμάτωση της Οδηγίας Inspire και η άσκηση ορισμένων δικαιωμάτων από μετόχους εισηγμένων, ήταν τα θέματα που συζητήθηκαν στην σημερινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου, την τελευταία πριν τις ολιγοήμερες διακοπές του Αυγούστου.

Ο πρωθυπουργός, αναφερόμενος στο ζήτημα του ανοίγματος των κλειστών επαγγελμάτων εξήγησε πως αυτό δεν είναι θέμα του Μνημονίου, αλλά η κυβέρνηση θεωρεί πως το άνοιγμά τους "βοηθά το νέο άνθρωπο, ανοίγει την αγορά, ανοίγει τη δυνατότητα για καλύτερες υπηρεσίες, ανοίγει τις δυνατότητες για φτηνότερες υπηρεσίες, ουσιαστικά ανοίγει τις δυνατότητες για ανάπτυξη".

Στην αρχή της εισήγησής του προχώρησε σε ένα σύντομο απολογισμό του μέχρι τώρα κυβερνητικού έργου, αναφέροντας πως η χώρα μέσα στην χρονιά, την οποία χαρακτήρισε "από τις πιό δύσκολες των τελευταίων δεκαετιών", βρέθηκε σε οριακό σημείο, απομονωμένη, με τεράστιο χρέος και έλλειψη αξιοπιστίας σε όλους τους τομείς.

Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι τα μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση σκόπευαν στο να αντιμετωπιστεί η κατάσταση που κληρονόμησε και πρόσθεσε ότι "τώρα συνεχίζουμε το έργο μας, έργο μόνιμων αλλαγών και ανατροπών".

Ο κ. Παπανδρέου είπε ότι η κυβέρνηση κατάφερε, παρά τις δυσκολίες και με τις θυσίες του ελληνικού λαού να σώσει τη χώρα, επιτυγχάνοντας αυτό που πολλοί εντός και εκτός Ελλάδας θεωρούσαν ακατόρθωτο και πρόσθεσε ότι ταυτόχρονα η Ελλάδα έχει αρχίσει να αλλάζει.

Αναφερόμενος στο πακέτο στήριξης ο πρωθυπουργός είπε ότι αυτό δίνει χρόνο στη χώρα, της επιτρέπει να ξεκινήσει από άλλη αφετηρία καθώς οι δύσκολες αποφάσεις που ελήφθησαν απέδειξαν ότι "η Ελλάδα δεν είναι μια χώρα που απλώς ψεύδεται, διαφεύγει των ευθυνών της, αλλά ότι μπορούμε να είμαστε υπεύθυνοι και όχι φυγόπονοι".

Σε ότι αφορά το 2011 ο πρωθυπουργός δεν απέκρυψε ότι θα είναι μια δύσκολη χρονιά, τόνισε όμως ότι μπορεί να είναι ταυτόχρονα και δημιουργική με τη κυβέρνηση να ρίχνει το βάρος στο κοινωνικό της πρόγραμμα με στοχευμένες πολιτικές και καινούργια θεώρηση γύρω από την κοινωνική πρόνοια, αλλά και στην ανάπτυξη με την διαμόρφωση του απαραίτητου επενδυτικού κλίματος, μέσω ενός σχεδίου που θα αλλάξει το αναπτυξιακό πρότυπο και θα καταστήσει την οικονομία ανταγωνιστική και βιώσιμη.

Αναφερόμενος στις τομές στις οποίες έχει προχωρήσει η κυβέρνηση, ο κ. Παπανδρέου έκανε λόγο για "επανάσταση του αυτονόητου που έλειπε από τη χώρα" και υπογράμμισε ότι "οι θυσίες που γίνονται σήμερα και που στο παρελθόν δεν είχαν ανάλογο αντίκρισμα, σήμερα πιάνουν τόπο. Ανακτούμε και πάλι, και αυτό ήταν και μέριμνά μας από το 1974 ως Κίνημα, την ανεξαρτησία μας ως χώρα".

"Εμείς είμαστε εκείνοι που θα βγάλουμε τη χώρα από την επιτήρηση. Εμείς είμαστε εκείνοι που θα διασφαλίσουμε τη δυνατότητα να παίρνουμε αποφάσεις χωρίς επιτηρήσεις" είπε ο κ. Παπανδρέου.

Ο πρωθυπουργός τόνισε επίσης ότι "μπορεί το Μνημόνιο να έχει πτυχές που περιόρισαν τις κινήσεις μας, από την άλλη μεριά όμως, αυτά τα οποία κάνουμε, δεν είναι λόγω Μνημονίου. Οι μεγάλες αλλαγές που κάνουμε δεν είναι λόγω του Μνημονίου. Θέλω να το τονίσω αυτό, γιατί πολλές φορές είναι εύκολο είτε κι εμείς να συρθούμε, είτε και η δημοσιογραφία να σύρεται σε αυτή τη λογική και να μπούμε σε μια παθητική στάση, που συνοψίζεται στην έκφραση "εφόσον το λέει το Μνημόνιο, αυτό κάνουμε".

Ο κ. Παπανδρέου έφερε σε αυτό το σημείο ως παράδειγμα την απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων, λέγοντας πως αυτό δεν είναι θέμα του Μνημονίου, αλλά η κυβέρνηση θεωρεί πως το άνοιγμά τους "βοηθά το νέο άνθρωπο, ανοίγει την αγορά, ανοίγει τη δυνατότητα για καλύτερες υπηρεσίες, ανοίγει τις δυνατότητες για φτηνότερες υπηρεσίες, ουσιαστικά ανοίγει τις δυνατότητες για ανάπτυξη".

Ο πρωθυπουργός έφερε ως πρώτο παράδειγμα ανοίγματος κλειστού επαγγέλματος τις μεταφορές και πρόσθεσε ότι έχει ζητήσει από τον κ. Παπακωνσταντίνου να διαμορφώσει ένα πλαίσιο αρχών για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων και κατόπιν μαζί με τον αντιπρόεδρο Θεόδωρο Πάγκαλο και τον υπουργό Επικρατείας Χάρη Παμπούκη να υπάρξει συνεργασία με τα υπουργεία στην αρμοδιότητα των οποίων υπάγονται τέτοια επαγγέλματα.

Αναφερόμενος στις άλλες πολιτικές δυνάμεις ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για "πολιτικό κατεστημένο" δυνάμεων "κάτω από την ταμπέλα είτε του προοδευτικού είτε του φιλολαϊκού, είτε από την Δεξιά, είτε από την παραδοσιακή Αριστερά", μίλησε για τις "πιο συντηρητικές δυνάμεις της χώρας" και πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση κάνει τις μεγάλες αλλαγές πολλές φορές χωρίς την υποστήριξη άλλων κομμάτων.

Ο πρωθυπουργός στην εισήγησή του στο υπουργικό συμβούλιο αναφέρθηκε και στη επίσκεψή του στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και ζήτησε από τους υπουργούς να το αξιοποιήσουν ως χώρο επεξεργασίας πολιτικών, προβλημάτων, αξιοποιώντας την εμπειρία των δημοσίων υπαλλήλων, αλλά και τη διεθνή και ευρωπαϊκή εμπειρία. Παράλληλα ο πρωθυπουργός τόνισε ότι και οι δημόσιοι υπάλληλοι πρέπει να μάθουν ενδελεχώς και πέραν της "γενικής αίσθησης της υπάρχουσας κρίσης" ποιά είναι η πραγματική κατάσταση της χώρας.

Ολοκληρώνοντας την εισήγησή του ο πρωθυπουργός είπε ότι θα πραγματοποιηθεί ενόψει της ΔΕΘ υπουργικό συμβούλιο στην Θεσσαλονίκη που θα ασχοληθεί όχι μόνο με τα θέματα της Βορείου Ελλάδος αλλά και με την ατζέντα που θα έχει η κυβέρνηση για τον Σεπτέμβριο, ενώ αναφερόμενος στην επίσκεψή του στην ΔΕΘ είπε ότι "η παρουσία μας εκεί πρέπει να είναι ουσιαστική, χωρίς τις "φανφάρες" που βλέπαμε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις" - για να δούμε τις τοπικές συνθήκες, να αναδείξουμε τις δυνατότητες που έχει η Βόρεια Ελλάδα, και να κινητοποιήσουμε τις δυνάμεις της Βόρειας Ελλάδας σ' αυτή την κοινή προσπάθεια για την ανάπτυξη και την οικονομική ανάταξη της χώρας".

Τέλος, σημειώνεται ότι μετά το πέρας της συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου, πραγματοποιήθηκε, υπό τον πρωθυπουργό, σύσκεψη με την συμμετοχή του κ. Θανάση Τσούρα, επικεφαλής της επιτροπής ανάδειξης υποψηφίων του ΠΑΣΟΚ για τις τοπικές και περιφερειακές εκλογές, και άλλων στελεχών του Κινήματος.

http://sarotiko.blogspot.com/2010/07/blog-post_1792.html

Στον τελικό των 400μ. εμπόδια ο Ιακωβάκης


Εστω και χωρίς να κάνει καλή κούρσα, ο Περικλής Ιακωβάκης θα δώσει το «παρών» σε ακόμη έναν τελικό μεγάλης διοργάνωσης. Ο πρωταθλητής Ευρώπης του Γκέτεμποργκ κατετάγη ...πέμπτος στη δεύτερη ημιτελική σειρά των 400μ. εμπόδια με 50.33, αλλά πέρασε με χρόνο στον σαββατιάτικο τελικό του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος της Βαρκελώνης (προκρίνονταν οι τρεις πρώτοι από κάθε σειρά και οι δύο καλύτεροι χρόνοι).

Το ποτήρι ξεχείλισε στην Μεσσαπία...

Από Εκτελεστική Γραμματεία 
των Οικολόγων Πράσινων   
Ολοκληρώθηκε η διήμερη επίσκεψη κλιμακίου των Οικολόγων Πράσινων στην περιοχή της Μεσσαπίας. Η αντιπροσωπεία, στην οποία συμμετείχαν η Ελεάννα Ιωαννίδου, εκπρόσωπος τύπου του κόμματος, ο Ανδρέας Βασιλείου, μέλος του Πανελλαδικού Συμβουλίου, και ο Κωνσταντίνος Βοκοτόπουλος, συντονιστής της Πολιτικής Κίνησης Εύβοιας, την Δευτέρα 26/7 είχε διαδοχικές συναντήσεις με εκπροσώπους των συλλόγων Γαία, Οικιστές Δάφνης και Ταναΐς.
Οι εκπρόσωποι των συλλόγων ενημέρωσαν τους ΟΠ για τις εξελίξεις που έφερε σε τοπικό επίπεδο η υπ' αρ.1158/2010 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Χαλκίδας, σύμφωνα με την οποία απαγορεύεται η...
διοχέτευση στο δίκτυο νερού με συγκέντρωση εξασθενούς χρωμίου μεγαλύτερη από 2 μg/l. Επίσημα πλέον, το νερό που κυκλοφορεί στο τοπικό δίκτυο είναι ακατάλληλο, προορίζεται δε αποκλειστικά για την πυρόσβεση και το αίτημα για άμεση παροχή καθαρού πόσιμου νερού έχει γίνει πιο επιτακτικό από ποτέ.
Επιπλέον οι σύλλογοι εξήγησαν ότι η μακροχρόνια δραστηριοποίηση της ΛΑΡΚΟ στην περιοχή, με τις παράπλευρες συνέπειες της, δεν συνάδει με την κατεύθυνση της γεωργικής παραγωγής και τυποποίησης που πρέπει να προστατευθεί ως βασικός πυλώνας της τοπικής οικονομίας, υπό την προϋπόθεση της συνδρομής και του αγροτικού κλάδου στην αντιμετώπιση του επίσης οξυμένου προβλήματος της ρύπανσης από νιτρικά. Στη διάρκεια της συζήτησης με τα μέλη των συλλόγων διαπιστώθηκε ταύτιση απόψεων με τους ΟΠ σχετικά με την αναγκαιότητα θέσπισης ξεχωριστού ορίου για το εξασθενές χρώμιο στα επίπεδα της μη ανιχνευσιμότητας.
Με σκοπό τη διαμόρφωση της κατά το δυνατό συνολικότερης αντίληψης για το φλέγον πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Μεσσαπία με το νερό της, την Τρίτη 27/7 το κλιμάκιο, με την συμμετοχή και του επιστημονικού συνεργάτη της Θεματικής Ομάδας Περιβάλλοντος, Νίκου Μάντζαρη, είχε συνάντηση διάρκειας 1.5 ώρας με τον Δήμαρχο Μεσσαπίας κ. Μπαζώτη καθώς και 6 μέλη του δημοτικού συμβουλίου.
Ο δήμαρχος έδωσε έμφαση στα εξώδικα που απέστειλε πρόσφατα προς το ΥΠΕΚΑ για παροχή νερού ύδρευσης, καθώς και στο κοστολογημένο αίτημα της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας για την απορρύπανση της περιοχής ύψους 700.000 ευρώ από το Δεκέμβριο του 2009. Σε ένα από τα εξώδικα, μάλιστα, ο δήμαρχος, που ως τώρα μιλούσε μόνο για το νομοθετημένο όριο των 50 μg/l για το ολικό χρώμιο, υιοθετεί ότι «έρευνες που διεξήχθησαν από το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας των ΗΠΑ αποδεικνύουν ότι το εξασθενές χρώμιο παραμένει καρκινογόνο και στην κατάποση». Όπως δήλωσε, θεωρεί και αυτός πλέον ότι το εξασθενές χρώμιο δε θα πρέπει να ανιχνεύεται στο νερό.
Ο δήμαρχος έδωσε στο κλιμάκιο των ΟΠ φωτοτυπίες από τις τελευταίες μετρήσεις ολικού και εξασθενούς χρωμίου του Γενικού Χημείου από διάφορες γεωτρήσεις του δικτύου ύδρευσης. Σε 3 από αυτές καταγράφονται επίπεδα εξασθενούς μεταξύ 21 και 28 μg/l. Πάντως, σε πλήρη αντίθεση με την τοποθέτηση της κ. Τίνας Μπιρμπίλη στη Βουλή στις 15/7, η οποία μάλιστα χαρακτηρίστηκε από τον κ. Μπαζώτη ως πλήρης δικαίωσή του, συμφωνήθηκε από όλους τους παριστάμενους, ότι ο διαχωρισμός εξασθενούς χρωμίου από ολικό είναι τεχνολογικά εφικτός, δεδομένου ότι όλοι είδαν τις μετρήσεις του γενικού χημείου του κράτους που έκαναν ακριβώς αυτό!
Σχετικά με το άλλο βασικό σημείο της ομιλίας της κ. Μπιρμπίλη στη Βουλή που αφορά στη δυσκολία προσδιορισμού της προέλευσης του εξασθενούς χρωμίου στην περιοχή, ο δήμαρχος τόνισε ότι η βασική πηγή της ρύπανσης με εξασθενές χρώμιο είναι τα επικίνδυνα απόβλητα που μεταφέρονται από άλλες περιοχές της Ελλάδας στην Εύβοια, κατάσταση την οποία η οργανωμένη πολιτεία αδυνατεί να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά. Εντούτοις, μετά από ερώτηση των ΟΠ, ο δήμαρχος καθώς και άλλα μέλη του δημοτικού συμβουλίου διευκρίνισαν ότι είναι ξεκάθαρα υπέρ των συστηματικών ελέγχων στις εγκαταστάσεις της ΛΑΡΚΟ τόσο για το ζήτημα της εναπόθεσης των επικίνδυνων αποβλήτων, όσο και για τη διερεύνηση της μόλυνσης του υπόγειου υδροφορέα λόγω των εξορυκτικών δραστηριοτήτων της εταιρείας σε συνδυασμό με το φαινόμενο της όξινης απορροής.
Το δημοτικό συμβούλιο και ο δήμαρχος εκτιμούν ότι ως τώρα δεν υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με την υγεία των κατοίκων της Μεσσαπίας, και δεσμεύτηκαν να μας δώσουν στοιχεία που δείχνουν μείωση των θανάτων από καρκίνο τα τελευταία χρόνια. Θεωρούν τη δημιουργία φράγματος και διυλιστηρίου ως τη μακροπρόθεσμη λύση του προβλήματος ύδρευσης και άρδευσης της ευρύτερης περιοχής, ενώ συμφώνησαν στη θέσπιση ξεχωριστού ορίου για το εξασθενές όχι μόνο για τη Μεσσαπία, αλλά πανελλαδικά.
Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με συνάντηση του κλιμακίου με αντιπροσωπεία του τοπικού παραρτήματος του Τ.Ε.Ε. με επικεφαλής τον πρόεδρο κ. Μπουραντά από τον οποίο ζητήθηκε να αναλάβει πρωτοβουλία το τοπικό παράρτημα του Τ.Ε.Ε για την εξεύρεση ρεαλιστικών και βιώσιμων τεχνικών λύσεων τόσο για την αποκατάσταση του υπόγειου υδροφορέα όσο και για την εξασφάλιση καθαρού νερού στους κατοίκους της περιοχής.
Οι Οικολόγοι Πράσινοι διαπιστώσαμε σύγκλιση απόψεων ακόμα και μεταξύ φορέων που στο παρελθόν είχαν διαφωνήσει σφόδρα, στο ζήτημα της θέσπισης ξεχωριστού ορίου για το εξασθενές χρώμιο στα επίπεδα του μη ανιχνεύσιμου. Θεωρούμε ότι η πρόσφατη δικαστική απόφαση-σταθμός για όριο 2μg/l στο πόσιμο νερό ανοίγει τον δρόμο για την καθιέρωση πανελλαδικού ορίου και αναμένουμε από τις υπουργούς ΠΕΚΑ και Υγείας να κινηθούν άμεσα προς αυτή την κατεύθυνση.
Το δικαίωμα στο καθαρό πόσιμο νερό όχι μόνο στην Μεσσαπία, αλλά και σε όλη την Ελλάδα, είναι συνταγματική ευθύνη της κυβέρνησης που οφείλει να δημιουργήσει το σχετικό νομικό πλαίσιο, αλλά και να το υποστηρίξει με την ενίσχυση των υπαρχόντων θεσμών (Επιθεωρητές και Εισαγγελέας του Περιβάλλοντος) και την δημιουργία νέων (Συνήγορο Περιβάλλοντος και Διεύθυνση Περιβαλλοντικού Εγκλήματος στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη).
Θεωρούμε ότι πρέπει να εφαρμοστεί με κάθε αυστηρότητα η απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας για την μη αδειοδότηση των βιομηχανιών σε χώρους όπου δεν έχουν θεσμοθετηθεί χρήσεις γης.
Ειδικά για την Μεσσαπία, οι Οικολόγοι Πράσινοι ζητάμε την άμεση παροχή καθαρού νερού ώστε να λυθεί βραχυπρόθεσμα το πρόβλημα. Φυσικά μία τέτοια λύση δεν μπορεί να είναι μόνιμη καθώς αυτό θα σήμαινε και την εγκατάλειψη της εξαιρετικά σημαντικής ευθύνης της πολιτείας για την απορρύπανση του υδροφόρου ορίζοντα της περιοχής.
Για τον λόγο αυτό ζητάμε την διενέργεια ολοκληρωμένης υδρολογικής χημικής μελέτης, με σκοπό να εντοπιστεί με ακρίβεια το μέγεθος του προβλήματος. Δεδομένου ότι η αρμόδια υπουργός κ. Μπιρμπίλη δήλωσε στη Βουλή ότι «ξέρουμε ποιοί προκάλεσαν την περιβαλλοντική ζημιά», ζητάμε την άμεση δρομολόγηση των απαραίτητων διαδικασιών έτσι ώστε οι ρυπαίνοντες να αναλάβουν τις ευθύνες τους στην απορρύπανση του υδροφόρου ορίζοντα της περιοχής, με βάση την Ελληνική και την Ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Η Εκπρόσωπος των Οικολόγων Πράσινων έκανε σχετικά την ακόλουθη δήλωση:
"Η έλλειψη άμεσης ενημέρωσης και λήψης μέτρων για το πρόβλημα της ύδρευσης περιοχών της Μεσσαπίας έχει οδηγήσει τους πολίτες δικαιολογημένα στην αγανάκτηση και την ανησυχία. Η κυβέρνηση έχει ήδη καθυστερήσει στην εφαρμογή ενός σχεδίου για την εξασφάλιση καθαρού νερού στην περιοχή και στην θέσπιση ξεχωριστού ορίου για το εξασθενές χρώμιο στα επίπεδα του μη αινιχνεύσιμου. Η απορρύπανση της περιοχής θα απαιτήσει συστηματική μελέτη, γενναίους πόρους, και προπάντων πολιτική βούληση για εφαρμογή της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει». Η εξεύρεση μακροπρόθεσμων και βιώσιμων λύσεων στο πρόβλημα χρειάζεται στενή συνεργασία μεταξύ ΟΤΑ, κεντρικής εξουσίας, επιστημονικής κοινότητας και κινήσεων πολιτών αλλά και συχνούς και αυστηρούς έλεγχους για την τήρηση των περιβαλλοντικών όρων και για τη αποτελεσματική παρεμπόδιση εναπόθεσης επικίνδυνων αποβλήτων στην ευρύτερη περιοχή".

http://press-gr.blogspot.com/2010/07/blog-post_414.html

Nεκρός βρέθηκε ο Λορένζεν Ράιτ

Σε θρήνο έχει βυθιστεί το ΝΒΑ μετά την εξέλιξη που είχε η υπόθεση του Λορένζεν Ράιτ, ο οποίος ήταν αγνοούμενος τις τελευταίες δέκα ημέρες. Ο πρώην παίκτης του ΝΒΑ βρέθηκε νεκρός σε δασώδη έκταση του νοτιοανατολικού Μέμφις, με την αστυνομία να αναφέρει ότι το σώμα του άτυχου άνδρα δέχθηκε πυροβολισμούς.


Μάλιστα, όπως αποκάλυψε το «ABC Channel 24» στο Μέμφις, ο Ράιτ είχε καλέσει από το κινητό του τηλέφωνο την αστυνομία στη μία τα μεσάνυχτα της 19ης Ιουλίου, με τη συνομιλία να διακόπτεται μετά από διαδοχικούς πυροβολισμούς. Η οικογένεια του Ράιτ, μάλιστα, εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία αναφέρει: «Η οικογένεια του Λορένζεν μαζεύτηκε για να θρηνήσει το χαμό του και να τον τιμήσει. Με εκτίμηση δεχόμαστε τις σκέψεις και τις προσευχές σας αυτή τη δύσκολη ώρα. Ωστόσο, θέλουμε να σεβαστείτε τη μυστικότητα μας, καθώς προσπαθούμε να συμβιβαστούμε με τον ξαφνικό χαμό».

http://www.balla.gr/?v=2&dbt=1&aid=11179
http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2010/07/n.html


Στην Αμφιθέα πυροβολισμοί

Λίγο πριν από τις 3 το μεσημέρι, δύο άγνωστοι έσπασαν με βαριοπούλα την είσοδο και στη συνέχεια μπήκαν με όπλα στα χέρια σε κατάστημα της τράπεζας Alpha Bank, στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Οι δράστες πήραν τα χρήματα από δύο ταμεία, αρπάζοντας άγνωστο μέχρι στιγμής χρηματικό ποσό.....


Έξω από το κατάστημα τους περίμενε συνεργός με μηχανή. Στη συνέχεια και οι τρεις σταμάτησαν στη Λεωφόρο Αμφιθέας και επιβιβάστηκαν σε ένα τζιπ BMW X5. Εκεί τους αντιλήφθηκαν αστυνομικοί του Τμήματος Φαλήρου, τους ζήτησαν να σταματήσουν το όχημα, αλλά ένας από τους δράστες άρχισε να πυροβολεί μέσα στον κόσμο με καλάσνικοφ. Οι αστυνομικοί έπεσαν κάτω για να προστατευθούν, χωρίς ευτυχώς να υπάρξει κάποιος τραυματισμός.

Οι δράστες ξέφυγαν, ενώ οι αστυνομικοί συνεχίζουν τις έρευνες στις γύρω περιοχές.

Τα πρώτα στοιχεία εικάζουν ότι η μηχανή και το τζίπ να είναι κλεμμένα.


Διαβάστε Περισσότερα Στο: http://policenewsgr.blogspot.com/2010/07/blog-post_9223.html#more#ixzz0v5NLRdxq
ΔΙΟΡΑΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΠΡΟΒΛΕΨΙΜΟΣ ΗΤΑΝ ΣΤΙΣ 


27 ΜΑΙΟΥ 2010 Ο ΘΑΝΑΣΗΣ ΝΤΕΡΕΚΑΣ ΟΤΑΝ ΖΗΤΟΥΣΕ 
"Η επιλογή και όχι το χρίσμα του υποψήφιου Δημάρχου, οφείλει να γίνει με τη μεγαλύτερη συμμετοχή των δημοτών μας, δηλαδή με προκριματικές εκλογέs και ανοιχτή συμμετοχή όλων των δημοτών.''


βλέπετε παρακάτω : ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΙΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΝΤΕΡΕΚΑΠΡΟΕΔΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΜΟΣΧΑΤΟΥ




ΣΗΜΕΡΑ 
Ο ΚΥΡΙΟΣ ΞΥΝΙΔΗΣ  ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥ:
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ ΠΡΟΚΡΙΜΑΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ





Επιτροπής Αναδ.Υποψηφίων για προκριματικές εκλογές

Ημ. Δημοσίευσης : 28/07/2010 12:21


  ""


Αγαπητές συντρόφισσες, αγαπητοί σύντροφοι,




Σύμφωνα με το άρθρο 51 του καταστατικού «Ανάδειξη Υποψηφίων Δημάρχων» και την απόφαση της Επιτροπής Ανάδειξης Υποψηφίων (Ε.Α.Υ.), θα διεξαχθούν προκριματικές εκλογές σε Δήμους.
Στις προκριματικές εκλογές ψηφίζουν όλοι όσοι είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους του κάθε Δήμου και όχι μόνο τα μέλη και οι φίλοι του ΠΑΣΟΚ.
Οι προκριματικές εκλογές θα διεξαχθούν στους Δήμους στις ημερομηνίες που θα ανακοινώνονται από την Ε.Α.Υ.''



ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΕΡΑ:
27/5/10



ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΙΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΝΤΕΡΕΚΑΠΡΟΕΔΡΟ 
ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ  ΜΟΣΧΑΤΟΥ


Είναι σε όλους γνωστό ότι διανύουμε μια μεγάλη και διαρκή κρίση. Η κρίση αυτή αφορά τόσο την οικονομία όσο και τους θεσμούς του δημοκρατικού μας πολιτεύματος.
Στο επίπεδο της οικονομίας οι πολίτες υφίστανται μια βίαιη πτώση του βιωτικού τους επιπέδου.
Στο επίπεδο των θεσμών υπάρχει κρίση εμπιστοσύνης στα πολιτικά κόμματα και στους εκφραστές τους.
Με άλλα λόγια, για πρώτη φορά μετά την μεταπολίτευση παρουσιάζεται κρίση αντιπροσώπευσης και αξιοπιστίας στο σύστημα διακυβέρνησης της χώρας μας.
Οι επόμενες δημοτικές και περιφερειακές εκλογές που γίνονται με το νέο θεσμικό πλαίσιο της αυτοδιοίκησης, δηλαδή το σχέδιο «Καλλικράτης», οφείλουν να αποκαταστήσουν όσο το δυνατόν την κρίση αυτής της αντιπροσώπευσης.
Με βάση όλα αυτά που προανέφερα, οι παραδοσιακές διαδικασίες απονομής του χρίσματος, αυτές που ήταν αποτέλεσμα της κομματικής γραφειοκρατίας των κομμάτων της χώρας μας, έχουν χάσει κάθε αξιοπιστία και εμπιστοσύνη από τους δημότες μας.
Οι πολίτες αποστρέφονται και γυρίζουν το πρόσωπό τους σε μεθόδους και πρακτικές που εξελίσσονται χωρίς τη συμμετοχή τους, που είναι αποτέλεσμα διαπραγμάτευσης και της γραφειοκρατίας των κομμάτων και των προσωπικών φιλοδοξιών των στελεχών.
Θα το πω απλά και καθαρά να το καταλάβουν όλοι:
Χρίσματα και επιλογές χωρίς τους πολίτες αποφασιστικά συμμετέχοντες δε με αφορούν και θέλω να πιστεύω ότι δεν αφορούν και την παράταξη που ιστορικά ανήκω.
Άλλωστε, το Πανελλήνιο Σοσιαλιστικό Κίνημα είναι αυτό που καθιέρωσε την καθολική συμμετοχή των πολιτών για την εκλογή του Προέδρου του και σημερινού Πρωθυπουργού, Γιώργου Παπανδρέου.
Όπως επανηλειμμένα έχω δηλώσει, δεν αρκεί ο καθένας από μας να καταθέτει μόνο την ατομική του φιλοδοξία για τις επόμενες δημοτικές εκλογές, εάν ταυτόχρονα δεν καταθέτει το όραμά του για την πόλη αλλά και πρόταση για την ανάδειξή του ως υποψήφιος Δήμαρχος.
Για τον λόγο αυτό θέλω να είμαι καθαρός, όχι μόνο απέναντι σε εσάς και τους αναγνώστες σας, αλλά σε όλους τους πολίτες και δημότες του νέου Δήμου μας, Μοσχάτου - Ταύρου:
Η επιλογή και όχι το χρίσμα του υποψήφιου Δημάρχου, οφείλει να γίνει με τη μεγαλύτερη συμμετοχή των δημοτών μας, δηλαδή με προκριματικές εκλογέσ και ανοιχτή συμμετοχή όλων των δημοτών. 


 Μόνο έτσι διασφαλίζεται η σύνθεση ,η ενότητα και η βελτιστη επιλογή.

Με αυτές τις απόψεις δηλώνω ότι θα είμαι παρών στις επόμενες δημοτικές εκλογές.

Θα συμμετάσχω δε όποιο ψηφοδέλτιο επιλεγεί με τη συμμετοχή των πολιτών είτε ώς επικεφαλής, είτε ως στρατιώτης.

Και καλώ όλους όσους επιθυμούν να είναι υποψήφιοι, να απαντήσουν στα μεγάλα και κρίσιμα διλήμματα:

  •         Επιθυμούν ή όχι την συμμερτοχή των πολιτών 
  •        Η επιλογή της υποψηφιότητας θα είναι προιόν συναλλαγής και κομματικής γραφειοκρατικής αντίληψης ή ανοιχτή συμμετοχική διαδικασία;
  •       Θά ανεχθούμε διαδικασίες απονομής δαχτυλιδιών ή θα καθορίσουμε μόνοι μας το μέλλον μας;
Kείνοντας,θέλω να δηλώσω τα εξής;
  • Καθαρές κουβέντες
  • Καθαρές σχέσεις
  • Καθαρές επιλογές 

                                                                                                        Ντερέκας Αθανάσιος

                                                                                             Εκπαιδευτικός
                                                                                                        Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου
                                                                                                        Δήμου Μοσχάτου





Αγαπητές συντρόφισσες, αγαπητοί σύντροφοι,

Σύμφωνα με το άρθρο 51 του καταστατικού «Ανάδειξη Υποψηφίων Δημάρχων» και την απόφαση της Επιτροπής Ανάδειξης Υποψηφίων (Ε.Α.Υ.), θα διεξαχθούν προκριματικές εκλογές σε Δήμους.
Στις προκριματικές εκλογές ψηφίζουν όλοι όσοι είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους του κάθε Δήμου και όχι μόνο τα μέλη και οι φίλοι του ΠΑΣΟΚ.
Οι προκριματικές εκλογές θα διεξαχθούν στους Δήμους στις ημερομηνίες που θα ανακοινώνονται από την Ε.Α.Υ.


1.       Υποψηφιότητες

α) Όλες οι υποψηφιότητες υποβάλλονται εγγράφως έως και 5 ημέρες μετά την ανακοίνωση των προκριματικών εκλογών.
β) Υποψήφιοι μπορεί να είναι, όσοι έχουν ήδη υποβάλλει υποψηφιότητα και έχουν συμμετάσχει στις μέχρι τώρα διαδικασίες αξιολόγησης.
γ) Η τελική απόφαση και η  ανακήρυξη των υποψηφίων γίνεται από την Επιτροπή Ανάδειξης Υποψηφίων.
δ) Ισχύουν τα ασυμβίβαστα που προβλέπονται από το Καταστατικό και τους Κανονισμούς.


ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΑ:http://www.pasok.gr/portal/resource/contentObject/id/b2cd8f24-eec5-4045-a8af-a15b78198635